Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tom.V

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Úgy tűnik, a Belsőség kollektív tudatalattija ezt a hétvégét az utólagosan beépíthető tempomatoknak szentelte. Esküszöm, egy büdös szót se szóltunk egymásnak, de hetek óta eldöntött tény, hogy ma ezzel fogok szívni. Kicsit messzebbről kezdeném, azokkal az időkkel, mikor…..
TComment Egy parkolás: százezer 2014.09.30 06:15:00
Nettó pénzbeszedés, maffiás módszerekkel. Annyira megéri, hogy éjszaka is érdemes strázsálni, hátha beáll egy balek. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Tom.V 2014.09.30 22:45:20
@Uff én szóltam:
Olyan meglátásom lenne, hogy az áruszállító sofőrnek létszükséglet megállnia ott, ahol rakodnia kell. Napi 30címnél 5-5 perc helykeresés és 2-2perccel hosszabb rakodási ut pont napi három és fél óra plusz munkaidő, ha pedig nem adja le az árut, nincs teljesítve a fuvar, nincs bevétel, nincs fizetés. A boltok nagy része pedig nem rendelkezik olyan kapacitással, ami alternatíva lenne.
A szocializálódásról pedig annyit, hogy a nép jelenleg a rettegésre kell hogy szocializálódjon, mert nem partner sem a rendőr, sem a közteres, sem pedig a rendszer.
A rendszer beszippantja a pénzt és mégsem telik festékre. Nemhogy együttműködő lenne, inkább ellenséges.
Valóban, nyugaton jobban betartják a szabályokat. Talán a büntetések is sokkal magasabbak, de cserébe legtöbbször kizárják a tévedés lehetőségét. Kék festék, jól látható táblák, rakodási területek. A baj az, hogy itthon a befolyó pénzből nem a használhatóság, ésszerűség, logika a mozgatórugója a cselekedeteknek, hanem egyszerűen csak a pénz.
Furcsa módon itthon a bokorból ugrik ki a piros zacskóval a közteres, ha nem látja senki, német példám alapján inkább odajön szólni aki éppen rajtakap a tévedésen. A rendőr nem büntet, hanem rendet próbál teremteni. Szintén a szigorú németeknél az elektronikusan könyvelt gyorshajtásom nem került, csak egy ejnye-bejnyébe, mert irreleváns volt az adott helyzetben a 10-20km-rel nagyobb sebesség (12tonnával)
Szintén nyugati példa, hogy egy keskeny utcán senki nem szól, ha megállok a padka mellett, elfoglalva egy egész sávot, mert ki lehet kerülni. Indok nélkül nem tesznek ki megállni tilos, vagy bármilyen táblát.
Élni és élni hagyni. Erre kellene szocializálódni az embereknek és a rendszernek egyaránt. Ne veszélyeztess, tedd a dolgod minél kevésbé akadályozva másokat, a segítség pedig adott, mert festjük vastagon kékkel, hogy hol hagyd ki a helyet a mozgáskorlátozottaknak. Ha ennek ellenére bunkó a sofőr, akkor pedig fizessen.
A nagyvárosok mindenütt zsúfoltak, de néhol van az emberekben és a rendszerben is tolerancia mások irányába, ebben pedig messze le vagyunk maradva mi, magyarok.
Nemhiszem hogy az volna bárkinek a hosszútávú érdeke, hogy a boltok ne kapjanak árut, az autósok paranoiás módjára viselkedjenek.
Tom.V 2014.09.30 22:55:42
@alvázvédelem: Vidéki vagyok, helyismeret híján írtam a hsz-t, amiben a saját tapasztalataimat írtam le. Szerettem árut teríteni, de józan ésszel végiggondolva havi 20napon keresztül kockáztatni egyéb lehetőség híján matematikailag nem érte meg. Hál istennek ritkán vitt a munka Budapestre, de vidéki nagyváros példája alapján kigondolt rakodási helyek, parkolók alul vannak méretezve. Pont azzal a 20 évvel, ami a közlekedési morálból is hiányzik.
Tom.V 2014.10.01 08:33:42
@cso zsi:
Van egy nagyon általános elméletem, amit az élet sok területére rá lehet húzni és magam sem tudom hogy igaz, vagy sem, de leírom.
Az ember, mint faj logikusan gondolkodik.
Ha kigondol magának egy célt, akkor megpróbálja a legkönnyebb, legegyszerűbben járható úton elérni, ezért bármiről legyen szó, ha átlátod a rendszer célját és elméletben kigondolod, hogy szerinted mi a leginkább logikus módszer a cél elérése érdekében, akkor tudni fogod hogy mi miért van.
Az én tapasztalatom az, hogy hogy itthon a rendőr, közteres, hivatali személy pénzt akar látni. Ezt úgy a legkönnyebb, hogy trafizunk a 6 km kietlen puszta egyenes szakaszokon külterületen, ahol tele van szórva az útszéle 60-as táblákkal, nem festünk fel semmit, mert a jogszabály nem írja elő, így könnyű benézni stb. Magyarországon ez megy.
Tapasztalat szintén, hogy németországban a rendőr legfőbb szempontja a biztonság. Árurögzítés, követési távolság, stb.
Szóval a lényeg. Ha magyarországon közlekedsz, nézz szét hogy te hova raknál trafit, ha le lennél égve, mi az a szabály, ami abszolút értelmetlen így ritkán tartják be és jusson eszedbe hogy valaki vár a pénzedre, így tudod elkerülni a fizetést. (Lsd köv.távot leszarja a rendőr, irányjelzőt leszarja a rendőr, tolakodást, erőszakoskodást, bunkózást, előzni tilost stb leszarja a rendőr, mert macerás bizonyítani és nem éri meg az időtöltést)
Németországban tégy meg mindent mások biztonságáért, ne légy útban, ne erőszakoskodj, gondolkodj logikusan és nem kell fizetned. (Józan mértékű gyorshajtást leszarja a rendőr)
Nekem ez az elmélet bejött. Nem fizettem még gyorshajtási csekket 10 év alatt egyszer sem, pedig nem hétvégi sofőr vagyok.