Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kalman_leet

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jean Todt FIA elnök levelét megírta, de nem szerelmes könnyével sírta tele, hanem kemény szavakkal utasította rendre renitenskedő versenyzőjét, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, mondván: „Túlságosan kemény szavakkal bírálta nagy nyilvánosság előtt az új motorokat,…..
kalman_leet 2014.05.08 12:38:58
Valóban nem túl szívderítő ami megy, kezdve ott hogy GP2 ből gyakran már bajnoki címmel, meg pénzzel se lehet bekerülni, bezzeg a jó Karthikeyan kétszer is visszaülhetett, Van der Garde meg felfelé, a Sauberhez megy a pletykák szerint, de mintha Chiltonról is ilyesmit olvashattam volna. Ő legalább talán nem volt közveszélyes :P
Mindegy, a WSR az valóban izgalmasabb, és kevésbé befizetett pilóták sorozata, azon gondolkodtam a múltkor, hogy kicsit felhúznák az autót és az F1 nyakára léphetnének gyorsan. Habár sajnos csak egy márka van, meg ez meg az, szóval egy két dolog hiányzik ahhoz hogy könnyen top világbajnokságot lehessen belőle csinálni. Mindenesetre nevelősorozatnak nagyon klassz, remélem Kiss Pál Tamás is kipróbálhatja majd magát huzamosabb ideig benne.
Nekem az jutott eszembe az F1 reformjáról, hogy rendben van, hogy a világválságban spórolni akartak, és azt se bánom hogy ezután is akarnak, szerintem rendben van ez így, mert a fél világ nyomorban él, régebben lehetett fényűzni, meg a briteknek gyarmatot tartani, de azért az F1 is jó lenne ha kicsit hűebb lenne a hagyományaihoz, és valóban mérnöki innovációt is jelentene, nem azt hogy egy egy jobbra sikerült trükköt fél-egy-másfél szezon múlva betiltunk, még akkor is ha nem is egetverő árú a legyártása. Miközben a DRS ezzel a hatásfokkal szerintem nem valami tetszetős ötlet. Mivel a szabályok miatt kötelezően hosszú élettartamúak az alkatrészek, az esélyesebb autók így nagyon könnyen fel tudnak jönni hátulról, pitty-putty előzéseket csinálva. Maximum fele ekkora rést engednék nyitni a szárnyon, vagy harmadennyit és kötetlenül ott nyitogatnák, ahol akarnák. Sokkal kisebb réssel már elszállni se lehetne sokkal könnyebben, hogy ez annyira veszélyes legyen. akkor legalább nem az lenne hogy butanagy tempóelőnyből van az összes előzés. Gondoljátok, hogy az öreg Schumacher ne tudott volna futamokon át pozíciót tartani visszatérése után? Nem lett volna izgalmas, még ha tűró is a Mercije? Például ezt vették el tőlünk, úgy ugrották át nemegyszer hárman, hogy a könnyem folyt majdnem. A gumiknak talán kicsit univerzálisabbnak és tartósabbnak kellene lenniük. Azt sem hiszem, hogy a régi idők egyversenyes autóival Vettel ilyen gyorsan négyszeres vb lett volna. A szememben a 4 címe Senna, Prost, Mansell kaliberekkel összehasonlítva maximum 2t ér. Nem örülök neki, nagyon nem hogy ilyen hamar Senna elé került papíron. Verjék csak péppé idén, nem számít milyen körülmények között. Természetesen van amit elismerek benne, de messze nem vagyok biztos benne hogy mások ne nyertek volna legalább 3at az ő elmúlt 4évében ugyanazzal az autóval. Webbert emellett nagyon sajnálom, az egyik kedvencem volt, és csak ebben a csapatban volt valóban esélye autója, neki sokkal több malőr, technikai hiba és engeddel jutott, nálam egyszeres világbajnok :)
A végén röviden én valami ilyesmit tennék a technikai résszel : a DRS-t átgondolnám és felére-harmadára csökkenteném a szárnyon nyitható rést, úgy is adna 5-10km/h tempóelőnyt. Az energiavisszanyerő rendszerek szerintem rendben vannak, habár bonyolult dolgok(és a meghibásodásuk lesz idén az egyik legnagyobb szabotőr szerintem, -100-150 lóerő, attól függ hogy osztják be), de 40 évre elég kőolajunk van (hacsak nem dugdosnak titkos olajmezőket), és még van mit fejleszteni az elektromos hajtáson, nagyok és nehezek az akkumulátorok sajnos, pláne versenyszinten. Mivel gyengébbek lettek az autók elvesznek a 8-10 sávos Tilke autópályákon, több ilyet nem építenék! Maradhatnak, de a legszélesebbekből 1.5-2 méternyi szélességet fel lehetne szedni, és akkor majd izgalmas kanyarok lennének :) és illeszkedne az autók kisebb erejéhez. Ilyen meggondolásból a Hungaroringhez meg hozzá lehetne toldani átlagosan 1 métert, és akkor itt is izgalmasabb kanyarok lennének :) Monacót és a városi jellegű pályákat azért hagynám, kell egy-egy ilyen is. Valamint a túlzott üzemanyagkorlátozás nekem se tetszik.