Regisztráció Blogot indítok
Adatok
asdfasdf__

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az rd felkérésére amerikai és magyar pilóták meséltek arról, hogy mik azok a dolgok, amikről jobb ha nem tudnak az utasok, illetve mik azok, amikkel viszont nem árt tisztában lenni: * Nincs biztonságos ülőhely. Az egyik balesetnél a hátul ülők halnak meg, a másiknál az…..
asdfasdf__ 2013.09.13 14:57:24
@Takács Ferenc bp.: IFR repülésnél 0 látás mellett is vígan lehet röpködni. Sőt, elvileg leszállni is: lmgtfy.com/?q=ILS+CAT+III+C. Gyakorlatban pedig a CAT III B a legkisebb, 75m-es látástávolsággal.

Zápor-zivatar: nem mindegy, zápornál nincsenek villámok.
asdfasdf__ 2013.09.13 19:05:49
@Takács Ferenc bp.: Az Air France gép egy kicsit más tészta, mert ahogy írtad, ők eljegesedtek. A jegesedés és a rossz látás nem feltétlenül függ össze. Aki persze berepül a zivatarfelhőbe, az kap minden finomságból. :)

A CAT III B elég jól megközelíti a 0 látást: www.youtube.com/watch?v=Fe_pEK_kRVw
Itt 20 lábon látják meg a pályát, ami kb. 6 méter. Útvonalon meg lehet akár teljesen vakon is repülni, úgyis műszerrepülésről van szó.

100%-osan nem lehet persze előrejelezni, hogy pontosan zápor vagy zivatar lesz, de azért elég jól közelíthető. A repülésben használatos táviratokban is megkülönböztetik a kettőt.