Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cummins signature600

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az 1968-1978 közötti amerikai Overdrive magazinokból válogattam képeket egy kellőképpen nosztalgikus elrévedéshez, amikor az 1973-as borítón egy magyar fotót pillantottam meg. Egyébként a kép borzalmas: leharcolt SCANIA, égig érő gaz az előtérben, sáros kerék, de a rendszám, a felirat bizonyítja,…..
cummins signature600 2017.12.20 17:30:55
@¿Qué tapas hay?: így van!abban az időben nem volt élet biztosítás a kamion 10 percnél tovább magára hagyni...gondolom a c betű sem magáól esett le a scanról....és vszínű 4 éves korára már megjárta párszor a török iráni turnét...azért 69 ben amikor megjelent a 14,2 literes v8 as szívó 320 lóerővel és turbóval 350 lóerővel super néven nem volt azért szégyenkezni valója.a cummins-nak és a detroit díeselnek volt erősebb motorja csak épp 5 literrel nagyobbak.141 est 400 lóval volt szerencsém vezetni.megizzasztana egy euro6 os 420 as gépcsodát hegynek felfelé...egyébiránt nincs ötletem miért volt benne az újságban.abban az időbe scaniát hivatalosan nem lehetett kapni az usában...csak stabil motorként lehetett kapni scania dízel motorokat mint mostanság is....94-5 környékén volt a scannak egy próbálkozása az usa keleti partján..azt hiszem new jerey-ben volt kereskedésük...nem jött be...túl gyors és túl európai volt a belterjes és besült amerikai piacnak.
cummins signature600 2017.12.20 17:36:03
@Flathead:köszi a választ.az a baj,hogy aki valamennyire ért a régi igazi kamionokhoz annak nincs rá pénze.akinek meg van az meg totál hülye hozzá és a világáról nem tud...tudnék mesélni konkrét cégekről akik megvesznek úgy amcsi kamcsikat,hogy csak annyit tudnak róluk:nagy csillog és mindegyik mekk vagy kenvort.....ki vagyok a hülye emberektől...
cummins signature600 2017.12.22 21:18:09
@gigabursch: nem tom ezeknek a figuráknak volt-e matchboxa....de hogy esze nincs az tuti...az egyik vesz egy kenworth t2000-est és elszabadul a parasztbarokk...bika szarvat szerelnek az orrára(mint a smokey filmben a dagadt idióták cadillac-jén),.a másik okosság a 2 collos vízcsőböl és a legkeskenyebb zárt szelvényből hegesztett idétlen kenguru rács.halálos gagyi!és le is kell szerelni,ha motorházat akarnak buktatni.pedig a kamion büszkesége a caterpillar c-15-ös motor lenne.hátulra kerültek a difik végeire a nagyon "izléses"krómozott kupakok ha jól emlékszem egy-egy máltaikereszttel...a kamcsi ráadásul a leg kacifántosabb rugózásával szerelt (ag380 flex air fantázia néven fut...mit csinál a barom?vesz rá egy nagy méretű harley(custom stílusú) sárvédőt és eltakar mindent a rugózásból..beteg köcsög...a másik csoda a hunland volvo vn-je...amerikai volvót rendel a főnök...európai motorral de abból sem a 16,1 llitereset.váltóból meeg i-shiftet.jó isten..ha veszek egy amcsi volvó kamcsit akkor a cummins isx 15-ös motorral veszem és 18-as eaton fullerrel...ezektől lesz amcsi....
Már ismerjük, milyenek Európa és Amerika óriáskamionjai, mégse ismerünk szinte semmit, amíg nem jártunk ott, ahol ezek nélkül a kamionok nélkül nem is működne az ország, ahonnan a "Road Train" kifejezés származik. Tehát következzen Ausztrália, we don't brake for kangaroos!…..
cummins signature600 2016.02.11 20:42:21
@gigabursch: na azért én gépészmérnök nem vagyok.csak tudom,hogy amit a kamionokon alkalmaznak az biztosan a legjobb megoldás erő,fogyasztás,tartósság szempontjából..a 35 liter az nem 3,5 liter akart lenni?hengerenként...
cummins signature600 2016.05.15 16:08:19
@ogyp: az a négytengelyes dolly nem dolly hanem egy powertrailer.beépítve egy cat vagy cummins vagy detroit diesel motor kb 400lóerővel és egy allison automata váltó.rendesen kardántengellyel hajtott dupladifis futóművet hajt.csak rakottan szokták beindítani.a pótkocsi oldalán lehet is látni a kipufogót és a légszűrő csöveit.
Az előző részben megismerkedhettünk a különleges vontató- és pótkocsi-típusokkal, most pedig jöjjenek az igazi óriáskamionok országokra, kontinensekre lebontva. Előre jelzem, hogy az itt leírtak nem személyes tapasztalat, hanem internetes forrásgyűjtés (és néhány esetben…..
Kivonat a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből Járműtípus Össztömeg két tengelyes jármű 18,00 tonna két tengelyes, kizárólag belföldi forgalomban közlekedő jármű 20,00 tonna három tengelyes gépjármű 25,00…..
cummins signature600 2014.11.01 16:41:33
sziasztok...ismét agymenésem van!!!a fenti fekete fh16-oshoz annyit,hogy valóban van más gyártónak is 600feletti motorja de az nem az útra adja le hanem a főtengelyvégén mérik.mire az útra jut szimpla difinél:12%körüli a veszteség.a scania,volvo motorja jóval erősebb mint ahogyan az adattábláján szerepel!és igen a nyomaték a lényeg nem a lóerő!sőt még fontosabb a nagy köbcenti.13 litertől felfelé!egy időben és néhány gyártónál pár éve egy nagyon buta divat indult el:a downsizeing alul méretezés-a korábbi 12 literről 9,5-10,5 literesre csökkentették a köbcentit.az a baj ha a köbcenti kicsi hiába a magas lóerő és nagy nyomaték....egyszerűen emelkedőn felfelé elfogy a motor!régebben jártam egy öreg iveco turbostarral/ausztrálban international turbostar 4470 volt a neve/.13,9.es sor 6-os 360 lóerős volt csak viszont sokkal lassabban fogyott el pl:a péceli emelkedőn felfelé,mint egy esetben egy mack e-tech 12 literes motorú 440-es magnum.szépen lassan megelőztem pedig jól megvolt rakva az iveco......a magnumnál biztosan jobban ami fűrész árúval volt megrakva.a turbót szerették ausztrálban is.a nyolcvanas években amikor több európai gyártó bevásárolt amerikában,az iveco megvette az ausztrál rábát az acco-t.innen az összefonódás.bár ausztrálban a 17,2literes v8-assal jobban kedvelték.420-480 lóerővel és zf16-os váltóval vagy 13 sebességes eatonfullerrel.amivel európában is árulták.ez a motor került az eurotech és az eurostarba is 514 lóerővel.
A 3. rész végén említettem az óriási, 5-6 pótkocsis, bányadömperek helyett dolgozó ércszállítókat, amelyek a világ legnagyobb, rendszeresen használt kamionjai. Rendben, de mi van a nem rendszeresen használtakkal? Íme: Ahogy az autóknál is zajlik a verseny a gyártók,…..
cummins signature600 2014.10.24 22:24:33
@Icram: a másik érdekesség:a roadtraineken kötelező egy két darabos tábla hátul.sárga tábla egyik sarkán piros kockával.itthon katonai teherautókon van ilyen.a lényege:kanyarodás közben a szerelvény mellett elhaladni nem szabad,egyik oldalán sem.mivel ha tegyük fel balra kanyarodik a három esetleg 4 pótkocsival-ez inkább csak a tatályosokra jellemző-akkor a pótok lehetséges,hogy több párhuzamos sávot elfoglalnak mindkét oldalt!törekvő,mindíg siető kisautósok ott is vannak millió szám!
cummins signature600 2014.10.28 21:03:57
@walter sobchak: szia!elég kevés időm van,mert kamiont vezetek.este érek haza aztán néha agymenésem van!ezt engedtem szabadjára.csak az észrevételeimet írtam le.sokszor írok you tube-os videókhoz is.természetesen én sem tudok mindenről ami a kamionok körül van!igazából csak akkor van mondani valóm ha elolvasok egy kommentet!saját blogra már nem futja...napi 16 órát úton vagyok mint a hajóbőrönd meg szerelés stb....az ausztrál témát már több mint 10 éve figyelem.nemrég hívták fel a figyelmem a techstory-ra és a roadtraines részekre!hála az istennek,hogy nem egyedül vagyok nem normális!ha valakit érdekel és tudok szívesen válaszolok vezetéssel,mmit miért csinál egy kamion a forgalomban stb kérdésekre!általában az a dilim,hogy szeretném meggyőzni a kis autósokat,segítsék a kamionokat!hamár ők etetik,itatják építik az országot!whithout trucks hungary stops!
Most, hogy megtudtuk, milyen kamionok is közlekednek lenn délen, ideje, hogy megismerkedjünk azokkal is, akinek köszönhetően közlekednek. A Road Train-vezetés - akárcsak a hagyományos kamionsofőrködés - egy külön életforma, nekik tényleg "körzetük az autópálya, tempójuk…..
cummins signature600 2014.10.25 12:49:07
@molnibalage: hát én ezt már tényleg nem tudom eldönteni igaz-e pedig 16 éve vezetek kamiont.de az biztos,hogy a fenti képen lévő kenworth c500,t900-asok által húzott cattle roadtrainek(állat szállítók nem haladnak hanem valószínűleg egy állomásnál állnak ahol egyenként beállnak rakodni!
cummins signature600 2014.10.25 13:08:48
@walter sobchak: a fülke rángatás,inkább féloldalas emelkedés a giroszkópikus erőtől van!a főtengelyforgásirányával ellenkező irányba csavarodik az alváz!a kanadai 60 tonnás rakott kamion versenyeknél látványosan lehet megfigyelni!jártam a ferro spednél egy túlméretes kamionnal.egy 410 lóerős 4-es m.a.n.-nel.az nem engedett gázfröccsöt adni ha gurult az autó és kinyomtad a kuplungot vagy kilökted üresbe!csak kuplunggal lehetett vele váltani!most egy pontosan ugyan ilyen kamionnal billencsezek és ez meg hagyja!tudok kuplung nélkül váltani vele,de gázfröccs csak vissza váltáskor kell.rakottan viszont nem kínzom kuplung nélkül!az a baj hogyha egy szinkronizált váltó még nem kopott akkor csak hátráltatja a jól hangzó gázfröccs a váltást.kopott 1-1.5millió km-eres váltónál már segíthet!a kinyomott kulungnál elvett gáz miatt gyorsabban esik a motor fordulata mint a váltóé amit fékez a szinkron.a fröccsel emeled a fordulatot és amikor a kettő egyezik tudsz váltani.