Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Teremtette

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Lehet utálni a négyes metrót, meg azt is ahogy készült, de azt mindenkinek el kell ismernie, hogy pompásak lettek a megállói. És ez nem csak az én véleményem, hiszen az Architizer A+ Awardson a finalisták közé került a 4-es metró két állomása is. Mégpedig a Gellért téri…..
Teremtette 2014.07.01 16:28:05
@Zubreczki Dávid: Nem, nem érzem hogy ez olyan mint a filmeknél, főleg hogy ez nem egy egysoros ismertető. Főleg, hogy a Komoróczky által látványtervezett állomások lettek a projekt PR zászlós hajói, és versenyre előszeretettel nevezett részletei, talán nem véletlenül. Bizonyára nem a forradalmian újító sablon félkörívek és párhuzamosok miatt, nyilván nem a megfelelő technikai, ergonómiai, közlekedésbiztonsági funkcionalitást díjazták, sem a peron tucatformáját, amelyet bármely metróban láthatunk, hanem a látvány designt, a művészi többletértéket. De ha analógiát akarok vonni a Sporarchitects a produkciós gyártó cég és producer, Komoróczky pedig az alkotónak számító kreditet érdemlő tervező, az építészek meg a "rajzolást kivitelező részleg szakmunkások" akiket nem szokás más projektekben sem alkotóként feltüntetni (sajnos. A látványkoncepció tulajdonosáé az érdem az építészeknél is. A látványtervet, koncepciót, vázlattervet megalkotó tervezőket tüntetik fel, nem a főfalat meg mozgólépcső szerelőaknáját ArchiCad-be robotoló favágót, bármilyen nagy szakértelmet sőt kreativitást követel is ez utóbbi.) Mivel itt az újat és formabontót, az alkotói feladatot és minőséget a belső design képviseli a peron tekintetében (nem a sablon falforma), azt gondolom Komoróczky Tamás alkotó és megilleti neve feltüntetése az "egysorosban" is bőven. Egyébként a díjazásának kérdéséről már ügyvédek ping-pongoznak, amint megtudtam, azóta sincs kifizetve. Ez pedig nem jogos. Köznyelven lopás. Nyilván dűlőre fognak jutni az ügyvédek, elég egyértelmű az eset. Nyilván a végén kötelező lesz feltüntetni a nevét is mindenütt, kár hogy pont egy építész iroda nem tiszteli a szellemi tulajdont, a szerzői jogot, a másik embert. Ez snassz és méltatlan. Továbbra is Komoróczky Tamás nevének feltüntetését tartom szakmailag, jogilag és emberileg megfelelőnek.
Duocolor NEMZETKÖZI ELISMERÉS! 2013.10.27 07:47:18
400 pályázatból 1. díjat nyert az infrastrukturális projektek között a 4-es METRÓ MOZAIK BURKOLATA! 3 hazai projekt is bejutott a legjobb MAPEI referencia épületek, építmények idei versenyének döntőjébe.A MAPEI Csoport leányvállalatai között évente megrendezésre kerülő…..
Teremtette 2014.03.12 18:37:15
Az M4 Fővám és Gellért téri állomások 2010-es kredit listája (innen: afasiaarq.blogspot.com/2010/09/sporaarchitects.html )
Megbízó: BKV Rt. DBR Metró Projekt Igazgatóság
Tervezés éve: 2005
Építés éve: 2007-2011
Állapot: építés alatt
költségvetés: kb. 20 millió Euro/ állomás
Méret: 7100 m2/ állomás
Tervező: Sporaarchitects Ltd. – Tibor Dékány, Sándor Finta, Ádám Hatvani, Orsolya Vadász
Tervező csapat: Zsuzsa Balogh, Attilla Korompay, Bence Várhidi
Általános tervezés: Palatium Stúdió Kft. -Zoltán Erő, Balázs Csapó
Építkezés, installáció: Főmterv, Uvaterv, Mott-Macdonald konzorciuma
Alkalmazott művészet: Tamás Komoróczky

www.dezeen.com/2010/10/15/fovam-ter-by-spora-architects/
index.hu/belfold/budapest/2013/05/31/intergalaktikus_urutazas_a_gellert_terrol/