Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZorróAszter

252 bejegyzést írt és 6480 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
bircahang A jó rombolás 2024.04.30 06:06:00
Leromboltak Budapesten egy ballib, magyargyalázó műalkotást. Alapvetően a műalkotásokkal kapcsolatban az az álláspontom, hogy elvévülést kell számítani. Azaz lehet bármekkora marhaság, akkor is maradjon inkább, ha már sok ideje ott van ahol, legalább így koremlék. Ha viszont valami friss,…..
ZorróAszter 2024.05.01 22:08:41
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S mi ezzel a gond?"

Az nem hogy én hányni szoktam az ilyen méretű stréberség láttán.

De az biztos gond, hogy mások is. Elég szép számban.

"Minden kor újraírja a történelmét."

A minőség nem közömbös. Schmidt Mariska szintet nem lehet békés eszközökkel elfogadtatni. Ahhoz már bizonyos megfélemlítés kell. Minimum a gimikben, de úgy látszik, azon kívül is.

Ha ilyen irgalmatlan pénzt öntenek bele, akkor nem kellene ennyi hülyét összevásárolgatni, hanem mehetnének a minőségre is.

Mert ezt kifejezetten szörnyű nézni/hallgatni.
ZorróAszter 2024.05.02 17:44:46
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Minden ilyen ostoba hazugságnak meg van a böjtje, a súlyos következménye.

A Trianonnal kapcsolatos hazudozásnak lett az egyenes következménye, hogy Horthyék a nácikhoz kötötték Magyarország sorsát, akik ha nyernek a segítségükkel, kiirtják a magyarságot. Ehhez asszisztáltak azok a hazaárulók.

Orbánék hazudozásának és történelemhamisításának is meg lesz a hasonlóan súlyos következménye.

Remélem, ők sem fogják elkerülni a felelősségre vonást mindezekért.
bircahang Korrupcióellenesség 2024.05.01 06:06:00
Dübörög a kampány Bulgáriában. Itt se szimpla EP-választás lesz, arra az emberek negyede szokott elmenni, hanem dupla választás lesz, lesz parlamenti választás is. Szóval meglesz a 45-50 % részvétel is akár. De a lényeg: közéleti műsorban kétszer is elhangzott az, amit én évek óta mondok. Az…..
bircahang Kényszersorozás 2024.05.01 12:12:00
"Fideszes" cikk a Mércében: kényszersorozásnak nevezik az újabb ukrajnai mobilizációt. Szentségtörés ez a ballib oldalon. A ballib szabály szerint ugyanis csakis ujjongani szabad mindenért ami ukrán. Orbán azzal szerezte a legnagyobb szörnyülködést 2022-es választási győzelmi beszédével,…..
ZorróAszter 2024.05.01 21:59:01
@GyMasa:

"Oh, az külön pikéns aspektusa a dolognak, ahogy a magát fejlett, demokratikusnak nevező nyugati politikusok tapsikolnak ahhoz a súlyosan fasiszta rendszerhez, amit Zselé pár év alatt kiépített."

Amikor a Szovjetunió vagy a kommunizmus volt a fő ellenség, akkor senkit se érdekelt hogy a Szabad Európa vagy az Amerika Hangja össze-vissza hazudozik. Vagy akár a híres világsajtó gyöngyszemei. Akkor minden mai kormánypárti és minden mai ellenzéki azt fújta. Már aki már élt akkor.
ZorróAszter 2024.05.02 14:10:28
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez nem megafon, hanem alapvető politológia.

Alapvetően 2 tengely van a modern politikai eszmék meghatározására:"

Ezek a modellek mind a bábszínház hülyegyerekeknek előadás része.

Ezek a polgári demokráciákban engedélyezett mupetfigurák mind. Valamennyien a nagytőke bábja. Beleérve ezeket a tengelyeket rajzolgató politológusok is.

Mint a commedia dell artéban Harlekin és a töbiek.
ZorróAszter 2024.05.02 17:22:34
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Igen, tudom.
Mindent a német nagytőke irányít. Minden pártot és médiát ők vezetnek.
Az egyetlen kis lyuk a rendszeren Zorró kommentjei, oda képtelen hatni a német nagytőke!"

Viccesek maguk ezzel a szöveggel, akik lassan tizenöt éve sulykolják hogy Soros a felelős az aszályért is.

Mellesleg ez pont az amerikai politologusoktól hallottam.

És a német nagytökére is mondhatná, hogy nem is a német nagytőke a legnagyobb befektető Magyarországon, vagy nem is nagyobb mint a magyar állam.

És hogy nem is a németek tartják a kezükben a teljes "magyar" médiát. Mert a Mediaworks és az RTL csoport médiáin kívül ott van a sokkal jelentősebb ....
bircahang A meghalós valóságsó 2024.04.22 06:06:00
Logikus az új divat: élőben közvetítve meghalni. Az élő pornó már unalmas. Valami extrémebb kell. Pl. gyerekpornó, de arra születni kell: egyszerűen nem érdekes az emberek nagy többségének, mert képtelenek szexuális élményt látni egy gyerekben. Vagy állatkínzás, annak szélesebb vevőköre van, a…..
ZorróAszter 2024.05.02 11:56:46
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Persze jó, ha egy állam a keresztény értékeket hirdeti, jó, ha a vezető keresztény, de ettől még az a rendszer se lesz keresztény, legfeljebb könnyebben él benne egy keresztény."

A keresztények borzalmasabb bűnöket követtek el mint Dzsingisz kán vagy Tamerlán együttesen. Számszerűsítve is.
ZorróAszter 2024.05.02 13:51:51
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A krisztusi tanítás, az Egyház, a Szent Hagyomány."

Akkor vezesse le ezekből azt, hogy helyes ha a világháborúban egy római katolikus olasz és egy római katolikus magyar fiatalember belezi egymást bajonettel egy lövészárokban.

Miközben a pap mindkét oldalon megáldja a fegyvereiket.

"Mint minden rosszat, ami a világban van."

Olyan messziről, hogy már ne is lássa.

"Ez felvilágosodista álhír."

Pláne amikor maguk számháborúznak például az indiánok kiirtásának vagy az inkvizíció által élve elégetett emberek számával kapcsolatban.
ZorróAszter 2024.05.02 17:11:42
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az áldás céja: a katona keresztény módra harcoljon. De ezt már mondtam."

Nem. Még nem mondta el, hogy egy kereszténynek hogyan kell keresztényhez méltó módon kibeleznie bajonettel egy másik keresztényt.

"A valóság 100-200 ezer körüli lehet."

Így lehet elbagatelizálni 100-200 ezer ember megölését. Keresztény módra.

"Az indiánok kiirtása kamu. Ma is tele van Amerika indiánokkal. Az indiánok zöme a behurcolt betegségektől halt meg. Direkt kiirtás is volt, a kezdeti időszakban, a keresztényellenes propaganda által megadott számok kb. huszada."

Így meg az indiánok kiirtását.

Kár hogy valamiért nem hozta elő az indiánvédelmi törvényeket, ami után az akkori maradék indián népesség 90 %-a is kihalt száz év alatt.
bircahang Tapsoljunk! 2024.05.02 06:06:00
Amikor a vicc valósággá válik. 2007-2011 között írtam több cikket az úgynevezett antiglobalista mozgalom ellen. Véleményem most nem teljesen azonos, mint akkor, de kb. 90 %-ban ma is ugyanazt gondolom a témáról. (A cikk dátuma nem valós, honlapunkon a 2012 előtti cikkek mind 2012-re vannak…..
ZorróAszter 2024.05.02 15:34:59
@_Neville:

Faludy egyik szeretője volt Kösztler Artúr. Ő is megcsömörlött kommunista volt.

Csakhogy senki se csudálkozott, amikor a brit külügyminiszter kiszabadította Franco börtönéből, és végre megérkezett Londonba, pár héttel később megjelent tiszti egyenruhában a Munkáspárt Klubjában.

Hiába, milyen liberálisak is ezek a britek. Kiszabadítanak egy kommunistát, és utána még tiszt is lehet a brit hadseregben pár hónappal később.

Ugyanígy Faludy is: biztos tényleg nem volt külföldi ügynök, csak megcsömörlött a korábbi elvtársaitól. És biztos tiszta szívből beszélt. Itt. És nem csak azért, mert ezért a szövegért fizettek többet.
Ez a videó igazi gyöngyszem: Azt hittem, Donáth Messiás Annácska felülmúlhatatan, kiderült: tévedtem. Rikácsoló buta liba alig vesz levegőt, hogy eldarálja a sablonjait. Közben egyetlen kérdésre se ad választ. Tulajdonképpen a lényeg: bekattant Kattinka, hogy meg kell…..
ZorróAszter 2024.05.01 00:53:36
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Minek vagdalkoznék?"

Nem tudom.

"Egy szál gúnyolódás se volt."

Orbán "nem hagyunk senkit az út szélén" Sorosra vonatkoztatni gúny.

"Mikor? Nemigen szoktak e 3 ügyről cikkek lenni."

Hát persze hogy a fidesznyik papagájok nem Orbánon rúgóznak hanem mondjuk Karácsonyon vagy most Magyaron.
ZorróAszter 2024.05.02 12:01:01
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Semmi gúnyt nem látok ebben.

Bevett szokás frázisok átértelmezése."

Egy adott frázis átértelmezése gúny, ha az értelmét az ellenkezőére változtatja.

Nem magának kell belátni és beismerni. Elég annak látni, aki mindezt olvassa.
ZorróAszter 2024.05.02 13:57:38
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aki ezt olvasta, az tudja, hogy ez csupán csúsztatás.

A gúny abban van, hogy Orbán "nem hagyunk senkit az út szélén" mondását Sorosra vonatkoztatja.

Orbánra nézve cikizés, nem Sorosra vagy a híveire. Akárhogy próbálja az ellenkezőjét sulykolni.
bircahang Kik a rosszak? 2024.04.29 06:06:00
Nem egy amerikai ortodox-keresztény honlapon egy listát tettek közzé. Állítólag az amerikai nemzetbiztonsági szervezetek a következő típusú szervezeteket és egyéneket kezelik potenciálisan gyanúsként: Magyarul: Homoszexuális-ellenes, Bevándorlás-ellenes Muszlimellenes…..
ZorróAszter 2024.05.02 12:18:55
@0dzsud0:

"Vicces ezt épp azoktól olvasni, akiknek elvbarátai üresítik épp ki az olyan fogalmakat, hogy demokrácia, liberalizmus, sajtószabadság,"

Faszorrú!

Nem a fidesznyikek üresítik ki a sajtószabadságot a Mediaworks összes mediájának a közös főszerkesztőjével, Néző Lászlóval az élen, aki titeket, a papagájkórust irányítgatja?

Bár a legalján ti bérkommentelők vagytok.

Vagy Orbán a többit az unortodox illiberális ademokráciájával?

Muhahaha!!!

:o)
bircahang Nagy pofáraesés lesz 2024.04.25 06:06:00
Ujjongás a ballibeknél. A Fidesz 34 %-on. Ha ez az eredmény igaz, akkor a Fidesznek 9 EP-képviselője lesz, míg az ellenzéknek 12. A dolognak van egy szépséghibája: ez a Závecz kutatása. Ez az a Závecz, mely 2022-ben 39 %-ot jósolt a Fidesznek, az egyesült ballib ellenzéknek meg 36 %-ot!…..
ZorróAszter 2024.05.01 22:38:45
@vektortér:
@0dzsud0:

"Nagyon jó meglátás, teljesen jogos. Ilyen gyökerekhez is volt már szerencsém."

Zalaveta!

Különösen viccesek vagytok amikor különféle nickeken helyeseltek saját magatoknak.

Bár más gonoszok mindezt szánalmasnak szokták nevezni.

:o)
ZorróAszter 2024.05.01 22:45:52
@0dzsud0:

Faszorrú!

Csak a hozzád hasonló segghülye fideszpapagájok hiszik, hogy ha végképp semmi ötletük sincs, akkor meg kell próbálni visszaforgatni a vádakat hátha bejön.

Vagy legalább a többi fidesznyik papagáj majd helyesel.

Vagy ha senki se helyesel, akkor helyeselsz te saját magadnak valamelyik nickeden.

És ezt a teljesítményedet fizetik a Kubatovék?

Vagy a hajléktalanszállóról írogatsz, Faszorrú?
ZorróAszter 2024.05.02 12:08:02
@0dzsud0:

Faszorrú!

Egyelőre te, a fidesznyik bérkommentelő leplezted le magad Zavaletaként.

És itt mindenki emlékszik a szánalmas hazudozásodra amikor megpróbáltad menteni a bukott nickedet, de kis buzi pöcs.

Biztos ugrott miatta a prémiumod Kubatov gazdánál.

Muhahaha!!!

:o)
bircahang Szabadság 2024.04.29 12:12:00
Egy pillanatra tessék elképzelni: bárhol az USA-n kívül azt mondaná a kormányzat egy idegen cégnek "add át magadat helyi tulajdonosnak, különben betiltunk!". Ha ez Oroszország lenne, akkor azonnali szankciókat fogadna el az EU és a NATO. Ha Magyarország, akkor meg összeülne az EP és megszólalna…..
ZorróAszter 2024.04.29 20:28:05
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Akkor hittem el, hogy Orbán komolyan gondolja a rendszerkrikusságot, nem csak szólam az egész."

Orbán azt teszi, amit a gazdái megparancsolnak neki.

CEU: ezek szerint az osztrákok szemet vetettek rá. Szerintem még kártérítési pert is nyernek majd.

Orbánra ráparancsolnak hogy veszítsük el azt is.

Ahogy addig nyomorogtak az orvosok is, amíg a gyarmattartóknak szüksége volt fehér orvosokra.

Most hogy már van elég orvos nyugaton is, most már nem kell többet odaüldözni.
ZorróAszter 2024.05.01 01:19:27
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Igen, ilyenek a konteók: mindent bizonyítanak és mindennek az ellenkezőjét is."

Akkor már csak az a kérdés, hogy miért épp a sajtó épp aktuális hazudozását vegyük készpénznek mindazokkal szemben?

Mert ez a hivatásos politikusok hazudozását szentesíti?
ZorróAszter 2024.05.01 17:35:02
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A legtöbb esetben az egyszerűbb magyarázat az igaz, ennyi az egész."

A politikában, propagandában a legkevésbé sem.

Hol élt maga eddig?

A vállalhatatlan ocsmányságokat kudarcnak állítják be, a vereségeket egetverő győzelmeknek.
bircahang A későn jövők nyertek 2024.04.25 12:12:00
Európában az indo-európai nyelvcsalád terjedésének jellemzője, hogy a később jöttek legyőzték a korábbiakat. Az általános feltételezés szerint az indo-európai őshaza a Fekete- és a Kaszpi-tenger közti térség, innen terjedt a nyelv északnyugatra és délkeletre, ahonnan lettek a nyelvcsalád európai…..
ZorróAszter 2024.04.29 16:54:13
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez nem magyar jelenség. Alapvetően az agglutináló nyelvek sajátossága ez, nem csak a magyaré."

Milyen sajátosság?
ZorróAszter 2024.04.29 21:04:14
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Hogy jelentéssel bíró részelemekből áll a nyelv."

Nem értem, mi másból állna. Halandzsából?

"Ez segíti az analítikus gondolkodást."

Ha arra gondol, amire én, a többértelműségre, az éppen inkább zavaró. Pl. a Nap mint égítest, mint időegység, stb.
ZorróAszter 2024.05.01 01:11:35
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Lásd mondjuk a magyar és a latin ragozás eltérését."

Nem látom, miben segíti vagy serkenti ez a gondolkodást más nyelven gondolkodó emberekhez képest.
bircahang További fővárosnevek 2024.04.28 06:06:00
Afrikai cikkem után íme a többi is, de már csak a "problémás" neveket leírva. Ázsia: Abu-Dzabi - nagyon örültem, amikor pár éve Orbánék lefejezték a Földrajzinév Bizottság nevű dilettáns sóhivatalt, sok marhaságokat találtak ki, ugyanis sajnos ostobaságuk szorgalommal párosult, na ez az…..
ZorróAszter 2024.04.28 23:41:02
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez nagy probléma.

A legjobb lenne a hivatalos átírást átvenni ilyen esetekben, s nem megpróbálni kitalálni magyar verziót."

Nem műxik mert például a Zanszkár folyó neve is rögzült téves átírás az egykori királyság neve alapján, ahol Kőrösi Csoma dolgozott.

Ezt szoktam elunni ilyen mennyiségnél, hogy nézni kell ezt is, nem csak az átírási szabályt.
ZorróAszter 2024.04.29 16:59:40
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha már rögzült, akkor az kész van."

Nincs kész, mert csak akkor tudja, hogy egy rögzült téves átírást kellene alkalmaznia, amikor utána néz. Ami néha egyáltalán nem egyszerű.

Például az Indus mellékfolyóinál Zanszkárt véletlenül tudtam. De lehet hogy van más is, csak azt nem vettem észre.

"De az ismeretlen kis neveknél jobb lenne."

Nem értem, mit ért "kis nevek" alatt.
ZorróAszter 2024.04.29 20:38:28
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én is főleg kínai és indiai témákat nézek mostanában. Legutóbb Kajfenget.

Így itt legutóbb a Nankingot találtam. Az is Nancsing lenne helyesen, de a Nanking forma rögzült. (Kajfengnek is volt ugyanez a neve régen, mert azt jelenti hogy "déli főváros")

Mint mondtam, az a fő gond, hogy ez csak akkor derül ki, amikor az ember konkrétan utána próbál nézni.

Nekem az egyik legszebb Leiter Jakabom az a Csangcsung Krónikák volt. Helyesen Zanzsung, mert mongol és nem kínai.
A Kubával kapcsolatos cikkeim kapcsán felmerült mi a regionális elhelyezkedése az országnak régiós szinten. Hiszen így a legértelmesebb a helyzet megvilágítása. Nos, az amerikai kontinensen 35 ország + sok egyéb függő terület van. Ezek közül 2 - az USA és Kanada - eleve kiveendő, hiszen ezek a…..
ZorróAszter 2024.04.28 20:16:30
@Guruló dollár:

"de csak 1 gazdasági csodát ismerek amiről nem tudom hogy kiket raboltak ki hogy eljussanak odáig, ez pedig Németország az 1. És a 2. Világháború között?"

1929-ig extra amerikai hitelek.

Hitler gazdasági csodája: 1939-re Németország gyakorlatilag államcsődben volt. Már csak horribilis kamatokra tudott áthidaló kölcsönöket szerezni, hogy ne legyen nyilvánvaló.
ZorróAszter 2024.04.28 20:19:51
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A "jobboldal" szerint megint inkább lopjunk mi magunk, nem kell hozzá idegen."

Akkor a németek nem Orbánt juttatták volna hatalomba és tartották volna meg benne azóta is. De a Medaworks és a többi német média őt támogatta.
ZorróAszter 2024.04.28 23:05:19
@Guruló dollár:

"jó a válasz, de ennek függvényében miért gondoljátok hogy nem látszik a holdról hogy nem akartok igazságot ti sem, csak a leppattano morzsaert acsarkodtok 100 nicken?"

Zavaleta!

Ezt pont maga mondja nekem?

:o)
bircahang Választási autokrácia 2024.04.22 12:12:00
Brüsszeli határozattervezet szerint Magyarország választási autokrácia. A szó persze eredetiben nem jelent semmit, hiszen az autokrácia jelentése azonos a monarchiáéval, azaz "egyetlen személy abszolút hatalma". Na most mit jelent, hogy ez "választási"? Azt, hogy ezt a egyetlen személyt…..
ZorróAszter 2024.04.23 21:06:25
@GyMasa:

"A woke oldal mindig is a szavak embere volt! (bezzeg a szááámokkal meg a logikával igencsak hadilábon állnak)"

Öngól.

A fidesznyik újbeszélhez a libernyákok a szómágiájukkal fasorban sincsenek.

A FideszKSH statisztikáiról meg most ne is beszéljünk.
ZorróAszter 2024.04.25 21:56:41
@Deak Tamas:

"de , van köze. Mivelhogy a külföldi pénzt a választói akarat megmásítására és meghamisítására használják, normális országban már rég bilincsben lennének."

Orbánék is, hiszen igénybe veszik a Mediaworks 100 médiájának, tévé, rádió, országos és megyei lapok támogatását.

Ez a külföldi támogatás is eurósítható.

Most azt hagyjuk is hogy mennyi pénzt kapnak a német érdekek képviseletéért a saját népük ellenében.
bircahang Hazamennének 2024.04.19 06:06:00
A cikk fő mondása: "A kinti jövedelem nagyjából kétharmadát biztosító hazai pozíció lenne a legfontosabb tényező, amiért a külföldön dolgozó magyarok megfontolnák a hazatérést.". Fordítsuk ezt le magyarra! Mivel a magyar árszint kb. a nyugati kétharmada, ez azt jelenti: akkor mennének haza, ha…..
ZorróAszter 2024.04.25 19:12:04
@Tapi2021:

"Vállalkozniuk kéne, új értékeket létrehozni, munkát teremteni másoknak. HELYBEN felépíteni a saját gazdaságukat... és így kijönni a szarból.
Erre a szocializmus teljesen alkalmatlan!"

Tök olyan mintha közgazdasági és történelmi analfabéta lenne újságíró létére.

"Erre a szocializmus teljesen alkalmatlan!"
Schmidt Mária és a többiek legújabb kutatásai szerint.

"ÉSSZEL és tehetséggel lehet, vállalkozások által, jólétet teremteni, nem szocializmussal.
A szocializmus csak osztogatni tudja, amit MÁSOK megtermelnek."

Mintha megint elfeledkezne a nyomorról amiben a legfejlettebb kapitalista országok tartották a népeiket, és a gigászi rablótömeggyilkosságokról, amikkel a gazdagságukat megalapozták.

"A szegény országoknak egyetlen útja van, a vállalkozásoké. Hogy anyagi jólétet teremtenek abból, amilyük van. Ásványkincs, szép tájak/turizmus, jó szolgáltatások, másoknak egzotikus ételek, gyümölcsök értékesítése... stb. Pénz csak így lesz.
Ja, és csak akkor, ha a vállalkozások AZ ÖVÉK, vagyis ha van SAJÁT vállalkozói, "kapitalista" rétegük!
Ez a kiút a szegénységből, semmi más. Pénz nem terem a fán."

A második világháború után létrehozták az áhított költséghatékony gyarmati rendszert, amit mi globalizmusnak szoktunk nevezni.

Ennek a rendszernek a lényege, hogy a gyarmattartók kollaboráns kormányokat hoznak létre, akik aztán segítenek az országot és a saját népüket kifosztani.

Nem csak Magyarországon hanem világszerte.

Itt már minden forrást a külföldiek uralnak. Ők határozzák meg, milyen irányt kell venni. Mire kell beruházni. Mennyit méltóztatnak itt hagyni és kiknek.

Ez a hátránya, hogy több mint 30 éve hazaárulók vezetik az országot.
ZorróAszter 2024.04.25 19:22:23
@GyMasa:

"Bocs, de ebből nekem elegem van.
Te is szűrve lettél! SOK sikert a további vitához valaki (BÁRKI) mással!"

Nincs is szebb, mint amikor két derék fideszes mint maga és Radu Deacu (Deak Tamas) szopja egymást zavartalanul a kommentszekcióbban minden zavaró véleménytől mentesen a kirakatban.

Egyébként Radu is azt szokta hazudni immár legalább hetedszer, hogy szűrőre tett, de rendszeresen elfeledkezik a saját hazudozásáról és reagál az állítólag nem is látható kommentekre ha éppen valamire ki tud préselni valami választ az agyacskájából.

Muhahahah!!!

:o)
ZorróAszter 2024.04.25 19:30:52
@GyMasa:

"Te állítottad, hogy Orbánék mindet ellopták."

"Te írtad le, hogy Orbáék ellopták. (nem azt, hogy loptak belőle,hanem, hogy ellopták, azaz az egészet)
Ez azt jelenti, hogy akik ellopták, azoknak benne kellene lenniők a magyar millárdosok listájában."

Változatlanul azt kérdem, hol írtam ezt?

"De hallottam, bár, ugye a NER-eseknél, ha jól tudom, nem nagyon jellemző az offshore-ozás. Az inkább a másik oldal sajátossága."

Kajmán-szigetek:

Például gázszállítási biznisz. És például letelepedési kötvény iznisz.
Nemrég említettem Mező Gábort, most ismét kell. Bekapcsolódott a Talpramagyar elleni kampányba, pontosan azzal a módszerrel, amivel a levitézlett Falkaházi-Karsai duó az új köztársasági elnök ellen. A lényeg: adjon magyarázatot felmenője életéről, meg hogy miért állít családi legendákat a…..
ZorróAszter 2024.04.25 11:36:38
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Tehát akkor mégis azt jelenti az elvhűség, hogy valakinek nem változik a véleménye?"

Az esetek egy részében nem tudható, hogy egy véleményváltoztatást mi motivált.

De az esetek túlnyomó többségében teljesen egyértelmű a motiváció. Amikor valaki mindig azokhoz áll, ahonnan több pénzt, jobb állást és mindenféle más jót remél.

És ezen az se szépít, ha néha valamelyik jól rábaszik mert rosszul számolta ki az esélyeket.

És mindez ráadásul teljesen egyértelmű.

Egyrészt a jellemtelenségük egyik következménye, hogy nem is nagyon alakoskodnak. Gátlás nélkül kezdik nyalni percekkel a régi bukása után az új főnök seggét. Vagy percenként változtatni a véleményüket pirulás nélkül.

Másrészt jó sok idő állt rendelkezésre számunkra ahhoz, hogy mindez a kép jó bevésődjön és ne tévedjünk a megítélésükben.
ZorróAszter 2024.04.25 11:39:31
@Gery87:

"köszönöm szépen."

Nincs mit. Itt nem kell nekem erőfeszítéseket tennem a csúsztatási technikája megvilágításához. Látja az mindenki nélkülem is.

De azért a rend kedvéért: Szívesen! :o)
ZorróAszter 2024.04.25 11:50:20
@Gery87:

"hát mondjuk nem volt feudalizmus...:)"

Akkor a polgárság nem politikai jogokat követelt volna, hanem bárósítást.

A lényege már a Felvilágosodásnak is az volt, hogy már nem feudalizmus volt.

De maga mondhat ilyeneket hiszen nem marxista.

:o)

"ezzel vádaskodsz, elmondtam már a véleményem, nem fogom megismételni megint mert láthatóan nem érdekel, leszarod, nem hiszed el....
akkor mit csináljak.
rád hagyom, haladjunk."

Nem vádaskodás: ténymegállapítás.

"valósíznű."
és
"Ez így van, de előbb az embereket kell meggyőzni arról hogy mégis van."

A ténymegállapításon túl meg a kérdés továbbra is áll: hogy képzeli a tiszta keze tisztaságának a megőrzését, amikor az ellenfele mindenre képes.

Addig amíg semmi vizet se zavar, addig könnyű. Addig az ellenfelek se küldenek bérgyilkost vagy halálbrigádot magukra.

A gond akkor kezdődik, amikor elkezdenek beleköpni a levesükbe.

Persze erre is megoldás, hogy nem olvas semmi történelmet, és akkor nem fog tudni ezekről. Allendéről se.

A Szabad Európa meg az Amerika Hangja nem ezeket fogja bemondani.

Sőt még Mediaworks médiák vagy az RTL-esek se.
bircahang Két zászló 2024.04.19 12:12:00
A kevés országok egyike, ahol nem címervita van, hanem zászlóvita. Soanyolország kialakulása sajátos jelenség. A legelső őslakosok az Ibériai-félszigeten a baszkok és az ibérek (a legtöbben feltételezik, hogy az ibérek és a baszkok rokonnépek). A baszkok sajátossága Európában: ez…..
ZorróAszter 2024.04.22 14:27:15
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Franco intelligens ember volt, a dolgokat elég jól átlátta."

Innen nézve mellékszereplő, úgyhogy nem ismerem annyira.

Az ő fasizmusa elsősorban abban különbözött, hogy egy félfeudális félig iparosodott ország vezére volt, és a nagybirtokosok embere volt, nem a nagytőkéjé mint Hitler vagy Mussolini.
ZorróAszter 2024.04.22 18:41:35
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Sok esetben ez inkább szerencse mint ész kérdése. Elsősorban a briteknek, és majdnem ugyanannyira az ameikaiaknak a hatalomban tartása volt az érdeke.

Papadopulosz se bukott volna meg, csak épp akkor valamiért nem lehetett eltussolni a műegyetemisták lemészárlását.
ZorróAszter 2024.04.23 22:57:34
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Franco olyan volt, mint Kádár: sose alkalmazott több erőszakot, mint amennyi abszolút szükséges volt."

Franco számomra perifériális figura. De azért lehetett hallani kifejezett megfélemlítési célú mészárlásokról is. Ami érthető is, hiszen Spanyolországban a baloldal választással került hatalomra, ők meg puccsisták voltak.

Kádár éppen azért utasította el például a gyárőrségeket meg például a görögök segítségét is, mert félt egy eldurvuló polgárháborútól. És az volt a vélemény, hogy annál jobb a szovjet hadsereg.

Vagyis a Köztársasági téri ostrom és vérengzés felesleges volt: valójában nem szerveztek katonai ellenállást. Azt már akkor leállították.
bircahang Kubai állat 2024.04.21 06:06:00
Kuba egyik sajátossága, hogy alig van veszélyes állat. Pontosabban szárazföldön egyetlen állatfaj se létezik, mely azonnali halálos veszélyt jelentene emberre. Még mérges kígyók sincsenek Kubában, sem bármilyen halálosan mérgező rovar. Kizárólag vízi állatok között vannak ilyenek: krokodilok és…..
ZorróAszter 2024.04.22 07:50:47
@jónévez:

No mindegy. A lényeg hogy tök aranyos kiskutya.
ZorróAszter 2024.04.22 14:13:11
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Szüleimnek egy darab közeli barátjuk volt kubai, pont egy színnéger. Azaz biztosan nem ez a magyarázat."

Én bármi mást szívesen elfogadok lehetséges magyarázatnak kivéve azt az egyet, hogy a kutyájuk genetikailag programozott rasszista.

Bár lehet hogy majd mond mégolyanabbat is.
ZorróAszter 2024.04.22 18:36:45
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Van olyan közhiedelem is, hogy a kábítószerkereső kutyákat drogfüggővé teszik, és azért keresik olyan intenzíven a kábítószert, mert elvonási tüneteik vannak.
Zelenszkij, a Kijevi Főkormányzóság szabadidőruhás fűrere azt mondja: "A szavak nem állítják meg a drónokat és nem hárítják el a rakétákat". Pedig de, megállítják. Zeli nem küld több embert a frontra harcolni idegen célokért, nem építi át kormányzósága területét a NATO felvonulási területévé -…..
ZorróAszter 2024.04.20 22:54:09
@GyMasa:

"Amerika nem "nyert" lófaszt sem!
Az amerikai gigacégek (fegyverlobbi, plusz BLackrock, meg az energiacégek) azok igen, csakhogy ebből maga a nép semmit sem létott, mert nekik is dupolájára dárágult a benzin, meg az élalmiszerek."

Eddig is ez volt.

Annak vége, hogy a Nyugati polgárokat lekenyerezik hogy tudják, kire kell szavazni.

A Szovjetunió bukása óta mehetnek az anyjukba. A nagytőkének immár nincs kitől-mitől félnie.

Ez szokott lenni a vesztük egyébként.
ZorróAszter 2024.04.21 14:32:50
@GyMasa:

Az amerikai nagytőkének nincs politikai meggyőződése.

Azt a bábfigurát kapják elő, aki az aktuális terveikhez épp megfelelőbbnek látszik. Trump ugyanúgy az ő bábjuk, mint Biden vagy az összes többi.

Ha meg időközben változik a szempont, akkor a kommunistafaló Nixont küldik Kínába Maohoz kibékülni, vagy a szuperliberális szuperengedékeny Obamával játszatnak 3l héjja/náci szerepet.

Az amerikai propaganda meg mindig permanens géppuskatűzszerű hazudozásorkán.

Bárki is épp az állítólagos célpontja és látszólagos kedvezményezettje.

Egyetlen eszköz van ellene, hogy egy szavát se hisszük el soha. Azt se amit kérdeznek. És hogy ezt mindenkinek el is mondjuk.

De ha mi lennénk a többség ezzel, akkor helyette jönne a Gestapo, a célzott likvidálások, halálbrigádok, a napalm és a többi immár nyíltan minden szépítgetés nélkül.
ZorróAszter 2024.04.22 00:13:02
@GyMasa:

Az a hülyeség, amikor maga USA alatt az Amerikai Egyesült Államok népét érti.

"Az USA nyert az Ukrán háborún",

És mintha olvasási és szövegértési problémái is lennének.
bircahang Önroncsolás 2024.04.17 06:06:00
Az internet hatása: a "normál" pornóipar haldoklik. Egyrészt a net tele van önkéntes pornóval, s az legalább autentikus, azaz nem színészek játszanak meg benne dolgokat. Aki meg megrendezettséget akar, az extra dolgokat szeretne, ez lehet két dolog: valami extrém típusú szex vagy interakció.…..
bircahang Ballib pánik 2024.04.15 06:06:00
Lassan becsenget a valóság: a ballibek kezdik észre venni mi zajlik. A két fő áldozat pánikol. A Momentum öngyilkos hangulatban, de a kétfarkú ballibbantak is gyászban vannak. A legviccesebb: azok a ballib megmondóemberek, akik értik mi van, jelenleg árulóknak számítanak, hiszen nem…..
ZorróAszter 2024.04.15 11:59:09
ZorróAszter 2024.04.16 09:49:21
@GyMasa:

Szerintem a CIA 2000 óta itt csak csuklógyakorlatokat végez.

Ezt a látszatellenzéket nem akarják kivégezni se a németek, se az amerikaiak, mert akkor teljesen nyilvánvaló lenne még a vakok és gyengénlátók számára is, hogy ez egy fehérniggergyarmat egy kollaboráns kormánnyal, és szó sincs itt semmiféle demokráciáról, sajtószabadságról és hasonlókról.
ZorróAszter 2024.04.16 15:17:12
@Tapi2021:

"Fas.ért szavaztok rájuk, meg azokra, akik őket - velük összefogva - bent tartják a játékban, sőt, a fejük fölött!???"

Mert a német propagandagépezetnek, amelyik most Orbán kollaboráns kormányát tartja hatalomban, az ellenzékieknek meg ezt sulykolja.

Érdemes megnézni, mik azok a pontok, amiket a Mediaworks, az RTL csoport és a többi német tulajdonban lévő "magyar" média egyaránt, egymásnak végszavazva tunkol a fejekbe.
Bevallom, én korábban abban a hiszemben éltem, hogy Európa első magascivilizációja a krétai, mely a feltételezések szerint Egyiptommal egyidőben indult, azaz i. e. 3100-ban és egészen i. e. 1610-ig tartott, amikor a Szantorini-vulkánkitörés (a 10 legnagyobb valaha volt kitörés egyike)…..
ZorróAszter 2024.04.13 18:09:03
@Boldeone2:
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Amúgy gratulálok, ez a legérdekesebb poszt az elmúlt időszakban"

Szerintem MaxVal téved. Itt nem az olcsó munkaerőről volt szó, hanem éppen titkos/titkolt és ezért drága technológia ismeretéról.

Akkor hogyan terjedt el viszonylag nagy területen?

Átadták egymásnak amikor még nem kaptak vérszemet, hogy drága és jól eladható termékeket gyárthatnak ezzel a módszerrel.

Aztán amikor vérszemet kaptak, utána már közösen titkolták a helyes arányokat, a hőmérsékletet és a megfelelő öntési technikát.
ZorróAszter 2024.04.14 10:27:11
@Boldeone2:

Igen, de én azt szerettem volna mondani, hogy MaxVal nagy valószínűséggel teljesen félreértette ezt a helyzetet.

"Nemere Isván írt erről, de nem emlékszem a könyv címére..."
Én nem nagyon szeretem Nemerét. Olyan mint Däniken. Ráadásul gátlástalanul lopkot ötleteket mindenhonnan.

"Ha az Alexadriai nagykönyvtárt nem égetik le, többet ismeretanyag marad fenn az időszakról"

Ebből a szempontból nem hiszem. A görögök valójában nagyon nem voltak tisztában a saját történelmükkel ami a klasszikus kor előtti időket illeti. Például Árkádia valójában egy tanyasi pásztorvilág volt előttük városok nélkül. Az mitológiájuk szerint meg egységes királyság számos nagyvárossal és a történészeiknek se tűnt fel, hogy valami nem stimmel..
ZorróAszter 2024.04.16 10:42:37
@Deak Tamas:

"Az elődcivilizáció léte gyakorlatilag bizonyítottnak tekinthető, többek között azért sem erőltetik a témát mert a mostani mainstream evolúciós elméletet is cáfolja."

Gondolom mint Egely és Dänikenrajongó Atlantiszra és hasonlókra gondol itt, nem a neolitikus kultúrákra.

"Az alexandriai könyvtárat pedig nem égette fel senki."

Épp csak a rómaiak, aztán a keresztének Kürillosz püspökkel az élen, a maradékot meg Omár kalifa. Persze véletlenül.
bircahang A csikkó termékek 2024.04.14 06:06:00
A Kádár-rendszer végén a legnépszerűbb csecsemőtermék márka a Chicco volt. Magam is érdekelt voltam, lévén nagyobbik fiam 1988-ban született, szóval még a kommunizmusban. De most csak a kérdés nyelvészeti oldalát nézem. A magyar vásárlók alapvetően 2 nagy és 1 kisebb táborra oszlottak:…..
ZorróAszter 2024.04.14 13:23:49
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, de én először azt hiszem, régi amerikai krimikben hallottam hogy egyes gengszerek vagy maffiozók beceneve volt.
bircahang Kit lehet kirúgni? 2024.04.11 06:06:00
Lássuk a ballib tanítást az alkalmazottak szólásszabadságáról! Amikor a liberális focicsapat edzője interjúban olyan véleményt fogalmaz meg, mely nem egyezik a csapat vezetőségének véleményével, akkor is ha a vélemény nem érinti az edző munkáját, akkor a hibás az edző, hiszen minek ugrál, meg…..
ZorróAszter 2024.04.11 18:22:08
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ahogy a magyar 56 győzelme a megállapodás megsértése lett volna, úgy egy esetleges komcsi győzelem Párizsban."

Hát igen. Erről nekem is vannak horrorsztoriaim. Például az egyik metroállomáson kivégeztek a rendőrök 27 embert, azok közül hárman a Francia Kommunista Pártnak volt a tagja. És csak miattuk interpellált az FKP egyik képviselője és egyébként meg sűrűkuss.

Vagy például amikor botrány lett abból, hogy a CGT vezetője kinyögte, hogy egy kommunista képviselő átlag 125 ezer ember szavazatával bír, a kormányzó gaullistáknak meg 25 ezer választó kell csak a mandátuhoz. (Ezek csak körülbelüli számok de ő mondta a pontos száokat) Szóval pont olyan aránytalan mint a brit rendszer.

Arre az FKP KB reakciója - sajtótájékoztató: X elvtárs a továbbiakban csak szigorúan a CGT ügyében nyilatkozhat. Pont.

"Sose volt fehérlistán."

Ok, csak kíváncsiskodtam, hátha tudja konkrétan is, mi volt. Vagy esetleg egy itteni másik olvtárs.
ZorróAszter 2024.04.13 06:55:13
@Tapi2021:

Jó, de kis lapoknál sok a fakezű. Ott elkelne egy rutinos tollnok. Hogyhogy ilyen helyen se tudott elhelyezkedni?

Vagy az van, mint amikor a komcsik fekete listára kerültek Amerikában és a Pillangó és a Római vakáció és hasonlók forgatókönyvírója, Dalton Trambo álnéven írta a forgatókönyveket, és két tökismeretlen álnevén is Oscar-díjat kapott.

Szóval lehet hogy Bakács is ír valamilyen álnéven.
ZorróAszter 2024.04.13 19:28:26
@alöksz róz:

Én csak azt szoktam mondogatni, hogy a Mediaworks és az RTL csoport a fontos médiák túlnyomó többségét uralják, de azt nem hogy szó szerint minden média német kézben van.

Szerintem még fontos médiák is lehetnek magyar kézben, csak nem tudhatjuk, hogy az a magyar épp nem strómanja egy németnek, mint Simicska volt a MAHÍR-nál.

De maga ezzel azt mondja, hogy minden média német vagy esetleg FIDESZ vagy liberális kézben van.
bircahang 20 év szégyen 2024.04.03 06:06:00
A minap próbáltam nézni az egyik rendszeres vetélkedőt a bolgár állami egyes csatornán, mire semmi: elmarad a vetélkedő, ünnepi műsor van. Mert Bulgária 20 éve NATO-tag. Persze ezen nincs mit ünnepelni. A belépéskor a belépés támogatottsága 20 % körüli volt egyébként, ezért is nem volt…..
ZorróAszter 2024.04.09 13:49:34
@Gery87:

"Leszarom Sztálin részegeskedését, vagy éppen ennek hazugságát...."

Vagyis hogy mi igaz és i nem.

"Nem titok, legalábbis te most mondtad el:)"

Mint a múltkor, amikor kiguglizta a ez unionista terrorszervezeteket, pedig a kérdés az volt, hogy a propaganda 100%-osan kiküszöbölte a létezésüket a világ köztudatából.

"Tény hogy az volt, az hogy neked tetszik az eredmény meg az elv amiért tette amit tett, hát oké, de nekem meg nem helyes és kész."

Megint csak a vita érdekli, és nem az, hogy mit mondtam valójában. Ha nincs érve, akkor visszamenőlegesen meg se hallotta.

"Aki felszámolja a munkás önigazgatást, a munkahelyi demokráciát, behív idegen megszállókat, felakasztja az igaz elvtársakat, az áruló!"

Példás rutinos csúsztatás: "felszámolja". Mintha a Horthy rendszerben az lett volna, amit ők felszámoltak.
ZorróAszter 2024.04.10 11:21:32
@Gery87:

A maga baloldaliságával az a gond, hogy ilyen gyönyörű dolgokat mindenki imád mondani.

De ilyenekkel semmilyen eredményt sem lehet elérni. Ezekkel vagy nem tesz semmit a regnáló rendszer ellen és eltűri és másokkal is eltűreti az elnyomást, vagy a tisztán maradt keze mellett fejbe lövik, vagy magát lövi főbe mint Allende.

Ugyanis akik ellen ezek történnének, azok évezredek óta nem törődnek azzal, hogy ne legyen véres a kezük, csak azzal legfeljebb, hogy hogyan tüntessék el mindezt vagy legalább a nagyját a történelemből. És rátolni a nagyját a provokáltakra.

Összefoglalva: maga mindezzel az ő oldalukra áll, és nem a munkások és más elnyomottak oldalán.

És az is tisztán látszik, ahogyan az ezzel kapcsolatos propagandájukat még védi is.

Amikor kiguglizta az unionista terrorszervezeteket és meg se akarta hallani, hogy mit mondtam ennek a hidegháborús propagandának a hatékonyságával kapcsolatosan.

Nem azt, hogy nem tudja kiguglizni, hanem hogy a közgondolkodásból mennyire ki lettek törölve, és egyedül az IRA maradt.

És azért hoztam ezt a példát, mert ez minket sokkal kevésbé érint, így elvileg objektívebben láthatnánk ezen keresztül ezt a működést.
ZorróAszter 2024.04.13 07:30:11
@Gery87:

"Azzal amit meg te akarsz, hogy legyen egy öntudatos "élcsapat" és erővel, vérrel, terrorral nem organikusan, alulról felszámolja a kapitalizmust...az a gond hogy az élcsapat tagjai az e célból koncentrálódó hatalmat nem igen akaródzik átadni a népnek!"

Senki nem ezzel indult. Még Sztálin se.

Mindenki olyan naivan indul neki mint maga.

Aztán látják, hogy a regnáló rendszer annál erőszakosabb, minél inkább és minél hatékonyabban sértik az érdekeiket, akkor szép lassan kezdenek feladni a naiv módszerekből.

És ráadásul valódi ellenpróba a történelemben nincs. Tehát nem tudhatjuk, hogy például milyen nyomorral és milyen emberáldozattal járt volna Oroszországban, ha nincs győztes bolsevik forradalom. Vagy hogy Németország megvalósítja-e enélkül az álmát, hogy neki Oroszország lesz az ami a briteknek India.

Csak azt tudjuk, milyen iszonyatos nyomor volt hasonló fejlődési fázisban Angliában évszázadokon keresztül. És hogy például Ausztráliába nem feltétlenül csak köztörvényes bűnözőket deportáltak százezrével.