Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mr. Watson

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Értesüléseink szerint már nem a Rába forgalmazza hazánkban a Lengyelországban készült Volvo buszokat, hanem ahogy a korábbi években is, a Volvo Hungária Kft. Újabb sikertörténetet könyvelhet el a…..
Mr. Watson 2015.08.19 00:28:22
@lombozódó: A Rába nem akart buszgyártó lenni. Dillettáns fideszes csinovnyikok erőltették.
Rábának tökéletesen megfelelt volna a Kravtexel (Credo gyártó) történő együttműködés.
De lássuk be se Credo, se Rába -Volvo nem kapott értékelhető és tervezhető megrendelés állományt amire jövőt lehetne építeni. Tele vagyunk (több 100 VT Transman...) Széles féle Mercedes bérleményekkel (számomra ez hazaárulás Széles részéről).

@igazi hős: A magyar buszgyártás nem csupán a Magyarországra történő buszgyártást jelenti. Ha a Rába tengelyeket vagy futóműveket szállít a Volvo számára más buszaihoz is nemcsak az ide szállítottakhoz akkor hozzájárul a magyar buszgyártáshoz. Ezt pedig nagyobb mértékben teszi ha a vásárolt busz árának 100%-át ellentételezi, mint akár egy Credo 70%-os magyar hozzáadott értéke. Tudom ez nem passzol kristoof busz tervező foglalkoztatottsági álmaihoz, de a buszgyártás nem csupán a karosszéria tervezéséből áll, hanem pl. a futóműéből is.
Rosszul látod a helyzetet a lesajnálással. A Rába eddig is szállított a Volvónak, igaz úgy emlékszem, hogy 2007-8 körül indult újra ez a kapcsolat. A Rába eredménye a Volvo megállapodás, melyben a Volvó újabb modelljeihez fejleszthetnek konkurrensek helyett a vásárlásokért cserébe. Várakozásaim szerint és a cég tájékoztatásai alapján ennek eredményei idén év végétől jelenhetnek meg a társaságnál (értsd: ennyi ideig tarthattak a fejlesztések, prototípus tesztelések, gyártási tervek stb.).
Ha egy állami cég vezérigazgatója olyan fokú felkészületlenséget mutat egy új területre való piacra lépés kezdetén, mint a Rába vezérigazgatója Pintér István a tegnap megjelent interjúban, ott óriási baj van. Folytatódhat a magyar autóbuszgyártást sújtó eddigi…..
Mr. Watson 2014.06.04 08:44:35
@kristoof: A kisalföld írta 2011-ben: "S91 típusú midibuszok norvégiai szállítására nyert megbízást a Rába Jármű Kft." "S91, amit a Rába Jármű Kft. a Molitus Kft-vel és a Webasto Hungária Kft-vel közösen fejlesztett ki, támaszodva az Ikarus által is fémjelzett tradicionális magyar járműipari tapasztalatokra" www.kisalfold.hu/gazdasag/raba_kulfoldon_is_veszik_a_bkv_szamara_kifejlesztett_s91_midibuszt_-_galeria/2238719/

re: credo szerelem, számonkérés
"Credo buszt pedig manapság is gyártanának Rába futóművekkel, ha lenne piac. A Rába SZERINT lesz, kérdés hogyan mernek számokat mondani" ... mi ez ha nem számonkérés???
Ez egy vélemény Pintér részéről, ráadásul egy külső körülményről. Ha valakit számon kéne kérni akkor az a "piac". ;)

Hogy a Rába-Volvo szerződéssel meg nem is kell tisztában lenni arra no comment.
Elég rossz a kommunikációja a győri cégnek. Ugyanis a Rába által a jövőben elérni tervezett, akár 30 százalék hozzáadott magyar értékhányaddal szemben a ma létező magyar buszgyárak kiviteltől függően 70-85 százalékos magyar hányadú buszokat kínálnak. Ilyen könnyű a…..
Mr. Watson 2013.10.30 07:25:10
@Mr. Waszabi: tehát nem igazak a prekoncepcióid.
- nem ad kevesebb munkahelyet
- a szerződés hazai gyártásról szól
Mr. Watson 2014.01.24 14:16:51
@Mr. Waszabi: a mellébeszélés továbbra is a részedről tapasztalható... érzelmi alapon nyomod a süket rizsát...
Kötöttek egy megállapodást amit te nem tudsz értelmezni... olvad el és ne állítsd az ellenkezőjét!

A Rába valóban nem akart az Ikarus helyébe lépni, bár átvette néhány üzemét (Mór, Kapuvár) az adósságai fejében amit a Széles féle bűnbanda akire most ARC néven mutogatsz szétvert...
apropó hány buszt exportáltak az elmúlt években? jól olvastam hogy zérót?
Ezt nevezed piacképességnek :DD meg kell szakadni a nevetéstől :DD

A kormányzat valóban évek óta elmulasztja a közbeszerzéseket. Piaci kereslet nélkül pedig se a Rába-Volvo, se más nem fog itthonra buszokat gyártani... ebben egyetértünk. Senki nem is védi a kormányzatot a mulasztásai miatt.
A Rábára mutogatnod emiatt teljesen felesleges.

Ok, tartsad fenn hogy a 100% ellentételezés az kevesebb mint a 70, és hogy állami támogatás ha az állam részesedést vásárol áron alul, meg hogy a fű piros, szíved jogod. ;) csak ne akard hogy komolyan vegyenek!

Persze, az állam felvetett egy igényt buszgyártásra, amelyre kapott egy választ, ha lesz kereslet akkor 100%-os hazai ellentételezéssel lesz gyártás. Kereslet egyenlőre gyakorlatilag nincsen... (persze igény az lenne)

Hamár buszgyártás meg export:
mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/van-exportkepes-magyar-busz-1207082
Ha pl. megvenné a Mercedes az S91-el a Moltiust, és felpörgetné a piacát, azt is rögtön drágább külföldi gyártásnak meg a hazai buszgyártás elsorvasztásának tartanád?

Apropó munkahelyteremtés:
Hátha sikerül rávilágítanom, hogy a hozzáadott vagy ellentételezett érték mennyivel jobb értékmérő, itt egy költői kérdés:
Ha egy buszt kétszer annyian állítanak elő akkor az ugye kétszer akkora munkahelyteremtés, és ez akkor jó dolog? ;)
Legalábbis a Rába sajtóhíre szerint. Szerintünk pedig van magyar beszállítója a Volvo buszainak, igaz ők Wroclawba szállítanak és nem Győrbe. Így a Budapesten nemrég forgalomba állított Mercedes Citarók is több magyar alkatrészt tartalmaznak, mint a Nemzeti busz. Ha egy üzlet…..
Mr. Watson 2013.10.02 20:26:04
@kristoof: félreértetted az üzlet lényegét, ha "szándékosan" elhallgatod a lényegét.

A Volvo-val (Volvo truks, Volvo bus ahol nem kínai a tulaj mint azt valaki itt benyögte, hanem svéd alapok) több éves a kapcsolata a Rábának.
A Rábának eredmény hogy a futóműveit beépítik azokba a buszokba is ami idejön és azon szériák külföldi egyedeibe is. Így is elég ciki hogy egy külföldi partnerrel folytatott tárgyaláson a referenciák közt ott van San Francisco összes busza vagy Moszkva, svéd, norvég városok... csak Mo nem volt eddig ;)
Ja és nemcsak a saját Rába futóműért, hanem más beszállítókért is lobbyzik a Rába...
Egyébként teljesen érthető hogy az eddigi hazugságok után a hazai buszbeszállításokról (lásd 150 Bp-i Mercedes, vagy korábbi King Longok) 5 buszra nem fognak futóművet (beépítést) tervezgetni amikor 2000-es tételszámú (igaz több éves) megrendeléseket le tudnak szállítani Kamaz és társainak... szóval 2-300 évi buszmegrendelés ad alapot a tervezésre is amit kommunikáltak is hogy beindították... (láthatóan ez nem egy bérmunkázó hozzáállás)

Jó látni viszont hogy megfér egymás mellett a Credo a 70-85%-os magyar hozzáadott értékével (mégha exportra termelni képtelen is) és a Rába a 100% ellentételezéssel hozzáadott értékével.

Ikarus felejtős, nem létezik (külföldre semmit, itthonra lényegében semmit nem szállít) már, szervízzé degradálódott. Nabi nem magyar, rabszolgatartónak meg kár tartani.
Mr. Watson 2013.10.02 20:39:31
@kristoof: tévedés azt gondolni hogy más termék helyett tud szállítani a Rába... van elég kapacitás többlet futómű gyártásra, és kapacitást is tudnak bővíteni (beruháznak bővítés nélkül is évi 2-3mrd-ot).
Busz összeszereldével meg az egyre haloványabb termelésű honvédségi járműveket is gyártó Jármű Kft-éjét fejleszti a Rába ami a 70% Futómű üzletág mellett jelenleg nem egy vezető üzletág, ahogy a Suzukinak, VW-nek... szállító alkatrész üzletág sem.
Mr. Watson 2013.10.02 20:43:19
@nincs_nick: nem az állam ellentételez, hanem a Rába és beszállítói... ez üzlet ...
... össze nem mérhető kiflicsücskös Gabriella korrupciótól bűzlő böfögésével ;))