Adatok
Sirius Alexander
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokat lehet hallani a lakosság eladósodottságáról, különösen a deviza-alapú hitelekről. Egyéni hitelfelvevőként milyen szempontokat mérlegelne annak eldöntésére, hogy igénybe vegyen-e hitelt, milyen összegűt és milyen típusút? …..
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Érdemes-e igénybe venni? Milyen érvek szólnak az igénybevétele mellett és ellen?…..
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett?
Inspirációként: http://evinet.hu/2011/07/korlatok-nelkul-esely-vagy-teher
http://fivosz.hu/article/2010/mi_a_fivosz/…..
Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e elsősorban szem előtt…..
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/;…..
A Dubai Ogilvy nagy port kavart sajtóhirdetése görbe tükröt tart a világnak: a nők ellentmondásos helyzetére, az egyenjogúság sürgető kérdéseire hívja fel a figyelmet. A készítők a Google segítségével kendőzetlenül mutatják be azokat a szexista sztereotípiákat, amelyek…..
Sirius Alexander
2013.10.21 09:48:31
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként egy cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként (utasként) hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf; http://www.youtube.com/watch?v=VqZN2crV70E
Kedves…..
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat? Inspirációként:…..
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Ezek közé tartozik-e a felsőoktatás nappali tagozatos képzése? Indokolja választását! Inspirációként:…..
Sirius Alexander
2013.09.30 18:00:48
A három területem: Tömegközlekedés, köz és részben felsőoktatás, illetve egészségügyi alapellátás.
Tömegközlekedés privatizációja még kaotikusabbá teszi ezt a szektort, személyes tapasztalatom Anglia, ahol a privatizáció, amely 100 darabra szelte az állami kézben lévő vasútat egy külföldi számára szinte lehetetlenné tették az utazást a különböző szakaszok és vonatok koordinációja ugyanis hatalmas gondot jelentett a vállalatok közt. (Bővebben a wikipédián is lehet erről olvasni: hu.wikipedia.org/wiki/Az_Egyes%C3%BClt_Kir%C3%A1lys%C3%A1g_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se)
Az általános műveltség, és a tankötelezettség "kikényszerítése" szintén állami feladatnak kell lennie, az más kérdés, hogy MO-n mennyire sikerül ez jól, mivel egy-egy állami/egyházi+állami iskola közt elég nagy a minőségbeni szórás, erről bővebben az oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapján lehet olvasni, egy kis kedvcsinálónak a hosszú olvasmányhoz:
"Elég jelentősek az érettségi eredmények területi különbségei is. A Győr-Moson-Sopron megyei középiskolások átlageredménye országos szinten kiemelkedik, míg a megyék negyedében az átlagos vizsgaeredmények alig magasabbak az 50%-os teljesítménynél" (www.ofi.hu/kiadvanyaink/jelentes-2010/19-minoseg)
Az egészségügy hasonló helyzet, mivel az államnak feladata megvédeni a lakóit a külső és belső ellenségtől, így a betegségek, sérülések megelőzése, gyógyítása is feladata. Meg lehetne oldani ezt is privátszférában persze, de nem mostanában. Egyszerű okból: anyagilag nem tudná mindenki állni a megnövekedett költségeket. Bár a teljes ingyenesség káros, véleményemszerint, de a téma jelenleg nem ez, így nem is szeretném ezt részletezni, de sajnáltam, hogy a vizitdíjjat eltörölték, pláne miután kifizették a sok automatát hozzá.
A fő kérdésre rátérve. Az államnak vannak bizonyos funkciói. Ezek ellátására szüksége van szakképzett munkaerőre. Amire neki van szüksége, azt értelemszerűen finanszíroznia kell, ahogyan egy vállalat is, (pl a HungaroControl), fizeti a saját alkalmazottjainak, vagy jövőbeni alkalmazottjainak képzését. Tehát logikus, ha az állam, az államigazgatásban dolgozók felsőoktatási diplomáját, a rendfenntartó, és katonai tisztek, mérnökök diplomáját, a közgazdászok, orvosok, tanárok...stb diplomáját egy bizonyos, az állam számára szükséges mennyiségig támogatja. Egyetértek azzal is, hogy ezért némi hűséget vár el. (Az előbb említett HungaroControl pl a légiirányítói képzésért cserébe 10éves munkaszerződést köttet, amit megszakítva ki kell fizetni a képzést) Persze az államnak el kell gondolkodni, mégis mit és miért támogat. Egyes bölcsésszakok állami támogatásának megszűntetése reális, ahogyan némileg a helyek szűkítése is, egyes képzések, pl jógi mester, állami támogatása, pedig egyenesen nevettséges. A felsőoktatásban ragadt emberek, akik 3-4diplomát szereztek régebben, csak hogy addig se kell dolgozni alapon, pedig a rendszer parazitái voltak.
A felsőoktatás ugyanakkor beteg helyzetbe került, azáltal, hogy nem eléggé reklámozunk más alternatívákat, így a kicsit is értelmesebb ember, már rosszul érzi magát diploma nélkül, ez egyfajta frusztrációhoz vezet, ami nem jó. Apa mondogatja mindig, hogy régen az ment el szakmát tanulni, akit érdekelt a szakma, ma az tanul sokszor szakmát, tisztelet a kivételnek, aki mást nem talált, vagy máshova nem vették fel. Lesz belőle tróger "szakember".
Magyarországon van minőségi felsőoktatás, jó tanárokkal, jó vagy legalábbis elégséges infrastruktúrával. Persze az oktatásban a mennyiség mindig is a minőség rovására ment.
Konklúzióként, aki akar, itt is tud tanulni, és el tudja érni az államilag támogatott helyeket, ha meg nem, de akkor is nagy vágya az adott szak, fizetősön el tudja végezni, vagy Diákhitelből, amin én is élek, sajnos, és habár sokáig fizethetem vissza, de a havi teher, amit rám ró, kb annyi, mintha egy Iphone-t akarnék venni részletre, érdekes, azért kevesebben rinyálnak.
A legnagyobb probléma talán az, hogy ha az ember kap valamit az államtól, akkor megszokja, és elvárja.
Tömegközlekedés privatizációja még kaotikusabbá teszi ezt a szektort, személyes tapasztalatom Anglia, ahol a privatizáció, amely 100 darabra szelte az állami kézben lévő vasútat egy külföldi számára szinte lehetetlenné tették az utazást a különböző szakaszok és vonatok koordinációja ugyanis hatalmas gondot jelentett a vállalatok közt. (Bővebben a wikipédián is lehet erről olvasni: hu.wikipedia.org/wiki/Az_Egyes%C3%BClt_Kir%C3%A1lys%C3%A1g_vas%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9se)
Az általános műveltség, és a tankötelezettség "kikényszerítése" szintén állami feladatnak kell lennie, az más kérdés, hogy MO-n mennyire sikerül ez jól, mivel egy-egy állami/egyházi+állami iskola közt elég nagy a minőségbeni szórás, erről bővebben az oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapján lehet olvasni, egy kis kedvcsinálónak a hosszú olvasmányhoz:
"Elég jelentősek az érettségi eredmények területi különbségei is. A Győr-Moson-Sopron megyei középiskolások átlageredménye országos szinten kiemelkedik, míg a megyék negyedében az átlagos vizsgaeredmények alig magasabbak az 50%-os teljesítménynél" (www.ofi.hu/kiadvanyaink/jelentes-2010/19-minoseg)
Az egészségügy hasonló helyzet, mivel az államnak feladata megvédeni a lakóit a külső és belső ellenségtől, így a betegségek, sérülések megelőzése, gyógyítása is feladata. Meg lehetne oldani ezt is privátszférában persze, de nem mostanában. Egyszerű okból: anyagilag nem tudná mindenki állni a megnövekedett költségeket. Bár a teljes ingyenesség káros, véleményemszerint, de a téma jelenleg nem ez, így nem is szeretném ezt részletezni, de sajnáltam, hogy a vizitdíjjat eltörölték, pláne miután kifizették a sok automatát hozzá.
A fő kérdésre rátérve. Az államnak vannak bizonyos funkciói. Ezek ellátására szüksége van szakképzett munkaerőre. Amire neki van szüksége, azt értelemszerűen finanszíroznia kell, ahogyan egy vállalat is, (pl a HungaroControl), fizeti a saját alkalmazottjainak, vagy jövőbeni alkalmazottjainak képzését. Tehát logikus, ha az állam, az államigazgatásban dolgozók felsőoktatási diplomáját, a rendfenntartó, és katonai tisztek, mérnökök diplomáját, a közgazdászok, orvosok, tanárok...stb diplomáját egy bizonyos, az állam számára szükséges mennyiségig támogatja. Egyetértek azzal is, hogy ezért némi hűséget vár el. (Az előbb említett HungaroControl pl a légiirányítói képzésért cserébe 10éves munkaszerződést köttet, amit megszakítva ki kell fizetni a képzést) Persze az államnak el kell gondolkodni, mégis mit és miért támogat. Egyes bölcsésszakok állami támogatásának megszűntetése reális, ahogyan némileg a helyek szűkítése is, egyes képzések, pl jógi mester, állami támogatása, pedig egyenesen nevettséges. A felsőoktatásban ragadt emberek, akik 3-4diplomát szereztek régebben, csak hogy addig se kell dolgozni alapon, pedig a rendszer parazitái voltak.
A felsőoktatás ugyanakkor beteg helyzetbe került, azáltal, hogy nem eléggé reklámozunk más alternatívákat, így a kicsit is értelmesebb ember, már rosszul érzi magát diploma nélkül, ez egyfajta frusztrációhoz vezet, ami nem jó. Apa mondogatja mindig, hogy régen az ment el szakmát tanulni, akit érdekelt a szakma, ma az tanul sokszor szakmát, tisztelet a kivételnek, aki mást nem talált, vagy máshova nem vették fel. Lesz belőle tróger "szakember".
Magyarországon van minőségi felsőoktatás, jó tanárokkal, jó vagy legalábbis elégséges infrastruktúrával. Persze az oktatásban a mennyiség mindig is a minőség rovására ment.
Konklúzióként, aki akar, itt is tud tanulni, és el tudja érni az államilag támogatott helyeket, ha meg nem, de akkor is nagy vágya az adott szak, fizetősön el tudja végezni, vagy Diákhitelből, amin én is élek, sajnos, és habár sokáig fizethetem vissza, de a havi teher, amit rám ró, kb annyi, mintha egy Iphone-t akarnék venni részletre, érdekes, azért kevesebben rinyálnak.
A legnagyobb probléma talán az, hogy ha az ember kap valamit az államtól, akkor megszokja, és elvárja.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha a hitelre, mint befektetésre van szükségem, akkor pedig nagyon hasznos. Élvezeti cikkekre, luxuscikkekre ifónra NEM.