Regisztráció Blogot indítok
Adatok
erospita

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Lantraman egy egészen abszurd levelet küldött nekünk, van benne részeges vezetés, mégsem részegen vezetés, meg egy emberhez több vezetői engedély párosítása. A nagy kérdés számomra az, hogy ha kijátszható is a rendszer, attól az még nem szabályszegés? Ha nem bukik le a…..
erospita 2008.01.27 23:42:11
Az egész egységes sebesség korlátozás csak arra jó, hogy legyen alapja a pénzek bevasalásának. Amikor valaki az utasával beszélget, hozzá fordul és nem előre néz akkor sokkal balesetvszélyesebb mint, ha előre nézne és a megengedett sebességet tullépve de az útviszonyoknek megfelelően az adott jármű menettulajdoságainak és a saját képességeinek megfelelően vezetne. Már 36 éve vezetek, de soha nem a kilóméterórát nézem csak ha "rosszat sejtek". A fásultság és a monótónia sokkal veszélyesebb mint a "jelentős gyorshajtás", az unalmas baktatás mindíg bűnre csábítja az embert. Ennek a leg megfoghatalanabb formája a figyelmetlenség.
A legnagyobb baj nem ott van, hogy tullépjük a sebességhatárt hanem, hogy nem előre az útra figyelnek az emberek, szól a hangos zene, vagy beszélget az utassal, vagy telefonál a vezető, ekkor még a megengedett is túl sok lehet.
Az egész szigorítás azért hoz jobb baleseti statisztikát mert, ha a vezető tudja, hogy figyelni kell akkor óvatosabb, és nem engedi meg magának a kilengéseket, függetlenül attól hogy túllépi-e amegengedett sebességet vagy sem.
Amikor bevezették az 50-es sebességhatárt akkor ezt, nem hivatalosan azzal indokolták, hogy az emberek a sebesség határokat úgyis automatikusan 20-al túllépik így legalább a lakott területen belül a 70-et várhatóan betartja a vzetők többsége. Ekkoriban még meg is lehetett bízni a táblákban, hogy a kanyarokban a kitett táblát egy gyakorlott vezető 20-al lépheti túl egy átlagosnak mondható járművel. Manapság mi van? Semmi sem igaz. Vagy ott felejtenek egy 100 éves elavult táblát, vagy egy 40-es táblánál csak sport autóval lehet a kanyart 50-nél gyorsabban bevenni.
A következetességet nem a közlekedőkön kéne csak számon kérni, hanem azokon elsősorban akik az utakat felügyelik.
Budapest útjain csak olyan felújítások és korszerűsítések készültek amik vagy az átbocsájtóképességet, vagy a parkolóhelyek zsámát csökkentették. Ez alól csak egy kivételt ismerek, ami az éles saroknál történt nagyon jó megoldás, de mindez hiába, ha az ÁRKÁD megépítésével tönkretették az Eörs vezér teret.
A csomópontok és utak tervezőit arra itélném, hogy naponta 12 órán keresztül a saját művüket élvezék 2 nem nyári hónapon keresztül. Utána lehet hogy jobb megoldásokat is tudnának alkotni.
A lámpaprogramozók, ha ilyen logikai hazárdokat alkottak volna az egyetemi zárthelyiken vagy vizsgákon mint amik a kanyarodósávok programjában vannak, akkor páros lábbal repültek volna. És ez csk egy szelete a hatalmas tortának, hogy a lenyúlt hatalmas pénzekért milyen "nagy szart" kapunk mi adófizetők a pénzünkéert.
Lehet hogy a trafipaxok helyett vagy mellett arra kéne áldozni, hogy amit kapunk az a lehető legjobb legyen és ne díszdobozba csomagolt bóvli.
Szerintem a közlekedés magyarországon a lehető legbunkóbb módon folyik és egyre bukóbb lesz.