Adatok
guzmi sen
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Chevrolet Spark/Daewoo Matiz vezetőüléséből fejét fogva előkerülő nő hálát rebeghet a mérnököknek, akik a modern kamionok őrületesen hatékony fékrendszereit fejlesztik. A videó tökéletesen bemutatja, hogy egy modern nyergesvontató fék- és menetstabilizáló rendszerei és…..
guzmi sen
2014.05.17 10:12:20
@guzmi sen: Folytatás:
a manőverezés (pl. sávváltás ) során a kamionos észlelési lehetőségei korlátozottak.
Ezt a többi közlekedőnek kellene tolerálni ill. figyelembe venni.
Kösz a figyelmet
Guzmi sen
a manőverezés (pl. sávváltás ) során a kamionos észlelési lehetőségei korlátozottak.
Ezt a többi közlekedőnek kellene tolerálni ill. figyelembe venni.
Kösz a figyelmet
Guzmi sen
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
T.Kommentelők !
Rövid tájékoztató a tehergékocsik rakmányrögzítési követelményeiről:
1.MSZ EN 12195 előírásban a különböző irányokban kifejtendő rögzítési erőket a következpképpen definiálják:
Előre 0,8xG
Oldalra-Hátra 0,5xG
Felfele 1,0xG
Vasúti(Ro-La) előre 1,0xG
Különböző tengeri szállításkor( Északi-Balti/Földközi ill. óceáni)Oldalra 0,8xG, Előre 1xG
Előbbi egyszerűsítve pl. azt jelenti,hogy az alkalmazott valamilyen rakományrögzítési megoldásnak előre iránybaN, KÖZÚTON MIN. 8, 0 m/s2 nagyságú lassuláskor is biztosítani kell hogy a rakomány ne tudjon elmozdulni.
Mivel a mai kamion szerelvények valós körülmények(tehát nem teszt !!) max.7,0 m/s2 körüli lassulással fékezhetőek, tehát elegendő a rögzítési erő az elcsúszással szemben.
Temészetesen előfordul (nem is ritkán) hogy hozzá nem értés és hanyagság miatt nincs ekkora hosszirányú rögzítő erő.
A leírások alapján nem sazkmabeliek figyelmébe ajánlatos a közlekedés során figyelembe venni, hogy egy rakott kamion tömege min. 38 tonna , 2,6 m széles és akár 18.75 m hosszú , ezért