Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bonaparte

0 bejegyzést írt és 156 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igen. Mutatjuk, mit kell tenni. Rég elfeledett tartozások a múltból, vitatott adósságok, óriási késedelmi kamatokkal terhelt, teljesíthetetlen összegű követelések. Különféle követeléskezelők felszólító levelei kíséretében jelennek meg manapság a felzaklató tartalmú megkeresések a gyanútlan…..
Az atomerőművek meglehetősen ritkán robbannak fel - nyugtat meg minket az atomenergetikai szakember. Néha azért mégis megtörténik - vágjuk rá mi. Megtörtént Cseljabinszkban, Csernobilban, Fukusimában, és van még tucatnyi hely a világon, ahol bármikor történhet atomkatasztrófa. A…..
Na egy újabb rákfenéjéhez érkeztünk a magyar autósoknak, majd a kommentekben ti elmondjátok, hogy külföldön is ennyire hülyék az autóvezetők? A követési távolság számomra olyan dolog, amit pont a legkönnyebb betartani. Oké, néha elbambulsz, és közelebb mész egy autóshoz, de amúgy miért nehéz…..
Bonaparte 2019.01.29 20:19:43
Kis hazánkban a közút-kezelők és a hatóságok abnormálisan biztonság-mániások, és ezzel okoznak baleseteket. Autópályán (értsd: 130-nál) a 70 m követési távolság (ami picivel több mint 2 másodperc) erős túlzás. Ez több mint 3 kamion hossza. Mindenki érzi, hogy ez túlzás és nem tartja be.
Ha egy betonfal felé közeledek, kell ennyi. Vagy ha elfeledkezünk az idő múlásáról és egy kétütemű Wartburg fékjéhez számolom, akkor is kell ennyi. De ami előttem halad, az is egy jármű, meghatározott fékezési tulajdonságokkal, ő sem tud nulla idő alatt megállni.
Magyarázza el nekem valaki, mi a bánatra kell az a 2 másodperc? Egy ember reakció-ideje 0,2-0,3 másodperc. Feltéve persze, hogy nem félálomban van, nincs beb*szva, és/vagy benarkózva, továbbá nem a telefonját nyomkodja, és nem a nője combját fogdossa éppen. A mai autók között egyre több van felszerelve vészfék-asszisztenssel, ha ez érzi, hogy gyorsan tapossuk lefelé a fékpedált, ad egy rásegítést, így a másodperc töredékén belül kialakul a fékhatás.
Úgy tudom, az osztrák sógoréknál kb 45-50 m az a távolság amit a rendőrök elegendő távolságnak tartanak, és nekik van igazuk.
A másik biztonság-mánia a sebesség-korlátozás. Ahol elég lenne egy 60-as korlátozás, oda nálunk 40-et, vagy 30-at tábláznak ki. Aztán ha megyek Ausztriába, és az itthoni rutin szerint 60-nal akarok menni a 40-es tábla után a kanyarban, belezúgok a szakadékba. Mert ha ott 40-es a tábla, leginkább 30 a biztonságos sebesség.
Mindez persze nem menti azokat az agyatlan barmokat, akik mögöttem 1 m-re jönnek, amikor 130-cal előzöm a kamion-sort a pályán. Aztán elég valami apró gubanc, és ha a fékre kell lépnem, a mögöttem jövő máris betol a kamion alá, és rögtön van legalább 2-3 halott. A bíróság pedig egy esetben nem fogja az utoléréses balesetet a hátul jövő nyakába varrni: ha bebizonyosodik, hogy az elöl menő 3 féklámpájából egy sem világított.
Bonaparte 2019.01.29 21:48:16
@Emmett Brown: 130 km/h=36,11 m/s. Ebből vissza lehet számolni: 45 m kb. 1,25 s-nak felel meg.
Bonaparte 2019.01.29 22:06:17
@csárlszbrunzol: Azok a jelenségek, amiket említesz, még rátesznek egy lapáttal... Egyébként nagyon szemléletesen írtad le a fantom-dugó kialakulását, ezt minden autósnak el kellene olvasnia.
A fékhatás kialakulásának ideje eléggé nagy szórásban van, pl. egy vészfék-asszisztenssel felszerelt személykocsinál ez 0,1 s alatti is lehet, a légfékes Ifánál pedig 2 s körüli. De az utóbbiból eléggé kevés előzget az autópályán.

A fantom-dugók kialakulásának csak egyik oka a féktáv be nem tartása. Kb. 40-45 km/h alatt törvényszerűen kialakul, ehhez pedig elég egy péntek délutáni forgalom az M3-ason a határ felé. A Hatvan-Kerekharaszt előtti egyenesben szinte törvényszerű a fantom-dugó, de csak az első koccanásig fantom...
Szomorú, ha valaki nem képes elég erősen fékezni. Addig kell nyomni a féket, míg dolgozni kezd az ABS, azt pedig hallani is lehet, és a fékpedálon érezni is. Túlfékezni nem lehet, pontosan erre van az ABS.
Az elmúlt időszakban többször is írtunk a Budapest-Hatvan vasútvonalon várható idei közlekedési káoszról, azonban magáról a rekonstrukciós projektről eddig kevés szó esett. Pedig volna miről beszélni, hiszen van baj, és nem csak az, hogy helyben felújítás történik érdemi hasznok nélkül (ahogy…..
Bonaparte 2019.01.24 08:14:33
@Sir Gombóc: Csak egy kis kiegészítés: A Keleti-Kő-felső 3. vágány tervei decemberben már hatósági engedélyezés alatt voltak, mostanra bizonyára meg is kapták a létesítési engedélyt.
Bonaparte 2017.04.25 19:12:39
@Danny Ten: Véleményem szerint túl kockázatos a kockázati tőke 50%-át a kereskedési számlán tartani. Ha rosszul alakulnak a dolgok, szükség lehet a kereskedési tőke duplázására, és akkor már nincs tartalékod. Ha még rosszabbul mennek a dolgok, akkor elbukod a tőkédet, és nincs miből újrakezdeni. Én 20-25%-nál többet sosem tartok kereskedési számlán, kevésbé gyakorlottaknak még ennél is kevesebbet javasolnék.
A tőzsde olyan, hogy az első 2 évben mindenki veszít valamennyit. Ha ennek tudatában óvatosan kezdünk bele, akkor úgy tudjuk túlélni a tanuló időszakot, hogy nem megy el a kedvünk tőle.
Bonaparte 2017.04.25 19:43:15
@Danny Ten: Nagyrészt egyetértek, mindenkinek meg kell találnia azt a kockázat-kezelési stratégiát, amelyet nem érez stresszesnek. Nyilván, ha a te tőkéd már egy korábbi időszak nyeresége, akkor azt bátrabban lehet kezelni. Nem ismerem a kereskedési stratégiádat, lehet, hogy azzal én is mernék 50%-ot a számlára tenni. Az én logikám a következő: Ha 25% a kezdő tőke, baj esetén meg tudom duplázni. Ha még így is elbuknám, a maradéknak a feléből újra tudok indulni úgy, hogy még van ugyanannyi tartalékban.
A tanítómesterem átadott néhány fontos alapelvet, például hogy tőzsdézni csak olyan pénzzel szabad, ami nem hiányzik sehonnan. Ez a pénzügyi racionalitáson túl a tőzsde-pszichológiában is sokat számít.
A felújítottnak mondott, valójában 99.99 százalékban új orosz metrószerelvényeknek 15.000 kilométert kell futniuk meghibásodás nélkül, hogy forgalomba állhassanak. Ennyi idő és ekkora távolság elegendő ahhoz, hogy kijöjjenek a hibák. A hibákat pedig értelemszerűen még azelőtt ki kell javítani, hogy…..
Bonaparte 2017.03.24 18:32:34
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ki lehetett volna zárni az emberi tényezőt, mint ahogy azóta ki is zárják már az oroszok is. A korábban említett féltucatnyi hibás lépésből ez volt az első kettő, hogy tudottan benne hagytak kockázatokat a rendszerben, és az önműködő védelmeket kikapcsolhatóra alakították ki. Az összes többi hülyeség erre épült rá.
Bonaparte 2017.03.24 18:43:46
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Einstein is a világegyetem és az emberi ostobaság végtelen. Bár az előbbiben nem volt biztos.
Biztonságtechnikával foglalkozom, bár nem atomerőmű-technikában. Lehet olyan rendszert építeni, ami kivéd minden tévedésből eredő veszélyhelyzetet. A szándékos rosszindulat elé csak akadályokat lehet építeni, azt teljesen kivédeni nem lehet. De ez csak a technikai sík. Léteznek ezen túli védelmek is.
A mostani és a tervezett paksi erőmű pl. olyan, hogy ha szerdán délben mindenki otthagy csapot-papot és hazamegy, az erőmű biztonságosan leáll. Nem biztonsági elektronika révén, hanem a reaktor aktív zónája úgy van kialakítva. Azt nem lehet kiiktatni, átkötni, vagy más módon meghackelni.
Bonaparte 2017.03.24 18:46:20
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Aki aznap éjjel ott volt Csernobilban, annak nem kellett főbe lőnie magát. Jócskán többet kaptak a halálos sugár-dózisnál.
Általában az emberek utólag okosak, utólag tudják, hogy mit kellett volna tenni, de előre az ismeretlnbe nem mernek cselekedni. Valószínűleg így vagyunk a nyugdíjjal kapcsolatban is annak ellenére, hogy egyre több ember fogja fel ennek a sürgösségét és jelentőségét. A legtöbben…..
Bonaparte 2015.07.30 22:40:37
@desw: Teljesen igaz. Viszont a mostani alkotmány akkor sem kötelezi az államot a nyugdíjasok megélhetésének garantálására, ha ki tudná gazdálkodni. Ha nem tudja kigazdálkodni (és itt lesz a baj eléggé hamar), az csak egyel több ok arra, hogy ne fizessen.
Kábé két hete van még Vitézy Dávidnak, hogy letegye az asztalra a saját maga által készített koncepciót a közösségi közlekedés átalakításáról. Elvileg július 31-ig tart a féléves miniszteri biztosi megbízatása, így bizonyára gőzerővel dolgozik az anyagon, úgy, mint…..
Bonaparte 2015.07.19 15:47:46
@Hakapeszi Miki:
A személyszállítás jogszabályi szinten ugyanúgy liberalizálva van, mint a teherszállítás (az erre vonatkozó törvény nem tesz különbséget a kettő között), csak gazdaságossági okból nem olyan sok a vállalkozó. De elég kimenned a Keletibe, hogy lásd: az ÖBB és a CFR is közlekedtet személyszállító vonatokat, sőt a GYSEV is, MÁV területen. Magán-társaságoknak a személyszállítás nem éri meg, akkor miért vágnának bele?
Bonaparte 2015.07.19 17:53:35
@Hakapeszi Miki: Igen, kocsik voltak. Magyar vonatba sorozva, magyar mozdonnyal. Most már nem csak a kocsi román vagy osztrák, hanem a mozdony, sőt a mozdonyvezető is. Ez a lényege a vasúti rendszerek átjárhatóságáról szóló EU jogszabálynak.
Az egész ország nem érti, hogy miért csak tegnap, 17 nappal az ál-öncsőd után tartóztatták le Tarsoly Csabát. Azt még érteni véltük, hogy mi okból próbálta meg közben átadni a milliárdos cége vezetését egy senki által nem ismert, börtönviselt embernek, bizonyos Orgován…..
Bonaparte 2015.03.27 19:38:14
@Rwindx: Bántó szándék nélkül, nem tudsz vagy nem akarsz a bűnözők logikájával gondolkodni. Képzeld el az alábbiakat: T. Csaba és O. Béla ülnek az ügyvédnél, a cég vezetői pozíciójának átírása ügyében. Sok papírt alá kell itt írni, ezek közül csak egy az átadott céges iratok jegyzéke, egy több száz oldalas dokumentum. T. Csaba átad egy tömött aktatáskát, mondván, ebben vannak a listán szereplő iratok. O. Bélának zavarában eszébe sem jut egyeztetni a listát a táska tartalmával. Honnan is tudná, hogy ő ebben a percben lett csúnyán átverve, hiszen még traktort sem vezetett életében, nemhogy pénzügyi cégcsoportot. Közben a cég _valóban_ teljes iratanyagát tartalmazó négy kamion éppen elhagyja az országot. Pár nappal később, amikor T. Csaba visszaveszi a céget / a rendőrség számon kéri az új cégvezetőt (nem kívánt rész törlendő), az iratjegyzék alapján követeli a négy kamionnyi iratot, amit O. Béla nem tud átadni.
Így már látszik, mire volt jó ez az értelmetlennek tűnő pingpongozás a cég vezetői tisztségével?
Bonaparte 2015.03.27 22:13:05
@Rwindx: Nem akartam mentegetni senkit sem. Aki eltünteti a jóhiszemű befektetők pénzét, az kerüljön rács mögé. Ez persze a befektetőkön nem sokat segít, ha az eltűnt pénzt nem lehet más vagyonból visszafizetni. Márpedig a manipuláció éppen erre megy ki.
A papírok eltűnése azért nagy baj, mert egy dolog tudni, hogy mi történt, és egy másik dolog bizonyítani. A bíróság előtt pedig csak a bizonyított tények számítanak. Úgy értem, egy normális bíróság előtt.
Azzal a 130 milliárdnyi kötvénnyel nem az a baj, hogy fiktív. Az csak attól fiktív, hogy engedély nélkül bocsátották ki. így is lehetett volna valami nyereséges beruházás mögötte (pl.találtak egy olajmezőt, és annak a kitermelését indítják be), és ebből vissza is fizethették volna, akkor a kutyát nem érdekelte volna, hogy fiktív. A baj az, hogy a kötvények mögött nem hogy nyereséges beruházás, de semmi sincs. A "legális" kötvények mögött sem. A különbség csak annyi, hogy míg egy "legális" vállalati kötvény értékének lenullázódása normál üzleti kockázat, a "fiktív" kötvény kibocsátása viszont csalás, ezért az utóbbiaknál esetleg lehet BEVA kártérítés.
Hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy a legnagyobb zenészeknek biztosan nem volt sem ideje, sem szüksége arra, hogy egyetemi végzettséget szerezzenek. Pedig ez nem így van, ráadásul többen is a művészetektől egészen távol álló szakokra jártak. Persze nem a tanulás az egyetlen út,…..
Ugribugri fitneszcelebből nagy üzletember akart lenni, de elliptikus tréner helyett fallikus szopórollerre pattant a nemzet Norbija a héten. Valamit borzasztóan benézett a kiscsávó: azt hitte, hogy a gazdasági szakértőket ugyanazzal a svunggal tudja átkúrni a palánkon, mint az…..
Korábbi vasutas írásunkra nagyon sok kommentet kaptunk. Ezért ma délután a CIVILHETES szerkesztőségének két munkatársa kiment a helyszínre, amelyet fényképekkel dokumentálunk. Ezt az utat bár ne tettük volna meg, mert a csalódás és a sokkolódás közötti állapotban úgy…..
Bonaparte 2014.03.09 20:30:53
A jogos kritika nagyját már megírták mások, csak néhány apróság.
A pálya külső oldalán fényes sínszál valóban "nem szokványos", ámde teljesen normális, amennyiben nem első osztályú (nem szabályosan ívelt fejű) új sínszál, vagy már használt, de még megfelelő állapotú sínszál lett oda beépítve (bár ezt illett volna megfordítani). Nem olvastam a tender-kiírást, nem tudom, hogy ez megengedett-e, de a vonal forgalmi sajátosságait tekintve (szinte csak személyvonat-forgalom) nem okoz semmilyen gondot.
A kopás-nyomoknál ne felejtsük el, hogy a sínen általában nem gyári profilú, hanem többé-kevésbé kopott kerekek futnak, ki tudja milyen futófelülettel.
A két sávban kopott új sínfej csak azt bizonyítja, hogy az valóban új. Majd a garanciális köszörülés eltünteti ezt, akárcsak a süppedést a szabályozás. Eddig még semmi rendkívülit nem láttam vagy olvastam...
A sehová sem vezető vízelvezető árkot szikkasztó ároknak hívják. Ha van rá lehetőség, túlfolyót is terveznek hozzá, ennek a kifolyási szintje eléggé logikus módon magasabban van, mint a bevezető szint.
"A kábeleket 4 alkalommal más-más cég fektette", mivel van közöttük helyi biztosítóberendezési kábel, vonali kábel, vonali erősáramú kábel, optikai kábel, térvilágítási kábel, és talán még váltófűtési kábel is. Miért baj az, ha mindegyik kábelt olyan cég fekteti, aki ért hozzá? A kábelekről geodéziai felmérés készült, enélkül EU-s projekten nincs műszaki átadás.
Az viszont teljesen jogos kritika, hogy a kábelek fölé nem került sárga jelölőszalag. Feltéve, ha azokat mostanában fektették, és nem a 30-40 éves régi kábelek feltáró gödrét látta a cikkíró. Egy műanyag köpenyű kábel kinézetre nem sokat változik a föld alatt. A régi, impregnált juta borítású acélpáncél kábelt pedig úgysem ismeri fel ennyi idő után, mert jobban hasonlít egy korhadt gyökérhez, mint kábelhez.:-)
A kissé igénytelenül lefestett sárga-fekete oszlop egy régi pályatelefon-csatlakozó oszlop. Igen, a régit kellett visszaépíteni, mert a vonalon a távközlési és biztosítóberendezési rendszer egy későbbi tender keretében fog megújulni. Ha nem volt útban, nem kellett hozzányúlni a kábel-elosztókhoz és az azokat védő beton keretekhez sem, az egyik fotón gazzal félig benőve, és fedél-hiányosan láthatunk egy ilyet.
A pályatelefon-oszlop földelése megfelelő, különösen ha figyelembe vesszük hogy a felsővezeték-rendszer még nem épült ki, így földelésre sincs még szükség.
Még egy apróság. Az, hogy az új pályán járnak a vonatok, csak azt jelzi hogy a forgalomba helyezés megtörtént. A műszaki átadás akár fél-egy évvel később is lehet. Addigra a jelzett problémák bizonyára megszűnnek, és a rézsű oldalára került betonaljakat is összeszedi a kivitelező. Majd azután menjünk oda kritizálni...
Bonaparte 2014.03.09 23:16:36
@Albu: A betonból készült talpfa. :-) Betonaljnak szokták nevezni vasutas berkekben.
Van úgy, hogy az ember nem vesz észre egy KRESZ-táblát, vagy figyelmetlen, türelmetlen. Tilosban parkol, gyorsan hajt, vagy más szabálytalanságot követ el. Ha valaki véletlenül, vagy szándékosan sérti meg a szabályokat, okkal számíthat büntetésre. De mi van akkor, ha a hatóság…..
Bonaparte 2014.01.24 20:36:55
Megértem a posztoló felháborodását, sajnos ez a hozzáállás a hatóságtól mindennapos gyakorlatnak számít. Bizonyíték (fotók) nélkül az eljárás nem megalapozott. Érdemes bíróságig vinni az ügyet, ott bizonyítottság hiányában megszüntetik az eljárást.
Kb másfél éve a lányom küzdött végig egy hasonló esetet, az kissé vicces happy enddel zárult.
Egy esős reggelen beállt egy parkoló szélső helyére. Külön figyelt rá, hogy nincs mozgássérült-parkoló tábla. Amikor visszaért, egy brutális (ha jól emlékszem, 60 ezres) csekket talált a szélvédőn, merthogy mozgássérült parkolóban állt. A parkolóból kiállva látott az akkor már száradó aszfalton valami fehér maszatokat, de táblát akkor sem. Körbefotózta a helyszínt, ez később sokat segített.
Körbejártuk a jogi hátteret, és az alábbit sikerült kideríteni:
1. Mozgássérült parkoló csak útburkolati jellel, tábla nélkül is jelölhető.
2. Az útburkolati jel akkor érvényes, ha az egybefüggő vonallal rajzolt, és látható (pl nem takarja hó, sár).
3. A KRESZ beszél mozgássérült parkolót jelölő útburkolati jelről, de azt nem definiálja, vagyis ilyen jel márpedig nincs.
Ezek alapján a lányom írt egy határozott fellebbezést. Törölték a bírságot, viszont nem a felsorolt érvek miatt. Azt a mozgássérült parkolót az önkormányzat megszüntette, és az útburkolati jelet megpróbálták levakarni, csak rosszul sikerült.
Bonaparte 2014.01.24 21:36:36
@OkoskaTo:rp:

Miért, vannak? :-) A jogszabály szerint így lenne, egy bírósági eljárásban van is rá halvány esély. A gyakorlatban néha ott is "van" terelővonal, ahol az aszfalton kívül semmit sem látok...
Poldi bácsi megmondója Arzén 2012.12.26 14:20:33
Az év talán legbotrányosabb hírével örvendeztette meg a nagyközönséget Karácsony első napján a Magyar Távirati Iroda. Ráadásul szinte sikerjelentésként tálalva az információt.A hír arról szól, hogy január 1-jétől a jövő év végéig honvédségi lajtos kocsikból kapja az…..
Bonaparte 2012.12.26 19:57:06
@Foxtrotty: A Langerhans szigeteket ne Óceániában keresd, hanem a Pancreas tengeren! :-)
Szerda este a szervezett megmozdulás lezárultával a tömeg nem oszlott fel, hanem spontán tüntetés jelleggel a Lánchídra ment (1986. március 15, megvan?). Az eddig a tüntetőkkel, még a spontán szakaszban is együttműködő rendőrség innen több fiatalt bekasztlizott, bevitték őket…..
Bonaparte 2012.12.19 23:09:33
@xanax:
Dunába lövetni? A saját gyerekeinket?
Te nagyon beteg vagy...
Alternatíva A kormány bajban van 2012.12.19 18:06:49
Az, hogy most, miközben ezeket a sorokat írom, a középiskolások és egyetemisták, tanárok és szülők ezrei újra az utcán vannak, azt bizonyítja, hogy van remény. Nem lehetett leszerelni ezeket a polgárokat a felsőoktatás ingyenességének populista ígéretével. A kormány bajban…..
Bonaparte 2012.12.19 19:25:33
@Fikkentáger:
Pedig az az egymillió munkahely meglesz. Igaz, nem pluszban, hanem mínuszban.
Bonaparte 2012.12.19 19:29:15
@Doomhammer:
"A LÉNYEGET kell megérteni", és nem marhaságokat beszélni.
Bonaparte 2012.12.19 19:46:54
@Doomhammer:
Az ellenérveket már többen leírták itt. A tények számodra nem elégséges érvek?