Regisztráció Blogot indítok
Adatok
drue

22 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mostanában zajló, már-már véget érő népszámlálás kapcsán, meg egyébként is számos alkalommal előkerül az ateizmus szó jelentése. És látszólag úgy tűnhet, hogy ebben a támában is hívők és ateisták feszülnek egymásnak, holott az isten létét illetően azonos nézeten levők sem feltétlenül értenek itt…..
Most szintén a Kálvinista Apologetika (KA) egy újabb, Geng Viktorral készült videója sarkallt poszt írására, ezúttal azonban nem a teljes műsor anyagára, csak kiemelten egy-két részterületére szeretnék reagálni. Mindenekelőtt nagyon dicséretesnek találom ennek az interjúnak az elkészítését;…..
drue 2021.05.23 12:47:51
@vilagnezet.blog.hu: A valamiben való nemhit hogyan tud dogmatikus lenni? Említs meg, kérlek, egy ateista dogmát.
drue 2021.05.24 10:06:16
"Csak hogy amiről te írsz, az nem "nemhit" hanem látens Jahvehit."

Miért lenne az? Ha valamiről kijelentem, hogy nem létezik, akkor miért akarod te mindenáron belém magyarázni, hogy de én igenis hiszek benne?

"Fő ateista ateista dogma: "Isten nem létezik.""

Ez miért lenne dogma? Vedd észre, első sorban a mainstream istendefinícióval élünk, hiszen önkényesen nem változtatgatjuk meg a szavak jelentését, nem úgy, mint egyesek, khmm. No, és ezen istendefiníció alapján (világteremtő, mindentudó, mindenható személy) mondjuk azt, hogy nincs isten, amelyre jó érveink vannak, sőt mi több, a tiedével akár egyező érveket is használunk, tekintve hogy te magad írtad, tudományosan igazolt a vallások isteneinek nemléte. Az, hogy isten egy gondolati mémként jelenik meg, teljesen más síkon mozgó kérdés, nem az ateizmus-teizmus dimenziójában van. PERSZE, hogy az isten egy gondolati mém, akár egy parazita, amit akár oltással gyógyítani lehet. Ezekben mind nyitott vagyok, és hajlamos vagyok igaznak elfogadni őket. Ezért nem látom, hogy mi az, amiben vitatkozni próbálsz. Te mindenáron ezt az istendefiníciót próbálod egyedül elfogadtatni, holott ez csak a te agymenésed. Mint mondtam, isten alatt egy világteremtő, mindentudó, mindenható személyt értünk, és az ateizmus EZT az istent tagadja, AMIT TE IS TAGADSZ. Ezek után dogmatikusnak beállítani az ateizmust a legnagyobb képmutatás.

"Az ateizmus nem dogmatikus."

Ebben is, mi a dogma? Te a dogmát összetéveszted a kijelentő mondattal. Ennyi erővel helyettesítsd be a te -- tudomisén milyen nevű világnézetedet --, és játszd el ugyanezt a játékot vele is.
drue 2021.06.01 16:51:57
@vilagnezet.blog.hu:

"Nos ezért vagytok ti vallás és vallásosak."

Miért? Egy vallás nem a definíciók miatt vallás, hanem attól, hogy igazolatlan állításokat vesz alapvetőnek. Te olyan szinten vagy "tudományos", hogy még a definíció és az elmélet közötti különbséget sem érted.

"Mert bizonyított tény, hogy nem csak ezt értjük"

Mi az, hogy bizonyított tény egy definíció? Te érted azt, amit írsz? Hogy lehet bizonyítani egy definíciót?

De akkor hozok neked egy analógiát. Zebra alatt egy emlős állatot is értünk, meg gyalogátkelőhelyet is. Ez a két fogalom is ellentmondásos, mert az egyiken át tud menni egy gyalogos, a másikon nem. Az egyik tud vágtatni, a másik nem. Ettől még nem lesz elavult egyik zebra-fogalom sem; és nem lesz vallásos az, aki bármelyik, általa kiválasztott értelemben használja a zebra szót. Ezt a gondolatmenetet helyettesítsd be az isten esetébe, és minden kérdésedre megkapod a választ.

"Azért a legfőbb logikai probléma az az ateistákkal, hogy ragaszkodnak egy elavult és mára már bizonyítottan rossz ideológiához, az ateizmushoz."

Mitől rossz ideológia az ateizmus?

"Az egyistenhívők kényszerképzetéhez igazított istenképükhöz."

Hülyegyerek, ha van egy vitapartnered, akivel nem értesz egyet valaminek a létében, akkor az az első lépés, hogy tisztázzátok, mit értetek alatta, mert a vita során UGYANAZT kell érteni alatta. Ez a racionális vita egyik alapvető szabálya. Azzal, hogy te átdefiniálod a hívők istenét, nem válsz tudományossá, hanem csak egy olyan trollá, aki még a közös fogalomhasználatig sem méltóztatik lépéseket tenni.
Az alábbiakban Puzsér Róbert, Farkas Attila Márton (FAM) és Nagy Gergely közös videójában elhangzottakat elemzem ki időrendi sorrendben. 10. A tudománytörténet meghamisítása FAM bevezetőjéből számomra nem igazán derült ki, hogy konkrétan mi az, amit meghamisítottak az (új) ateisták a…..
drue 2021.04.20 16:55:44
@Sadist: Nincsenek abszolúte legalapvetőbb erkölcsi értékek sem. Általánosan elterjedt erkölcsi értékekről beszélhetünk, ilyen például az ölés tiltása. Hogy miért terjedt el általánosan, nagyon egyszerű evolúciós oka van: Mert ahol mégsem tiltották, azok a társadalmak már kiirtották magukat. Bizonyos erkölcsi elvek segítik a fajunk fennmaradását, és ezeket érzik sokan alapvető erkölcsi értékeknek. Mint ahogy általánosan elterjedt ízlések is vannak (pl. az édes dolgokat sokan szeretik, a keserűt kevesen), amelynek szintén evolúciós oka van, ugyanez igaz az erkölcsre is. Természetesen a tudomány nem arra adja meg a választ, hogy mi a jó és mi a rossz, elvégre nincs jó és rossz, ez egy hibás kérdés. A tudomány arra ad választ, hogy miért jönnek létre erkölcsi értékrendek bizonyos arányban.
drue 2021.04.20 18:20:23
@Sadist: Oké, nem voltam cizellált, nyilván az ölés bizonyos formái bizonyos helyeken megengedettek, de azért érted szerintem, miért elterjedt a társadalomon belüli gyilkolás tilalma.

Erkölcsi nihilizmus volna az erkölcsiség relatív mivoltának felismerése? Miért? Mint ahogy a blogposztban írtam, (amit feltételezem, végig olvastál) a erkölcs relatív voltának felismerése nem egyenlő az erkölcstelenséggel.
drue 2021.05.24 11:06:22
@IGe.:

"A KA-kásokon röhögni kell és nem komolyan venni őket/őt."

Na ez a különbség köztünk. Neked az az agymenésed, hogy ha komolyan veszem a vitapartneremet, és nem trollkodom szét az állításait, akkor én látensen elhiszem, amit mond. Közben pedig csak a vitakultúra alapjaihoz tartom magam.
Ígértem, hogy kielemzem a manapság divatját élő isteni reklámot, amelyben 6 állítással próbálják Isten létezését igazolni. Amellett, hogy rámutatok ezen "érvek" gyengéjére, stílszerűen leírok majd 6 érvet az ateizmus alátámasztására. Mivel elképzelhető, hogy…..
drue 2020.11.19 23:53:36
„Márpedig Isten nem azt akarja, hogy rettegve és félelemmel járuljunk hozzá, hanem hogy szeretettel.”

Nos, szeretni csak azt lehet, akinek ha hatalmában van, akkor jobbá teszi az állapotunkat. Szeretni parancsra, na ez az egyik legnagyobb förtelem a Bibliában, ami még az Újszövetségben is megmaradt.

„mi van akkor, ha Nagymamád -ahogyan Te is mondtad- tényleg nem démoni behatás alatt állt -keresztény pszichológusok sem győzik hangsúlyozni, hogy nem kell minden súlyos betegség mögött rögtön démonokra gyanakodni; ahogyan az egyik előbbi írásban is kifejtettem, lehetnek természetes, biológiai okai-. És Istennek épp az lenne az üzenete ezzel az esettel -meg számos több ilyennel-, hogy az ember ne akarjon rögtön démoni szellemekre gondolni, és minden -néha sajnos szó szerint!!”

Azt akarod mondani, hogy nem démoni hatás miatt látott démonokat? Azt a szektás úristenit neki! :)

„Nem ennek az információhalmaznak a megléte az, ami elsősorban fontos - hanem az, ahogyan erre reagálnak a sejtek. Erre a sokkal jobb és élethűbb hasonlat az, hogy a sejtekbe egy rendkívül intelligens program van beégetve; olyan, amely pontosan tudja, a DNS melyik vegyületkombinációra mit kell reagálnia.”

Na de a program programozójának agyában milyen komplex programnak kell futnia ahhoz, hogy ilyen komplex programot tudjon létrehozni, mint egy élő sejt? ;) Ezt a kérdést már a posztban is feltettem, sajnálom hogy kikerülted a megválaszolását. A komplexitásból fakadó istenre való következtetés azért a farkába harapó kígyó esete, mert pontosan azt a kérdést hagyja megválaszolatlanul, amit meg kívánt válaszolni: Honnan származhat ilyen fokú intelligencia? Egész egyszerűen csak eggyel továbbtolja a kérdést istenre, de hogy maga isten, illetve az ő intelligenciája honnan származik, az már valahogy nem vetődik fel a hívőkben, pedig ezen logika mentén nagyon is tovább kellene vinni a kérdést. Nem mondhatod azt önkényesen, hogy neki már nincs teremtője, mert akkor a saját logikai levezetésedet döföd hasba, amelyet a komplex sejten alkalmaztál. Itt valójában két dolgot feltételezhetsz. Vagy azt, hogy Isten kevésbé komplex, mint egy sejt. Ez szerintem meglehetősen blaszfém kijelentés volna Istenről, úgyhogy térjünk át a másodikra, miszerint Isten komplexebb, mint egyetlen sejt. Ekkor viszont Istenre sokkal inkább áll az az érvelés, hogy őt is valakinek teremtenie kellett, ha már a sejt – a maga komplexitása révén – teremtésre szorult. Persze én sem ma jöttem ki az anyukám hasából, ismerem erre a bevett választ: Isten természetfölötti. Ezt azonban én is mondhatnám a sejtre vagy az univerzumra vonatkoztatva, és akkor ezzel „meg is válaszoltam”, honnan származik ez a mérhetetlen komplexitás. Ugye milyen semmitmondó válasz? Ugye, hogy mennyire lerántja a fátylat ez az érvelés arról, hogy valójában a „természetfeletti” kifejezés nem is jelent semmit, csak egy szó a tudatlanságunkra?
drue 2020.11.19 23:54:09
„a fejlesztési időt arányosan 10%-ban teszi ki egy program megírása, és 90%-át (!!!) teszi ki az, amíg a benne lévő hibákat kijavítja a fejlesztő.”

Tehát arról van szó, hogy a te agyaddal nagyon kemény megalkotni egy programot. A te agyad pedig komplex sejtekből áll, amelynek a leprogramozása még keményebb meló, tehát ezt istennek kellett megtennie. Gondolj bele, hogy isten agyát leprogramozni mennyire lehet durva… Ja nem, az már csak úgy magától létezik! :) :)

Csak láttatni szeretném többféle megfogalmazásban, mennyire nem állja meg a helyét a komplexitásból vett istenérv.

„Márpedig egy intelligens alkotónak, "programozónak" kell valahol lennie; máskülönben nem tudnál levegőt venni sem, a szerveid sem fejlődhettek volna ki, és még a végtelenségig lehetne sorolni, mennyi mindenre nem lennél képes.”

Tehát én semmire nem lennék képes intelligens alkotó nélkül, ezzel szemben az én intelligens alkotóm mindenre képes az ő intelligens alkotója nélkül. Bravó!

„Annyti még elmondanék, hogy tudjátok nagyon megdöbbentő számomra, hogy profi tudósok, és egyetemi doktorandusz barátaim és ismerőseim milyen alázatosan állnak hozzá pl. ehhez a DNS-es témához is”

Igazán példát vehetnél róluk. Valahogy a programozókra nem terjed át ez az alázat? :) Pusztán a saját szakmádból felépíteni egy teljes világnézetet, na ehhez kell arc, és a legdurvább, hogy nem látod nagyon sok keresztény társaddal egyetemben, hogy micsoda egy öntökönrúgás ez a komplexitásból vett istenérv.

„Hogy ha bekopogtatsz egy komoly egyetemre, vagy akár csak utánaolvasol a neten, hogy a tudós társadalom unblokk, egészében mit gondol erről, akkor a legjobb, amit tapasztalsz: a megosztottság.”

Mármint miben vannak megosztva? Isten kérdésében persze hogy meg vannak osztva, na de nem is isten a tudományos vizsgálatuk tárgya, hanem mindenkinek a maga szakterülete. És az adott tudományterületre pedig már érvényes a konszenzus, azaz az idő előrehaladtával ahogy egyre több mindent fedeznek fel, úgy alakul folyamatosan a konszenzus is. Nem mindegy tehát, hogy milyen kérdésben tekintjük a megosztottságot.

„Az, hogy nincs két Nobel-díjas, aki egyetértene, és ez alól az evolúció sem kivétel (sőt!)”

Na de nem a Nobel-díjasokat kell összevetni az evolúcióval kapcsolatban, hanem azokat, akiknek ez a szakterületük.

„főleg, hogy mivel az nem teljesíti az öt kritériumot”

Továbbra is várom, mik ezek a kritériumok.
drue 2020.11.19 23:54:51
„Szóval: nincs két Nobel-díjas, aki egyformán gondolkodik. Nincs két orvos, aki egyformán gondolkodik. […] Épp emiatt szóltad le a keresztyén egyházat”

Csúsztatsz. A tudósoknak a NEM SZAKTERÜLETÜKRŐL tett állításaikat hasonlítod össze a teológusoknak a nagyon is „szakterületükbe” eső állításaikkal. A tudomány a módszertanánál fogva mindig a konszenzus felé halad, és az egyet nem értések rendszerint még az új, hipotetikus feltételezéseknél jönnek elő. A kutatások által azonban idővel ki szokott alakulni az egyetértés, mondhatni a tudományban éppen a konszenzus jelenti a stabil állapotot. Nincsenek különféle felekezetek a fizika szakon, ugyanez áll a megismerő tudományok mindegyikére. Ezzel szemben a vallásban ez pont fordítva történik: Minél tovább vársz, annál több nézet jelenik meg ugyanarról a kérdésről, azaz a vélemények nem konvergálnak, hanem divergálnak. Ez tökéletesen megmutatja számomra, hogy a tudomány helyes, a vallás pedig helytelen megismerési módszert alkalmaz.

„ezért nem az egyházi "atyákkal", hanem a MENNYEI Atyával, és az ő MENNYEI Fiával kéne foglalkozni”

Egyrészt lásd fent: Velük nem lehet foglalkozni, mert emberek által értesültünk a létükről, s nem maga Isten szólt hozzánk, hogy „hé, itt vagyok”. Másrészt pedig számos hívő úgy gondolja, hogy ő igenis a mennyei atyával áll kapcsolatban, mégis ellentétben állnak a többi, ugyanilyen, istennel kapcsolatban álló személlyel. Itt adja magát a kérdés: Mit is takar valójában az „istennel való kapcsolat”?

„ebben segítenek a legtöbb példányban megjelent, és az interneten ingyenesen hozzáférhető evangéliumok”

Mert az evangéliumokat Jézus vagy a mennyei atya írta? Ja nem.

„de akkor legyünk igazságosak, és jelentsük ki, hogy ezen az alapon a tudósok is megosztottak, és rájuk sem hallgathatunk”

A nem szakterületükön persze hogy megosztottak! Mégis mit gondoltál? Ha megkapom a Nobel-díjat a sötét-anyag előállításáért, akkor máris érteni fogok a szinapszisokhoz meg a sejtképződéshez, meg isten létéhez?

„A természetfeletti dolgában a tudósokra sem hallgathatsz”

Nem is rájuk hallgatok, nem tudom, honnan vettél ilyet. Saját magam vezetem le az ateizmusomat, a tudomány ismeretei alapján.
Ma ismerkedjünk meg a Culex pipiens nevű szúnyoggal! Mivel sok városban él, az ember közvetlen környezetében, ráadásul a nyugat nílusi vírust is hordozhatja, viszonylag sok adatunk van róla, rengetegen vizsgálták mindenféle környezetekben. A C. pipiens szúnyogok az esetek túlnyomó töbségében madarak…..
Ez a fejezet abból a szempontból lényeginek mondható, hogy az istenhívő-hitetlen diskurzusok sok esetben erre a területre érkeznek. Ez természetesen külön probléma, miszerint miért nem lehet evolúcióról, tudományról, vallásról, istenről, ateizmusról, vagy bármi másról anélkül beszélni, hogy ne…..
drue 2020.06.12 11:02:00
@ISándor: Több év eltelt, és nem követtem sajnos a kommenteket, ez az én hibám. Ha esetleg olvasod még:

Azt írod, hogy a jóság a szeretetből fakadó, ajándékozó jóakarat. A probléma ezzel a megfogalmazással, hogy a végén levő főnév, a jóakarat, egy szintén a levegőben lógó fogalom, hiszen ugyanúgy a "jó" mint kifejezés szerepel benne, tehát ezzel nem magyaráztad meg a jóságot. De tekintsünk most el ettől, és mondjuk azt, hogy értem, mit értesz jóakarat alatt. Ebben az esetben is felmerül a kérdés, hogy milyen típusú jóakarat esetén nevezhetünk téged jónak. Ha Hitlert kimented a szövetségesek kezéből, akkor jó vagy? Hiszen egyértelműen a Hitler felé táplált jóakaratod vezérelt.

A példámból adódóan én továbbra is azt látom, hogy a jóság az nagyon is erkölcsi fogalom: Az adott erkölcsi keretrendszerben értelmezhető. Abban egyet tudok érteni, hogy amikor az agyunk úgy érzi, hogy jót tesz a másikkal, az műszeresen kimutatható, és megkülönböztethető attól, amikor valaki szándékosan rosszat tesz. De itt sem határoztunk meg semmiféle abszolút jóságot vagy rosszaságot, hanem amit az agyunk annak érez, aszerint beszélhetünk jóról és rosszról.
Amikor különböző világnézettel rendelkező emberek szóba elegyedünk egymással, gyakran azt éljük meg, hogy partnerünk annyira másik világban él, hogy sokszor nem is találjuk értelmét annak, hogy mélyebben beleássuk magunkat egymás gondolkodásmódjába, érvrendszerébe, hiszen már messziről is süt az…..
drue 2019.12.02 17:38:15
@Nem jó egyedül.: Köszönöm a kommentedet, és szívesen beszélgetek veled. :) Emailem druendre@gmail.com, írj nyugodtan.
drue 2019.12.02 19:29:03
@Az Ellenálló: hmm, szörnyen kitartó vitapartnereid vannak. :)
Úgy vélem, azt a korszakot éljük, amelyben nemzetközi szinten értve kiemelt hangsúlyt kapnak az erkölcsi kérdések, olyannyira, hogy a törvényhozásban is szerepet játszanak. Természetesen nem arra gondolok, hogy régen ne lett volna bűnüldözés, hiszen nagyon is volt, csak nem fordítottak különös…..
Programozónak, webprogramozónak számomra több okból is különösen megéri tanulni. 1. Kimondottan problémamegoldó típusú agyam van, szeretek problémákon rágódni és megoldani őket. 2. Az internet világában ma már tulajdonképpen bárki elsajátíthatja ezt a tudást. 3. Ha jól csináljuk, akkor jó pénzt…..
Ezen blogposztom most kissé eltér a szokásostól, mert nem önállóan végigvezetett gondolatokat közlök le benne, hanem egy válaszreakció lesz a Kálvinista Apologetika oldal „"Tudományos" ellenvetések a vallásos hittel szemben” c. cikkére, amely itt olvasható. A cikk sorrendjében haladva a kiidézett…..
Meglepő vagy sem, azt hiszem, ez a leggyakoribb kérdés, amellyel keresztények szembesíteni szoktak, amikor vita alakul ki. Ez a kérdés Pascal fogadása néven ismert, és itt említeném meg, hogy sokan azért hozzák fel, mert hogy Pascal egy tudós volt, és mivel én a tudomány embere vagyok, bizonyára…..
Fundamentalista-kreacionista istenhívők körében gyakran szembetalálkozok azzal a problémával, hogy magát a tudományos módszert nem értik, illetve nem tudják, hogyan zajlik a bizonyítási folyamat, egyáltalán mit tekintünk bizonyított dolognak, vagy hogy mit is takar az 'elmélet' kifejezés. Ebben a…..
Nem egyszer fordult már elő életem során, hogy azt állították, a hitet nem szabad összekeverni a vallással. Keresztény koromban persze én is vallottam eme szent igét, viszont a meglepő dolog az, hogy még az ateisták között is vannak, akik megkülönböztetik a kettőt. Na most, ha teljesen korrektek…..
Gyakran állítják egymással szembe a hitet és tudományt, méghozzá jogosan. Ezúttal azonban nem erről szeretnék értekezni, hanem egy ennél ritkábban előhozott témáról, mégpedig arról a közvélekedésről, miszerint a tudomány az olyan rideg, érzelemmentes, és az embernek sokkal nagyobb szüksége van a…..
Egy olyan jelenséget szeretnék most szemügyre venni, amely az egész történelemben újból és újból előfordult, és bemutatni, hogy a "nincs új a nap alatt" elvén ez mindig ugyanazzal a kimenetellel végződött, mégis az ezt elszenvedők ennek nincsenek tudatában, és talán pont ez okozza azt, hogy maga a…..
drue 2016.10.30 09:16:53
Korábban már írtam az ún. SJW-betegségekről (az SJW angol rövidítése a social justice warrior kifejezésnek, ami társadalmi igazságharcost jelöl), azonban szükségét érzem a további fejtegetésének, ugyanis ez egy viszonylag új megfigyelés, amelyet sajnos ma még nagyon kevés kritika ér. És amíg a…..
drue 2016.08.03 20:50:41
„"Az első pontod hatástalanítja a másodikat."

he?”

Ha a feminizmus mint érdekvédelmi szervezet csak a nők jogait veszi figyelembe, akkor onnantól kezdve nem számít, hogy erőszakosabbak-e a férfiak a nőknél. A férfiaknak a nőkkel szemben elkövetett erőszaka csakis abban az esetben és abból a szempontból lehet igazságtalanság, ha a két nem jogait egyaránt tekintetbe vesszük. Ha viszont csak a nők jogait segítjük, akkor tök mindegy, hogy létezik-e férfierőszak, mert ígyis-úgyis azon leszünk, hogy a nők mindent megkapjanak, amit a férfiak is.

„Nem az volt a mondás, hogy csak az egyiket hallgasd meg, hanem hogy ne lepődj meg, hogy egy explicit érdekképviselet csak az egyiket mondja el.”

Nem meglepődés, inkább jogalap az ellenségesség-érzetemre. Ha ugyanis egy szervezet egyoldalú, és ha egy személy ennek a szervezetnek a tagjának nyilvánítja magát, akkor definitíve egyoldalú maga az illető is. Én pedig nem vagyok hajlandó semmiféle egyoldalúságra, még ha egy teljes társadalom is tekint rám emiatt ferde szemmel.

„Nem. Csak amikor a logika mellettük áll, az elismerem. De nem vagyok úgy feminista, ahogy egyesek a csoportban.”

Vannak szintbeli különbségek, ez tény. Azonban a feministák között már nem látok elvbéli különbségeket, csak amolyan szubjektív dolgokat, miszerint ez még belefér, az meg már nem. Ezzel szemben én és a hozzám hasonlók (még jó hogy nincs rólunk izmus elnevezve, vagy talán antifeministák?) elviekben másképp állunk az egész kérdéskörhöz.

„Az nem elég, mondtam, a lelki erőszak csak egy gyenge kompenzálás a fizikaira.”

Ez az, ami tévedés, két okból is, lásd fent.

„De, kéne, de arra hoztak is érvet, hihetőt. A magyar politikából pl. annyi van, hogy kifejezetten az a munka, ha _nem_ akarsz ilyet találni tömegesen.”

Ez utóbbi mondatodat nem értem, kérlek fejtsd ki másképp.

„"Másrészt pedig nem gondolom, hogy a feministák ellenkeznének veled ebben az elvben."

...a feminista ismerőseimet az agybaj kerülgeti ettől az érvtől, különösen egyiküket, akit te is ismersz.”

Itt megint nem értem, mire gondolsz. Itt nem érveltem, egyszerűen tettem egy állítást arról, hogy a feministák tudtommal nem tagadják azt az állításodat, hogy a férfiak és nők ellenérdekeltek biológiailag. Vagyis ők is ezt mondják. Miféle érvtől kapnak agybajt?
drue 2016.08.05 13:59:23
Igen, közben leesett, hogy nem az én állításomra, hanem a Te érvedre gondoltál, amikor azt írtad, hogy agybajt kap tőle néhány feminista.
Egyébként nagyon érdekes, amit írtál erről, ilyen színben még nem láttam a dolgokat, szóval mindenképp elgondolkoztató. :) Viszont ezzel pontosan a "nők elnyomottsága" kérdőjeleződik meg, ugyanis ha egy ilyen területen egyértelműen többre értékelik a nőket, mint a férfiakat, és ez ki is van mondva általad, akkor továbbra sem értem, milyen alapon lehet szummázva olyan kijelentéseket tenni, hogy a nők el vannak nyomva a mai nyugati társadalmakban is.

Alap dolgokban szerintem mindenképp egyetértünk:

1. Ne azért legyen megválasztva valaki vezetőnek/politikusnak, mert férfi, ergo el kell törölni az effajta előítéleteket. Ennek módjában (kvótázás) nem értünk egyet.

2. A biológia erősen meghatározza a szerepeket. Én emellett azt is mondom, hogy ha valaki a biológiánk ellen akar törvényeket hozni, az ugyanúgy megerőszakolja a társadalmat, mint anno az egyházuralom tette az által, hogy szexelni csak és kizárólag házasságban lehetett. A biológiánk elleni törvénykezés pedig frusztráltságot és depressziót okoz, akár az egyház, akár a feministák hoznak olyan törvényeket. Mikre gondolok itt a feministák oldaláról? Te is olvastad azt a vitát, ahol kiakadtak rám, mert én kölcsönös tiszteletet szeretnék egy kapcsolatban, vagy mert fizikából és matekból én akarok jobb lenni, sőt még azon is, hogy magasabb akarok lenni a barátnőmnél. Az ezeken való kiakadás az, ami borzasztó tud lenni, ráadásul nagyon kettős mércét sugall. Egyik oldalról ugye pont a liberális réteg hangsúlyozza, hogy el kell fogadni a másságot: a melegeket, transzszexuálisokat. Ugyanakkor pedig kb. ugyanaz a réteg (hiszen a feminizmus is inkább a liberális oldalra jellemző) meg akarja szabni nekem, hogy milyen típusú nőkre álljon fel a farkam. Számomra ez a kétszínűség, ami sokkol, és ezt még jobban utálom annál is, mintha nyíltan nőuralom lenne a társadalomban. (Vannak is ilyen társadalmak, és szívesen el is látogatnék ilyen helyekre, leginkább azért, mert szexuálisan vonz a nőuralom, és ez ellent mondani látszik az antifeminizmusommal, de csak látszik. :) ) Ha nősovinizmusból leginkább női vezetőket választanának, illetve nyíltan matriarchális társadalomban élnénk, az kevésbé zavarna, mint az, amit a feministák művelnek, ugyanis a nyílt matriarchátus legalább őszinte lenne. A feminizmus pedig az egyenlőség álruhájában akar a férfijogaimtól megfosztani, ezáltal frusztráltságot, impotenciát okozva. (Vicces, hogy pont a feministák egy ága ellenzi a pornót éppen az impotencia okozására hivatkozva.) Másik oldalról pedig éppen a nőkben is van egy olyan elvárás -- szintén a biológiájuknál fogva --, hogy a férfire fel tudjanak nézni, jó vezetőnek tartsák. Olvass el bármiféle társkeresési tanácsadást, írja azt akár férfi, akár nő, mindenhol azt írják, hogy a nők elvárják, hogy a férfi kezdeményezzen, és valamilyen szinten irányítson. Nyilvánvalóan nem elnyomó módon, de meg is kell tudnunk különböztetni a VEZETÉST az elnyomástól, leuralástól, főnökösködéstől. Természetes, szintén az evolúcióból eredő vágya a nőknek is, hogy a férfi határozott, és jó vezető legyen, és ez az az érv, amivel feminista oldalról tényleg semmit nem lehet kezdeni. Én továbbra is az esélyegyenlőség híve vagyok, de erőszakkal kieszközölni társadalmi szinten, hogy a nő is irányíthasson, az eredményegyenlőség jegyében, ostobaságnak tartom. Pont ez a példa mutatja, hogy ez nem csak a férfiaknak, hanem a nőknek is rossz. Az esélyegyenlőség LEHETŐVÉ TESZI, hogy ha egy pár úgy látja jónak, a nő legyen a vezető alkat, és hogy emiatt ne ítéljék el se a nőt, se a férfit, az eredményegyenlőség azonban megerőszakolja az egyébként a legtöbb emberben biológiai ösztönszerűen meglevő vágyat, nem csak a férfiakban, hanem a nőkben is, mindezt egy idea kedvéért, mert pár, kimondottan domináns személyiségű hölgy azt gondolja, hogy az ő elvárásai és életérzései egyaránt igazak minden nőre. Hát nem.

"Ezt már nem feminizmusból mondom, csak matematikailag - ez csak annyiban támogatja a feminizmust, hogy megmutatja, hogy nem matematikai lehetetlenség."

Abszolút érthető számomra ez az érved, és szükségtelen magyarázkodnod, mert ebben nem látok feminizmust, és szerintem van annyi vitakultúrám, hogy megértsem, mit szerettél volna mondani ezzel a csupa női politikus példával. :)
drue 2016.08.05 21:29:48
Még egy gondolat a kvótázással kapcsolatban. Azt mondod, ha kiválasztanánk azt a pár száz nőt az országban, aki a nők közül a legalkalmasabb politikusként, az jobban teljesítene, mint a jelenlegi kormány. Tegyük fel, hogy ebben igazad van (és egyébként erre én is azt mondom, hogy nem kicsi az esélye, bár nem is rendelkezünk hozzá elegendő adattal, hogy ilyet kijelentsünk). Mi a helyzet ekkor? A kvótázással elősegíted azt, hogy az a pár száz legjobb nő kerüljön be? Mivel a kormány jelenlegi tagjainál sem volt efféle válogatás, főleg mert objektív mérce nem lévén nehéz is lenne egy ilyen rangsort felállítani, nyilvánvalóan a női kvóta sem segítené elő azt, hogy a LEGJOBB nők kerüljenek be a parlamentbe. És ha teszem azt, igaz ugyan az állításod, miszerint kiválasztható pár száz nő, akik jobban teljesítenének mint a jelenlegi kormány, ha mindeközben azt is felteszem, hogy statisztikailag a férfiak mégiscsak sokkal alkalmasabb politikusnak az agyuk működése folytán, nagy hiba lenne a kvótát alkalmazni, ugyanis a kvóta nem biztosítja a legalkalmasabb pár száz nő bejutását, hanem csak annyit biztosít, hogy nő jusson be. Ha pedig csak ennyit biztosít, és mindeközben statisztikailag a nők valóban kevésbé alkalmasak politikusnak, akkor a kvótázás egy rossz összetételű kormányt kovácsol össze, és ez statisztikai törvényszerűség. Mi a megoldás? Addig semmiféleképpen nem szabad kvótához nyúlni, amíg nincs információnk arról, hogy statisztikailag a nők vagy a férfiak alkalmasabbak-e a politikai pályafutásra. És nem is valószínű, hogy erről valaha lesz adatunk. Szóval a megoldás az, hogy kizárólag a teljesítményt szabad figyelni, és önmagában az nem baj, ha az egyik nem túlnyomó többségbe kerül a parlamentben. A baj az, ha ez amiatt történik meg, mert a másik nemmel előítéletesek. Az előítéletet kell megszüntetni, viszont nem kockáztathatjuk a nemzet felelős irányítását azzal, hogy nemi identitástól tesszük függővé, kiből mennyien vannak a parlamentben.
Akarom mondani: betegségei. A "vallás" szó azért idézőjeles, mert tiszteletben tartom a kifejezés szótári értelmét, miszerint valamiféle természetfeletti/transzcendens dolgokba vetett hitközösséget jelöl. És mivel a címben említett két modern irányzat paradigmája nem tartalmaz ugyan…..
drue 2016.03.03 21:20:51
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jó az érvelésed, azonban úgy gondolom, hogy a tekintélyelv is bizonyos szintig racionális. Vegyünk egy példát: Ha a szomszéd bácsi azt mondja, hogy nincsenek fekete lyukak, kiröhögöm. Ha ugyanezt állítja Stephen Hawking (mint ahogy történt is a közelmúltban) elgondolkozok rajta, és utána akarok járni, miért állít ilyen meghökkentő dolgot. Ez a fajta tekintélyelv azért racionális, mert nagyobb valószínűséggel állít valós dolgot a saját szakterületén valaki, mint egy hozzá nem értő laikus. A tudomány pedig mindenben így működik: a nagyobb valószínűséggel rendelkező elméletet fogadja el. (Persze csak akkor, ha ez a valószínűségi különbség óriási. Ha a kisebb valószínűségi elmélet sem rendelkezik elhanyagolható eséllyel, akkor azt is meg szokták említeni, ha tisztességesek.) Ugyanígy tehát racionális dolog az orvosokban bízni, és nem egyenlő a feltétlen hittel.
A homeopátia szintén jó példa. Ennél az esetnél meg tudod vizsgálni a homeopátia mellett állók, és az ellenzők véleményét. Mivel tudományos alapon csak statisztikák által alátámasztott eredményeket lehet hitelesnek tekinteni, ezért hát akkor vagyunk racionálisak, ha azt az oldalt fogadjuk el, amelyik a statisztikákra hivatkozik. Mivel a homeopaták rendszerint nem hivatkoznak statisztikákra, csak azzal érvelnek, hogy "nálam bevált", így az érvelési módjukból kikövetkeztethető, hogy nagy valószínűséggel nincs igazuk. Ha ők is statisztikákra hivatkoznának, mint a "hagyományos" orvosságok képviselői, akkor már valóban lehetetlen lenne eldönteni racionális módon kívülállóként, hogy kinek van igaza.

@bétaverzió: Nem nevezném racionalitásba vetett hitnek. A racionalitás is empíria által igazolható, lásd, a gravitációs hullámok története. Einstein valamikor racionális lehetőségként tekintett erre, ma pedig az empíria igazolta, hogy a racionalitásnak igaza volt. Persze egy eset nem eset, de statisztikailag is rendszeresen beválik a racionális gondolkodás, ezt igazolja a tudomány fejlődése. Ebben én semmi olyasfajta hitet nem látok, mint amely a vallásokat, vagy a feminizmust, iszlamofíliát jellemzik.

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az elég nagy baj, ha te az elnyomást csak a nemiszervek megcsonkítására szűkited le. Biztosan hallottál már a burkáról, amelyet az iszlám nők viselnek, és a rengeteg lekorlátozásról, amely éri őket (nem szavazhatnak, nem mozdulatnak ki otthonról csak úgy, nem vezethetnek autót, stb.). Ne próbáljuk elmosni egy ideológia bűneit azáltal, hogy mutatunk náluk még rosszabbat.

A relativitáselmélet pedig valóban nem dogma, hanem egy jól igazolt elmélet, amelyet éppen a már említett grav. hullámok is igazolnak. Pitagorasz tételét pedig hol cáfolták? Valamiről lemaradtam. ;)
Hitetlen blog A hit haláltusája 2015.07.07 12:41:19
Van egy baptista, kreacionista ismerősöm, aki szeret a tűzzel játszani, és ateistákat faggat arról, miért vesztették el a hitüket. Ezeket a kérdéseket fogom most megválaszolni. Ő ezt a hit haláltusájának nevezi.    Hogyan jutottál el az istentisztelettől, az istentagadásig?…..
Az én ateizmusom Materializmus? 2015.05.27 23:19:42
Az ateizmust mint fogalmat elég gyakran össze szokták kötni a materializmussal, azonban fontos tudni, hogy a kettő nem fedi egymást. Nem akarok kitérni arra, milyen lehetőségek vannak (persze ahány ember, annyiféle), hanem egyszerűen csak a blog címéhez hűen annyit szeretnék leírni,…..
drue 2015.05.30 00:36:18
@Hitetlen: "Ezt azért kicsit túlzásnak érzem. Valaminek a jellege nem változik meg csak a meghatározástól."

Épp ezért volt kérdő a mondat. :) Pont a szellemi dolgok létezésének feltételezését akartam ezzel kifigurázni, vagyis hogy valami miatt a szellemi dolgok halmazába mindig csak olyanokat helyeznek be, amelyeket nem tudunk vizsgálni. De ha léteznének szellemi dolgok, akkor nem kellene hogy ez törvényszerű legyen, hanem kell hogy akadjon olyan szellemi tényező is, amit tudnánk vizsgálni, de pont ez a poén, hogy nincs ilyen.

"Ezzel létrehoztál magadnak egy új kategóriát"

Éppen hogy nem hoztam létre szerintem, mert akkor elneveztem volna ezt az új kategóriát, és annak hívnám magamat. Egyébként meg úgy gondolom, jó dolgok a kategóriák, megkönnyítik a tájékozódást. Nyilván az ember nem tartozik egzaktul egy kategóriába, de azt már meg lehet határozni, hogy mekkora hányad részben.
drue 2015.05.31 02:15:38
@Hitetlen: Az most mindegy, hogy miért akarjuk vizsgálni a szellemi dolgokat. Maga csak a vizsgálhatóság a kérdés, ami azért fontos kérdés, mert úgy tűnik, hogy amit egy hívő szelleminek nevez, az mindig vizsgálhatatlan, ezáltal csak hittel lehet elfogadni. De nem azért vizsgálhatatlan, mert így definiálnánk a szelleminek a fogalmát, hanem csak a gyakorlat tanít erre, hogy egy hívő ha a szellemi létezése mellett kezd el érvelni, akkor mindig a vizsgálhatatlanság területére taszítja azt, amiről beszél. És pont ezt tartom az egész szellemi-mizéria csapdájának, hogy úgy akarnak a hívők meggyőzni a szellem létéről, hogy azokat nem teszik vizsgálhatóvá. Márpedig, ami nem vizsgálható, annak miért kellene feltételeznünk a létezését?

Amit a kategóriákkal kapcsolatban írtál, tökre egyetértek. :)
Üdvözlök mindenkit a blogomon! Később talán megosztom, hogyan is lettem keresztény családban született, megtért hívőből ateista, és talán ildomos is lenne azzal kezdeni, én mégsem teszem. Alapelvem, hogy az objektív tapasztalat többet jelent a szubjektívénél (amelynek…..
drue 2014.09.27 20:43:17
@Rubint Sándor: Na pont erről a felfogásról beszéltem a következő posztomban. Szóval Istent nem kellett megalkotni, de ezt nem tudjuk elképzelni, ezért el kell hinnünk. Akkor kérdezem én, mennyivel okosabb Istent feltételezni, akinek örökkévaló mivoltát nem tudjuk elképzelni, minthogy azt fogadjuk el, hogy magától jött létre az univerzum, és benne minden élettelen és élő? Ha az ateizmust irracionalizmussal vádoljátok, miért jobb felcserélni a világnézetet egy legalább ugyanolyan irracionálissal?
drue 2014.09.27 23:07:22
"A rengeteg bizonyítékról derült, ki hogy hamisítványok sorát tartalmazza. Tehát nem releváns a bizonyítás szempontjából. Én 15 év alatt nem találkoztam vele, sem számos biológus - kreacionista barátom akik azért doktori szinten vágják a makro-mikro ás egyéb evolúciós handabandázást."

Ha valaki folyton a paleontológiával jön elő, mint az evolúció bizonyítékairól, arról aligha hihető el, hogy egyetemi szinten űzi a témát. A paleontológián túl a jelenleg megfigyelhető élőlények, de leginkább a genetika tudománya támasztja alá az evolúciót. Ezeket nem lehet megönteni holmi néhány csalással ami megtörténhetett a történelem folyamán. Ajánlom R. Dawkins - A legnagyobb mutatvány c. művét az evolúció bizonyítékairól. Számomra sokkal meggyőzőbb, mint egy kreacionista könyv. Miért? Mert konkrétabb, őszintébb, látszik, hogy mennyire a valóságot keresi, és nem hasonlítgatja állításait szent iratokhoz.

"Tehát nem kispályás ember."

Ez tekintélyelvűség. Attól hogy valaki professzor, még nem jelenti azt hogy nincsenek hülyeségei. Egy racionális ember nem tekintélyekre hivatkozik, hogy "mert ezt ő mondta", hanem számba veszi az egyes érveket embertől függetlenül, majd mérlegel. Az a baj, hogy egy vallásos embernek nehéz elmagyarázni azt, hogy hogy kellene nem tekintélyelvűen gondolkodni.

"S ő is attól fél, hogy mi van ha mégis Isten létezik? Akkor fel kell készülni arra, hogy életünk meg lesz ítélve. Ez az amitől minden ateista-evolucionista retteg."

Még ha lenne is Isten, melyik vallás Istene van? Még ha be is bizonyosodna, hogy az evolúció humbug, melyik irányban kezdjünk el keresgélni? Egyszerűen irracionális számomra az, hogy amely Istent 10 évig kerestem megtértként, mégsem találtam meg, hogy az létezzen. Ha még létezne is valahol valamilyen Isten, biztosra veszem, hogy az nem a keresztény Isten. Egy jó Isten nem bújkál ennyit, és nem vár hitet bizonyítékok nélkül.

"Én inkább a Teremtőben gyönyörködöm, mert Ő nagyon szeret engem, Bűneimet megbocsátotta, Krisztusban gyermeke lehetek."

A keresztény recept nagyon egyszerű: Beléd nevelem, hogy egy senkiházi bűnös vagy, utána pedig elhozom neked a megváltót, aki megszabadít a bűneidtől. Mint a nagyhatású reklámok semmitmondó árucikkekről. Beléd nevelek, hogy NEKED ERRE SZÜKSÉGED VAN. Hát nincs szükségem rá, mert a teológiai értelemben vett bűn fogalma számomra nonszensz.
Ezen posztom mint egy epizód hivatott létrehozni, melynek ihletője az Ateista és Agnosztikus Klub egy közelmúlti cikke a káromkodásról, ez itt található. A címben említett ideológiának nevét a belinkelt cikk írójáról kreáltam meg. Ennek oka, hogy ez már nem az első eset, hogy…..
drue 2015.01.07 01:28:50
Szia!

Bocsáss meg a késői reakcióért. Elfogadom, ha valaki szereti megválogatni a szavait, és alap esetben én is ehhez tartom magam. Azonban mégse konkrét szavakhoz kötöm, mi az ami csúnya, mi az ami szép, vagy jobban mondva, mi az, ami rombol, mi az ami épít. Úgy gondolom, hogy az ún. trágár szavaknak is megvan a helyük a maguk kontextusában. Pl. a Megasztárnak egy régi szériájában Till Attila úgy dicsérte meg Torresz Danit, hogy "ez kurva jó volt!". Alapesetben ez csúnya szónak számít, de abban a helyzetben - úgy gondolom - ennél találóbban nem is lehetett volna kifejezni egy igazán ütős produkcióra való reflektálást. És nem gondolom, hogy ez rosszul esett volna annak, akit megdicsért, hanem éppen ellenkezőleg: érezte, hogy most nyomatékosan ki van fejezve, mennyire tetszett másnak az ő produkciója. Én így gondolkodok: Ne ártsak tehát a másiknak azzal, amit mondok, hanem építsek vele. Nem mindegy az sem, ki mondja ugyanazt a szót, mert esetleg tudhatom, hogy míg az egyik ember részéről ez valamiféle bók vagy haverkodós kifejezés, míg a másik személy részéről ez a legalantasabb sértés, mert tudom, hogy ő teljesen más kontextusban használja ugyanazt a szót.
Tehát annyiban egyetértek Brendellel, hogy nem a szavakon kellene így lovagolni, ő viszont ott veti el a sulykot, hogy ártó szándékkal is ugyanolyan könnyelműen alkalmazza, mint más, köznapi helyzetekben.
Egyetértek azzal, hogy próbáljunk választékosan beszélni és írni, de nem gondolom, hogy dogmatikusan el kellene határolnunk magunkat az obszcénnek nyilvánított kifejezésektől. Hiszen ha belegondolsz, ezzel is csak szűkítenéd a kifejezési lehetőségeidet. Az intelligencia szerintem ebben a tekintetben abban mérendő le, hogy minden helyzetben ki tudod fejezni magad. Ne az lebegjen a szemed előtt első sorban, hogy jaj, ki ne mondj vmi trágár szót, hanem hogy ne árts vele másoknak fölöslegesen, mert én azt ugyanolyan jogtalannak tartom, mint a fizikai bántalmazást.
Nem tudom, mennyire régre nyúlik vissza ennek története, de az bizonyos, hogy napjainkban nagyban él az a felfogás, miszerint az ész és érzelem mint ellentétpár állnak egymással szemben, a "szívedre hallgass, ne az eszedre" (vagy ennek fordítottja) gyakran hangzik el hétköznapjainkban. Én ezzel…..
    Nyelvelnek, barátom, hogy sok borral élek,    Kurvanyjok, hiszen én velek nem cserélek.    Nekem tereh gyanánt nincsen a lételem,    Van borom, pecsenyém, egy-két tál ételem.    Senki nem ruházza rám a sobrák nevet,    Faszariságomért huncfut aki nevet.    […]    Igyatok, kurvanyja, fiúk! a…..
drue 2014.11.13 22:02:24
„nem mindegy?! ha pálcikaemberkéket rajzolnék a kommentjeim mellé, akkor abból az következik, hogy hülye vagyok?!”

Igen.

„nem fogod fel, te elmeroggyant, hogy a szabadság pont azt jelenti, hogy ha olyan a kedvem, akkor nyugodtan csinálhatok bármit?!”

Mint ahogy az alkoholista is szabadnak hiszi magát, és nem fogja fel, hogy amit csinál, annak a rabja. Te ebben éled ki magad, és a káromkodás, gyalázás módszereit használva, a racionalitás álruháját felöltve érzed magad szabadnak, ami nem több, mint önámítás. Miközben másoknak is kárt okozol a lelkében jogtalanul és fölöslegesen.

„én elhiszem, hogy neked ez tetszene. de szerintem meg rohadt érdekes vitáink lennének, ha nem írnál ennyi hülyeséget ide. mégsem hallgatsz rám. mi a faszból gondolod, hogy én majd a te kedved szerint járok el?!”

Neked az a hülyeség, ami a te állításoddal nem egyező. Azt gondolod, hogy a te elméleted egyenlő a valósággal, a te agyad egyenlő az univerzummal. Pedig rohadt érdekes vitája csak azoknak lehet, akik kezdetben nem értenek egyet, és az értelmes vita által jutnak közös nevezőre. De mivel a te világodban mindenki balfasz, aki veled ellenkezőt állít, a saját hülyeségedet pedig soha nem vagy hajlandó beismerni (helyette inkább személyeskedsz), ezért definitíve képtelen vagy az értelmes vitára.

„nem vagyok érdekelt benne, hogy bármit meghallgass, elolvass, ha ennyire hülye vagy.”

Az állítás második fele hamis, miszerint hülye vagyok, ergo érdekelt is lehetnél benne. Másrészt pedig ez nem érdek kérdése, hanem jogosság kérdése, mint a fizikai bántalmazás esetében. Százszor levezettem neked, egyszer talán majd csak megérted.

„de ez a másik hülyesége miatt van, nem miattam. vannak olyan hülye emberek, mint te is, akinek a legracionálisabb érv sem elegendő.”

Mert a káromkodás elegendő? És az fel sem vetül esetleg benned, hogy netán te fogytál ki az érvekből, és azért személyeskedsz? Mert ez az ismérve annak, aki nem tud érvelni. De te még ezt sem tudod, mert arról sincs fogalmad, hogyan működnek az áltudományok.

„"A blog írójaként istennek képzeled magad, aki minden kommentelőt vérig sért. Valódi hatalmad valóban nincs"

köszönjük. ezzel borult az érved, kishülye. nincs hatalmam.”

Sehol nem állítottam, hogy hatalmad van. Ezt állítottam:
„Ékes példája vagy annak, aki éppen a káromkodást alkalmazza hatalmi eszközként.”
A gyengébbek kedvéért (azaz miattad) ez azt jelenti, hogy mivel a helyes érvek nem nálad vannak, úgy érzed, kiesik a kezedből az irányítás, ha nem kezdesz el vadul becsmérelni. Azt akarod magyarán, hogy nálad legyen a hatalom, mert kisebbségi komplexusod van. Jogosan.
Ezek alapján szövegértelmezési problémáid is vannak. Ez és a fentiek fényében akkor már elegendő információm van arról, hogy egy makacs, beképzelt, hülye fasznak nyilvánítsalak ki, ugye?

„"Mint ahogy aközött is különbség van, hogy dühödben a falba boxolsz egy rohadt nagyot, vagy nekem. Követed a logikát?"

de mivel a boxolás és a káromkodás között is van egy különbség, az a különbség felülírja ezt.”

Mi az a különbség, ha egyszer mindkettővel ártasz a másiknak? Annyiszor túllendülhettünk volna már ezen a problémán, de még mindig ott vagyunk a kályhánál, mert képtelen vagy a személyeskedésből kilépni és bocsánatot kérni, valamint érvet előhozni. Csak a kezdeti állításodat hajtogatod folyton.

„az álszent magyarázkodik.”

Magyarázkodás az értetlen IQ harcos szemszögéből mindaz, ami magyarázat, de nem ért.

„ahol a hangsúly az "ENGEM"-en van. az téged nem zavar, hogy Dawkins a hívőket sértegeti.

"Akkor vele sem értek egyet. Ő sem isten, tehát nem is kell a követőjének lennem."”

Közvetlenül utána idézted be a mondatomat, miszerint zavar, hogy sértegeti. Egy kicsit sem zavar az ordináré nagy ellentmondás, amit hazudsz rólam? A hangsúly pedig nem az „engem”-en van, hanem azon, hogy emberi lényeket becsmérelsz, függetlenül attól, hogy rólam vagy másról van szó.

„én meg veled nem értek egyet, és te sem vagy isten.”

Köztem és közted az a különbség, hogy én azért teszek valamit, mert jónak látom, te meg azért, mert Dawkins meg ez meg az, ezt csinálja. Tipikus birka vagy.

„jó érveim vannak, jó példákat hoztam. ennyi.”

Hajtogasd csak magadnak, idióta. Akinek jó érvei vannak, nincs szüksége arra, hogy azt mondja, jó érvei vannak.

Epokit Drive, tőled pedig szeretnék elnézést kérni az ateisták nevében. Csakhogy ne Brendel alapján ítélj meg minket, légy oly kedves. Borzasztóan szégyellem, hogy akadnak ilyen mutáns melléktermékek is köztünk, de sajnos a világ soha nem volt ideális.

Arthur Bloch, ugye megérted már, miért nem volt érdemes anno folytatnom Matyikával a vitánkat?