Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TommyStarr

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pontosan száz évvel ezelőtt 1915. március 1-jén indult útjára az első fővárosi autóbuszjárat az Andrássy úton. E jeles évfordulónak állítunk emléket történeti áttekintésünkben. A korai időszak Az európai nagyvárosokhoz képest Budapest néhány évvel lemaradva, 1915…..
Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros…..
TommyStarr 2013.09.07 21:37:03
@ommm: Bill Gates mondta, hogy 2000-ig személyi használatra 640 kB RAM memória mindenkinek elég kell hogy legyen. 102,4-szer tudott többet az ezredfordulón a gépem. Nagy emberek nagyokat tévednek.

Nem állítom hogy nincs igaza/igazad, de nem hiszek benne vakon.
TommyStarr 2013.09.07 21:51:38
@tomcat: nyugi, én pirosat akarok :D
TommyStarr 2013.09.08 22:39:13
@sanyix: Amit leírtál, azt úgy hívják, soros hibrid. A másik, amit lefikázol, az a párhuzamos. Számoljunk egy kicsit hatásfokot.

Van annyi benzinünk, aminek az energiatartalma 100 kJ. Milyen hajtáslánccal mennyi jelentkezik a tengelyen?

Hagyományos hajtáslánc:
- széles fordulatszámtartományú belsőégésű motor hatásfoka: 35%
- sebességváltó hatásfoka: 85%
- hajtómű (differenciálmű) hatásfoka: 95%
Összesen 28,26 kJ jelentkezik a tengelyen.

Soros hibrid:
- adott fordulatszámra optimalizált belsőégésű motor hatásfoka: 40%
- I. hajtómű hatásfoka: 95%
- generátor hatásfoka: 95%
- I. frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- akkumulátor hatásfoka: 92%
- II. - frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- aszinkron vontatómotor hatásfoka: 95%
- II. hajtómű hatásfoka: 95%
Összesen 24,28 kJ jelentkezik a tengelyen, amiből optimális esetben 70%, azaz 17 kJ rekuperálható a következő hatásfokkal:
- I. hajtómű hatásfoka: 95%
- generátor hatásfoka: 95%
- I. frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- akkumulátor hatásfoka: 92%
- II. - frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- aszinkron vontatómotor hatásfoka: 95%
- II. hajtómű hatásfoka: 95%
tehát a tengelyen 10,32+24,28=34,6 kJ energia jelentkezik.

Párhuzamos hibrid:
- széles fordulatszámtartományú belsőégésű motor hatásfoka: 35%
- sebességváltó hatásfoka: 85%
- villanymotor forgórészének megforgatása: 5% veszteség
- hajtómű (differenciálmű) hatásfoka: 95%
Összesen 26,84 kJ jelentkezik a tengelyen, amiből optimális esetben 70%, azaz 18,79 kJ rekuperálható a következő hatásfokkal:
- hajtómű hatásfoka: 95%
- motorgenerátor hatásfoka: 95%
- frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- akkumulátor hatásfoka: 92%
- frekvenciaváltó hatásfoka: 90%
- aszinkron vontatómotor hatásfoka: 95%
- hajtómű hatásfoka: 95%
Összesen 11,4+26,84=38,24 kJ jelentkezik a tengelyen.

Tömegben a soros nem visz magával sebességváltót, de visz 1 db motorgenerátor mellett egy másik generátort, és kétszer annyi frekvenciaváltót.

Persze rengeteget torzíthatnak a segédberendezések hatásfokai, de az elv ugyanaz marad. Nem véletlen, hogy nem nagyon használják a soros hibridet a közúti közlekedésben.

Talán ha kiforrnak és elterjednek az optimálisabb frekvenciaváltók, az állandó mágneses vontatómotorok, a hatékonyabb akkumulátorok, akkor lekerüli a soros a párhuzamos hibridet, hiszen a fogaskerekes hajtóműveket már nem nagyon van hova reszelni, de ma még nagyon messze vagyunk tőle, kb. mint a benzines vs. dízel személyautók a 60-as években.