Adatok
TLF65
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokan nemzeti tragédiaként fogták fel a magyar motorgyártás bedőlését. Felesleges belemenni a szocialista nemzetgazdaság működésébe, de volt alapja a termelés felfüggesztésének, igaz, nagy adag akarattal és korszerű piaci gondolkodással menthető lett volna a Pannonia. Jó…..
TLF65
2014.02.10 11:54:11
@Katana750: Igazad van Katana 750...
mint gazdasággal foglalkozó ember indultam ki abból, hogy fejleszteni lehetett volna a modelleket. Ahhoz pedig pénz kell, amit vagy az eredményből (nyugati értékesítés többlete) vagy tulajdonosi hozzájárulás (akkor állami támogatás) lehetett volna megszerezni. (lásd pl. a boxer 500-as 2 ütemű Csepel...vagy a P20 korábbi piacra dobása, minőségi anyagokkal...
Azonban a mondani valómnak még mindig az a lényege, hogy 1956-59 között, a Pannónia az akkori világ szinvonalának messze-messze megfelelet, sőt!
Tehát, ha valaki azt mondja hogy ez egy sz@r motor, akkor tegye meg azt, hogy azt mondja :1965-től sz@r a motor, és a gyár...így igaz az állítás, - bármennyire is fáj szívem emiatt, - de el kell ismernem...
mint gazdasággal foglalkozó ember indultam ki abból, hogy fejleszteni lehetett volna a modelleket. Ahhoz pedig pénz kell, amit vagy az eredményből (nyugati értékesítés többlete) vagy tulajdonosi hozzájárulás (akkor állami támogatás) lehetett volna megszerezni. (lásd pl. a boxer 500-as 2 ütemű Csepel...vagy a P20 korábbi piacra dobása, minőségi anyagokkal...
Azonban a mondani valómnak még mindig az a lényege, hogy 1956-59 között, a Pannónia az akkori világ szinvonalának messze-messze megfelelet, sőt!
Tehát, ha valaki azt mondja hogy ez egy sz@r motor, akkor tegye meg azt, hogy azt mondja :1965-től sz@r a motor, és a gyár...így igaz az állítás, - bármennyire is fáj szívem emiatt, - de el kell ismernem...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igazat adok annak is, aki "isteníti" a Pannóniát, és annak is aki lehuzza...
Valóban 1975-ben egy P12-es sehol sem volt egy Jawa-hoz vagy MZ-hez, japánokról ne is beszéljünk.
De 1956-ban? Bol d'Or kategória győzelem szinte széria motorokkal, (24 órás megbizhatósági, és több az átlag mint 100 km/h...) és hogy nem véletlen volt, 1959-ben a második hely...
1960 és 1975 között eltellt 15 év. A Honda vagy Yamaha 15 év alatt mennyit fejlesztett?
Mert a Pannónia csak annyit, hogy kicsit megváltoztatta, - szériába beépitette a tuning - résvezérlést, és a kipufogó dobokat "hangolta" ...
Hogy miért? na ez az a kérdés, amin lehet(ne) vitatkozni... közgazdaság, politika, piac, vagy egyszerüen csak buták voltak a gyári mérnökök?? talán ez az utóbbi, ami a leghihetetlenebb... ámbár... ahogy a kommenteket olvasom, sokan ezt is gondolhatják, vagy én értek félre dolgokat...
szóval volt a Pannóniának olyan időszaka, amikor méltán világszinvonalú termék volt, csak ezt nem használta/használhatta ki a gyár... és a politika sem. (Mint ahogy a keleti blokkban általában kihasználták a sport sikereket, bizonyítva a szocializmus felsőbbrendűségét...)