Regisztráció Blogot indítok
Adatok
p.dani

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nyitott ajtóval hagyta a kereszteződés közepén autóját, hogy a beszóló kerékpáros után rohanjon, egy sofőr a XI. kerületben, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződésében. Az E-tanu blog szerint a személygépkocsi az Etele útról kanyarodott balra a Fehérvári útra,…..
p.dani 2014.04.26 05:14:41
@suhanyc: szerintem valamit elnéztél. az a kereszteződés másik oldalán van, hogy külön hely van a bicikliseknek, de az sztem kerékpárút és nem biciklisáv.
a bal oldalon az a sárga csík meg valami ideiglenes felfestés lehet, street view-n nem látni.

az viszont látszik a videó elején, hogy már a zebra előtt állnak a biciklivel, nem hirtelen érkeznek, és egy gyalogos is előbb átment, mint ők. szóval ugyanúgy észre kellett volna vennie az autósnak, mintha gyalogos lett volna.
és az meg szerintem ebben az esetben irreleváns, hogy le kellett volna-e szállniuk, mivel ugyanott lettek volna, kb. uakkora sebességgel akkor is, ha tolták volna, az autós ugyanúgy járt volna.
kapkodott az autós, hogy beférjen a szembejövők előtt. igazából az se látszik a videón, hogy pontosan mi történt, mennyire volt közel hozzá, hogy nekik menjen?, a biciklisek keresztbe mentek-e a zebrán?, ...

az meg egy másik kérdés, hogy mi történt utána. azt nem hallottuk, hogy mit szóltak be egymásnak, így arról nehéz véleményt mondani.

sztem egyikük sem követett el egetrengető szabálytalanságot, az autós meg tudott állni, a biciklisek nem vadul mentek.
az autósnak nem nagyon volt miért szidnia a biciklist (ha esetleg ő kezdte volna a beszólást), meg az se mindegy, hogy a biciklis milyen stílusban szólt az autóshoz.

szóval a fő probléma itt az a hozzáállás, ahogy te is megnyilvánultál: "lefejeltem volna, tökön rúgom,...", valami hasonlóra készült a "FASZ" autós, akit szidsz.

a "még neki állt feljebb" dolgok engem is felhúznának, de az is elképzelhető, hogy az autós amiatt pöccent be, amilyen stílusban szóltak neki, nem pedig amiatt, hogy meg kellett állnia miattuk, csak hát ezt meg nem tudjuk.
Ezt az ábrát kell mindenkinek az arcába tolni, aki azzal jön, hogy a mostani gazdasági helyzet kizárólag az előző két ciklus miatt tart ott jelenleg, ahol. A kék vonal azon országok átlagát mutatja, amelyek a világválság idején velünk együtt IMF-hitelre szorultak (Izland,…..
p.dani 2014.03.04 15:47:09
@p.dani: Azért azt még hozzáteszem, hogy az ábra szerint növekedésben hagytak le. Attól még lehetne, hogy egy gyorsabban növekvő ország per pillanat rosszabbul él. Viszont ebből az látszik, hogy ők "jobban teljesítenek"
p.dani 2014.03.06 07:18:48
@azbesztos: (az előző hozzászólásom neked szól, csak nem válaszként küldtem)
Esztergom után Szegeden is elkészült a közbicikli-rendszer. A rendszer jellegzetessége, hogy az állam egy fillért nem adott bele, magánerőből épült, ráadásul a kölcsönzés is egyszerűbben megy, mint máshol, elég hozzá egy mobiltelefon. Kipróbáltuk a biciklit, beszéltünk a…..
A királyi tévé nem azonosul a kerékpárosokkal. Sőt, nemhogy nem azonosulni nem tud, hanem a közlekedésben résztvevők szabályszegő, visszabeszélkő söpredékének tartja. Ez az álláspont sütött a Ma Reggel csütörtöki kiadásából, amikor Gulyás István műsorvezető…..
p.dani 2013.09.06 01:46:32
szabálytalankodik a biciklis, a gyalogos és az autós is. viszont szabálytalanságok között is óriási lehet a különbség. egy szabályszegő lehet pl. szimplán bunkó, vagy közveszélyes.
egy autó kb. 4m*2m területet foglal, egy bicikli kb. 1m*2m -t, egy autó min. 1-1.5 tonna, egy biciklis kb. 90kg. amikor egy biciklis szabálytalan egy autóssal szemben többnyire csak a saját életével játszik (esetleg megkarcolja közben a drága autót), fordított esetben az autós azt kockáztatja, hogy MEGÖL valakit. a biciklisek és gyalogosok között ez ugyanúgy fennáll, viszont a különbség az, hogy ott ha baj van a biciklis sem ússza meg sértetlenül. legnagyobb felelőssége az autósoknak van, mivel nagy tömeget gyorsan mozgatnak.
elhiszem, hogy sok a hülye a biciklisek között is, de ugyanolyan emberekből vannak, mint az autósok/gyalogosok, szóval a hülyék aránya kb. megegyezhet.
személy szerint én munkába járáshoz bkv-zok, biciklizni pedig hobbiból szoktam. a probléma sokszor nem egyszerűen az emberi hülyeség, hanem a túl nagy tömeg/forgalom, és/vagy a rosszul megtervezett közlekedés. ezért lett volna érdemesebb beszélniük arról, hogy hova kerüljön kerékpárút/sáv, és hogy mi lesz a parkolókkal.
biciklisként nem mondom, hogy az autósok bunkók. sokszor pl. olyan helyen is elengednek, ahol a bicikliseknek kinn van az elsőbbség adás tábla. persze be is szoktak fordulni elém ott ahol nekem van elsőbbségem, de ettől még nem fogom azt mondani, hogy az autósok bunkók.

mennyivel értelmesebb lenne arról beszélni, hogy mit kéne megváltoztatni ahhoz, hogy az emberek jobban megférjenek egymás mellett, mint, hogy azt feszegetni, hogy melyik társaság a hülyébb(/szabálytalanabb). dehát ebben az országban jobban szeretnek hibást keresni, mint megoldást a problémára.