Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Utolsó Senki

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mai naiv ügyfelünk a Nagy Magyar Hivalat meglepetésekkel és kalandokkal teli útvesztőjén át próbál eljutni a hőn áhított személyigazolványig. Mindezt egy kormányablaknál/on/ban, ami elvileg nemcsak integrált meg kormányzati, hanem ügyfélszolgálat is egyben, de úgy tűnik…..
Utolsó Senki 2014.07.09 04:14:00
Na, hát én nem itt vagyok, de rálátásom van az ezzel kapcsolatos dolgokra.
Úgyhogy pár dolgot le is írnék ezzel kapcsolatban.
Először is: a levélben írt "üzletvezető", az nyilván az ún. szolgálatvezető volt. Az ő feladata a munka megszervezése az okmányirodás és a klasszikus kormányablakos munkahelyeken (egyébiránt, e mellett ő is egy ügyintéző, aki ugyanúgy kiszolgálja a hozzá tartozó ügyfeleket). Mert, bármily meglepő, az. ún. kormányablak az NEMCSAK személyi igazolvánnyal, útlevéllel, meg hasonlókkal foglalkozik, mint pl. az okmányiroda, hanem ezen kívül többek között hiteles tulajdoni lap kiadással, családi pótlék, anyasági támogatás, GYES, TGYÁS, GYED, nyugdíj,TAJ kártya, és állampolgárság megszerzése típusú ügyekkel is. Meg még egy csomó más dologgal is, amit a jogszabály a hatáskörébe utal.
Az egy dolog, hogy jellemzően okmányirodás ügyekkel keresik fel az újonnan nyílt kormányablakokat, de ez nem jelenti azt, hogy ott csak azt lehet intézni. Extrém esetben előfordulhat, hogy pont az okmányirodás ügyekre tudnak sorszámot adni, az egyéb ügyekre meg nem, mert annyi oda a várakozó.
Amit még nem szoktak tudni, az az, hogy minden kormányablakban van ablak az okmányirodás ügyekre (személyi, útlevél, stb), meg van ablak az egyéb ügyekre (családi pótlék, tulajdoni lap, nyugdíj, stb.). Az ablakok száma kormányablakok méretétől függően eltérő.
És hiába van az, hogy mondjuk az egyéb ügyekre szakosodott ügyintézőnél épp nincs senki (mert éppen nem jön hozzá senki), ő akkor se tud személyi igazolványt, meg útlevelet rajzolni, mert nem olyan a gépe, ami előtte van. Tetszik érteni? Ez a felosztás minden kormányablakban így van.
A budapesti Tesco kormányablakban, amiről tetszett írni, na ott tudomásom szerint 2 okmányirodás, meg 1 egyéb ügyekre szakosodott ablak működik.
Mi következik ebből?
Az, hogy az ügyintézők kapacitását behatárolja a rendelkezésre álló munkaállomások száma.
Ha egyszer pl. 46 sorszám vár 17 órakor az (ottani KETTŐ) okmányirodás munkahelyre, akkor a levelében említett "üzletvezetőnek" - aki egyébként szintén ügyintéző, és jellemzően felsőfokú végzettségű ügyintéző! (ami azt jelenti, hogy ha megunja, hogy minden hülyeségért őt nyaggatják a normál munkája mellett, akkor majd szépen felmond, mert úgyis talál más munkát is a végzettségével, és csinálja ezt, aki akarja...), szóval neki nincs más választása, mint lezárja a sorszámkiadást, mivel előreláthatólag este 8-ig nem fognak végezni a kollégái az oda váró ügyekkel. Márpedig a helyiséget 8 után záros határidővel le kell zárni, a kulcsot át kell adni a biztonsági szolgálatnak. Ez minden ilyen kormányablakban így van. Jobb lenne, ha szabadon húzhatna mindenki sorszámot, és a végén közölnék velük, hogy "hát igen, sajnáljuk, de hiába van sorszáma, a zárás miatt már nem tudjuk lefogadni...?"
Mi a megoldás?
Például az, hogy ha előre tudja, hogy valamilyen ügyet szeretne intézni, akkor időpontot kell foglalni valamilyen okmányirodába - ez akár ögyfélkapus regisztráció nélkül is elvégezhető a
www.magyarorszag.hu honlapon.
Vagy, ha mindenképpen az ad-hoc ügyintézés barátja, akkor Budapesten célszerűbb valamilyen nagyobb kapacitású Kormányablakban próbálkoznia, pl. Andrássy úti Kormányablak (1062 Bp. Andrássy út 55.), vagy a csepeli, szintén nagyobb Kormányablak(1211 Budapest, II. Rákóczi Ferenc út 154-170. 1. emelet "Csepel Pláza").
Itt jóval több ügyintéző tudja fogadni okmány kiállítással kapcsolatos igényeit, mint a Váci úti Tescoban, vagy - a hasonló kapacitású - Hengermalom utcai Kormányablakban.
És ugyanúgy 8-20 a nyitvatartásuk.