Regisztráció Blogot indítok
Adatok
negyedóra

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rengeteg filmnél lehet tapasztalni, hogy mennyit számít egy jó lezárás. Néha javít, néha ront rajta, de még gyakrabban teljesen átértékeli az addig látottakat. Nem egyszer mondogattam magamban mozizás közben, hogy "a befejezésen fog itt múlni minden." És van úgy, hogy a jól…..
negyedóra 2014.11.22 12:32:18
@danialves: "De, sajnos túlságosan is szájba rágták, mert már csak 6odszorra írom le, hogy ha nem akarnak kapcsolatot felvenni, akkor mi a tökömért építtetnek meg egy űrhajót, hogy ezt aztán valakinek személyesen is elmondják? Jön egy rádióüzenet, majd 100 év múlva megjelennek, és kész."

Pont erről szól a film, hogy fel akarják venni a kapcsolatot, de nem így megy. Előbb tudja meg/dolgozza fel az emberiség, hogy nincs egyedül, aztán majd szépen lassan folytatjuk.
És persze közben folyamatosan mutatja az emberiség/döntéshozók [amúgy teljesen jogos!] reakcióit/hozzáállását, a jel előtt, a jelnél, a kapcsolatfelvétel minden részénél, ami alá is támasztja, hogy nem úgy kell csinálni, ahogy te írod. Tudom a történet egy személy sorsát követi szorosan nyomon, de ettől még a fentiek folyamatosan bemutatásra kerülnek. Sajnos mindebből te csak a személy sorsát láttad, a többi egyáltalán nem tűnt fel, különben írtál volna erről a posztodban [mert egyáltalán nem megkerülhető!] és nem coelhoztál volna, most meg próbálod oltani a tüzet :D

Az interstellart már az előttem szólók is felhozták, én először csak a pontozás csapongása miatt emeltem ki, aztán jött ez a koncepciós magyarázkodás amiben teljes egészében tévedtél: nem véletlenül nem is reagáltál rá csak terelted a szót a részletek felé (most akkor mi a reálisabb a fanatikus vagy a nasas...).
negyedóra 2014.11.22 13:03:08
@danialves: A Koncepció részhez ez tartozik:

Te: "Az Interstellarban legalább lehet tisztelni azt, hogy valami koncepcióval érkezett[...]"
Ami [és persze a posztod is] utalás arra, hogy nem volt a Kapcsolatnak semmilyen koncepciója.

Én: "Koncepció? Nem lenne? Az ugyanúgy van a Kapcsolatban is: hogyan vennék fel velünk az idegenek a kapcsolatot? mi a helyzet az ezirányú kutatásokkal/kutatókkal? Milyen út vezethet a kiválasztottsághoz, és milyen érzelmeket vált ki egy viszonylag hétköznapi emberből ez és maga a találkozás? Mi a társadalmi szerepe ennek a személynek, és hogyan reagálna egyáltalán erre a társadalom?"

Na még mindig nem reagáltál érdemben arra, hogy ezek a gondolatok miért nem jelennek meg a posztodban.

Persze utána tényleg belementem a részletekbe is sajnos, ami semmi másra nem volt jó minthogy teljesen rossz kontextusban idézgess belőle.

Te égeted magad a "kritikáddal", és az ilyen hangvételű hozzászólásaiddal.
negyedóra 2014.11.22 17:04:26
@danialves: pfff..

"Unom már leírni ennyiszer, de ha a kapcsolatfelvételnek az a nagy konklúziója, hogy a galaxis másik végére ellőtt kiválasztott vált két mondatot az apja szellemébe öltözött Coelhoval, akkor élek a gyanúperrel, hogy az írónak halvány fogalma nem volt, mit kezdjen ezzel az egésszel."

Ezzel pusztán csak ennyit mondasz, hogy láttad a végét, a és ebből következtetsz, hogy nem volt semmi koncepció. Én meg leírtam neked a koncepciót [persze még lehet bőven hozzáfűzni], ami nálad semmilyen szinten nem jelent meg, még miután felróttam azután is ezt a badarságot hajtogatod. Lehet egyes részeit közhelyesnek nevezni - főleg mert scifi archetipikus gondolat - és azt mondani, hogy nem éri meg a filmrevitelét, de ugyanígy az összes scifi filmet meg lehet kérdőjelezni.

Nekem elment a kedvem attól, hogy jobb belátásra térítselek. A reakcióid alapján amúgy sem vagy alkalmas arra, hogy érdemben megbeszéljék veled a filmet. Van jobb dolgom.

A posztod továbbra is egy pocsék férc munka.
Oké… azt hiszem hivatalosan is odaadható a Vasembernek a minden idők legcoolabb első másfél perce díj. A Marvel megcsinálta. A stúdió már a film elején érzékeltette a nézőkkel, hogy mi fog várni rájuk az elkövetkezendő években, ugyanis a Marvel stúdió egy olyan univerzumot…..
Az idei év legvártabb Sci-Fi filmjének ígéretével kecsegtetett a Csillagok között (Interstellar) című film. Az előzetesek nem voltak túl beszédesek, de engem valamiért mégis felcsigázott. Ismerjük korunk egyik legjobb filmrendezőjének munkásságát, így amikor meglátom egy…..
negyedóra 2014.11.12 19:48:08
"leginkább tudományos tényekkel alátámasztott" helyett inkább ez lenne a megfelelő kifejezés: "leginkább tudományos tényekkel eladott". Mert kb. 2 dolog volt elmagyarázásra érdemes: az "A terv" és az időtorzulás. A feketelyukakról tényleg nem tudunk sokat, de azért annál többet, mint a film készítői. Sztem lényegtelen konkrétan erről vitázni, egy rendes kutató ízekre tudná szedni a bejutás részét, a feketelyukban levés pedig egyfajta filmes archetípus. Ilyet annyiszor láttam már, hogy akár csillámpóni is várhatta volna, nem nagyon lepett volna meg vagy háborodtam volna fel.

Szóval címszavakban:

- nem szép
> az űrből túl keveset mutatnak, nem is nagyon sokféle dolgot (pl a borítóképes csillagfelhőhöz hasonlót sem láttam, de kitudja lehet épp pislogtam)
> nem szépen fotózott, sőt kifejezetten ronda képi világ, rosszul megkomponált képekkel
> kamera mozgás teljesen adhoc, főleg kézikamera mindenhol
> 90-es években kifejezetten adtak erre pl Remény rabjai/Harcosok klubja, minden képkockája szép (pedig egy undorító börtön/putri a helyszín), akkor van kamera mozgás amikor kell, stb stb...
- a zene nem kiemelkedő, sőt engem irritált, hogy az Űrodüsszeiára utalva betettek komolyzenei betétet, csak éppen itt rövid(30sec v az alatt), mintha lenne egy szinten a két film...

- a dialógusok néha azért most már túl tudnak lépni a szimpla funkcionalitáson (ez azért az Eredet stb-ben nem nagyon ment), de azért egy "royal with cheese" szinttől messze elmarad

- a mellékszereplők teljesen elnagyoltak: fiú tesó, tudós bácsi stb... a fiú az egyik pillanatban aggresszív a másikban amikor már tényleg annak kéne lennie, akkor megölelik+zagyválnak apuról és békés marad
- sőt a (családi)drámai mélység is inkább sekélység: egyáltalán nem tudtak mit kezdeni az újratalálkozás jelenettel, így nem egy katarzist kapunk, ahol kiéleződhet az értelem vs. érzelmek diktálta dilmma, hanem alibizést: "menj el, egy szülőnek nem szabad látni blalba"

- a sztori néha teljesen gagyi
> Rátalál a NASA-ra és ők meg azonnal marasztalják (persze, különben senkit sem érdekelnének a jelek), mindenesetre az egy korrekt megoldás lett volna, ha a NASA keresi meg őt
> Matt Damon karaktere egy nonszensz: a kisértés gondolata nagyon jó volt. De amit utána tett azt sem egy átlagos sem egy NASA-s ember nem csinálta volna.
> kavarás a végén, hogy akkor hány éves a csaj/hogyan lett-áll éppen az új kolónia, hogy áll maga az emberiség, mi a helyzet magával a Földdel?
> ha ennyire jók vagyunk, akkor miért nem indult még senki a kolónia után?

- és a rengeteg humbug...
> Az apokalipszis. Zöldellő kukorica táblák vs aszály stbstb. Ez vegyük úgy, hogy elnézhető, de ha valaki nagyon szeretné könnyen ízekre tudja szedni.
> az "A" terv maga. Kell hozzá egy képlet, meg adatok a feketelyukból, de nem tudunk meg róla azon kívül semmit, hogy egy eszköz lesz ami sok embert juttathat az űrbe.
> a kapcsolatfelvétel amit le tudtak azzal hogy a robottal álltak szóba :D, miért? mert jobbat nem tudtak mint a Kapcsolat c. film, viszont akkor bukó a Nolan féle eredetiség

- tudományos parasztvakítások:
> perceken át magyarázzák hogy néz ki egy féregjárat, elmondják a működését egy olyan jelenettel amit Sam Niel egyszer már sokkal jobban előadott, aztán megállapítják róla, hogy gömb/pont és mégis egy csőben utaznak :D. Engem tényleg nem érdekel, hogy milyen alakú, de legalább magának ne mondjon ellent. És volt valami köze a sztorihoz? 0.
> ez a bináris kódos üzengetés: nem embernek találták ki. A morse okés, - az is bináris kód - de legalább pár jellel le lehet tudni egy karaktert, viszont egy lebegő pontos szám az kb min 4bájt (az 48 jel), és ne felejtsük el, kioktatta a lányát, hogy nem morséban kapta a koordinátákat! Szóval pár számot el kell küldeni az jó sokáig fog tartani, főleg ha a küldő vagy az olvasó hibázik. Mennyivel egyszerűbb lett volna akkor már a "gravitáció hatalmával" megragadni tollat és leírni, nem? és ha képletet kell küldenie? MathML! az mehet morseval xml formátumban, jeeee
> be dobja a robotot a feketelyukba, hátha tud vmi kis infót is küldeni majd, és miért? A rádió jelek ennyire különböznének a fénytől, amiről persze előzőleg közölték az bizony nem jön ki...
- az ötödik dimenzió maga: röviden fogalmazva problematikus.

A szokásos időparadoxont már nem is tettem a listában, az majdnem miden időutazásos filmben hiba.

Szerintem a fentiek szinte mind elnézhetőek lennének, ha ez/ő nem lenne egy iszonyatosan túlértékelt film/rendező. Pedig jópofa kérdéseket boncolgat és próbál valami mondanivalóval is szolgálni, sőt nekem kifejezetten izgalmas, és néha megható is volt [amikor persze nem ment el giccsbe]. Tudom, mindenki vár már egy 2001 Űrodüsszeia szintű scifi klasszikust, de sajnos ez az alkotás messze elmarad tőle mindenben, nem említhetőek egy lapon sem, mégis ez történik mindenhol.
Ritkán készül mozifilm kifejezetten agytekervényeink járatására (vagy csak én kerülöm el őket). Ezért nem véletlen, hogy David Lynch kifejezetten e célból készült filmjeit az erre fogékony nézők piedesztálra emelik. De vajon mi választja el a kirívóan okos és komplex filmet…..