Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Marketikum

70 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokan vádolják a marketinget (reklámokat) azzal, hogy hazudnak, de az igazság az, hogy a jó marketing nem hazudik, nem csapja be a fogyasztókat. Minden vállalkozásnak és vállalkozónak megvan a maga morális szintje, értékrendje, amit a vállalkozásában érvényesít, de ez egyrészt nem marketingkérdés,…..
Marketikum Online marketing - 2017 2017.11.01 13:54:41
Az egyetem onlinemarketing-oktatót keres (Lecturer in Digital Marketing). A tanszéken mindenki más marketingoktató (Lecturer/Senior Lecturer/etc. in Marketing), szóval elkezdtem azon agyalni, mi is a különbség. A leírás alapján olyan embert keresnek, aki képes specialistaként tanítani online…..
Már régóta tervezem, hogy összeszedem és tételesen megcáfolom azokat az ostobaságokat, amiket a laikusok, marketinget még csak távolról látók összebeszélnek - kezdve attól, hogy a reklámra költött pénz fele kidobott pénz, addig, hogy mindegy mit, csak beszéljenek róla (itt is lesz link, amint lesz…..
1. Gondold végig mit kell megjelenítenie a névnek! (Hozzád kapcsolódik az üzlet, vagy a te neved nem szükséges? Milyen értékek és USP kapcsolódnak a márkához? Ki a célcsoport? Mit szeretnél te - megőrizni az alapító nevét, leíró választ adni a "ki vagy" kérdésre stb.). Mennyi kockázatot vagy…..
Marketikum Mi van, ha hibáztál? 2017.06.17 16:25:17
Olvasom ezt az elég szerencsétlen történetet a tejes dobozokkal, meg az eltűnt gyerekekkel, és egyet kell értenem a Magyar Narancs újságírójával abban, hogy nem tudjuk kezelni a hibákat. Én a magam részéről nem akarok politizálni, vagy az ország helyzetére általánosítani, de a marketing tanulságok…..
Ezt kérdezték a marketinges csoportban:   Persze, lehet, hogy kamu kérdés, de a kialakult diskurzusban sokféle válasz, érv elhangzott. A legnagyobb probléma, hogy úgy tűnik, ez komoly kérdés egyáltalán. Komolyan ennyire nem világos mi a diploma szerepe?! Tegyük tehát helyre az oktatás szerepét és…..
A képen van 5 ember, akiben egy dolog a közös. A siker titka pedig bár nem mindig tűnik megtalálhatónak, voltaképpen sokkal egyszerűbb, mint hinnénk. Aki  politizálni jött, kérem távozzon, semmi ilyesmiről nem lesz szó. Ha valaki sikeres akar lenni, nos azt kicsit el kell keserítsem: ez a blogposzt…..
Újabb sorozat prezentációt volt szerencsém végignézni: feltörekvő ifjú nemzedék, vállalkozók lesznek egyszer, magabiztosak, övék a világ, mégis olyan hitvány SWOT elemzésekkel állnak elő, amik egyszer biztos alapját adják majd azoknak a bukásoknak, amire mindenki szerint szükség van a sikerhez.…..
A minap hallottam valakitől, hogy ő bizony nem csinál SWOT elemzést, mert az olyan béna (primitív?). Érdekes elképzelés - gondoltam - hiszem, bár valóban egy nagyon egyszerű alapról van szó, de hogy milyen lesz a végeredmény, az elsősorban rajtad múlik. Ha bénára csinálod, béna lesz, ha meg rendesen…..
A content amplification talán tartalom-erősítésként, hangosításként fordítható, a definíciója az, hogy a content amplification azokat az eszközöket és technikákat jelenti, amelyekkel a tartalmainkat még erősebbé, még láthatóbbá, még hatékonyabbá  tudjuk…..
Marketingesként nézve a reklámokat, akciókat nem (csak) azt veszi észre az ember, hogy mennyire tetszik neki ez vagy az az elem (vagy épp mennyire nem), hanem azon morfondírozik, hogy vajon mi lehetett annak a fejében, aki ezt kitalálta. Mit akarhatott elérni? Vajon ezt a küldetést sikeresen…..
Korábban már foglalkoztam a témával a szolgáltatások kapcsán (egy kutatás alapján), de most újra elő kell vennem, mert újra felmerült. Egyébként sem árt az ismétlés. Az ügyfélkapcsolati sikeresség alapjában véve két dolgot jelent - rövid távon természetesen az üzleti…..
Ennyi volt, ha volt egyáltalán, akkor most hivatalosan is kijelenthető: vége a szakértők korának, eljött a DIY (do it yourself: csináld magad), mit eljött, elsöpört mindent, kitakarította a padlást és átvette az uralmat. Na persze hamarabb is észrevehettem volna, de mindig bennem volt a szakértők…..
A "hogyan válassz marketingest" témában közben megjelent pár érdekes blogposzt, de érdekes módon az egyik legfontosabb nem egy marketingestől. A pénzügyi tervezés fontosságát hangsúlyozó szerző olyasmit feszeget, amit én is nagyon fontosnak tartok, és régóta foglalkoztat,…..
A múlt héten nagyot ment egy poszt, amiben egy egyszemélyes mikrovállalkozás (?) vezetője panaszkodott, hogy mennyire nehéz marketingest választani, és neki milyen negatív tapasztalatai vannak ezen a téren. Sajnos tipikus a probléma, és bár nem bonyolult a megoldás, de sajnos nem is…..
Mint minden évben, így most is kijött az Advertising Standards Agency (ASA) jelentése, amiben az egyes reklámokra érkezett panaszokat összesítik. A legtöbb panasz az egyes reklámok ízlástelenségére vonatkozik - mit ne mondjak, nem alaptalanul. vagy én vagyok csak túl öreg? ..
Meglepő - vagy talán nem is annyira? - ha egy erősen versengő piacon valami nagyon eltér a megszokottól, a versenytársaktól. Ilyen ez a sör is.  ..
Nemrég volt szó arról, hogy a feltételezések szerepe a marketingtervezésben, ezért most mutatnék egy példát. Engem meglepett az alábbi termék, valószínűleg nem én vagyok az egyetlen. Mégis, a termék a polcon van, egy nem is kis áruházban (ami azt jelenti, hogy nem keveset érhet…..
Marketikum Árstratégia példa 2017.01.09 08:09:00
Az autómosás az egyik legegyszerűbb piacnak tűnik, minden ki van találva, sok újdonságot nemigen lehet belevinni, de nem is nagyon akarnak a vállalkozók: úgy tűnik az egyetlen céljuk minél olcsóbban munkaerőt találni, ezzel növelve a profitot. A marketing nemigen tört még be ide -…..
Beszéljünk két tipikus hibáról, amit a marketingben el szoktak követni (általában egyszerre): ez az eszközorientált gondolkodás és a rossz szakemberválasztás. Tipikus KKV hiba:a marketinget akkor és ott kezelni, amikor láthatóvá válik (bejön egy ajánlat, feltűnik nekünk…..
A marketingtervezés során van egy elem, amit szinte mindig kifelejtenek (különösen azok, akik nincsenek tisztában a marketing elméleti alapjaival) - pedig van jelentősége. Kezdjük az új évet ezzel: mi ez, miért fontos, mit lehet vele kezdeni. És boldog új évet!  ..
Nagyon szeretek beszélgetni vállalkozásba éppen belekezdőkkel vagy vállalkozókkal is vállalkozásukról. Inspiráló beszélgetések ezek, 2-3 óra alatt végig lehet venni a vállalkozás céljait, felépítését, problémáit, ötletelni lehet a hogyan tovább kérdésen. Amikor igazán beindulunk, akkor alig lehet…..
Amikor marketingtervezést mondunk a legtöbben a folyamat utolsó lepésére gondolnak csak: a megvalósítás szakaszra, annak meghatározására, mit kell tenni holnap, a jövő héten, a jövő hónapban, az évben. Ezek az instant tervek azok, amik leggyakrabban elkészülnek - ha tervez egyáltalán a vallalkozás.…..
Régóta közismert tény, hogy 1953-ban a Harvardon elvégeztek egy kutatást, amit utána követéses vizsgálattal kiegészítve meg tudták állapítani, hogy azok a hallgatók, akik leírt tervekkel rendelkeztek, tudták mit akarnak elérni, azok sokkal sikeresebbek lettek, átlagosan kétszer annyit kerestek, és…..
Ha már annyit pofáztunk arról, hogy a gyakorlat mennyit tanulhatna az elméleti kutatások megismerésével és hogy a marketingoktatóknak mennyire fontos lenne szorosabbra építeniük a kapcsolódásaikat a kutatásokban is a gyakorlati marketingesekkel, úgy döntöttünk, hogy átrágjuk magunkat az Egyesültet a…..