Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tibor84

0 bejegyzést írt és 61 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1000 leütés Szabadesésben 2020.05.15 11:22:42
Valóban egy kisebbség terrorizálja a többséget, miközben folyamatosan megpróbálja magát többségnek beállítani, hogy a terrort legitimálja. A magyar politikai társadalom struktúrája -- ismert módon -- úgy néz ki, hogy a választók harmada legitimálja a Fideszt (=Orbánt) a szavazataival (ezeket a…..
tibor84 2020.05.15 18:50:48
@Bekko: Igen, ez pontosan így van sajnos.
Ezért kellene elkezdeni alternatív hálózatok, rendszerek kiépítésén gondolkozni.
tibor84 2020.05.15 20:17:18
@HaFr: Igen de én igazából nem is az ellenzékre gondoltam.
Végül is ők is a probléma részei, ők is az "elit" részei.
Ahogy a posztban is szerepel, az ellenzéki szavazók is vonakodva támogatják a gyurcsányos, leszerepelt mszp-s ellenzéket.
Én inkább az ellenzéki szavazók szervezkedésére gondoltam.
Pl. olyan közösségekét, mint pl. ez a blog és közönsége.
Mindenki a háza táján végezze el amit tud, nem kell itt nagy megfejtésekben gondolkodni, persze amellett, hogy ezek tudnak egymásról és összehangolják a tevékenységüket. Teremtsenek politika kultúrát, tartsanak előadásokat, agitáljanak és sok kicsiből, koordinációval persze, lehet egy új politikai közösséget teremteni.
A Mindenki Magyarországa Mozgalom is ilyesmit szeretne, de ők pártszinten, ez sem elvetendő, de hosszabb távon szerintem fontosabba a civil önképzés, szerveződés.
Tamás Gáspár Miklós minden bizonnyal a hosszú magyar ezredforduló (1985-2030?) egyik, ha nem éppen "a" legfontosabb hazai gondolkodója, és nem azért, mintha mindig annyira igaza lenne -- talán nem is ez a gondolkodás általában vett legfontosabb hozadéka sem --, hanem mert annyira szívósan,…..
tibor84 2019.07.13 18:11:17
@neoteny: De ez szerintem a cikk eme részének lényegi mondanivalóját ez nem érinti: vagyis hogy a magyar tőkés fejlődés elmaradott és oligarchikus volt.
tibor84 2019.07.13 20:00:09
@neoteny: Mondjuk a ny.-európaitól.
De ha ez nem a valóság, akkor mit takarnak el a hangzatos szólamok? Kíváncsi vagyok.
Amikor magam három éve lemondtam egy sub-törpe párt, a Polgári Konzervatív Párt (PKP) vezetéséről, ez azzal az akkor már egy éve érlelődő belátással történt, hogy a NER-t nem válthatja le egyedül egy párt, mert egy alternatív pártrendszert kell szembehelyezni vele, és nem láttam ehhez alkalmas…..
Az Orbán-rezsim dinamikus diktatúra, amelyben a hatalmi eszközök megválogatását az alkotmányozó többség megtartásának érdeke vezérli. Végső soron minden áron. A sajtó, ahogy az ellenzéki pártok, a bíróságok vagy egyáltalán az emberi jogok, tehát a formális demokrácia intézményrendszere, de az adó-…..
Ahhoz, hogy lássuk a feladat nagyságrendjét és egyúttal azt, ami reményt ad az elvégzésére, tudni kell, hogy a Fidesz döntően azért sikeres vidéken (falvak, kis és közepes városok), mert Magyarországnak ezt a területileg túlnyomó, lakosságszámban is domináns részét majdnem teljesen elkerülte a…..
A magyar nem polgári társadalom, a nagyobb részét nem lehet modernizációs és/vagy elvont célokkal megnyerni a mai bűnözők leváltásának, ezért én nem tartom alkalmasnak az ellenzék mai öt pontját sem, ahogy mondani szokás, a Körúton és a nagyobb vidéki belvárosokon túli mozgósításra. Amíg a…..
tibor84 2019.01.05 13:43:54
@HaFr: Kb. a 12 pont felé elég "elvont" mai szemmel is. Trv. előtti egyenlőség, sajtószabadság, közös teherviselés, sőt még egy intézményalapítási javaslata is van (MNB), tehát mint ma az EU Ügyészség.
Ultimate Marvel Champions #24 2018.09.15 12:54:52
KRITIKA Mostanság olyan ritkán tudok újvilági vonatkozású megjelenésekről írni, hogy lassan igazi ünnepként tekinthetünk minden egyes alkalomra, amikor új bejegyzéssel jelentkezhetek. Legutóbb épp egy hónapja jártam erre a Spider-Man Annual című különszámmal, most pedig, hosszú-hosszú idő után, újra…..
A liberális konzervatív modernizáció 2010 óta gyakorolva Csehország környéki életszínvonalat és magára joggal büszke országot eredményezett volna idehaza. 1990 óta gyakorolva... Istenem, nem is merem elgondolni. A XXI. század elején a nyugati konzervativizmusok már régóta liberálisak, mert a…..
1000 leütés Kóda 2018.07.06 14:32:50
Létrehozta az új szélsőjobbot, felszámolja a középre navigált Jobbikot. (Miközben a "baloldalt" is irányítja, natürlich. Érdemes megtanulnia a Jobbiktól irtózó balos értelmiségnek legkésőbb ezen a példán, kit és és mit számol fel Orbán: akik a valódi ellenzék. Nem a parírozó balos alakulatokat.) A…..
tibor84 2018.07.06 19:13:47
tibor84 2018.07.07 13:14:27
@screpes: Én csak erre írtam, amit írtam: "arról már lemondtam, hogy ezek a bejegyzések vagy bármi, amit el tudok képzelni, változtasson ennek a népnek a konstitúcióján", ebből az derül ki nekem, hogy a szerző azért többet remélt ezektől az írásoktól, mint "nyalnivalót az éhezőknek".
Valószínűleg ez a nagy nekikeseredés oka: "ez viszont alkalmas körülmények között is legalább száz év munkája...".
De szerintem a modern kor körülményei közt ezt simán le lehet rövidíteni egy generációnyi időre.
Pl. nem tudom, hogy mi lett az eredménye a brainstormingnak, amit a bloggazda kért tőlünk? Vagy pont ez, hogy nincs kiút vagy 100 évig tart?
De mondjuk (ez csak egy szerény javaslat) Béndek Péter írhatna egy kis pamfletet, vagy egy kis könyvet a koncepciójáról és terjeszthetné, vagy turnézhatna a nagyobb egyetemi városokban, kisebb városokban. Lenne hírverés meg biztosan több emberhez eljutna a koncepció, nem értem ezt a nagy feladást.
tibor84 2018.07.08 13:29:27
@screpes: Aha, értem.:) És kb. mikorra várható " a nagyobb ívű, komplex elképzelés"?
Semmiféle olyan politikai-kulturális tradíciónk nincs, amit egyáltalán néven tudnánk nevezni, nemzeti egyetértés volna róla és termékeny identitást adna nekünk. Ami leghamarabb eszünkbe jut (a homogenitás mítoszán túl), azok az alávetettségünk mérföldkövei -- tradíciónk az alávetettség és nyomában a…..
A mai parlamenti ellenzék tagjainak növekvő részéről sejtjük, hogy közvetve vagy közvetlenül a Fidesz érdekei szerint politizál, ami lehetetlenné teszi akár a parlamenti pártokon belüli hatékony politikai egyeztetést (eleve nincs hozzá bizalom), akár az egymással összehangolt hatékony ellenzéki…..
tibor84 2018.06.11 17:44:34
A szabadság története kétezer-ötszáz éve tart és semmi okunk azt hinni, hogy hagyja magát visszaszorítani látható hatalmak által. Bármi, ami átláthatóan és racionalizálhatóan tör a szabadságra, mint pl. a nacionalizmus, annak semmi esélye. A kapitalizmus és a globalizmus szellemét a szabadság…..
Úgy kellett a kereszténység ügyének Orbán, mint üveges tótnak a hanyatt esés. Amikor egy nyilvánvalóan korrupt, a keresztény erényeket (hit, remény, szeretet) minden nap többször megcsúfoló, az elesetteket, a szegényeket és az idegeneket vegyesen manipuláló és ellenségnek beállító, hatalmaskodó…..
A baloldali gondolkodás és a liberális politikai filozófiák alapvetése (az előbbieknek döntően társadalomelméleti formában és a rekonstrukcióikban), hogy az ember szabadnak születik és ennek megfelelő elvárásokat kell támasztania az őt körülvevő intézményrendszerrel szemben, miközben ez az…..
Orbánnak kb. annyira van igaza, mint Horthynak az 1920-as években: a globalizáció (a tőke, a munkaerő és a szolgáltatások akadályozott, de kényszerítő áramlása) éppen úgy igazságtalan, mint Trianon volt. És, megfordítva, éppen úgy nincsen értelme vele kapcsolatban igazságtalanságról beszélni a…..
tibor84 2018.05.24 15:00:51
@HaFr: De az adózás és az oktatás is állami kérdés, nem? Akkor hol marad a helye a polgärosodásnak?
tibor84 2018.05.24 16:19:59
@HaFr: Akkor esetünkben erről van szó? Tehát államias szemlélet szükséges?
tibor84 2018.05.24 19:19:15
@DrGehaeuse: Ok, de ez egy konz. blog alapjában véve, és furcsa azt olvasni, hogy az államnak milyen szerepet is kellene játszania Mo. modernizációjában. Ami persze érthető, mert gyorsan mi mással lehetne megoldani? De akkor várunk addig, míg Orbän valahogy elveszíti a hatalmát? Meg például a magyar középosztályt ki fogja meggyőzni, hogy áldozzon a szegényebb rétegre? Itt rá is térhetünk akár a szoc. èlősködésre: ma Mo. ez egyáltalán lehetsèges? Mi soha nem voltunk ny. e. -i szintű jóléti állam, főleg a NER után már alig van "ingyenebéd". A szoc. juttatások nagy részét nem is a legrászorultabbak kapják, nem is beszélve a többiről(CSOK,cs.-i adókedvezmény).
A néhány hete elkezdett videósorozatom következő, e hét pénteki adásában is javasolni fogom majd jobban kifejtve, amit itt előrebocsátok: küldjetek ötleteket, amelyekből közösen összeállíthatunk a Fideszével szemben egy alternatív politikai cselekvési programot. A jövőben a blogot és a youtube-ot is…..
tibor84 2018.05.16 22:42:15
@neoteny:
Igen, jogilag ez így van, de a civil társadalom elmélete szerint a párt is annak a része, a hogy az egyházak és a szakszervezetek is, plusz akár a gazdaság is.
tibor84 2018.05.16 23:23:56
@b.feher:
A vélemények valóban szerteágazóak, de azért nagyjából bizonyos nézetrendszerek köré csoportosíthatók, ügye ezek a nagy "eszmerendszerek" (bár a koz.-us magát ide sorolja?). Tehát én a konz. vélemények becsatornázására gondoltam, azokéra, akik politikailag tudatosabbak az átlagnál, és tenni is szeretnének (ugyanígy kéne ez a becsatornázás más pártoknál is, baloldalon azért persze új pártokkal, és így állna össze egy új "nemzeti konszenzus"-szerűség).
És valahogy az a sejtésem, hogy a PKP-nak muszáj lesz a saját szavazótáborát magának megteremteni, mert amivel "házal" az nem igazán ismert és népszerű.
Onnan kell elindulni, ami már létezik, túl egyszerűen hangzik, de először ezt az akadályt kell megugrani.
Az más kérdés, hogy ezzel meddig lehet jutni, a szavazatok 70%-át két jobboldali párt fedi le, úgy néz ki, hogy az a magyar szavazóknak tökéletesen megfelel. És ha pl. a közmunka PKP-kompatibilis (amit nem is tudtam), akkor miben más a PKP, hiszen ez már valóság, nem csak egy elképzelés.
A PKP előtt két út áll szerintem: 1. türelmetlen (amit megértek), tehát már 2022-re valamit fel kell mutatnia, így szavazókat is, a két nagy jobboldali párt mellett ez csak úgy lehetséges, ha olyan réseket keres, amik kihasználhatók, ami viszont a konz., jobbos értékvilág bizonyos feladását jelenti, vagyis muszáj alkalmazkodni a fennálló pártstruktúrához.
2. ennek a blognak a szelleméhez és mondanivalójához hűen a nemzeti modernizáció programját képviseli (persze kidolgozva), terjeszti, megvitatja, bemutatva az ehhez szükséges "hozzávalókat"; ez a folyamat hosszú, nehéz, és "uncsi", de ez, szvsz, a járható út. A PKP-nak, meg az alternatívát mutatni akaró pártoknak, mozgalmaknak egy új "pályát" kell teremteni, a Fidesz kialakította a sajátját, ott nagyon otthon érzi magát, nem gondolom, hogy ott kellene versenyezni vele azon a szinten.
És ez a munka a parlamenten kívül valósítható meg, nem kell hozzá hatalom, erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy a hatalom megszerzése sokadrangú kérdés.
1. 2010 és 2018 között az ellenzék közel azonos összetételben indult három parlamenti választáson, az eredmény mind a három esetben a Fidesz kétharmada lett. Mármost ha valaki ezt negyedszer is ki akarja próbálni, az látványosan nem tanul. Ezt meg lehet tenni, de nem egészséges és ellentétben áll…..
Politikai gyakorlatokról beszélek, nem egyéni beállítódottságról. A kettő nyilvánvalóan más érdekű: az előbbi embertömegek koordinációjának elveit, az utóbbi az egyes emberek belső értékrendjét illeti. Politikai gyakorlatként a konzervativizmus és a liberalizmus (nem a baloldaliság!) a második…..
tibor84 2018.03.26 22:40:34
@HaFr: Akkor egy konzervatívnak teljesen rendben van a mai globális kapitalizmus, ami pont azokat az értékeket nem ismeri el, amiről ez a poszt szól?
Merő emberbarátságból titkos olvasója vagyok Badiounak, Deleuze-nek, Debord-nak, Žižeknek, Bhabhának, TGM-nek, a Pogátsa-portálnak, a fractalontology.wordpress.com-nak, a posztstrukturalizmusnak, a Unabomber Manifestónak és általában az egész balos világfájdalomnak. Látom az Új Egyenlőség c. lapban…..
A Polgári Konzervatív Párt jobboldali, a nemzeti modernizáció alapján álló, konzervatív polgári párt. Célja az ország versenyképességének javítása, felzárkózásunk a nyugati magországok társadalmi szerkezetéhez a középosztály jelentős szélesítése, a politikai kultúra modernizálása és a nemzetek…..
Magyarország 1989-ben kezdődött polgári átalakulása mára megakadt. A folyamat csúcspontja az első Orbán-kormány idejére esett, amely a leghatékonyabban képviselte a középosztályosodás, a nemzeti tőke, a polgári átalakulás és a magyar kultúra érdekeit, az utána következő kormányok azonban nemhogy nem…..
Jó néhányan voltak tisztességes, a közszereplést talán az átlagosnál jobban szerető közgazdászok is, akik 2010 után benyelték az "unortodoxia" maszlagát, az "unortodoxiáét", amelyről végül is sosem tudtuk meg, hogy mi volt. Azt tudjuk, hogy mi lett Magyarországból az utóbbi hat-hét évben: a…..
Ha a 2017-es vizes vb összköltségvetése az eredetileg tervezetthez képest a négyszeresére emelkedett, akkor vajon a 776 milliárdra taksált budapesti olimpia mennyibe kerülhet a végén úgy, hogyha még az Állami Számvevőszék(!) is megjegyezte, hogy „a nagyberuházásokat, és különösen az olimpiák…..