Regisztráció Blogot indítok
Adatok
adenes7

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelhető „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb élettartammal…..
adenes7 2013.11.01 13:25:31
A tartós fogyasztási cikkek esetén különböző élettartamra érdemes tervezni.
A telefonok helyzete jelenleg elég különös abból a szempontból, hogy az okostelefonok kb. 5 éve vannak a piacon, és óriási újdonságnak számítanak abból az aspektusból, hogy egyre több olyan funkcióval rendelkeznek, amivel egy számítógép is. Amíg a mobiltelefonok "tudása" utol nem éri a PCk-ét, addig feltételezhetően nagyon gyorsan tudnak fejlődni, hiszen "csak" a meglévő, bevált, kipróbált ötleteket, programokat kell a telefon számára használhatóvá és elérhetővé tenni. Ezután már feltételezhetően lassabban fognak fejlődni a telefonok, kisebb lesz az újdonságértéke egy-egy újabb modelnek, hiszen egyre kevesebb újítást tudnak beletenni (sok idő, amíg egy újabb alkalmazást, programot kifejlesztenek, tesztelnek, stb).
Tehát amíg a mobiltelefonok ebben a gyorsan fejlődő ágban vannak, addig a beépített elavulás szerintem nem jelent komolyabb problémát, hiszen aki nem csak telefonálásra szeretné használni, annak érdemes néhány évente újabbra cserélnie a telefonját. Viszont amikor a fejlődés lelassul, akkor már többen fogják a minőséget keresni (hiszen nem fognak azért évente új telefont venni az emberek mert tud még eggyel több programot, és 1,5 mm-rel nagyobb a kijelzője). Természetesen ekkor az eladások csökkenhetnek, ami nem érdeke a vállalatoknak.
Vannak olyan tartós fogyasztási cikkek, amiken olyan sokat nem lehet újítani pl. egy farmernadrágon olyan sok mindent nem lehet változtatni. Ezért itt érdemes lehet a minőségre utazni.
Utóbbi három évben három farmerom is szétszakadt, átlagosan egy évig bírták (pedig nem a Tescoban vettem). Mivel vásárláskor elsősorban az ár-érték arányt tekintem a legfontosabbnak, ezért minden egyes alkalommal végig kellet járnom 12 plázát, 48 boltot, és ez nagyon sok idő volt. Ezért most vettem egy olyan nadrágot, ami kétszer annyiba került, de "nomen est omen" alapján jóval tartósabb(nak kellene lennie).
De tudom, hogy minden fogyasztónak más a preferenciája, és ha valaki 3 hónaponta vesz egy nadrágot, nem biztos hogy zavarja, ha kétévente tönkremegy.
A vállalatok azoknak az érdekit fogják figyelembe venni, akik a többen vannak vagy akik a legtöbbet vásárolnak. Tehát amíg az emberek inkább az újdonságot keresik, és nem az a fontos számukra, hogy tartós legyen az adott termék, addig a vállalatoknak sem fontos, hogy hosszú élettartamú termékeket dobjanak a piacra. És később is csak azért fontos számukra a minőség, hogy ezzel tudják megnyerni a fogyasztókat.