Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Rathonakehton

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 A bejegyzés 1. részét azzal fejeztem be, hogy az eddigiek alapján azt lehetne gondolni, hogy az RMS Titanic vesztét a gömbi főkör (ortodróma) mentén végzett hajózás okozta azáltal, hogy az ilyen útvonal szükségszerűen az északi pólus (a déli féltekén persze értelemszerűen…..
Rathonakehton 2013.07.12 20:14:14
@Skipper9: És mi a véleményed arról, miszerint a kormánylapát mérete nem volt megfelelő a hajó méretének?

A 16:28-as posztra reagálva még annyit:
A hajótest valószínűleg nem tudta volna elnyelni az ütközés energiáját (így viszont kicsit érthetőnek tűnik Murdoch reakciója), mivel a beépített anyaghibás szegecsek mentén amúgy is elpattantak volna a tartógerendák és az acéltáblák és akkor igazából már ott tartunk ahonnét elindultunk. :)
Rathonakehton 2013.07.15 18:16:20
@Skipper9: Volt egy olyan Titanic film, amiben Smith kapitány leteremti Murdochot, hogy mindent nem úgy csinált ahogy kellett volna. :)

Végülis a kormánylapát nagyságával kapcsolatban igazad lehet, a túlzott dőlés egy Titanic méretű hajónál komoly katasztrófát okozna. A Lusitania vesztét részben ez is okozta, ahogyan én hallottam (a torpedó meg a második robbanás mellett), ugye annak a "tengeri agár" volt a beceneve, mert magas felépítése mellett keskeny volt a törzse. Vagy nem kell messzire mennünk, a Szent István csatahajó súlypontja is túl magasan volt és a vele egy osztályba tartozó hajók is túlzott dőlésre voltak hajlamosak. A Costa Concordiás posztot meg várom már nagyon!
Rathonakehton 2013.07.12 16:05:27
@gyomirtó: Igen, ez a módszer teljesen átlagosnak és bevett gyakorlatnak számított akkoriban, mivel tényleg úgy gondolták, hogy csak a hajó orra sérül meg és a vízzárórekeszfal pedig elég erős, így a második kamra már nem sérült. Egy példa 1879-ből: a kor legnagyobb óceánjáró gőzöse az Arizona (aki tud angolul az itt olvashat részleteket is: www.norwayheritage.com/articles/templates/great-disasters.asp?articleid=141&zoneid=1 ) nekiütközött egy jéghegynek, bár a hajó orra összeroncsolódott, személyi sérülés nélkül tért vissza a kikötőbe. A kérdés ezek után az, hogy Murdoch első tiszt miért döntött úgy, ha már úgy is elkerülhetetlen az ütközés, hogy hátramenetes bal fordulatban kívánja megkerülni a jéghegyet. - Szerintem azért, mert túl nagyra becsülték a hajót és nem lett volna "méltó" hozzá egy ilyen sérülés.