Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ThePretender

2 bejegyzést írt és 152 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogyan lehetséges, hogy egy kitalált és animációval életre keltett lény valós és tényleg létezik?..
ThePretender 2021.02.03 19:49:39
@Terror Dzsoni: " "Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket."

"Ne egyé húst, mer akkor ezeket támogatod"

Lehet ám másképpen is küzdeni az ilyen bánásmód ellen, nem csak ilyen buta, szektás módon. Gondolom azzal te is egyetértesz, hogy a robbanómotorok szennyezik a környezetet, de a megoldás nem a gépek szétverése és használaton kívül helyezése, hanem a modernizálásuk és környezetbarátabbá tételük."

Ez nem érvelés. Így a kannibalizmus mellett is érvelhetnék, végül is fájdalmat okozok az elfogyaszott embernek és a szeretteinek, de nem befejezni kell, hanem humánusabbá tenni! Igen, vágjuk el humánusan a másik élőlény torkát! Az a baj, hogy gondolkodni kéne. Az élet különböző jelenségeit egy halmazba sorolod, összemosod és kényed-kedved szerint használod fel őket az igénytelen érvelésedhez, csak, hogy ellentmondhass, ki tudja miért? Az, hogy nem eszek valamit ami bizonyítottan káros az egészségemre, ami nem szükséges nekem és csak fájdalmat okozok vele másoknak, az szektás? Ez a szektázás is nem érvelés, hanem címkézés, skatulyázás. Mindenre rámondják a szellemileg igénytelen, gondolkodni lusta emberek, hogy "böff, az egy szekta". A másik kedvencem a vallás. Ha valakinek van egy hite, majd akkora meggyőződéssel hisz az adott ideológiában, ami egy jól körülhatárolt irányzat, ami a szokásait, rendszereit befolyásolja, akkor mondhatjuk, hogy vallássá nő ki. A szekta pedig az uralkodó vallásokkal ellentétes nézetű emberek zárt közössége (ha vallási értelemben nézzük). Ezt csak azért írtam le, hogy akkor értsük már a fogalmakat, amiket használunk. Se a vallás, se a szekta önmagában nem pejoratív. A vegánság viszont ott bukik el szektaként, vallásként hogy se nem zárt csoport, se nem hit az alapja, az alapja az ideológiának etikai elvek és tudományos kutatások (mivel ott van a dietetikai része stb.). Az egésznek a tudományos igényességét, amit rengeteget ember visz és el lehet olvasni, próbálják ezekkel az igénytelen sárdobálásokkal elvitatni a magadfajta otthon ülő fotelharcos trollok. Erre jó a szektázás és vallásozás. Hogy ne kelljen érdemben utánaolvasni, vitatkozni, de be lehessen böfögni valamit, ami kurva frappáns és avatatlan szemnek úgy tűnhet, ezzel most nagyon megfogtad a lényegét a témának és kihúztad a méregfogát. Csak a munkát kéne beletenni, haver, amihez lusta vagy, mielőtt jártatod a szád :). Másrészt észre lehetne venni, hogy a vegánság, is pont azért, mert nem egy zárt, radikális közösség, nagyon sok különböző gondolkodású embert foglal magában. Számos olyan kérdés van, amire egyénileg más válaszok érkeznek a vegánok közt is. Vannak akik pedig csak jónak tartják ezt az ideológiát, de kicsit lazábban, annak alapelveit felhasználva, saját rendszert alakítottak ki maguknak, mint én is. Számos ember kampányolhat a vegánság mellett, hirdetheti annak előnyeit, vagy épp a növényi étkezését, úgy, hogy ő nem az, vagy csak részben az, igyekszik az irányába. Tehát pont nem szekta, a vegánság egy olyan ideológia, ami számos emberre hatással van, "megfertőzi" a gondolkodásukat, érzelmeiket, logikai, erkölcsi rendszerüket. Én nem véletlen mondom, hogy butaság, amit írsz, mert le is írom, miért az, miért nem helytálló. Te csak jelzőkkel dobálózol.

"A fanatizmusod legalább olyan káros és veszélyes, mint mint ami ellen harcolsz!"

Milyen fanatizmus és miért veszélyes? Pontosan mi is a veszélye? Jön a brokkoli kommandó és nyilvánosan kivégzi azokat, akik tejet isznak? Vagy micsoda? Megint egy befejezetlen gondolat. Igénytelen...
ThePretender 2021.02.03 19:50:25
@GrenAbla:

"Láttál már szennyvízülepítőt? Ugye milyen borasztó látvány volt? Azért van rá szükség, mert az emberek gonoszak, és wc-re járnak, és megteremtik az igényt az ülepítőre. Főleg a vegánok a sok rostos zöldségükkel. Tehetsz ellene, járj a kukoricásba! :D"

Igen, csak az, hogy valami nem gusztusos, látványra, azt elég könnyű előidézni, nem véletlen, hogy te is ide tudtad hozni ezt a dilettáns és irreleváns példát. Itt az a baj, hogy ami történik az életellenes, az alapjaiban véve gonosz és lélektelen. Leginkább pedig szükségtelen és lelki, szellemi, fizikai szinten romboló, nem csak a fogyasztónak, nem csak az állatnak.

"Egyébként annak idején voltunk gyakorlaton vagy osztálykiránduláson vagymin vágóhídon, valóban nem volt szép, de inkább csak az ipari jellege miatt. Amikor a vidéki rokonok tarkón vágják a nyulat, majd nyúzzák, belezik, darabolják, az sem szebb látvány, aztán a nyúlhusleves, meg a pöri mégis milyen finom. A csirkéről nem is beszélve. Nyami. :)"

Köszönjük, hogy megvallottad, a takonygerincű, képmutató működésedet. Morális kettős mérce, ebből szokott lenni a kognitív disszonancia. A nagyon finom pöriből, meg a szívinfarktus :D. Csak annyit mondok neked, hogy én növényi étrendesként, úgy, hogy egykor elég jó ízűen ettem a hagyományos ételeket, egyáltalán nem kívánom őket, amiket most eszek pedig ugyanolyan finomak, sőt. Mivel elsősorban az elkészítési konyhai technikák, a fűszerezés a kulcsa a dolgoknak.
ThePretender 2021.02.03 19:51:23
@Etniez:

"@ZöldElla: Nem, itt szépen érveltek.
Nincs baj az állattartással, a megölésükkel sem.
Ami viszont fontos gondolat az az, hogy becsüljük meg az ételt és a lehető legkevesebb szenvedést okozva az állatoknak kell őket megölnünk.

Amit ti csináltok az az óvodás hozzáállás. Olyan, mint ha azt mondanám, hogy ne igyál vizet, mert kiszáradnak a növények.

A marha, disznó, tyúk haszonállat. Azért tartjuk őket, mert haszonnal jár ez a tevékenység.
Ezeket az állatokat teljesen feldolgozzuk, emberek asztalára kerülnek, ruhát, bútort csinálnak belőlük, esetleg kutyaeledelben végzik, stb.

A megölésük sem olyan drasztikus, mint ami a természetben jár nekik, nincs igazán mit szégyenkeznünk emiatt.

Ti vagytok fundamentalisták, ránk akarjátok kényszeríteni a legelést.
Mi nem kényszerítjük rád a húsevést, tőlünk legelhetsz, gyűjthetsz napenergiát, stb."

Én most szétszedtem pár kommentet, értelme nem volt bennük semmi, ahogy a tiédben sem. Baj van az állattartással, de te lusta vagy elolvasni a tanulmányokat arról, hogy mennyire fenntarthatatlan. Lusta vagy utánanézni, hogy káros az egészségünkre és egyértelmű kauzalitás mutatható ki a civilizációs betegségek és a modern, feldolgozott élelmiszerekkel és állati termékekkel teletűzdelt étrendünk közt. Az állatok felé pedig nem vagy empatikus és egy nagyvonalú (mert a saját igényeink alátámasztásának érdekében mindig nagyvonalúan érvelünk :D) csúsztatással azt mondod, nekik amúgy se lenne jobb és nekünk köszönhetik, hogy egyáltalán megszülettek :D. Attól, hogy odarakod, hogy "a fontos gondolat" kurvára nem ez a fontos gondolat, mert egy bizonyítékkal, kutatással, tanulmánnyal, vagy legalább egy logikus, jól felépített eszmefuttatással nem tudod alátámasztani, hogy a kijelentéseidet. Úgy épülnek fel a szövegeitek. "A" kijelentés, majd "B" kijelentés. Pakoljátok egymás után, aztán azt hiszitek mondtatok valami érdemlegeset :D. Ami fontos gondolat, hogy nem kell őket megölnünk. (és most figyelj!), MERT, az Academy of Nutrition and Dietetics, ami az egyik legkomolyabb, többezer dietetikust számláló szervezet is kimondta, hogy minden életkorban, állapotban, teljesen kielégítő a növényi étrend! De ott van bizonyítéknak számtalan vegán, akik kiváló sporteredményeket érnek el növényi étrenden, vagy ott van a 104 éves vegán bácsi, aki 50 éves korától élt így. (Ellsworth Wareham). Tehát a fontos gondolat baszod, az-az, hogy becsüljük meg az ételt ÉS az élőlények életét IS! ÉS NE VEGYÜK EL, HA NEM VAGYUNK RÁSZORULVA. NE OKOZZUNK NEKIK SZENVEDÉST, HA NEM SZÜKSÉGES AZ ÉLETBEN MARADÁSUNKHOZ :D.

Igen, olyannyira olyan, hogy ilyet rajtad kívül még senki se mondott, mert akkora faszság, erre viszont tanulmányok, orvosok, kutatók vannak :D.

Nem is azt mondom, hogy tartsál disznót kedvtelésből. Azt mondom, nincs jogod birtokolni, elvenni az életét egy önálló entitásnak. Majd ne félj, fogják páran ezeket a haszonállatokat is kedvtelésből, háziállatként tartani, mert az ember aggatta rájuk önkényesen ezt a jelzőt, az igazságtól olyan távol áll, mint makó jeruzsálemtől.

Igen csak a természetben egy élhető, a föld számára is előnyös rendszer fenntartásához tartozik hozzá, mondjuk egységnyi idő alatt meghal 100 állat, akik ha nem halnának meg és egyszer mindenki meghal, addig pedig szép, szabad, méltóságteljes életük volt, nem úgy, mint az iparban, akkor azok a fajok pusztulnának ki, akik más élelmen, mint a hús, fenn se tudnának maradni és az egyensúly megborulna. De mivel az ember fennmarad máson is, ez bizonyítva van, ő feleslegesen kényszerít bezártságra, rabságra, méltatlan és borzalmas életre állatokat, csak a saját magára és a földre veszélyes, fenntarthatatlan mesterséges rendszerét konzerválja ezzel, míg a táplálkozási piramis egy evolúciós, organikus egyensúly, valamint nem 100 állatot öl meg ennyi idő alatt, hanem kb. 15-20x annyit, vagyis 1500-2000-et.

Tehát egy blogcikk kényszerít? Köszönöm, ezen jót nevettem :D. Most megyek, legelek egy kis kókusztejes csicseriborsó curryt, majd leöblítem a mangó-áfonya-chia mag-gyömbér smoothie-mal, aztán eszek egy vegán mákos gubát desszertként :D
A legeslegelején leszögezem, hogy az égvilágon semmi gáz nincs, hiszen ahogy a poszt címe is elmondja, eszem ágában sincs abbahagyni a filmes témájú írást, elemzést, kritizálást. Viszont néhány heti gondolkodás és belső huzavona után arra jutottam, hogy ezt a blogot már kinőttem, pontosabban ezen a…..
10. Bëlga   Nemzeti hip-hop   Probléma     9. Kispál és a Borz   Húsrágó, hídverő   Ha az életben     8. East   Üzenet   A szerelem sivataga     7. Sziámi   Vonal   Mi már leszoktunk róla     6. Akkezdet Phiai   Benedekelek   Miért…..
ThePretender 2017.02.06 22:39:24
@Flea30: Azért meglepő lenne, ha valakinek egyszerre lenne a legszélesebb palettán, legmélyebb rétegekbe ismerete tucatnyi mennyiségű témába, és ebből adódóan mindig kikezdhetetlenül hiteles lenne, és értene teljes mértékben ahhoz a rettentő mély és összetett témához amiről épp beszél. De ezt ő is megvallja, mondja, a Metallica kapcsán is, hogy ő nem metálos, ennél fogva nem érti, ismeri teljesen a metál zenét, sőt elmondta, hogy őt sokan egy mindenhez értő embernek gondolják, pedig ő neki igaz, hogy széles, de felszínes látóköre van, sok témába két kérdéssel össze lehetne zavarni. A te felvetésed egy kicsit arra akar következtetni, hogy soha semmiről ne beszélj, ne sorold fel róla a kedvenceidet, ha nem ismered a végletekig a témát. Ez szerintem közel megvalósíthatatlan, és értelmetlen is, Puzsér kapcsán is gondolj bele, hogy mások egész életükbe dolgoznak mondjuk filmesztétaként, és úgy állítanak össze egy listát, ő meg min. 8 különböző szakterületen mozog, beszél, listáz stb. Persze, sokszor pontosabb egy olyan lista, ami egy olyantól származik, aki az életét tette fel, de megvan az előnye ennek a globális, széleskörű kommunikációnak is, a mély, egy területre szakosodott mellett. Itt nem feltétlen az a lényeg, hogy leássanak a legmélyebb rétegekbe, a közgondolkodást akarja formálni, szeretne közbeszédet nyitni, az embereket elinvitálni egy kicsit különböző világokba, területekre, hogy ott együtt gondolkodhassanak, formálódjanak stb. Ezek fontos dolgok, amiket ő csinál. Egyébként is, a a listák mindig jók, mert egy egyéni ízléshez, aspektushoz hoz közelebb, és a fontos, hogy egyéni, őszinte, egyenes legyen.Azért is választ témaként és itt is alanyként sokszor híres előadókat, hogy egy közismert ügyről, jelenségről lehessen állást foglalni, együtt gondolkodni, amit adott esetben sokan szeretnek, fortyognak annak kapcsán, mert utálják legbelül, a hírneve ellenére - vagyis ismert, sokszor megosztó témák. Én örültem ennek a rendezvénysorozatnak, betekintést kaptunk egy ember személyes ízlésébe, és gyakran intelligens meglátásaira több téma, együttes stb. kapcsán. Rám nagyon gondolatébresztően hatott. Természetesen az összes lista emellett komolyan vehetetlen, ha ragaszkodunk ezekhez a legjobb és hasonló megnevezésekhez. Nyilvánvalóan csak az ismertebbek közül kimaradtak olyanok, mint az Iron Maiden, a Black Sabbath, Jefferson Airplane, Edda Művek, de felkerült pld. egy Belga, Lenny Kravitz vagy Madness, akik szerintem azért messze-messze vannak olyan magas szintű zenei alkotásoktól, mint amiket mondjuk egy Led Zeppelin, Pink Floyd is lerakott és rengeteg jó zene van, úgyhogy még egy INXS se férne fel az 50-esre szerintem. De nyilván neki még lehet így is kis gondot okozott, hogy akkor kivel tölti ki, nem hiszem, hogy többezer együttes közül válogatott hosszasan.
ThePretender 2017.02.06 22:43:12
@ThePretender: Ja és azért vegyük hozzá, hogy a magyarok egy jó nagy része is pld. milyen szinten van zenei műveltség vagy ízlés terén... Másnak egy egész élet arra nem elég, hogy egyáltalán egy alapvető műveltséget megszerezzen, ő meg több témába mozog és egyébként mond okosokat.
Movie Tank A visszatérő (2015) 2016.01.07 15:34:06
Már jó néhány éve tudjuk, hogy Alejandro González Iñárritu rendkívül tehetséges filmrendező, azonban a 2014-es Birdmannel már a legnagyobbak közé emelkedés felé is tett egy jókora lépést. Nem csoda hát, hogy új alkotását, A visszatérőt minden filmkedvelő epekedve várta, nem csak azért, mert a…..
Movie Tank Creed: Apollo fia (2015) 2016.01.24 21:00:16
Sylvester Stallone szép kis reneszánszot hozott össze magának, ehhez kétség sem férhet. Gyönyörű plusz kört adott Rocky Balboának, megsétáltatta még egyszer Rambo karakterét és összeverbuválta műfajtársait néhány nagy közös akciózásra a The Expendables filmekben. Lassacskán kezdett egyértelművé…..
ThePretender 2016.01.30 14:01:17
Akkor jól gondoltam, hogy a Rocky Balboa mellé fog beparkolni a film, ahhoz lesz egy hasonló élmény (gondolom nálad az is hasonlóan jó - tízes film). Bár ez nekem nem meglepő, tudtam, hogy Stallone és a stáb, hozni fogja a formáját, ha valamihez akkor ehhez nagyon ért/értenek. Stallone-nek a Rocky, kb. a saját élettörténete, felemelkedéstörténete, ami ugye nem az a giccses felemelkedés, hanem pont az első részben nagyon jól megmutatott, másfajta felemelkedés, szóval az ehhez kapcsolódó, őszinte igazságokat, tanulságokat, bölcsességeket, ő mindig megragadóan, hitelesen tudja elmondani. Ez a saját pályája, ahogyan a karakter is, pont ezért nem értem, hogy most akkor, konkrétan, szerinted a legjobb férfi főszereplő (vagy mellékszereplő) volt idén? Azért ez túlzás, önmagát eltudja játszani, nagyon hatásosan, átélhetően, de nem igazán jó színész, ha finoman akarok fogalmazni. Hiába játszik ebbe a szerepbe jól, azért egy ilyen díjra ennél szerintem több kéne.

Ez a film, úgy látom, hogy a Balboa-val együtt, az első részben megélt valóságnak a bölcsességét adja vissza. Mindig jól jön ez a fajta lelki töltet, bár "tökéletesnek" ettől még nem nevezném a filmet, szóval ha több nincs benne számomra biztos nem lesz 10-es, de igaz, hogy jól esik ezt különböző történetekbe beágyazva megnézni. Igazából ezért ez a két utolsó (?) "Rocky film" lehet, és főként az első volt, az igazán nagy dobás, közte volt egy számomra kiábrándító folytatás, két harcos film és egy eredetileg befejezésnek szánt, egyébként szerintem túl sokat szidott, de azért kétségkívül kissé gyenge, inkább családi-drámaként funkcionáló ötödik rész.

Amúgy a második bekezdésnél, amikor a történetet vázolod fel, elírtad a nevét, Rocky Blaboa-nak :).
ThePretender 2016.01.31 09:05:46
@Sparrow: Szerintem saját magát nagyon hitelesen és megragadóan eltudja játszani, de amúgy nem jó színész, egy-két karaktert játszott egész életében, és azok se igényeltek túl nagy színészi kvalitásokat. De én bírom és a Rocky filmek, főleg az első és valszeg az utolsó előtti mellett ez is, tényleg kifejezetten jók.
Igen, igen, igen! És még egyszer igen! Végre valahára tényleg kész lett a lista!..
ThePretender 2016.01.12 07:20:07
Úgy gondolom, hogy felesleges, képzavaros dolog külön választani kedvenc filmjeinket, egy "a legjobb filmek szerintem" és a "kedvenc filmjeim" listára. Egy film, zene, bármi attól lesz jobb és jobb a befogadó számára, hogy mennyit tud hozzáadni, átadni, adni neki, milyen hatással van rá, milyen jelentőséggel bír számára. Ezért van az, hogy mondjuk számomra, meg sokak számára a komolyabb, mélyebb alkotások, vannak előtérbe helyezve, de pont ez az érdekes az egészben, hogy vannak akiknél viszont meg egy Nekem 8 típusú (ez alatt értem azt, hogy vígjátékon belül sem a szatíra, hanem ez a fetrengve röhögős, ordenárébb, alpáribb fajta) vígjáték átütően hatásos és jelentős. Ez alapján jól lehet következtetni pld. a személyiségére a listakészítőnek. Neked pld. lelkileg egy akkora feltöltődést jelent egy Nekem 8, az annak a rád gyakorolt humor alapú hatása alapján, hogy megkerülhetetlen lesz. Számorma összehasonlíthatatlan mondjuk egy Taxisofőrrel, The Wall-al, mert hiába a maga módján én is egy humoros vígjátéknak tartom, akkora hatással messze nincs, egyszerűen egy teljesen más szintre, egy eufórikus vagy letaglózó állapotba más filmek, zenék tudnak hozni, a Nekem 8-at ha ráakadok megnézem, végigmosolygom, leköt, jól érzem magam, aztán semmit nem ad hozzám, így elfelejtem, nem gyakorol rám hosszan tartó hatást. A lakatlan szigetes hasonlaton kicsit fogtam a fejem, egyrészt nagyon közhelyes, másrészt, én nem értek vele egyet, mert ez egy olyan élethelyzet, amibe egy ésszerű döntést kell hoznod, alapból inkább olyan filmeket viszel, amik hosszúak, másrészt inkább vígjátékokat, mert rengeteg gondtalan, unalmas perced lesz (a valóságba lehet nem, de ezt kommunikálja a hasonlat), így valamivel el kell ütnöd az időt, nem a hatása alá akarsz kerülni valaminek, minden nap, végére már azt teljesen elcsépelve, hanem könnyed limonádét szeretnél, ami sokszor újrapörgethető és ami elszórakoztat. Ez természetes, hogy egy könnyedebb alkotás, ami jó, az többször lecsúszik, mint egy mély, ami még akár jobb is (és mondjuk nem is hosszabb). A "legjobb filmek szerintem" alatt gondolom arra gondolsz, hogy elkezded inkább objektív megközelítésből vizsgálni, hogy milyen a történet, karakterábrázolás, operatőri munka, filmtörténeti jelentőség stb., de szerintem ez felesleges, egyéni véleményeknek, meglátásoknak van értéke és értelme, mond el, hogy miért nincs ott a Keresztapa, pedig objektíven tényleg kijelenthető, hogy jobb... remélem, senki nem kíváncsi már az ilyen Rolling Stones-féle sablon listákra, nincs értelme a kultikus filmeket, zenéket kis variációs lehetőségek mellett ezerféleképpen egymás után rakni. A listád amúgy is tök korrekt, egy Nekem 8, Die Hard 3, Bosszúállók (mondjuk ez számomra felfoghatatlan), képviselik igazából a kevésbé jónak tartott, könnyed filmeket, talán több nem is volt így fejből, viszont rengeteg az olyan amik teljes joggal pályázhatnak "a próbálkozzunk objektív módon megközelíteni, egy lehetőleg jó ízléssel, hogy mik a legjobb filmek" listán, akár az első helyre, mert ugye ez magától értetődő, hogy sorrendbe rendezhetetlenek a filmek ilyen formába, legfeljebb nagy vonalakba látható, jó ízlés segítségével, hogy mi a jobb és rosszabb film. A lényeg, hogy egyéni benyomásokra, meglátásokra van szükség, beszélni kell a filmekről, eszme, véleménycseréket tartani, ész érvekkel vitázni, ami persze lehet személyes, annak érdekébe, hogy az impulzusainkat megosszuk és így, az empátia és a megértés által cserélgessük egymással. Erre pedig tökéletesen jó volt a lista és a bejegyzés, a filmek meg egyébként a Bosszúállóktól eltekintve egy egyenletesen magas színvonalat képviselnek.
100  Pain - A szex vajon mi https://www.youtube.com/watch?v=6aabdiJkxcw 99 Záray Vámosi - Köszönet a boldog évekért https://www.youtube.com/watch?v=z-iw1fmwVXg 98 Splash - Tedd fel a…..
ThePretender 2015.11.29 04:18:44
@Györgyi Krepsz: Puzsér Ákos fóbiás, ezért elfogult vele szemben, amúgy amit bevágtál az nem is szám :D hanem valami ilyen trollkodás :D.
ThePretender 2015.11.29 04:23:33
@Györgyi Krepsz: A sorrend amúgy is teljesen téboly, szerintem nem is rakta, max. csak így nagyjából, hasraütésszerűen, 5 perc alatt sorba, mert azért a NOX, Republic, Magyarország, még a Carpe Diem is sokkal hallgathatóbb, mint mondjuk a Tiltott szerelem. A Ding-dong is kb. olyan szinten van mint a Jódli dili, még a nevük is majdnem u.a., a Republic azért különösebben nem gáz, kíváncsi is lennék, hogy mi akasztotta ki őket abban annyira, jó így most "kritikai attitűdel" hallgatva tényleg nem túl jó, de én pld. régen, kiskoromban még szerettem is, pedig sose hallgattam rossz zenéket, egy Tiltott szerelemtől már akkor is hánytam volna.
ThePretender 2015.11.29 04:40:46
@ThePretender: Sőt, most így újra meghallgatva számomra még mindig nem rossz a Szállj el kismadár... nem értem miért utálják annyira... talán a "kissé" idétlen klipp, vagy a szintén idétlen "váp-váp-vápsuvápp", vagy esetleg, hogy szupersláger volt itthon? Jó tényleg kicsit idétlen, esetleg gagyinak is ható szám, főleg így klippel együtt, de azért sehol sincs gagyiságban az ilyenekkel szemben, mint a Bon-Bon, a 100 folk, az Emberek, a Hiphop boyz, vagy éppenséggel az AD stúdió, és ezek még nem is a legrosszabbak... és tized annyira nem idegesítő ez a szám. És ha már AD, akkor ezzel kapcsolatosan eltudom még azt is mondani, hogy míg abba bárgyú, ultanyálas, sekélyes érzelmek kavarognak, addig ez a szám, konkrétan egy gyászolós dal... azért ennek van valódi, emberi drámája, de közben meg, jó értem, hogy nem egy mondjuk Losing My Religion szinten (az szerintem ehhez hasonlóan egybe szomorú, de mégis boldogságot sugárzó dal) de azért mérsékelten boldogságot, felhőtlenséget is sugároz ez a szám... tehát mindenképpen nem egy rossz, legalább egy ilyen középszer, egyszerű, kis elmegy kategória a dal, én úgy gondolom, pont nem ezen akadok ki, hogy mennyire gagyi, úgyhogy én továbbra is azt mondom, hogy nem véletlen szerettem régen is, szerintem nem rossz szám, idősebb fejjel se.
  ..
ThePretender 2015.11.23 18:05:14
@doggfather: Jól mondod, nem. Celebnek se mondanám, hulladéknak meg semmiképp se. Miért lenne celeb? Azért mert szerepelt a TV-be, az RTL Klub tehetségkutatójába, vagy miért? Ilyen alapon mindenki egy hulladék celeb, aki szerepel a TV-be, meg a kereskedelmi csatornákon, és akkor kimondhatjuk, hogy nem azért sz*rok ezek, mert tartalmi szempontból kifogásolhatóak, hanem mert ha TV, vagy főleg ha kertévé, akkor = celeb = szar. A lényeg, hogy gondolkodni ne kelljen, ugye?!

De még, ha azt mondjuk, hogy celeb, mert celebek közt is időnként megfordul... ő az összes tettével, véleményével, amit köztük, vagy nem köztük is elmondott, mindig az ellenkező oldalon állt, és bomlasztotta ezt a rendszert. Ő maga is azt mondja (és akként is cselekszik), hogy ő azért szerepel néha, egy-egy ilyen celeb rendezvénynek, vagy celeb műsornak tartott felhajtáson, hogy, ott, ahol a pók fészkel, ott fejtse ki a kritikát, ott bomlassza a rendszert, és ha neki ezért be kell sároznia a kezét, vagy valakik szemébe vagy esetleg ténylegesen is celebbé kell válnia, hát akkor üsse kő, vállalja, de ő ez ellen harcolni akar, és így hatékony szerinte ez a harc, és lássuk be, tényleg így hatékony. Ha valaki ez a minden elől elvonuló, motyogós értelmiségi, aki a kis romkocsmájába, a 20 értelmiségijének adja elő magát, arról, hogy milyen sz*r a magyar média, az konkrétan semmit nem ér el ezzel. Amit ő csinál az hatékony, ő azt mondja, hogy az a célja, hogy értelmet szűrjön át, a bulváron, a magyar médián, ahol ált. csak a semmitmondás hangos diktafonjai szólnak. Ezt a célt remekül szolgálja tetteivel, mindig értelmeseket szól, mindig tartalmasakat mond, így végképp nem hulladékceleb, ha már esetleg azt mondjuk, hogy celeb.

Egyébként a cselekedetei abból is látszik, hogy következetesek, hogy nem megy el az RTL Klubra főműsoridőben korcsolyázni, táncolni, vagy a Nagy Duett-be zsűrizni, szereplni, ellenben a delikvens által is említett Havas Henrikkel, pedig hívták ők is, csak is olyan műsorokba megy, ahol megvan az esélye, hogy tudja bomlasztani a rendszert, a CSISZ-ben erre meg volt az esélye, és élt is vele, zseniális média hack-eket csinált, közben pedig értelmet, értéket, tartalmat, szűrt át, hozzá értő, szakmai szavak és reális értékelések nyomán, ezen a sekélyes világon, amit a hazai kertévék, méltatlanul népszerű tehetségkutatói takarnak.

De a probléma az, hogy hiába magyarázza ezt az ember. Valahogy, valamiért buta mindenki, én nem tudom miért... Itt van egy ember, akinek végre vannak elvei, végre van értékrendje és végre tartalmat próbál átszűrni ezen a mocskon, amivel etetnek minket, erre minden második ember, ahelyett, hogy mellé állna, még fogásokat keres rajta, hogy: "aranyos vagy puzsikám, hogy próbálsz különbnek látszani fekete pákóéknál, közben meg te is csak egy szar celeb vagy". Esküszöm, ha ezt a hozzállást megértem...
ThePretender 2015.11.23 18:07:33
@ThePretender: Pedig, hívták őt is, de ő csak... ez lemaradt, így kicsit értelmetlen lett a mondat, sry.
Az a baj, hogy nem. Indítottam még egy blogot. Körülbelül az elmúlt egy esztendőre tehető az az időszak, amely során újra és újra átsuhant az agyamon egy kósza gondolat, mely szerint eléggé király lenne, ha nem csupán filmekről, hanem zenei témákról is írogatnék az…..
ThePretender 2015.11.08 23:53:28
@Sparrow: Én köszönöm a megtiszteltetést :D. Igen, értettem, hogy ezt csak ilyen "hobbi blognak" akarod, ahova csak úgy irkálsz kötetlenül, de remélem ez sokáig fog tartani, és nem csak néhány hétig, hónapig. Ilyen ez, a merénylet vagy reformot is fel kellett párszor támasztani, nehéz mindig mindent frissen tartani, de szerintem a Story Tankkal is megérné egy ilyet csinálni, szval sztem ha van inspirációd folytasd, mert jó volt, meg amúgy is egy ilyen sztoris blognak szerintem nem kell naponta frissülni.
Movie Tank Kötéltánc (2015) 2015.10.09 09:00:00
Mindenkinek van egy álma. És most nem azokra gondolok, amelyekben együtt szerepel Scarlett Johansson és Imogen Poots meg egy csomó tejszínhab, hanem a valós tehetség által táplált, nem kevés szerencse, sok küzdelem, és segítő kezek sodrásában a megvalósulás esélyét is magukkal…..
Movie Tank Csoda a jégen (2004) 2015.08.29 10:35:41
Jó sportdrámákra mindig lesz igény, hiszen ez az a zsáner, amire a leginkább azt mondhatjuk, hogy mindenki szereti. Én legalábbis még nem találkoztam olyan véleménnyel, ami elutasítóan lép fel az ilyen stílust képviselő alkotásokkal szemben. A változatosság is adva van, hiszen…..
Szeretem a képregényeket, a mozgóképeket pedig még annál is jobban, így értelemszerűen mindig érdeklődő vagyok az aktuális filmadaptációkat illetően. Nem tagadom, egy jól összerakott…..
ThePretender 2015.08.13 23:18:56
@megamedve: :D ez jó
Habár szent meggyőződésem, hogy nem véletlenül rímel a tripperre, azért mégis arra jutottam (egy bölcs kolléga megkérdezése után), hogy öt esztendő elteltével talán beadhatnám a…..
ThePretender 2015.08.13 23:14:50
Movie Tank Saul fia (2015) 2015.05.23 16:07:01
Sokakhoz hasonlóan én is akkor figyeltem fel igazán Nemes László első nagyjátékfilmjének hírére, amikor megérkeztek a cannes-i filmfesztivál beszámolói, amelyek szerint a neves mozgóképes rendezvény és verseny közönsége oda meg vissza van ettől az úgymond rendhagyó…..
ThePretender 2015.06.05 04:51:16
@Spacecake: Teljes mértékben egyet értek! Bevallom nem vagyok teljesen tisztába vele, hogy mi megy egyes országokba, de szerintem a tolerancia kampány térnyerésével köthető össze, az EU-s, fejlett, Ny-Európai országok nagy részének a holokausztsérültsége. Épp ezért nyert a szakállas nő, aki eredetileg egy meleg férfi volt, csak átoperáltatta magát. Magyarországon pedig egy polgárháborús helyzet kezd eluralkodni, az ország egyik fele Trianon, a másik fele pedig Holokauszt sérült. És itt tényleg nem arról van szó, hogy megtörtént dolgok-e, vagy szörnyűek-e. A baj az, hogy ebben a polgárháborús helyzetben egy kétfelé húzó, egymásra köpködő társadalom kezd kialakulni, akik egymás tragédiáját, nem igazán tartják tiszteletben, sőt köpködnek arra. Az átlag, normális embernek meg kezd elege lenni ebből, ezért már sok esetben, ellenreakcióként, inkább ingerületet vált ki belőle, ezen sérelmek újabb és újabb felhozása. Az alapvető baj ezzel, hogy ezzel, hogy tovább neurotizáljuk ezeket a történelmi eseményeket, azzal épp hogy nem megemésztjük őket, nem tanulunk belőlük és nem a helyén kezeljük őket, hanem csak a saját meg az utódaink, meg a körülöttünk lévők életét tesszük ezzel tönkre.
Igen, ez a rovat tényleg létezik! Nem csak szóbeszéd, több, mint legenda. Valóság. Hát igen, eltelt már tizennégy hónap a legutóbbi eredeti alkotást annak feldolgozásával összehasonlító poszt óta. Most viszont megérkezett a mozikba egy olyan kísértethorror, amiről már…..
Lassan már öt éve csinálom ezt a blogot, és nyugodtan mondhatom, hogy mostanra egyfajta hagyománnyá vált, hogy minden év tavaszi-nyári időszakában tartok egy olvasói hetet. Ezek a projektek az előző évek során igencsak sikeresnek bizonyultak (itt található a tavalyi adag), így…..
Ahogy ígértem, íme a születésnapi Nicolas Cage-maraton első része! Egészen jövő hét vasárnapig számíthattok minden este egy újabb videóra! Jó szórakozást... és kitartás! ;)   ..
Kínos keménykedések, irreális akciójelenetek, logikai bakik tömkelege, túlnyomórészt tehetségtelen színészek. A Halálos iramban franchise filmjei nem képviselnek magas minőségi kategóriát, ám mégis sikeresek és közkedveltek. Már a hetedik epizódnál tart a széria, és ez az…..
ThePretender 2015.04.02 20:30:03
@mojoking77: Láttam az előző 6 részt és temérdek mennyiségű sötétséget láttam ezekben a filmekben, szóval nem vagyok naiv, tudom mit várhatok a 7. résztől (az előzetest is láttam amin csak 3-szor kaptam a fejemhez), de ha még túl is teljesítené az elvárásaim, akkor is, egy ilyen film az előzőekből, az előzetesből, meg az alkotókból kiindulva maximum 3-4 pontosra tudom elképzelni és a 4-el már sztem sokat is mondtam, de mind1, mert az is a fele a 8-nak, és még a közepes szintnek sem mondható. A looser (vesztes), a hisztivel, hogy jöhet össze egy film értékelésénél? A hisztizni még talán hisztizhetnék, tehát annak még lenne értelme így kimondva, azzal az a baj, hogy nem azt teszem, hanem hangot adtam az ellenérzésemnek a filmmel kapcsolatban. Egyébként a hisztit így monitoron keresztül milyen jelekből tudod megállapítani? Én vhogy sose tudtam, csak élőben, de mind1. A kritikát ugyanazért olvasom el, amiért megnézem a filmet meg a trailert, mert érdekel bármi ami film. Nem érzek ellenállhatatlan vágyat, ezt nem tudom megint hogy tudtad megállapítani, valószínűbb, hogy csak jobban tetszik így a mondat, ütősebb és ezért vágtad bele, de tény, hogy szeretem ideírni a véleményem a témáról, köze van hozzá mert a filmről szól, értelme meg több van mint a te vitagenerálásodnak, mert legalább leírtam egy véleményt Amúgy milyen komment az, aminek szerinted olyan nagybetűs értelme lenne? Kíváncsi lennék egy szövegre példaként, mert arról, hogy minek van értelme a világon sztem filozófusok beszélgetnek hosszas órákat, szval nem hiszem, hogy bölcs dolog belevágnod.
ThePretender 2015.04.02 22:09:13
Igen, de le is írtam, hogy nem vagyok naív, láttam az első 6-ot, olvastam több kritikát (köztük ezt is), megnéztem az előzetest és ismerek az alkotógárda nagy részét is, így bőven van alapom, főleg ha magát a Halálos iramban franchise-t nézzük mint jelenséget, ahhoz, hogy ellenérzéseim legyenek vele kapcsolatban. De ez egy olyan dolog, hogy ebből az alapból, amit 6 részen keresztül építettek fel, a kármentésben a világon legprofibb rendező sem tudna egy jó filmet sem összehozni, de ráadásul még ott van az előzetes meg az alkotók, ami még tovább biztosítja az igazam (hogy nekem nem tetszene) szóval megfogom nézni, nem fogom úgy nézni mint ha alapból szart néznék, de tudom, hogy nem lesz jó, és hidd el igazam lesz, mert ez lehetetlen. A hisztizést továbbra sem értem. Alapom így is van rá, max. neked nem jön át, mert szted lehetséges, hogy megnézem és látni fogok egy jó filmet, de én tudom, hogy ez lehetetlen, mert túlságosan ismerem ezt a szériát, sőt már ezt a részt is és elég tapasztalatom van ahhoz, hogy feltudjam térképezni. Az első 3-at többször is láttam (sztem azok is nagyon rosszak, de gyerekfejjel eltudtam nézegetni két NFS játék közt, mai fejjel már nem bírnám), szerintem a 4. után volt a nagy mélyrepülés, azt már alig bírtam végigszenvedi, az 5. meg alapból érdekelt mert magas pontszámot kapott, meg nagyon nagy felhajtást. De igazából mindegy mert én szeretek filmekkel foglalkozni, szívesen megnézek rosszakat is, így könnyebb a mérlegelés, szóval amúgy is megnéztem volna, meg ha már valamiből láttam néhány részt akkor szokásom befejezni a franchise-t.
ThePretender 2015.04.03 14:59:56
@mojoking77: Oké :D. De azt kell megérteni, hogy én pl. a pornót ha nézem is, nem azért nézem, hogy értékeljem. A filmeket szeretem értékelgetni, ezért megnézem a többi részt is, amúgy meg szeretem befejezni amit elkezdtem, mondom az első 3 részt többször is láttam, akkor még nem volt kialakult ízlésem, csak viszonylag tetszett mert kocsik versenyeznek benne, a 4.-et is egész fiatalon láttam, azt utáltam már, az 5.-nél meg már volt kialakult ízlésem és véleményem a sorozatról, azt meg az utána lévőket meg már úgy nézem, hogy tudom, hogy rosszak lesznek, de azért be akarom fejezni a franchise-t, meg alapvetően szívesen nézek mindent, hogy tudjam őket értékelni, eltudjam róluk mondani a véleményem. Jó mondhatnád, hogy a véleményem így is elmondom róla, de csak annyit mondok, hogy nem jó film, de rossz és rossz közt is van különbség. Maradjunk annyiban, hogy nálam a filmekkel foglalkozás, csak részben jelenti a jó filmek szeretetét, befogadását, emésztgetését, másik részben az értékelgetést, meg a listakészítgetéseket :D.
Movie Tank Egy levegővel #53 2015.03.29 10:00:16
Hamarosan érkezik a Halálos iramban-franchise hetedik része (ami 9.1 ponttal nyitott az IMDB-n, szóval vagy az év meglepetése lesz vagy csak nagyobb a füstje, mint a lángja), viszont őszintén bevallom, hogy nem volt kedvem a legelső résztől újranézni, illetve esetenként pótolni a…..
ThePretender 2015.03.30 00:42:07
@Jegkoko: Szerintem az első-két rész is nevetségesen gagyi és buta akciófilmek.
Eljött hát ez a nap is! Pontosan ma hét éve, hogy útjára indult a Baaad Movies, és ahogy minden születésnapkor, most is csak hüledezünk, ha belegondolunk, mennyire nem számítottuk az elején ennyire hosszú életűre.  Persze ezt elsősorban nem magunknak köszönhetjük, hanem…..
Movie Tank The Walking Dead - 5X13 2015.03.11 12:11:30
A téli szünetről visszatérő The Walking Dead egymás után hozta a remek epizódokat, az lehetett a nézők érzése, hogy az évad első felében gyakorta gyengélkedő sorozat végre új erőre kaphat. Aztán múlt héten kisiklott a vonat és a 13. rész kapcsán igazából annyi volt csak a…..
ThePretender 2015.03.11 19:34:29
Előre leszögezném azt, hogy valamiért nem kezdtem el még nézni a 2. félévet ebből az évadból, viszont ezek után nem is fogom sürgetni (van más is amit nézek még). Lehet egyébként nem értenénk egyet és én nekem ennyire rossz azért nem lenne, de biztos nem lenne jó, mert én alapból nem vagyok egy akkora hardcore Walking Dead fan, sok jó dolog van a sorozatban, szeretem, de rengetegszer volt gyenge, bár néha nagyon erős is (2. évad elég jól össze volt rakva, lassan építkezett az utolsó pár rész meg elég erős volt, vagy a 4. évad közepén a csata és az annak az utóélete, meg az arra való felvezetés), viszont nálam ez az 5. évad, talán csak az elsőhöz hasonlóan eddig kiugróan gyenge volt. Kb. a 8-ból (8, ugye?), 3 jó részre emlékszek, a kórházas-menekülős jó volt, a 2. vagy 3. rész volt nagyon jó már nem emlékszem, igazából mindkettő jó volt, de az egyik elég rendesen, a másik csak simán egész jó volt, és még az 1. rész egész jó volt, de nem volt nagy szám, egy jó akciómozihoz volt hasonló (mondjuk Elrabolvánál gyengébb, de a Szállítónál erősebb) és ennyi viszont a kórházas résztől (ami kb. az 5. lehetett) és addig is kb. egy résznél, kifejezetten gyenge volt a sorozat. Vegyük például a félévzárót, ami igen gyenge lett, de már az előtte lévő részek is (pl. ahol Daryl és Carol bementek a városba) is egy szörnyű lassú felvezetés voltak, erre a kétségbeejtően gyenge félévzáróra.

A WD tök jó lehetne pl. azért is mert ez, hogy a zombi témát (meg apokalipszis témát), ami amúgy egy elég jó alaptéma, rengeteg lehetőséggel (amit már sokan meg is láttak régen, pl. Romero) ellátogattatták a sorozatok közé is, rengeteg jó húrt tudott eddig megpengetni a sorozat, az apokalipszis hatására a karakterek személyiségének, pszichés állapotának, pszichéjének a változását, esetleg fejlődését, összeomlását, rendkívül érdekes figyelemmel követni, rengeteg erkölcsi kérdés vetődik fel, érdekes kérdések a társadalom együttműködéséről, az együttélésről, a közösségekről, a túlélésről, a hatalomról, hogy hogyan épül újra a társadalmunk, hogyan nőnek fel gyerekek, milyen körülmények közt és még sorolhatnám. Szóval a WD lehetne televíziós mérföldkő és írhatna történelmet (valszeg fog is, nálam viszont nem) és azért nem ír, mert örökké a nézettségre mennek az alkotók és húzzák, nyúzzák a sztorit, telerakják sekélyes szappanoperába illő drámázásokkal, meg szerelmi háromszögekkel, ami még egy ideig nem is lenne baj, ha összesűrűsítenék és csinálnának (így is olyan nagy téma) 10-12 iszonyat erős évadot, ahelyett hogy azt néznénk, hogy itt vagyunk az 5. évad végénél de még mindig csak barangolnak, kilátástalan a helyzetük, senki sem tud semmit, ki se mentünk a Georgia-i kis körzetünkből és azt se tudjuk, hogy egyáltalán mi zajlik globálisan, a világ kibaszott sok helyén... Ha ezt így folytatják csak egyre lejjebb lesz, a végét meg majd valahogy 20 év után összecsapják...
Ha van olyan ember a Földön, aki nem szereti Matthew Vaughn művészetét, akkor arra kérem, hogy nyugodjon meg, mert nincs egyedül. Teljes vállszélességgel mellette vagyok. Nincs mit tenni, nem bírom a direktor stílusát, filmjei rendszerint mellé mennek nálam. Nem szerettem a…..
ThePretender 2015.03.06 22:21:54
Hát ebben nem értünk egyet, én nemrég néztem meg és szerintem rohadt jó film. Amikor azt mondod, hogy nem tetszik, hogy elmés gondolatokat baromkodásba csomagolnak és megemlíted pont a FG-t és Tarantino-t azon azért mosolyogtam egyet magamban. A FG pont az a sorozat, ahol mondjuk a SImpsons-sal ellentétben rengeteg az olcsó, altesti, suttyó humor, ehhez képest annyi tartalom szerintem nincs is, szóval én nem is igazán szeretem, de ez már véleményes, az a lényeg, hogy nem értek egyet ezzel a példával. Tarantinonak sem mindig igényes a humora, én igazából nem is amiatt szeretem, a Kutyaszorítóban egy iszonyat jó film volt, azóta meg igazán jót nem tudott letenni az asztalra (a Kill Bill még jó volt). Ez a Matthew Vaughn már most sokkal jobb rendező mint ő. De, hogy visszatérve a humorára szerintem rengetegszer suttyóbb Tarantino azokkal a már-már képregényekből előbújt karaktereivel, akik orrba-szájba pózerkednek, meg bazdmegolnak. De én még azt nem értem, hogy pl. a Wall Street farkasa is mennyire tetszik neked, pedig ott is elég sok suttyó humor van, amiktől én aki nem láttam a filmet már agybajt kapok. De ott van még a Borat, 22 Jump Street. Szerintem ezeket a filmeket felesleges lehúzni, pont ez a jó bennük, hogy egyszerre a magaskultúrát és a tömegkultúrát tudják szállítani, ezzel elhozva a tartalmas filmet rengeteg szegényebb barátunknak. És szükséges is meg jó is, hogy nem művészieskednek feleslegesen, pl. itt a Kingsman-ben is a végén amikor seggbe billenti a királynőt, na az is akkora paródiája a JB filmeknek, annyira igaz, ugyanez megy a James Bond-ba csak ott valahogy nem zavar senkit mert nem mondják ki nyíltan, hogy Bond mindenkit megkúr, csak becsomagolják ebbe a sármos, vonzó körítésbe. Ez a film őszintén reflektál, ez a jelenet nekem iszonyat jól esett a végén, de ugyanígy a többi is. Kimondja nyíltan azokat a dolgokat, amik engem is zavarnak és amik iszonyat igazak erre a zsánerre.