Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TamásR

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TamásR 2014.02.04 16:05:35
A PSA és a Renault csoport 35 évvel ezelőtti iparpolitikai döntésének és a lobbijukat támogató francia adminisztrációnak köszönhetően mára a francia (magán) autópark 90-95%-a dízel-üzemű. A kishaszon-gépjárművek és a 3,5 t felettiek közel 100%-a dízel Franciaországban. Ennek makroökonómiai hatása erősen vitatható az alább tárgyalt kockázatokon túl: (pl.) a fr. finomítók kénytelenek szinte a teljes benzin-termelésüket exportálni, míg a fr. dízel-felhasználás 40%-a import. Két éve Franciaországban élek a családommal. A munkánk nem kötött bennünket egy konkrét helyre. Aggomerációba nem akartunk költözni, maradtak tehát az "igazi" városok. Budapesti hasonlattal a Hungária-körúton belüli helyeket kerestünk. Franciaországban persze Párizzsal (a périphérique-en belül) próbálkoztunk először, mert korábbi munkáink okán jól ismertük a várost. A dízel okozta szennyezés miatt más (kisebb, környezettudatosabb) várost kellett választanunk. Ma is igyekszem nem több, mint egy hetet tölteni Párizsban, mert ha hosszabb ideig vagyok kénytelen ott tartózkodni, elér valamilyen felső légúti betegség, ami 3-6 nap kiesést jelent a munkámból. Mióta erről beszélünk a környezetünkben, sokan mesélik el a problémájukat nekünk. Csak kettőt idézek. A banki kapcsolattartónk férje légzőkészülékkel (palck+csövek) közlekedik a párizsi (totálisan szigetelt és légtisztított)lakása és a mobil légtisztítókkal telezsúfolt irodája között. Egy barátunk mindhárom gyermeke allergiás/asztmás lett Párizsban, kénytelenek voltak délre költözni. A problémáról a WHO 2012 májusában közzétett egy jelentést: www.iarc.fr/fr/media-centre/pr/2012/pdfs/pr213_F.pdf
Azóta sokasodnak a "felbátorodott" francia megnyilatkozások, íme a legutóbbi: www.youtube.com/watch?v=sg7MaskbrXM
Ha az összeesküvés-elmélet szálat(PSA+Renault a jobb+baloldali kormányokkal összefogott, hogy kiirtja a fr. népet a dízellel, megtámogatva az adópolitikával és a rákkal)elvesszük, akkor is marad egy ma már elég sok adattal alátámasztott jelenség: a dízel kipufogás korom részecskéi nehezen elviselhetővé teszik a nagyobb agglomerációkat a humanoidok (meg persze más emlősök, madarak. stb.) számára. Ismerem az ellenérvet a részecskeszűrőkről. Sajnos a népek hajlamosabbak (70%) kiszerelni (150 €), mint újra cserélni (500-1000 € típusfüggően) 2-5 év után, ami nagyjából a 70-es évek részecske-mennyiségét produkáló szerkezetté teszik a 2011 óta kötelezően részecskeszűrővel felszerelt dízeleket.
Milyen a környezettudatos város: villamosok a vasúti síneken (is), villamos a belvárosban, a sétálóutcákban, CNG-s buszok és egyéb önkrom. autók (kuka, sepregető, stb.), hibrid taxik, bicikliutak, stb. Van már ilyen város Fr.-o-ban is, persze több a Rajna túlpartján.
Tudom, hogy a hozzászólásom messze esik a magyar autós pillanatnyi dilemmájától, de egyre többen élünk városban és számunkra az élet lehetséges tere már az egyes autósok döntésének összességétől (is) függ. Nekem ma úgy tűnik, az NOx és a kicsit több CO&CO2 a kisebb veszély. Másképpen: városi használatra ne vegyél dízelt, légy tekintettel másokra!