Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szálkereszt_mozgató

3 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A címben rejlő kérdés eldöntését az olvasóra bízva az elmúlt napokban történt helyszínlátogatások alapján álljon itt néhány információ a múltkori szösszenet folytatásaként.  Kakukktojásként álljon itt máris az odaút egy érdekessége: Kelenföldön épp 15 használt…..
Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték,…..
szálkereszt_mozgató 2015.04.22 12:56:09
@wzotyo:
A magasparton nem lesz zajvégő fal, nem is nagyon férne el, meg hozzá sem férnének alapozni.
Fal ott lesz, ahol már közvetlen a házak mellett emgy majd a vonat, de ott se mindenhol.
Vasárnapig, a vasúton szokásos éves menetrendváltásig már csak néhányat kell aludnunk, és örömblog lévén abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az ezzel kapcsolatos száraz hírekről már nem kell beszámolnunk: megtették ezt nálunk gyorsabb, szakmaibb (és „szakmaibb”)…..
szálkereszt_mozgató 2014.12.10 14:34:06
@VT22:

nyomás közbeni változásban ott a megoldás a felárra...tessék olvasni is :)
szálkereszt_mozgató 2014.12.19 19:57:06
@jet set:

A váci témára egy rás megtalálható itt:

itf.hu/index.php/cikk/104-egy-jelentektelen-ugy

A "szakmaiság" miatt lehet nehezebben emészthető, de a lényeg józan paraszti ésszel azért felfogható remélhetőleg...:)
szálkereszt_mozgató 2014.12.19 19:58:10
@papamaci957:
Hááát, azért a G43-on még nincsenek annyian mint a kunszentin a végállomása előtt, így azért ez nem biztos, hogy olyan szép megoldás lenne...:(
Fél éve rendelkezem a közalkalmazottak utazási utalványával. Eme A4-es méretű „sajtpapír” használata során – a díjszabási terület iránt érdeklődőként – meglepő tapasztalatokat gyűjtöttem össze. Valószínű, hogy a néhány tízezer felhasználó szinte mindegyike…..
  Blogunk szerzői többször kipróbálták magukat abban a témakörben, ami - sajnos - hazánkban a legtöbbször előkerül a közbeszédben, ha a vasútról van szó: késik, már megint késik, miért késik... A késések elemzése kapcsán egy többrészes sorozatban…..
szálkereszt_mozgató 2014.01.16 18:37:57
@Thomas a laprugós:
Fradiban nincs hivatalosan utasvédelem, mert a peron utasok számára kijelölt megközelítési útvonala a gyalogos felüljáró...

És igen, mindenki a szolgálati átjárón át közelíti meg, amiről azt hiszi, az az utasok számára kijelölt útvonal.
A 2013/2014-es menetrendváltást felölelő cikksorozatunk második részében az előzőtől egy jellegében eltérő, ám földrajzilag nagyon is közel álló vonalról ejtünk szót/tollat/billentyűzetet..:) A vonal adottságai, előélete: A fővárosba délnyugati irányból befutó…..
Sorozatunk, mely a könyv-alakú menetrendet már kevésbé ismerő Elvira-generáció ismereteinek bővítésére is alkalmas, de azért főleg egyszerű szórakoztatási céllal készül, némi bevezetés és a hálózati kapcsolatok jelölésének vizsgálata után igazi haladó-szintre jut el. A…..
szálkereszt_mozgató 2013.10.19 12:35:11
@efi:
az ilyen hosszú hétvégék, s ünnepek terén az elmúlt években bizony az ésszerűség felé történtek szerencsére elmozdulások, ugyanis egy hétközbeni ünnepnap nem generál önmagában hétvégi forgalmat, s bizony ha van egy 3-4 napos hétvége, akkor a szombati jellegű forgalom annak első napján jelentkezik, pláne távolsági utazások terén :)
Ebben a sorozatban volt már szó mindenféléről: stokkozás, foglaltság, tartalékidő, helytelenezés, járathossz egyaránt szóba kerültek, mint potenciális késésteremtő, vagy késésnövelő tényezők. Nem beszéltünk azonban eddig a legkézenfekvőbb dolgokról: amikor…..
szálkereszt_mozgató 2013.09.11 13:21:42
@Dr. Z.:

Hát az álláshelyzetünk valahol még a végtelenben van...:(

Az elektronikus bizbereknél készülnek előre "szimulátorok", ahol a berendezések kezelését gyakorolják az üzembehelyezés előtt. Itt az oktató tud beadni hibákat, melyek alapján a végrehajtók elvben meg tudják jegyezni, hogy milyen üzenetre mit kell cselekedni, hogy ne csak az idő múljon egy esetleges zavarnál.
Ugyanakkor vasutunk szent 'Zutasítása mindent megtesz annak érdekében, hogy amikor zavarhelyzet van, a lehető leglassabban lehessen intézkedni, közlekedni, s erre még a hatályos jogszabályok is rátesznek jópár lapáttal.

A vágányzári menetrendek a végrehajtó szolgálathoz jobb esetben már a vágányzár előtt 1 héttel ismertek, rosszabb esetben csak kb. 2 nappal, ami lehet akár egy hétvége is. De a többnyire négyes túrban járóknak a napi munkavégzés során egy-egy forgalmasabb szakaszon sem feltétlenül van idejük arra, hogy a csak szolgálati menetrend formájában (menetrendábra nem kerül kiadásra, s elektronikusan sem férnek hozzá az állomásokon) megkapott menetrendekből összerakjanak valamit (a hirdetményeket is csak ezek alapján készítik, a vágányzárak során az állomások technológiáit szintén).
Szóval az a rendszer, ami Európa civilizáltabb felén működik, a hazaitól még igencsak távol áll, s ennek oka a karbantartási és átépítési munkálatok előre nem tervezhetősége, amely már e hozzászólásnál jóval messzebbre visz...:(