Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Karón Varjú

0 bejegyzést írt és 73 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
       Nagyon nagy divat lett az örökbefogadás manapság. A külföldi sztárok tucatjával viszik haza az árvákat Afrikából meg Vietnámból meg még ki tudja honnan, és nagyon boldogok, hogy tettek valami "jót". Én is egyetértek az örökbefogadással, hiszen sok gyerek vár az árvaházakban szerető családra,…..
Csak kérni kellett, máris tele a levelező listánk hazai autós közlekedési videókkal. Ez itt már az olvasói dashcam-termésből való. Róbert rögzítette, aki egy decemberi estén nézte meg közelről, milyen egy rajtakapott buszsofőr reakciója. December közepe táján a Verseny…..
Karón Varjú 2015.01.08 17:48:05
Karón Varjú 2015.01.08 22:27:49
@uarempty: 31§ (4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.

Tehát a KRESZ lehetővé teszi az átlógást. De veszélyeztetni természetesen soha senki nem veszélyeztethet. Sem szabályosan, sem szabálytalanul közlekedve. A fékezés elmulasztása is veszélyeztetés.
Nemi erőszakkal képtelenség viccelni, én most fejből csak egy komikust tudok, akinek ment (Louis CK-ről van szó), de ő sem azon a borzasztó bűncselekményen pattogott, hanem inkább saját magán, hogy milyen borzalmas gondolatai vannak. Maksa Zoltán pedig nem egy Louis CK, úgyhogy az…..
Karón Varjú 2015.01.02 23:41:49
@mind3gy: Ezért a hozzászólásért érdemes volt megnyitni a cikket. Rég olvastam ilyen jó kommentet, köszönöm.
Remélem a comment.com is elgondolkozik rajta, mert nagyon álszentnek tűnik nekem ez a felháborodás.
TComment Biciklizel? Megöllek! 2013.08.14 06:51:13
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Karón Varjú 2013.08.14 09:32:42
17 éve vezetek Budapesten, és kb. 6-7 éve biciklizem. A tapasztalatom az, hogy bringával jobban kell figyelni, mert a _keresztező_ autós sokszor nem vesz észre, és arra sem számít, hogy az álló kocsisor mellett biciklivel haladni lehet.

Amikor kezdtem, a városi biciklizés leginkább élethalálharc volt, senki nem tartotta be a szabályokat (én sem), csak a gyors előrejutás számított. Azóta kb. megtízszereződött a kerékpárosok száma, ezzel együtt viszont a szabályokat is jobban betartják az emberek, mint ahogyan én is. Tény, hogy van még hová fejlődni, de elnézve például a holland kerékpáros közlekedést, a biciklizés biztonságát a biciklisek _száma_ befolyásolja leginkább: ott az autósnak minden másodpercben számítania kell bringásra, mindenfelől. A biciklisek - magyar szemmel nézve - hajmeresztően mennek: SMS-t írnak, stb.

Örülnék, ha a biciklisek átlagosan szabálykövetőbbek lennének, mint a holland társaik (különös tekintettel a világításra, ezen belül is leginkább az ELSŐ lámpára!), vagy mint amilyenek most. Ezzel párhuzamosan remélem, egyre több biciklizést segítő forgalomtechnikai változás lesz. Például az Üllői úton a Ferenc körút és a Klinikák között az autós tempóra méretezett zöldhullám és a balra kanyarodás lehetősége miatt van sokáig piros, miközben a biciklisek haladhatnának. De nem korlátlanul! Rengetegszer láttam itt a piroson átsuhanó biciklist és kétségbeesetten fékező, majd (jogosan) veszettül anyázó, jobbról bekanyarodót.

Anyázásra, "megöllek"-re nem emlékszem, sem az autós, sem a biciklis időszakomból. Az előzékenységet mindkét oldalról meg szokás köszönni, ez jó.
Négyszáz millió forintos Európai Uniós forrást nyert el az ipari automatizálással és tervezéssel foglalkozó Evopro Kft. városi buszcsalád kifejlesztésére. A komoly támogatási összegből egy előremutató buszcsalád fejlesztése van folyamatban, amibe most lehetőségünk…..
Ők ketten azok a közlekedésért felelős miniszterek, akik egyetlen buszt sem vásároltak regnálásuk ideje alatt. Mit tudunk arról, hogy Romeó milyen tanuló volt az iskolában matematikából? Fájdalom, de semmit. Shakespeare sajnos erről nem írt, csak a fiú Júlia iránt érzett…..
Omnibusz Süllyedünk! 2012.10.29 07:12:09
Ikarus busz, Ganz mozdony, Rába dízelmotor. Legendás termékek, amelyek nyom nélkül eltűntek. BKV, MÁV, Volán. Nehezen finanszírozható, gyenge szolgáltatást nyújtó közlekedési cégek. Mi a kapcsolat a gyártók és a szolgáltatók között? Mi köze mindennek a jelenhez? A…..
Mi tagadást, kicsit megdöbbenve olvastuk a Magyar Kerékpárosklub tanácsait, különösen a buszsofőr-bringás szemkontaktus-teremtése nyerte el tetszésünket, pláne, ha egy busz jobbról előz egy bringást a buszsávban, ahol - véleményünk szerint - semmi keresnivalója nincs. Ennek…..
Karón Varjú 2012.08.14 17:32:25
@Pirx: "Ha bevallottan szabálytalanul gyorsabb csak a bringa, akkor miről is beszélünk? Akkor az egy hobbi, nem több. Nem reális alternatíva. "

Mennyibe kerül a benzin / BKV bérlet? Miért nem alternatíva a filléres biciklizés? Elég szűk látókörű véleménynek tűnik ez...
Karón Varjú 2012.08.14 17:50:01
@Pirx: sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekpar/index_c1458.html?obd=2

De persze vannak olyanok is, akiknek mindenből csak a 0 km-es létezik (autóból is). Egészségükre.
Bringáznál a buszsávon, netán behajtanál szemben az egyirányúba? Lerohadtál, és vontatjátok a kocsit az autópályán? Ne tedd, tilos, ahogy sok más dolog is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Karón Varjú 2012.04.06 15:32:38
@Karón Varjú: 4-es és 6-os fordítva.
Karón Varjú 2012.04.06 15:45:45
@rockseiaXLL: Jogos, erre nem is gondoltam. Az esetek többségében a büntetés akkor is inkább lehúzás, de valóban lehet olyan helyzet, amikor a forgalommal szemben parkolás utáni elindulás veszélyesebb.
w Helyreigazítás 2011.05.11 03:00:00
Tisztelt választók, kedves fiatalok! Adminisztrációs és politikai hibák következtében olyan plakátok és hirdetések jelentek meg a sajtóban és a köztereken, amelyek az abortusz alternatívájaként a gyermek megszülését és azonnali örökbe adását jelölik meg. Csak a kampány…..
Karón Varjú 2011.05.12 16:01:10
@z_kovacs:
_Mindenkit_ örökbe adnak csecsemőkorában, akit lehetséges. A nevelőotthonba kerülő gyerekeket nem lehet, mert nem mondott le róluk a szülőjük. (Erre egy jogállam nem is kötelezheti a szülőt.) Néhány hónapos, 2-3 éves korukig van esélyük rá, hogy Magyarországon vegyék őket örökbe, utána 8-10 éves korukig külföldre viszik őket.

Szerintem teljesen érthető, hogy nagyobb gyerekeket már sokkal kevésbé fogadnak örökbe.
Karón Varjú 2011.05.12 16:13:35
@z_kovacs: "De miből veszed, hogy potenciálisan +43 200 (2009) gyereket örökbe lehet adni???"

Ki állított ilyet? Egy hirdetésről van szó.
Ez olyan, mint ha elleneznél minden szappanhirdetést, azon az alapon, hogy ha mindenki azt akarná megvenni, tömegjelenetek alakulánának ki a bevásárlóközpontokban és csődbe menne a többi gyár.
Modorosblog A PC aranykora 2011.04.13 06:00:00
Az internet hőskora és a panelasszociációk után újabb Nosferato-Modor termék - ezek tényleg a legjobbak. Szokás szerint Ő került idézőjelek közé.Figyelj, segítek lecserélni a hatvannégyeseteket. Lehet, hogy tök jókat lehet játszani rajta még mindig, de új irányba kell…..
A Tv2 vetélkedőjének korábbi adásaiban akadt már pál olyan kérdés, amin elvitatkozgattunk a készítőkkel és a kommentelőkkel, mostani találatunk is hasonló kimenetellel kecsegtet. Történt ugyanis, hogy a március 1-i adásban két fiatalember (egyikük a testmodositas.blog.hu…..
A következő történetben a Dezsoeke levelének vége felé feltett kérdés a legérdekesebb, miszerint mit tesz egy profi buszos cég, ha a járműve egyszer csak lerobban a főúton. Dezsoeke lányát és utastársait 6 órán át várakoztatták a hidegben, információk nélkül. Jöjjenek az…..
Egy kollégánk jelezte, hogy az mr1 ma reggeli műsorában, valamikor hat óra tájékán egy perces, rögtönzött adásszünetet tartott Mong Attila műsorvezető. Az akcióra a ma hajnal három óra környékén elfogadott új médiatörvény sajtószabadságot súlyosan korlátozó…..
A Holnapi Újság Del Medico Imre-rovata, avagy: olvasóink írták, mi közzétesszük. Legújabb szerző a talán indokolatlanul óvatos XY néven küldte el jövőképét arról, hogyan menekülnek meg újabb pénzeink a karvalytőzsde elől. Főméltóságú Selmeczi Gabriella Nemzeti…..
B-oldal Ez a zenei érettségi 2010.11.16 07:27:00
Sampling alapú zene az 1930-as évekből (magnószalaggal): maximum eddig jut a XX. század könnyűzenéjében az, aki érettségizésre adja a fejét ének-zenéből. (Mondjuk ahhoz is gratulálok.) Nagyon szép, kissé fölényeskedő leírást találtam dr. Bánhidi Lászlóné - Klasszikusok…..
Jó kis felelősséggel kapcsolatos helyzetet küldött be Balázs, ami persze számára kevéssé jó, mert neki át is kellett élnie. Szerintetek a lenti esetben ki a baleset okozója? Az alábbi eset szeptember 21-én délután történt meg velem Budaörsön. Egy Renault Espace 3-at vezettem,…..
Karón Varjú 2010.11.14 20:27:48
@vezereger: Nyilván látta a harmadik is, hogy gubanc van, ezért lehetett az, hogy amíg az első kettő rátekert, a harmadik befékezett. Csakhogy az autós semmiről sem vett tudomást (még arról sem, hogy a semmiből felbukkant előtte két biciklis), és simán ellökte a csávót.

És közben pedig gyáva módon csúsztat azzal, hogy azt írja, hogy hátulról nekiment a bringás. Elütötte (vagy szebben mondva: elsodorta) és kész.

Ebben nem is az az igazán szomorú, hogy bekövetkezett a baleset, mindenkinél előforul, hogy kihagy egy pillanatra, és hál' Istennek, ebből nem lett nagyobb baja senkinek. De a posztolónak még ezután sem esik le, hogy talán mélyen magába kellene néznie, és legközelebb jobban kellene figyelnie. Ez a nagy baj.

De az is lehet, hogy @SilentSound találta ki az egészet, hogy jöjjenek a kattintások és a kommentek. Én azért bízom benne, hogy ennyire sötét alakok nem járnak az utakon.
Karón Varjú 2010.11.14 21:00:26
@vezereger:
"2. Időben lassítanak"
Erre mondom én azt, hogy a leírás alapján a harmadik biciklis, amint észrevette, hogy az autós rajtuk keresztül akar lehúzódni, befékezett. Az, hogy nem sikerült megállnia (miközben a többiek simán elmentek mellette), azt jelenti, hogy valahol a jobb első ajtó környékén járhatott, miközben a többiek már az autó előtt voltak, és valahol az autó hátulja tájékán ütközött.

Még valami. Ha az autós nem vak a jobb szemére, akkor a biciklisek összesen legalább 6 méteres hosszát (ami hosszabb, mint egy autó!) látnia kellett volna. Valójában szerintem nem nézett se jobbra, se előre, se hátra: a gyerekülést nézte. Na most, ha a posztoló őszinte, és úgy teszi fel a kérdést, hogy "egy félrecsúszott gyerekülést néztem vezetés közben, és elsodortam egy biciklist: ki a hibás?", sokkal kevesebben adnának neki igazat.

Ettől függetlenül abban egyetértek, hogy a biciklisek lassíthattak volna, mielőtt előzésbe kezdenek, és figyelhették volna jobban az autók mozgását. Lehetséges, hogy a KRESZ szerint nem előzhettek volna azon a helyen, de - feltételezve, hogy a sáv kellően széles volt ahhoz, hogy centizgetés nélkül haladjanak el a kocsik mellett - teljesen megértem, hogy ők (is) haladni akartak. Az útjuk teljesen szabadnak tűnhetett, és nem számítottak arra, hogy egy Espace keresztülhajt rajtuk.
Karón Varjú 2010.11.14 21:15:24
@vezereger: Te még mindig azt hiszed, hogy három biciklis MÖGÖTTE volt, amikor elkezdett kihúzódni, ketten gyorsan megelőzték, a harmadik meg nekiment?! Nem valami életszerű.

Szerintem az első már elhagyta az autót, a második a motorház környékén járt, a harmadik pedig valahol az első ajtó mellett. Szerinted még ekkor sem kellett volna látnia?
Drága olvasók!Véreim! Magyarok!Megkérdezném tőletek, hogy ez a mondat:vége lehet a nyugdíjpénztáraknak kinek hogyan smakkol.1. Teljesen természetes.2. Jó az úgy is.3. Van benne valami furcsa.4. Hát, nem az igazi.5. Tök szar.6. Egyértelműen hibás, csak elírás lehet.És…..