Regisztráció Blogot indítok
Adatok
finszter

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokat lehet hallani a lakosság eladósodottságáról, különösen a deviza-alapú hitelekről. Egyéni hitelfelvevőként milyen szempontokat mérlegelne annak eldöntésére, hogy igénybe vegyen-e hitelt, milyen összegűt és milyen típusút? …..
Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)? Miért?…..
finszter 2013.10.30 14:39:40
Az ember egy állandó szükséglet állapotban levő lény és mindig többet jobban akar. Az innovációban a jobb pontosabban az új áll a középpontban (lehetnek egyes estekben régebbi termékek is innovációk, ha fogyasztói igényeket jobban (magasabb szinten) elégítik ki.
Ha gazdasági válság van akkor a fejlesztésekre költött összeg jelentősen visszaeshet, de az közel sem biztos, hogy minden területen általában is igaz.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/tudkut/tudkut08.pdf

Ha veszélybe kerül a közalkalmazottak bérének kifizetése, hitelek törlesztése.. akkor az állam csökkenti a K+F-re fordított összeget.
A vállalkozások azonban átvehetik a hiányt.

Az autóiparban ahol óriási verseny van ez lehet a kulcs a fennmaradáshoz. Ha nem fejlesztenek elég gyorsan és nem tudnak valami újat mutatni könnyen csődbe mehetnek v. felvásárolhatják őket.

Az innovációs fejlesztések kutatási központokban zajlanak, az egyetemeknek kiemelt szerepe van. Gondoljunk itt pl. az egézségügyi fejlesztésekre - Semmelweis Egyetem ahol egy időben sok kutatás folyik.
semmelweis-egyetem.hu/kutatas/egyetemi-kutatohelyek/
Ez az emberek életminőségét kiemelten javíthatja (habár a fejlesztés sok időbe kerül míg eljut a piacra)

űripar
2012-ben BME-en készített masat-1 magyar műholdat pályára állították (ez volt az 1. magyar műhold). Kevés mennyiséget állítanak elő az űriparban, de az igen gondos tervezést és gyártást, tudást igényel.
-Mo-n mindenképpen nagy jövője van

A környezetvédelmi innovációk nagy költséggel járhatnak, de sokat javíthat az emberek életminőségén. Gondoljunk itt pl. a szénerőművek korszerüsítésére. A változás szinte azonnali lehet. Pl. a szmogban úszó nagyváros esetében,
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelhető „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb élettartammal…..
finszter 2013.10.30 13:42:48
Gondoljunk bele mi volt régen: kezdetben mindent egy munkás végzett, sokáig tartott de a minősége kiváló lett. Ez után a manufaktúrák és a gyáripar gyorsabbá tették a termék legyártását, sokkal olcsóbbá váltak az áruk, azért mert a munkafolyamatokat részekre osztották egyes részeket más-más végzett (kooperáció).
A futószalag óriási találmány volt. 1908ban megjelent Ford-modell is ennek segítségével készült. Olyan olcsó volt, hogy még a munkások is vásárolhattak belőle.
A motor szervízelése azonban állandó munkát igényelt.

"Nagy tömegeknek szánt autót fogok építeni. Elég nagy lesz egy családnak, de mégis elég lesz egyetlen ember, aki kezeli és gondoskodik róla. A legjobb anyagokból, a legjobb szakemberek fogják összeszerelni és a modern mérnöki munka legegyszerűbb konstrukcióira fog épülni. Ennek ellenére annyira olcsó lesz, hogy bárki, akinek jó fizetése van, képes lesz megvásárolni és családjával együtt élvezni azt az áldott időt, amit Isten nagyszerű nyílt terei nyújtanak. ”
– Henry Ford
Ehhez hasonló konstrukció a trabant is.

Manapság azonban hozzá se tudunk nyúlni az autóhoz, hiszen az a cél, hogyha javítani kell valamit azt a márkaszervízben tedd vagy vegyél újat!

Gondoljunk az okostelefonokra: a marketingbe ölt iszonyatos összeggel az a cél, h, elhitessék a fogyasztóval ez kell neked ha samsung minid van vegyél galaxyt...

A laptopok többsége meghal 3-4 év után!

Utóbbi 2 példa estén a technológiai fejlődés olyan gyors hogy megéri lecserélni pl. a laptopot 3-4 évente akkor is ha nincs baja. Persze aki megteheti....
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként (utasként) hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf; http://www.youtube.com/watch?v=VqZN2crV70E Kedves…..
finszter 2013.10.13 00:43:56
Mindenhol nyüzsögnek az ellenőrök és egyetértek az előttem szólóval, hogy sokszor nem a megfelelő embereket kapják el. bkvfigyelo.blog.hu/2013/10/10/nem_blicceltem_szerencsetlenkedtem
Természetesen fontos, hogy kiküszöböljék a bliccelőket, hiszen ez hatalmas bevételkiesést jelent a vállalatnak minden évben. Az elektronikus jegyek /bérletek ezt segíthetik. Hozzáteszem, hogy a bliccelés a Mo-n sokkal alacsonyabb életszívonalnak is betudható, és a napijegy pl. nem drágább Berlinben mint Budapesten. Londonban már régóta befizették az elektronikus jegyeket és valóban jól működnek.
Mindenképpen előnyös, hogy az új buszok kamerával vannak felszerelve, ez meggátolhatja a rongálókat. Ezekből viszont még elég keveset látni. Az elavult gépparkot mindenképpen fel kellene újítani. Kevés információval látják el az utasokat is.