Regisztráció Blogot indítok
Adatok
paniadam

9 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nálam jóval tehetségesebb mérnök-mérnökhallgató barátaim gyakran frocliznak azzal, hogy két dicsőséges műegyetemi szemeszterem alatt 13 dicsőséges kreditet harácsoltam össze (azt viszont mind a másodikban), mielőtt megköszönték a részvételt. Köztük (mármint a mérnökök között) található kedves Öcsém…..
A Madách színház előtt várakozó csoportból odajön hozzám két általánosiskolás-forma srác:  – Elnézést, megkérdezhetjük, hogy mit jegyzetel?  – Hogyne. Itt vannak ezek a villamospótló buszok. Az a probléma, hogy nem tudnak itt a kereszteződésben megfordulni, ezért tovább kell menniük az Oktogonig.…..
Hogyan üzemeltessünk fogaspályát: A kopott fogaslécek cseréjét ezidáig nem sikerült megoldani, mivel a hozzá szükséges darupályasín már nincs gyártásban. Emiatt a javítás egy ideig úgy történt, hogy azokat megfordították (az egyirányú terhelés miatt a völgyoldal nem volt kopott), de ahol ez a…..
Mennyi, ó, de mennyi kéz szorul ökölbe egyszerre, amikor valamelyik hírportál (vagy napilap!) címlapján nagybetűkkel olvasható: „BKV-ellenőrre támadt az utas a villamoson”. Vagy: „BKV-busz ütközött Gyálon”. BKK- és BKV-dolgozók, közlekedésfanatikusok, felügyelőbizottsági tagok egy emberként, kor- és…..
paniadam-blog Tűzoltás 2017.03.26 00:09:16
A tűzoltás iránt érzett kioltatlan vágyam (bocsánat) talán még a középiskola végétől húzódott végig egészen valamelyik péntekig (és azóta is, csak így zárójelben lelövöm gyorsan a poént). A gimnáziumi próbariadó egyik előfeladataként szerkesztettünk egy butított tűzvédelmi összefoglalót, az ehhez…..
paniadam-blog …ez meg ki? 2017.03.26 00:08:17
Ezen a képen én vagyok, kb. öt évvel ezelőtt. Azóta sem lettem sármosabb. Csak öt évvel idősebb. Ja, és van szemüvegem, mert enyhén rövidlátó vagyok. Nem annyira, hogy ne találjam meg a kulcsomat reggel, de a nyílt utcán csak 1 méterről ismernék fel embereket nélküle. Azért írok blogot, mert anno…..
Alternatíva Dolgozz, egyetemista! 2012.12.12 08:00:00
Valóban, mielőtt alattomos olvasók nekiállnának utánam nyomozni, egy darabig én is kaptam szociális támogatást az egyetemtől, valamint három igennel szavaztam 2008-ban. Csakhogy azóta jobb belátásra tértem, dolgozom és fizetek. Másrészt nem azért szavaztam három igennel…..
paniadam 2012.12.12 16:52:07
Jajaj, ez nekem kicsit meredek.
OKJ szakképzés és FSZ alatt is kénytelen voltam dolgozni, mert otthonról semmit sem kaptam. (Azonkívül pár hónappal a képzés előtt még elég jól kerestek a szüleim, csak aztán egyszerre tették ki mindkettőjüket a munkahelyükről, szóval azért bőven van olyan helyzet, hogy a dolgok hirtelen fordulnak rosszra, főleg mostanában.) Válogatott alantas munkákat voltam kénytelen végezni, 520 csak éjszakás pótlékkal együtt volt meg óránként, cserébe viszont többször előfordult, hogy órán aludtam el. Ez volt három éve.
Mi változott azóta? Semmi. A hirtelen megnövekedett kereslet miatt bagóért foglalkoztatják a diákokat, nem egyszer már olyan tolmácsolási feladatokért is 700/h alatt van az órabér, amiért régen 1000 fölött lehetett keresni. A legtöbb helyen már elvárják, hogy 8–16 között érj rá (akkor vannak az előadások is, mitől diákmunka ez akkor?), az említett délutános műszak idejében a legtöbb intézményben még bőven mennek órák, pláne az első két évben. Az órabérek csak lefelé mentek, ráadásul most már adózni kell ebből is. Jól kereső melót csak bizonyos területeken (gépészmérnök, informatikus) vagy csókosok kapnak, a többségnek marad a szellemileg és fizikailag is megterhelő raktári vagy gyári munka, amit ha sikerül is esetleg iskolaidőn kívül csinálni, akkor is képtelenség másnap az egyetemen rendesen helytállni, már feltéve, ha normális képzésről van szó (az fsz azért még ment nekem is munka mellett, de nem kívánom senkinek).
A család anyagi támogatása nélkül eddig is nehéz volt egyetem mellett munkából megélni, hiszen aki dolgozik, az többnyire nem is tud olyan jól teljesíteni, hogy jelentős tanulmányi ösztöndíjat kapjon, a közösségi tevékenység meg csak álom ilyen helyzetben. A bajom az egész tandíjüggyel nem az, hogy önmagában fizetni kell (annak idején én a FER bevezetését firtató kérdésre direkt érvénytelen szavazatot adtam le), hanem hogy saját erőből eddig sem volt könnyű munka helyett tanulni, így viszont semmi kétség, lehetetlen lesz.
24 órás forgalomszimulációval ünnepelt az IVAO magyar divíziója – fotóriport fotó: P. Á. / Közhír A Hungarocontrol Igló utcai főhadiszállásán ünnepelte tíz éves fennállását a virtuális repülés rajongóit tömörítő International Virtual Aviation Organisation (IVAO)…..
A Közhír programajánlója későn kapcsolóknak Nincs semmi dolgod péntek este? A parkos koncertnél kicsit intellektuálisabb randiprogramot keresel? Tegnap jöttél rá, hogy ma lesz? Sejtjük, hogy tömegek küzdenek ezekkel a problémákkal. Összeállításunkkal azoknak nyújtunk egy kis…..
A közpénzt herdálná, és hírnevén nyomna el még egy csikket a kormány, illetve a két éve dicsfényben úszó közmédia a Balavány-perrel. Lenne még visszaút, de ezt nem fogják használni. Nem is baj, talán a konstruktív ellenzék és a közmédia jogos támadói profitálhatnak…..
paniadam 2012.09.07 20:40:50
@szanalmas: Direkt ilyen. Sem a Google, sem az Opera, sem a Microsoft nem akart nekünk fizetni.
Megígérték, felfestették, már a Király utcában is van olyan szakasz, ahol hivatalosan is lehet kerékpározni a BKV buszsávjában. Az áttörésben nagy szerepet játszott a Kerékpárosklub, amely kitartóan lobbizott azért, hogy a megnövekedett biciklifogalom számára megnyissák a…..
paniadam 2012.08.14 23:36:43
Én gyakran szoktam kerékpárral és tömegközlekedéssel is utazni (általában kombinálva). Biciklin elég ritkán kerülök necces szituációba, aminek szerintem egyetlen oka van: betartom a kresz rám vonatkozó szabályait, így aztán többnyire az autósok is partnerként kezelnek, nem akadályként. Tapasztalom sajnos, hogy a kerékpáros közlekedési kultúra kritikán aluli: az Andrássyn például két oldalról szoktak megelőzni a biciklis kollégák, miközben állok a pirosnál, és nem, nem mentség, hogy rosszul van beállítva a lámpa: ha elvárom, hogy az autósok megálljanak a piros lámpánál, a minimum, hogy én sem hozok másokat kellemetlen helyzetbe azzal, hogy áthajtok. (Egyedül a körforgalomban jobbra tartásról fogok lassan leszokni, mert engem nem zavar, ha megelőznek benne, de rövid időn belül kétszer kerültem már veszélybe amiatt, hogy fél méterre előttem vágott ki az autó.)
Autóbuszvezetőkkel is jók a tapasztalataim, sokszor előfordult már, hogy balra húzódott előttem egy busz, hogy fel tudjak állni elé a piros lámpánál. (Próbálom is ezeket a szívességeket viszonozni, kár, hogy hiába állok meg a befelé indexelő busz mögött, ha mellettem még elhúz három-négy autó.)
Én összességében örülök neki, hogy használni lehet a buszsávot is, mert átlagban nagyjából hasonló sebességgel halad az autóbusz és a kerékpáros is, nem nagyon fordul elő, hogy egy mögöttem kellő távolságban haladó busz utolérjen. Ha mégis megelőznek, onnantól kicsit lassabban megyek, hogy a következő megállóban kiférjen elém, és meg van oldva a probléma: nekem sem jó, ha mögöttem-mellettem centizgetnek, legrosszabb esetben egy percet veszítek ezzel.
Szerintem kár itt egy kerékpáros mögött kígyózó buszokat vizionálni, aki városi forgalomban nem tud elég biztosan közlekedni biciklivel, talán van annyi önkritikája, hogy ne merészkedjen olyan helyekre, mint a Rákóczi.
  Újra száguld a Bzmot. Hurrá. Nem is gondolná az ember, hogy a 4-es menetrendi mezőben futtatott Esztergom–Almásfüzitő vasútvonal újranyitását éppen az esztergomi közpénzből kiadott kvázi pártújság, a Hídlap hozza le ilyen humoros címmel, bár az irónia ebben az…..
paniadam 2011.01.16 21:05:20
@bizsergefa: Én a gördülőállomány frissítését mondjuk nem látom elsőrangú problémának: ha jó csatlakozással, óránként jön a vonat, tőlem az lehet egy Bzmot is (megfelelően karbantartva természetesen – tény, hogy a karbantartás költségei is növekednek, ahogy egyre idősebb a jármű, de Bzmot más országokban is fut még, a csehek például szépen felújították a sajátjaikat, ahogy láttam).
A rossz állapotú pálya már egy sokkal égetőbb probléma. Ha a vonal újraindítását egy nagyszabású pálya- és állomásrekonstrukció előzte volna meg (kombinálva a helyközi járatok átállításával ráhordó jellegűre), egy szavam sem lenne most. De amíg ez nem történik meg, semmi értelme sincs üres vonatokkal bohóckodni, hátha ráfanyalodik a vonatozásra az a néhány ember, aki két sarokra lakik a vasútállomástól és nincs kocsija.
Ezt is megértük, az év utolsó ajánlója következik egy olyan estére, ami hagyományosan nem a tévézésről, hanem a berúgásról szól, meg a rohadt trombitákól és az állatokat (meg minket) az őrületbe kergető petárdákról. Ha valaki hozánk hasonlóan nem a kötelező jókedv,…..