Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Konyhamarketing

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokakban felmerül a kérdés, adjanak-e borravalót akkor, ha nem készpénzzel fizetnek? És ha igen, akkor pontosan hogyan és mennyit? Eljut-e egyáltalán a plusz 10-15% a pincérhez, pultoshoz? A kérdés nem egyszerű: egyre több étteremben, bárban, szórakozóhelyen lehet kártyával,…..
Konyhamarketing 2014.08.04 10:28:11
@blaubner: @KarbatettKezűZoltán: Cége válogatja. Hogy tényleg megkapja-e, vagy nem, az sajnos a tulajdonos etikáján múlik. Ha a számlán szerepel a felszolgálási díj, amennyire tudom, annak van némi adóvonzata, amit rá szoktak terhelni. Általában azonban legalább a nettó összeget megkapják. A tulaj szakmai öngyilkosságok követne el, ha nem így tenne, mivel ha a pincér nem elégedett a munkahelyével, az a kiszolgáláson, ezt követően pedig a bevételen is meglátszik majd.

Általános szabály azonban, hogy ha kártyával fizet valaki, a borravalót illik készpénzben otthagyni, de lehetőséget kell tudni adni a vendégnek, hogy hozzáírathasson felszolgálási díjat a számlához.
Biztosan veled is előfordult már, hogy valami fontos dolgon kellett volna változtatnod a céged működésében, de tudod, hogy mindenki ellenezni fogja. Részben érthető, hiszen a beváltnak tűnő módszereket nem szívesen cseréli le senki, ha az (valamilyen szinten) működik. A kollégák…..
Konyhamarketing 2014.07.29 11:33:22
@♔batyu♔: Sokan vannak olyan helyzetben, hogy tudjanak változtatni. Nálunk a vállalati kultúra még csak most van kialakulóban. A vezetőképzés szinte teljesen hiányzik, míg nyugaton képzés nélkül szinte senki nem lehet vezető semmilyen cégben semmilyen beosztásban. Mi is haladunk efelé, de csak lassan.
Van jó pár cég idehaza, akik jók, ügyesek, sikeresek, mégsem tudnak egyről a kettőre lépni, mert nem tudják hogyan kell a vállalati folyamatokat menedzselni. Ez a cikk főleg nekik szól.
Henry Ford mondta: „Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz.”. Amíg azt nézed, hogyan nem lehet valamit megcsinálni, addig biztosan nem is fog működni. :-)
Konyhamarketing 2014.07.29 11:39:13
@polyvinyl: Üdv itt! Igazad van, de kérlek olvasd végig a cikket. :-) A marketing nem változásmenedzsment, hanem egy eszköz a változásmenedzsment egyik eleméhez. A változásmenedzsment vezetéstechnikai kérdés. IGAZ. A végén le is írtam. Azonban ha tudod hogyan működik a változás menedzsment, akkor tudod azt is, hogy a változás akkor működik, ha a szereplők aktívan részt vesznek benne. A marketing olyan kommunikációs technikát ad a kezedbe, amivel ezt biztosítani tudod.

“Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat,vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.” - Antoine de Saint-Exupéry

Ajánlom még figyelmedbe ezt a bejegyzést:
konyhamarketing.blog.hu/2014/06/06/napi_tipp_a_motivacio_es_a_siker
      "A  kormány vállalja a társszerzőséget a Magyar Rektori Konferenciával, hiszen tudós emberek között a társszerzőségben írott cikk minden esetben értékesebb, mint az egyedül jegyzett, mert ez mutatja meg igazán a felek együttműködési képességét és vezet komolyabb…..
Konyhamarketing 2014.07.06 13:38:49
@nandras01: A gondom az ezzel, hogy a jelenlegi oktatási rendszer által erőltetett információmennyiség következménye, hogy a gyerek inkább van "magolásra" kényszerítve, mint arra hogy valóban megértse a dolgok közti összefüggéseket azaz _megtanulja_ a dolgokat. Egy ilyen kitétellel csak az infoterheket növelnék.

Az oktatási rendszer valódi reformja nem az lenne, hogy a kitételeket és a követelményeket tologatjuk jobbra-balra, hanem ha úgy alakítanánk át a rendszert, hogy a képzés megértésorientált legyen. Mind módszerekben, mind tananyagban.