Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Jedburgh, Darius R. (törölt)

0 bejegyzést írt és 98 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Orbán évek óta saját európai/globális fontosságának tudatában él, és pechére már igen közel került ahhoz, hogy az őt megillető 15 percre el is nyerje a vágyott hírnevet. Az a probléma, hogy amint elnyeri, vége is lesz az uralmának. Magyarország a világ szempontjából…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.07 23:55:07
@jolaca: Így van. De sajnos az adósságvisszafizetés 10 éve szörnyű nyomort hozott Románia lakóinak és az Aranykor 24 évig tartott, a bukás pedig a dominóhatás miatt következett be.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08 00:02:38
@Sexual Harassment Panda: Írd meg, mit tapasztalsz. Én ma beszéltem valakivel, aki 5 év London után 3 éve Ausztriában dolgozik. Esze ágában sincs otthon munkát keresni. Kérdem, miért? Válasz: munkakultúra, életminőség, nyugalom, fizetés. Az orbáni modell mindennek az ellenkezője. Vagy lezárja a határokat, vagy a seggnyalóival marad csak, és azok fogják megbuktatni.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08 13:35:14
@Blogger Géza: Valamint aki konz-lib korpa közé keveredik, megeszik a liberális disznók. Vigyázz, Géza! :-)
Megértettük Orbán üzenetét: válságban a liberalizmus, válságban a Nyugat. A válaszom: láttunk már ilyen válságot, elmúlt, és vele múltak a válságra bazírozó, sikertelen politikusok. Az öntudatosságom nem annak a jele, hogy a liberális demokráciák tökéletesek. Távolról…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.30 14:11:32
Ez az elemzes is pontosan vilagit ra a lenyegre.
Az orszag tragediaja az, hogy egy koros es korlatolt szemelyiseg kepes teljesen hibas nezeteit es akaratat raeroszakolni az intezmenyrendszerre, a burokraciara es az emberek tobbsegere. Az utobbi kozel 100 evben ez mindig igy volt, rovidd intermezzokat leszamitva. Nincs talan meg egy orszag a vilagon, ahol egy evszadot 3 vezeto kormanyzasa femjelezne (Horthy, Kadar, Orban). (E-Korea, Kuba, meg nem tart 100 evnel, a Kinaban, a SzU-ban tobben valtottak egymast.) Ez csakis a nep unikalisan sulyos mentalitasbeli deficitjere utal. Tehat a megoldas az orszag erdekeben csakis a nep tobbsege akaratanak ellenere lehetseges egy zomeben kulfoldrol importalt (nyugatias, polgari) vezeto reteg altal, barmilyen szentsegtores is ezt felvetni. Inkabb ez mint az "illiberalis demokracia" (=fasiszta diktatura).
Egyebekben ezert sincs mas megoldas sem. Az agonizalo ellenzekbol veglegesen kiabrandultak az emberek, es alternativa hianyaban szavaznak az erot hirdeto partokra.
Az eddigi bal(fek)-ellenzek szanalmas halaltusaja csak elnyujtja a problema megoldasat. Valasztasok utjan a Fidesz nem valthato mar le, es az eddigi valasztasi esemenyek tukreben (2002, 2006) ahhoz ragaszkodni gorcsosen, hogy "majd megerosodunk es mi nyerunk" nemcsak politikai vaksag, hanem teveszmeszeru tartos elmezavar. Nem 1994, 2002 vagy 2006 a minta, hanem Belgrad (igaz, NATO bombazasok utan), Kiev (2014), arab tavasz, stb. Ha lenne egy komolyan veheto ellenzeki ero, akar kicsi, de hiteles, akkor a befektetok (maradek es nem a Fideszbol elo hazai es kulfoldi) talan megfontolnak, hogy tovabb tamogassak-e a jelenlegi, minden jozanul gondolkozo ember szamara lathatoan bukasra itelt rendszert. Csak ez meg evtizedekbe kerul es utana mar illuzorikus felemelkedesben remenykedni.
Az az igazság, hogy nem olyan nagy ördöngösség ez, és ez esetben sem a recept kitalálása a nehéz, hanem a receptnek megfelelő (fegyelmezett) főzés. A Fidesz legyőzése is egyéni döntések olyan együttállását követeli, amely a racionális cél és a biztosan látható…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.29 14:19:17
@sielfis: Latszik, hogy csak nezel, de nem latsz. Narancsbirkanak jo vagy, de ha majd elveszik a legelodet, akkor felebredsz.
A sorok kozott is, es explicite is olvashatnad es megerthetned (ha lenne mivel es ertenel magyarul), hogy kintrol irok, es nem mosogatas kozben...:-)
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.29 16:23:58
@Geri Tibor: A kizarolagos hatalom megragadasanak tiltasa szerepelt a 89-es alkotmanyban. Ezt a Jobbik egyelore szavakban probalta, a Fidesz viszont tevolegesen is. Formailag meg nem teljesen, de lenyegileg igen. A mostani takolmanyban nem tudom, hogy benne van-e. (Konnyen lehet ellenorizni, de ezt most kihagyom.)
Viszont: a Nyugati hatalmak erdeke minden esetben a stabilitas biztositasa, mert igy tudnak a cegeik nyugodtan termelni es profitot realizalni. Ez az amerikai kulpolitikai doktrina is. Ezert van az, hogy diktatorokat hagynak hatalomban, amikor meg is buktathatnak oket. Inkabb a diktatorikus status quo, de stabilan, mint a demokracia erdekeben kirobbantott polgarhaboru es instabilitas. Regi, kozhelyszeru igazsag.
Tehat nem erdeke senkinek semmilyen polgarhaboru Mo-n es nincs is meg hozzza (egyelore es meg sokaig) a feltetel.
Inkabb tokekivonassal tudank megszorongatni, es akkor az allamcsod arnyekaban az oroszok is megfontolnak a hiteleiket. A kinaiak vagy masok eddig sem adtak, a rossz gazdasagi kilatasok miatt.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.29 18:03:41
@sielfis: Mi van, fizetett bertroll? Visszakapaszkodtal a keyboardhoz? Takarodj vissza a gazdadhoz and give him another blowjob!
Orbán számára nyilvánvalóan a nyugati liberalizmus megbélyegzése és kudarcának bizonygatása vált a legfontosabb ideológiai fegyverré a választások óta eltelt időben. Az, hogy az utóbbi hetven év világtörténelme szempontjából teljesen tévesen a 2008-ban kirobbant válságot…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.27 18:21:10
A tegnapi beszéd "bármi megtörténhet" kitétele súlyos aggodalmakra ad okot.
Már tudhatjuk, hogy Orbán nem viccel. És előre bejelenti, amit tenni készül a népe és hazája ellen. A birkatömeg pedig hosszú, szűnni nem akaró tapssal vonul a vágóhídra, mert nem érti, hogy mi történik. Amit a Nagy Teoretikus mond, az csak jó lehet - ez az utolsó gondolatuk.

A jobboldali és baloldali, katonai és civil diktatúráktól vert Dél-Amerika kitermelt magának egy olyan elnököt mint José Mujica, Uruguay elnöke, aki baloldali gerillából valószínűleg a világ legbal-liberálisabb államfője lett. És több interjút olvasva vele, életútját követve, kiderül, hogy nem populizmusból, demagógiából, hatalomtechnikai vagy egyéb megfontolásból teszi, amit tesz, hanem meggyőződésből, és hazája iránti valódi, önfeláldozó szeretetbeől. Ortodox baloldaliból vált pragmatista baloldali-liberálissá, de csak a hazája érdeke és a szegények helyzetének javítása vezérelte. Folytatja elődjének kormányzati politikáját, aminek ez a mottója: "An honest government, a first-class country". Vö. a posványosi beszéddel és a magyar valósággal. Az uruguayi nép pedig megértette, megválasztotta és hatalomban tartja. Alkotmányosan és demokratikusan. Elnökválasztási győzelmekor az egységre szólított fel: "Ni vencidos, ni vencedores" (Nincsenek győztesek sem vesztesek.)

Minden nép annyit ér, amennyije van. (Egy klasszikust hogy idézzek.) A magyar népnek egy fasiszta diktátora van és üres zsebe. Már csak a fanatikus vakhite maradt a saját oldalának vezére iránt. Egyre szegényebb, ezért paradox módon olyan diktátort tart hatalomban, aki még nagyobb nyomorba taszítja. A magyar nép nemcsak bipoláris, hanem szado-mazichista is. A többség mazochitsa, a felső 1% szadista. Legalább fordítva lenne.
Hajrá, magyarok! A szakadék alja még messze van, úgy látszik, szeretitek a zuhanás élményét! Annál nagyobb lesz a becsapódás ereje!
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.27 18:30:54
@Deepblue Noir: Olyan soha nem volt és nem is lesz, hogy "jó" világrend. Csak jó vagy rossz, sikeres vagy kudarcos válaszok vannak egy adott ország, adott kor problémáira.
A háború utáni Nyugati jóléti állam mint válasz a szovjet veszélyre jó válasz volt. Annak elmúltával, az entrópia korának beköszöntével még alakul a válasz, nem tudjuk, hogy mi is lesz az. Az orbáni fasisztoid diktatúra kiépítése biztosan nem lesz jó válasz, mert csak a gazdasági kudarcok elfedésére szolgál. És most már minden részletében magán viseli a diktatúrák ismérveit (legyenek azok jobb- vagy baloldaliak).
A magyarok mindig is szerették, ha a póráz szoros a nyakukon, de legalább valaki vezeti őket valahova, akár a sintértelepre is.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.27 18:35:56
@üres jelölő: Minden demokrácia liberális is egyben. Ami nem liberális, az nem demokrácia, hanem valami az autoriter kormányzástól a fasizmusig. A pontos terminológián majd az utókor történészei fognak vitatkozni.
Elsősorban a gazdaságpolitika, ami jobb- vagy baloldali és bizonyos ideológiai kérdések, a valláshoz fűződő viszony, abortusz, kisebbségi jogok, stb.
Orbán ma délelőtt nyilvánvalóvá tette Tusványoson, hogy az általa kormányzott ország sikertelen és gyenge, elődei romboló munkáját nem hogy visszafordítani nem tudta, de elmélyítette a társadalom válságát. Rettenetes jövőképe, amelyben a súlyos strukturális problémáktól…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.26 23:22:23
@santa gauss: Amit forradalomnak hínak, de minden feltétele hiányzik. L. pl. a választási eredményeket.
Orbán Tusványoson (MTI/Origo/Index): A magyar nemzet nem egyének puszta halmaza, hanem egy közösség, amelyet szervezni, erősíteni és építeni kell - fogalmazott Orbán Viktor, kijelentve, hogy ilyen értelemben a Magyarországon épített új állam egy nem liberális állam. A…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.26 20:26:24
@wantaan: Pacsit rá, a végeredmény számít.:-)
De ugyanúgy járt a lelki rokona, Ceausescu is (totális diktatúra, É-Korea és más diktatúrák dicsőítése, másolása, saját, eredeti társadalmi modell kiépítése, személyi kultusz, külföldi felbújtók hibáztatása a kudarcokért, egyszerű származás, korai mozgalmi életben való részvétel, szülőfalu várossá nyilvánítása és focistadion építése ott - ma egy lerohadt roncs, a Nyugat orális kielégítése a pénz miatt, stb. Stb. Stb.) Tömény K-Európa, egyesül, ami összetartozik.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.26 20:28:36
@DrGehaeuse: Sajnos igaz. Bár már évekkel ezelőtt valaki megírta, hogy ezt nem lehet megspórolni. Éppen a polgári, civil mentalitás, hiánya miatt.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.26 20:32:11
www.economist.com/news/leaders/21608645-vladimir-putins-epic-deceits-have-grave-consequences-his-people-and-outside-world-web

A fő példakép portréja. Nyilván nem releváns, mert a buziliberális Economist írta.:-)
Nem ismerek olyan tanulmányt, amely a vagyonok egymást követő átrendezése kapcsán tekintette volna át Magyarország utóbbi százéves történetét: Trianont, a zsidóságnak a vagyonának konfiskálásában végződő jogfosztását, a kitelepítéseket és az államosítási hullámot, a…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.25 02:26:29
Fontos, alapvető poszt.
A mentalitás, az emberek reakciói évszados elmaradásban vannak. A feudalizmust tükrözik. (l. Kertész Ákos) Az a rövid polgári fejlődés szinte semmilyen nyomott nem hagyott a nemzet gondolkodási mintázatán.
Az egymást követő generációk szocializációs mintái átöröklődnek, ezért voilt naivitás azt gondolni 1990-ben, hogy majd a most felnövők mások lesznek. Francokat! Ugyanaz az alattvalói, jobbágymentalitás megy tovább, ami a Horthy-feudalizmusban is volt, súlyosbítva a kommunista-ázsiai gondolkodással, ehhez társult az ún. "elit" gátlástalan kapzsisága, melyet a soviniszta nacionalizmussal próbál kompenzálni.
Az emberek nem a tényeknek hisznek, hanem emberek, politikai kuruzslók mézesmadzagjainak. Minden téren ez van. Az egészségügy kivéreztetésével a kuruzslók és sarlatánok semmilyen Nyugati országban soha nem tapasztalt mértékben elszaporodtak, hatósági kontroll nélkül.
Csak ma, az MKB megvételének bejelentésével többszáz milliárd forintos adófizetői megszorítás rémképét festették fel, aminek semmilyen visszhangja nem volt. Ma van az egyetemi ponthatásrok bejelentése is. A 10-20 évig az állam rabszolgájának nevelődő fiatalok pedig felhőtlenül örülnek, pedig, ha majd külföldre mehetnek, agymosott, jobbágymentalitású narancsbirkák lesznek. Tisztelet a kivételnek.
A poszt is alátámasztja a legpesszimistább jóslatokat: itt semmilyen változás soha nem lesz. Ebből a masszából? Miközben egy Nyugati, legyen az etatista vagy konz.lib. állam soha nem közelíthető már meg.
Annyira mindegy és elméleti szőrszálhasogatás a konz.lib. és szoc.lib. kormányzás közti különbségek fejtegetése, mert Nyugat az úgy, ahogy van éppen, elérhetetlenül demokratikus és jóléti a magyar szegénységhez és rendőrállami autokratikus mentalitáshoz képest - maguk az emberek azok.
Napi tapasztalaból mondom, aki nem észlelte a saját bőrén, fel sem foghatja a finom részleteket, egy-egy reakciót, mosolyt, mondatot. A hatóságok intézkedéseit. Azt, hogy egy email-re azonnal válaszolnak szinte minden esetben, míg Mo-n gyakran soha, kivétel szerencsére kis százalékban, de van.
Figyeljük csak a következő hónapokat: a multik ezrével bocsátják el az embereket, hála a szabadságharcos, unortodox gazdaságpolitikának és pökheni, a realitásokat rosszul észlelő politikának. A káderpolitika egyenesen tragikus, mint minden diktatúrában a személyes függőség és hűség vezérli a kinevezéseket, a totális hozzá nem értés csak a hab a tortán. Ilyen, minden szempontból dilettáns kormánya még nem volt Mo-nak. A kár, amit okoztak-okoznak évszázadokig fog tartani.
Oylan ördögi kört sikerült Orbánnak kialakítani, amit megtörni szinte lehetetlen.
Főleg ellenzék hiányában.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.25 09:16:30
@DrGehaeuse: Igen, pontosabb így, illetve nem is próbálja palástolni sem. Ezt adja kenyér helyett. És - mint mindig - működik.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.25 09:18:16
@Moin Moin: Erről van szó, és a távozó százezrekkel a jövő még kérdésesebb.
A baloldali mainstream közéleti gondolkodás legnagyobb tévedése önmaga toleráns voltával kapcsolatos. Azzal ti., hogy csak azért, mert a toleranciát hirdeti, toleráns is egyben. Ez minimum egy logikai tévedés, adott esetben az önreflexió hiányára vall, de némelyek oldalán…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.24 20:29:52
@Existimator: Nekem is ez jutott eszembe. Majd a következő MSZP-stb párt uralkodása (nem valószínű, hogy lesz) idején kellene ilyen cikkeket írni. Most nagyobb problémák is vannak ennél.
A nyugat és kelet határán megrekedt érdeklődőknek, mert a kommentekből kirajzolódóan szükségük van rá. TÁRSADALOM: A nyugatias (polgári, liberális) konzervativizmus szkeptikus az egyes emberrel szemben, leginkább a személyes tapasztalatban bízik, ezért korlátozza a személyek…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.16 18:09:11
Olyan allat, hogy keleties konzervativizmus szerintem nincs. Az maga a diktatura, onkenyuralom, autoriter kormanyzas, "you name it".
Maga a konzervativizmus fogalma Nyugatrol ered, es tobb tucat formajat irjak le. A Burke-fele konzervativ gondolat pl. kulonbozott az amerikai republikanus konzervativizmustol, es a francia forradalom liberalis eszmeit lassan integralo konzervativizmus is kulonbozik az amerikai libertarianus konzervativizmustol.
Beyme pedig egyenes megallapitja, hogy Kelet-Europaban eleve nincsenek konzervativ partok, csak posztkommunistak. O a kovetendo mercet Amerikaban latja. Azt is megallapitja, hogy Europaban most zajlik a harmadik szelsojobboldali hullam (ezt az EU valasztasok jol peldazzak).
Magyarorszagon tehat nonszensz konzervativ politikarol beszelni, minden part posztkommunista. A kommunizmusban szocializalodtak a politikusok is (mint mindenki mas is,) a bizanci-azsiai hagyomanyok menten, sulyosan populista politikat folytatva, fuggetlenul attol, hogy milyen partban vannak.
Van meg egy kategorizalasi lehetoseg: Fidesz altal agymosottak ("Tiszteletet Magyarorszagnak")es rosszulertelmezett balos-liberalis eszmek altal agymosottak csoportja. Az onallo, normalis, realis gondolkodas teljes hianya viszont mindket csoportra jellemzo.
Tehat akkor hogyan lesz itt konzervativ part es foleg szavazo?
Az eehzo tomegeknek azonnali gratifikacio kell, akar igeretek szintjen, a konzervativ politikara jellemzo hosszutavu tervezes es megvalositas nem megoldas. Marad meg a katonai puccs (mint a keleties orszagok kedvenc fordulata)... :-) (= Hende Cs. puncsot szurcsol a Balaton partjan)
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.16 21:34:53
@HaFr: Én is ellent kell mondjak, legalábbis részben. Szaud-Arábiában és az Öböl-menti államokba, Iránban iszlám konzervatív rezsimek uralkodnak. Keleties jelleggel. Az USA déli álamaiból a szecesszionista időkben, ill. előtte a demokrata párt származott, míg az abolicionista Északot képviselte a Repoblikánus Párt (GOP).
OFF: Most meg fordítva van, illetve a GOP a Tea Party-vá züllött, ami messze van egy liberális konzervatív párt prototípusától. A clintoni "Golden-Decade" viszont mind gazdaságilag, mind politikailag bőven vállalható bármilyen liberális konzervatív párt által. Főleg, hogy ma is az akkori "káderekre" hagyatkozik a demokrata kormányzat, jóval nehezebb gazdasági és politikai helyzetben, de így is egy újabb ciklus megnyerésének az esélyével.
ON: Viszont úgy tudok egyetérteni a keleties vs. nyugatias felosztással, hogy a keletiest Kelet-Európára vonatkoztatjuk. A Kelet (Ázsia, Közel-Kelet, stb.) eleve nem polgárosult, és Kelet-Európa sem igazán. Nyugat-Európa, még az általad említett etatista vezetőkkel együtt is polgárosult volt, az etatizmust egyedi történelmi helyzetek követelték meg. De Gaulle esetében pl. a háború és gyarmatbirodalom elvesztése, ennek kompenzálásaként a gloire nationale feltámasztása, a kommunisták előretörésének megakadályozása, a 68-as liberális lázadás (amivel semmi baj nincs, nélküle sokkal hátrébb lennénk), stb. És természetesen a személyes alkat. Lehet, hogy K-Európában De Gaulle is egyfajta diktatúrát épített volna ki.
Bismarck egy győztes, egyre erősebb Németország kancellárja volt, (az ő idejében lett Németország gazdaságilag a második az USA után, a GDP alapján, megelőzve Nagy-Britanniát) autoriter és etatista vonásokkal. De a militarista és fokozódó nacionalista tendenciák ellenére, addig soha sehol nem látott szociális intézkedéseivel (amivel a szociáldemokrácia vitorláiból akarta kifognia szelet) megőrizte a békét Nyugat-Európában 40 évig. A polgárosult Németországban mégis egy szélsőséges diktatúra alakulhatott ki a vesztes háború és a császárság bukása után fennmaradt militarista, nacionalista hangulat, valamint Szovjet-Oroszországtól való félelem miatt, a nagytőke támogatásával.
Olaszországban, ami jóval kevésbé volt polgárosult, de Németországgal egyidőben lépett az egységes nemzetállam útjára, hamarabb, de hasonló etatista, nacionalista államstruktúra alakult ki a Duce vezetésével.
Japánban éppen a sógunátus bukásával nyílt meg az ország és az angolszász gazdasági modell bevezetésével érték el azt a szédítő fejlődést, ami a militarizmus és soviniszta nacionalizmus térhódításával már a 20. sz. elején háborúkhoz és területi hódításokhoz vezetett.
Ezekben az országokban a közös nevező az extrém nacionalizmus, sovinizmus és a gazdasági potenciál által biztosított militarizmus. A konzervativizmus szerintem nyugodtan zárójelbe tehető, sőt ellenkezőleg, mindhárom későbbi tengelyhatalomban radikális, forradalmi fordulat következett be, nem konzervatív.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.16 21:39:00
@nevetőharmadik: A liberális konzervativizmus halódó lángocskáját valakinek csak meg kell őriznie, nemde? Antall József is kibekkelte, hogy aztán ezt szabadítsa ránk.
Politika a jól elrendezett társadalmi együttélés értelmében. Az alternatíváink hosszú távon a dehumanizáció két ága: az atomizáció szülte kibernetikus (robotizált, AI) rendszerek, és a kollektivizmus szülte fasizmus. A végpont nyilván a kibernetikus fasizmus, legalább…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.10 21:59:38
www.theatlantic.com/national/archive/2014/07/is-religion-old-fashioned-and-out-of-date/374233/

Ez is egy vélemény. Mindenestre a vallás mindenhatónak gondolt szerepe még Amerikában is szignifikánsan csökkent az elmúlt évtizedekben. Hogy otthon, a négy fal között ki miben hisz, magánügy. A létező konzervativizmus (mai, liberális formájában) így fogja ezt fel. Erkölcsi-társadalmi mércét nem a vallásnak kell biztosítani a modern társadalomban. Legalább ez a blog ne a múltban éljen.
Dr. Kövér László a torockói Duna-ház felavatásán mondott beszédében úgy fogalmazott: nem lehet többé határon túli és határon inneni magyar ügy; a nemzet közjogi egyesítése után immár csak egyetlen szerves magyar ügy létezik: a magyar megmaradás és gyarapodás ügye. Nem…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.08 03:54:54
@Kón Bandit: Neked és FIdeszes troll-társaidnak az agycsavarodáson kívül bélcsavarodásotok is van és a szar a szátokon át ömlik folyamatosan.
Reggel kapjátok a pártközpontból a napi muníciót, amit húgyagyatokkal fel sem fogtok, csak szajkóztok egész nap.
Ne vegyünk tudomást ezekről a férgekről többé! Just ignore them!
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.08 20:45:19
@Magyari Nándor László: Köszi a cikket.
A HTM-ok, szerintem örüljenek, hogy nem élnek Mo-on, mondjanak le a magyar állampolgárságról és felejtsék el Mo-ot. Legyenek büszkék arra, hogy nem magyarországiak, ahogy én is teszem. Szervezzenek kis autonómiákat, ahogy teszik ezt most is, és vigyázó szemüket a Nyugatra vessék, ne Mo-ra, ahol most a Sátán uralkodik.
Majd az ördögűzés után a dolgok újragondolandóak.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.08 21:12:30
@Magyari Nándor László: A FideSS által kreált kontextusban nem túlzás, sőt...
Egyéb kontextusban régimódi, költői túlzás. (Gondoljunk még a reageni republikánus, angolszász szóhasználatra a Szovjetunióval kapcsolatban.)
A baranyai MSZP-t eddig Puch László volt országgyűlési képviselő és MSZP-pártpénztárnok vezette. Az MSZP-től az Indexnek hivatalosan is megerősítették, hogy a tisztújítás eredményeként a megyei szervezetet a jövőben nem más vezeti, mint: Puch László. A helyzet…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.03 05:00:42
@marko11: Igen, természetesen megértem a problémáját. Így van màr 30 éve, igaz? Nővérke, kérem duplázzuk meg az antipszichotikum-adagját és jegyezzük elő elektrokonvulzív terápiára. De szerintem gyógyíthatatlan. Ezt fogja mondani akkor is, ha Kína elnöke a dalai lama lesz.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.03 05:01:07
@marko11: Igen, természetesen megértem a problémáját. Így van màr 30 éve, igaz? Nővérke, kérem duplázzuk meg az antipszichotikum-adagját és jegyezzük elő elektrokonvulzív terápiára. De szerintem gyógyíthatatlan. Ezt fogja mondani akkor is, ha Kína elnöke a dalai lama lesz.
Orbán az utóbbi hetekben gyenge minősítést kapott gazdasági téren az IMF-től, a Fitchtől, és ma Brüsszel belengette a nukleáris fegyvert, a túlzott deficiteljárás újraindítását, miközben a gazdasági perspektívák a 2015-re visszaeső állami költés miatt evidensen sanyarúak…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.07.03 04:25:25
@anonymous: Rég volt, talán igaz sem volt...
OK, úgy volt, a Szovjetunió és hazai helytartói által fenntartott véres diktatúra volt. DE NEM hasonlítható össze a mai világgal. Mo. az EU tagja, nem Belorussziánál kellene demokratikusabbak legyünk, hanem Ausztriához hasonulni.
És az elmúlt főleg 15 év politikusainak bűne, hogy Mo-t távolították Ausztriától, nem közelítették. Pl. a magyarok és jelen kommentelők egy része annyira tájékozatlan, előíteletes és ostoba, hogy még mindig a100 évvel ezelőtti antiszemita összeesküvéselméleteket szajkózza, anélkül, hogy felfogná, hogy a világ belépett az entrópia korába, amikor már nem egy vagy több szuperhatalom irányítja, hanem egyes országok, szövetségek, multik, szervezetek, terrorista csoportok, és a pénz nem Izraelből vagy az USA-ból jön, hanem az olajtermelő országokból, Kínából, stb.
Beszélnek még Keleti nyitásról, most, amikor a kínai minimálbér utolérte a magyart, Kína megújuló energiaforrásokra tér át, belső adóssága alatt fog összeroppanni néhány éven belül, háború várható Kelet-ázsiában, megalakul a Kazah-Afgán-pakisztáni államszövetség, stb , stb.
Hol van itt egy egyre gyengülő, a harmadik világ termelési struktúrája felé tartó, tőkehiányos, elmaradott mentalitású, tudatlan, komplexusokban dúskáló, önismeretét illetően teljes hiányban szenvedő, Trianonon siránkozó, tanult munkaerővel nem rendelkező, a nepotista, korrupt, balkáni-bizánci, kontraszelektált politikai elit által vezetett országnak esélye?
Marad a banánköztársasági státusz, banán és köztársaság nélkül.
A magyar közéleti értelmiség két és fél évszázados harcokat vív újra. Nem egyszerűen '68, hanem a korai idéologue-ok reflexeit élteti tovább: a kontinens polgárosulatlan, radikális korszakainak szellemi örököse, ideológiákban él, a társadalomra csak átalakítandó anyagként…..
Félreértés ne essék, az RTL szemét (trash) tévé, és bár most beleállt a kormánnyal szembeni küzdelembe, ettől nem válik erkölcsi mércévé. Azt sem mondom, hogy csak anyagi okokból teszi, amit tesz (a harc kedvezhet a nézettségnek, és akár visszavonulásra is kényszerítheti…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.22 16:16:29
@HaFR: Így jár a kapitány, amikor elhagyja a (még) nem süllyedő hajót... Elszaporodnak a patkányok és megszállják a Fideszes bér-trollok...

Sajnos Magyarországon az emberek többsége primitív, tájékozatlan (és ezért ők a hibásak, nem a média), nyelveket nem beszélő, csordaszellemű, irígy, kontraszelekciós mentalitású, fájdalmasan provinciális, önálló (polgári) gondolkodástól elérhetetlen távolságra lévő kelet-európai/ észak-balkáni/ázsiai szánalmas csürhe. Ne várjunk tőlük túl sokat. A mai kommentelők többsége ezt jól bizonyítja. Egyenként és tételesen nem cáfolom a baromságaikat, mert az ÁBC-től kellene kezdeni, amit úgy sem fognak fel az agymosottak.

Sajnos a poszt alapfelvetése is hibás. HaFR-tól többet várna az ember. Miért nem kritizálta az RTL-Klubot eddig? Most, hogy objektív híradót kezdtek adni, máris hírértéke lett dolognak.
Látott-e életében egy nem magyar híradót a magyar lakosság? Nem, úgy tűnik.

A demokratikus, polgári és kultúráltabb országokban a híradók igenis a bűnügyekkel, katasztrófákkal, balesetekkel szoktak kezdődni. De ti, Kádár orbánista gyermekei még ahhoz vagytok szokva, hogy a Vezér munkalátogatásait nézzétek a híradóban, mint pl. Ceausescu Romániájában is, majd a kivégzését karácsonyi ajándékként. Ehhez képest tényleg furcsa és elfogadhatatlan számotokra, hogy bűnügyekről és a kormány gazemberségeiről beszél a híradó. És hol a TV2 kritikája? Az a kormány seggnyalásán és bűnyügyeken kívül mást nem ad.
A BBC, ami az adófizetők pénzéből (egész pontosan előfizetési díjakból) él NEM ad reklámot, és mai napig világszerte (kivéve Magyarországot) az etalon. Az előfizetési díj évi 150 angol font. Nem kötelező fizetni, még ha van TV készülék a lakásban sem, ha nyilatkozol, hogy nem nézed. -- Ott az élet becsületszóra működik, NEM MINT A RENDŐRÁLLAM Magyarországon, ahol a politikusok bűnözők és a törvényeket magukból kiindulva hozzák, mindenkit bűnözőnek, csalónak, hazugnak tekintve. -- A BBC híradóiban így is a bűnügyekkel kezdik, meg a királyi szappanopera aktuális fejezetével (Kate milyen ruhát vett fel ma pl.), majd oknyomozó riportokkal. Mert ez érdekli az embereket és mindennemű információ megosztasáa az emberekkel kötelező feladata a sajtónak. Nyugaton, ha kiderül, hogy valamit visszatartottak, akkor abból van a botrány és leváltások, lemondások következnek. Hihetetlen, mi? Csak ti a rendőrállami mentalitású, beszűkült, nacionalista, gőgös, túlkompenzáló agyatokkal ezt képtelenek vagytok felfogni! Tisztelet a kevés korrekt hozzászólónak, akik rávilágítottak a lényegre, anélkül, hogy - bármilyen elképzelhetetlen a bértollnokok számára - nem Gyurcsányisták, Bajnaisták, stb., hanem egyszerűen polgárok, akik a pénzükért minőséget akarnak és tudják is, hogy mi a minőség. Ezt a Fidesz-trollok fel sem fogják, mert önálló gondolatuk még nem volt, amióta megszülettek. Mert szoronganak, ha nem a mindenkori hatalom védőernyőja alatt élhetnek, mint a csecsemő, ha elválasztják anyjától (l. szeparációs szorongás, regresszió).

És itt jön be a blogger felelőssége. Szerintem nem teheti meg, hogy hónapokra eltűnik, és hagyja szétesni a kialakult közösséget, ahol eddig alig volt Fideszes troll. Magánemberként, ha megteheti, Föld körüli útra mehet a következő 50 évben, de pártelnökként (választások előtt!) és a demokrácia iránti elkötelezett harcosként nem.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.22 16:50:33
@HaFr: Helyes, ne add fel! Kár lenne! Több ezren várjuk naponta a posztokat. (Külföldről is lehet posztolni és kommentelni is.)
A kitartás így vagy úgy, de meghozza a gyümölcsét!
Ma megint elmentek össze-vissza ezren tüntetni -- pedig a liberális demokrácia egyik legfontosabb jogintézményének, a sajtószabadságnak a védelméről volt szó. Budapestet, a polgári, liberális Magyarország utolsó helyőrségét nem érdekli a szabadság ügye, és amennyiben egy…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.11 02:55:21
@unionista: Ha a firkászok szabadon, de etikusan, igényesen, magas szakmai színconalon írnak, akkor az adott társadalomban szabadság van. Nem függenek a laptulajdonos játszmáitól a hatalommal. A hatalom pedig fél az igazságtól, bár nem mindig szereti, mert van következménye a leleplező újságírásnak. Mo-n ebből annyi jött át 90-ben, hogy az újságírók végtelen pökhendiségükban azt hitték, övék a negyedik hatalmi ág, és a politikusokat kézből etethetik. Nem így lett, fordítva lett. Erről írt Pallagi, akinek csak ezt az írását vegyük figyelembe, mert ebben igaza van. De már késő. Az újgenerációs újságírócskák csak kenyéradó gazdáik seggéig látnak el.
És azért sem szabad a társadalom, mert nem jut hozzá a valódi valóságot bemutató információkhoz, a politikától független, de baloldali, konzervítv vagy liberális elemzésekhez és nem tud saját, önálló álláspontot kialakítani és annak megfelelően szavazni. Érzelmektől eltorzított módon, indulatból szavaznak a magyarok. A pluralizmus lényege az lenne, minden választó találja meg azt a programot, ami az ő életszemléletét tükrözi és az ő aktuális problémáira ad választ. De ha ez a politikai közbeszédben úgy jelenik meg, mint judeoplutokrata liberálbolsevik világösszeesküvés, akkor megint nem a programokról, hanem az indulatkeltésről van szó. És minél nyomorultabb, tudatlanabb, félretájékoztatottab (sajtó szerepe!) egy tátsadalom, annál könnyebben manipulálható. A végeredmény ugyanaz: hol a nácik, hol a kommunisták, hol a posztkommunista oligarchák vonják (lopják) el az adóbevételeket, csak hogy az utólsó 100 évet említsem, előtte ugyanez volt más szereplőkkel.
Nyugaton viszont a demokrácia folyamatos fejlődése, igen, beleértve az egyház és állam szétválasztását és a melegek jogait (buzilobbi - Kerényi), az áldozatok, a fogyatékosok, stb. jogaival együtt kialakult egy egymásra figyelő, baj esetén összetartó, szolidáris társadalom. Szinte mindegy is , milyen színezető politikai erő van hatalmon.
Most a válság miatti életszínvonal stagnálás tette lehetővé a Putyin által pénzelt szélsőséges pártok megerősödését, amelyek a reális veszélyt lovagolják meg, a muszlimok elszaporodását, összezárását a többséggel szemben és beilleszkedni való képtelenségét. A populista pártok indulatkeltése és a hagyományos pártok lustasága miatt is. Ismerős, nem?
Az Origo nagyjából oldalaktól függetlenül, bulvár színvonalon írt, de volt egy-két nagyon enyhe, a hatalom gazemberségeit megkapirgáló cikke, vagy nem tejelt eleget, és ezért a tulajdonos félévente cserélte a főszerkesztőt. A mostani esetben eddig tartott a hatalom toleranciája. A Vezért csak az állandó konfrontáció, a harc mindenkivel és mindennel, tartja működőképes állapotban. A diktátor lényege az állandó ellenségkép gyártása, hogy senki se érezze magát biztonságban, a rettegés jobb munkára, a többiek fúrására serkenti az alattvalókat. Így a Vezér nyugodtan ülhet a trónján. Így volt ez mindig, nekünk most jött el újra.
Ehhez kellett a mindennemű sajtó meghunyászkodása és szolgalekűsége, korrumpálhatósága.
A web2 más dolog, egy pillanat alatt megszűnhet, lásd Oroszország, Irán, Kína, stb.
Ilyen körülmények között működjön egy konzervatív liberális párt!
Túl sok az agresszió, az indulat a közéletben, érintettem ezt az előbb.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12 22:07:03
@Shenpen: You don't want to understand it, dog!
A másodikb eredményezte az elsőt, de a probléma nem oldódott meg, és a szorongás maradt. Az egészségügyi mutatók makacs dolgok, keress rá a WHO, az EU és az OECD honlapján. A magyar halálozási mutatók 1960ó ta messze lemaradtak a hasonló államokéitól, és alig jobbak még most is az oroszokéinál. A román mutatók is jobbak valamivel. Pedig ott is káosz és bizonytalanság van, de kevesebb szorongás.
Kiindulópont: Azok az értelmiségiek, akik a fidesz által felépített világban találták meg a politikai otthonukat (vagy maguk is részt vettek ebben az építkezésben), a „nemzeti öncélúság” hagyományát követik. Ennek lényege az „európai mintakövetés” hagyományának…..
Két cikk is megjelent ma (itt és itt), amelyek teljesen hülyebiztosan elmagyarázzák (mert ezt még mindig magyarázni kell az értelemtől jobbra), hogy ez a kormány romlásba viszi az országot (és ha még mindig magyarázni kell: igen, a Medgyessy és a Gyurcsány vállain állva, de…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12 12:55:48
@moloy: Az orszag helyzeteert a felelosseget a KORMANYOTOK viseli. (Es tovig, jo melyen, legyszives, hatha gazdaid meg odadobnak egy kis uveggyongyot neked!)
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12 13:11:58
@Void Bunkoid: Ez pontosan igy van. Kiegeszitve azzal, hogy az erre adott, eddigi tudasunk szerinti, legjobb valasz volt a szocialis piacgazdasag (ami eppen agonizal most) es egyik legrosszabb (mara szerencsere kimult) valasz maga a kommunizmus, ill fasizmus. A mindenkori benga allatok az adott tarsadalmak vezetoi, diktatorai leven.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12 13:22:16
@moloy: Ha megfizet, hogy ezt ird, akkor - a magad szempontjabol - igazad van. Ha csak hitbol irod, akkor asszisztalsz a katasztrofahoz (beleertve az evtizedekig tarto lecsuszast es tovabbi elszegenyedest), ami talan/esetleg/nagy nehezen elkerulheto lenne, lasd a Balcerowicz-fele sokkterapiat Lengyelorszagban, ami megalapozta a lengyelek egyenes ivu, tartos novekedeset (politikai vihar persze ott is van, hala a Fideszbarat klerikalis populista jobboldalnak). Legalabb egy lenne nekunk is egy Donald Tusk-unk. O k-europai tenyezove, ha nem kozephatalomma tette Lengyelorszagot.
Az MTI kiadott egy közleményt, miszerint Orbán Viktor megdicsérte a Professzorok Batthyány Körének elmúlt évtizedben nyújtott teljesítményét, konkrétan amiért az "szellemi támogatást nyújt a magyar politikai egészének". A kormányfő reméli, hogy a profok a jövőben is…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.12 12:42:34
@stoppos76: Ill. takonygerincu feltudasu ertelmisegi. A balkani sztalinista elit. Pfuj!
Solymosi Frigyest is csak a Nepszabadsag, hvg.hu kozli, ez aztan a "jobboldali" velemenyszabadsag es demokracia!
Azokon túl, amikről a legutóbbi posztban írtam (Szabadság téri emlékmű, az önkormányzati választási törvény Budapestet érintő átalakítása, a kommentelésre vonatkozó AB-döntés, a civilszervezetek és a velük kapcsolatban álló személyek listázása, a reklámadó és…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.04 21:50:13
@DrGehaeuse: Szerintem Mo minden háborút elveszített az utóbbi 500 évben, azokat feldolgozni, megérteni nem volt képes. Egy nárcisztikus, felsőbbrendű önkép párosul a veszteségek és a szomorú valóság táplálta kisebbrendűségi érzéssel, agressziót váltva ki a lakosság nagy részében, amit Orbán jó érzékkel felismert és azonosul is vele, saját személyiségének érintettsége okán. Ezt kihasználva képes maga mögé állítani a többséget.
Érdemes lenne megfogadni Kovács László, ex-kommunista, jelenlegi szocialist bon-mot-ját: "Tanuljunk meg kicsik lenni". Akik megtanultak azok lenni (pl. Ausztria) fényévekkel vannak előttünk.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.04 21:55:38
@HaFr: Illetve alátámasztatott már eddig is.
Javaslom elolvasásra Debreczeni József Arcmás c. könyvét 2009-ből. Minden, amit leírt akkor, azóta megvalósult. Az 1990-es Orbánban benne volt a 2014-es Orbán, legfeljebb még ő sem tudta ezt magáról.
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.04 22:01:43
@Narancskommunista: Nagyjából én is ugyanezt mondom, történelmi távlatba kell helyezni a dolgokat és akkor ugyanott vagyunk.
Szokva vagyunk már ahhoz, hogy a kormány szemhatára Lehel vezértől a 23. század végéig terjed, amire minden oka megvan, hiszen számosan vannak benne elismert történészek és futurológusok, leginkább two-in-one. A fő Two-In-One egyik kezével kiosztja a Holokausztért viselendő…..
Szabadság téri emlékmű, az önkormányzati választási törvény Budapestet érintő átalakítása, a kommentelésre vonatkozó AB-döntés, a civilszervezetek és a velük kapcsolatban álló személyek listázása, reklámadó, választási ajánlóíveken szereplő nevek eltitkolása, ma…..
Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.06.03 01:27:42
Lapítanak mint sz@r a fűben.

Pl. ezért:

444.hu/2014/06/02/varatlanul-kirugtak-az-origo-foszerkesztojet/

Egy magáncég rúgta ki a kormány erős emberével kritikus főszerkesztőt. Mi ez, ha nem diktatúra?