Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Benel

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Válság? Hol itt a válság? Tíz hozzánk érkezett levél közül háromban ez a kérdés szerepel: első autómat venném, milyet szabad? Nos, nekihasaltunk a témának, árkategóriánként összeállítottunk egy-egy csokrot. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Benel 2012.01.25 22:48:54
Szerintem is nagy szerencse kell, sok Totalcar cikk olvasgatás, de ami a legfontosabb tapasztalatom szerint, hogy minden reggel meg kell nézni a "piacot a neten" Gondolom oldalcímet nem írhatok azért a hülye fogalmazás :D
Rengeteg utánaolvasással leszűkítettem a kört pár tipusra. Ami kellett: kis fogyasztás, dízel(akkor még olcsóbb volt :D) megbízható, igénytelen, extranemkell, semmi elektromoskütyü.
Amik szóbajöttek: golf II simaD, Pug 205 1.9D, polo 1.5D, fiesta 1.8D, astra 1.7D.(még lehet volt pár hasonló)
Volt rá 2-300e max :)
Napokon, sőt heteken át tartó használtautópiac figyelés után egyik reggel munkakezdés előtt megláttam a nagy őt, 1-2 órán belül odaértünk, közbe hívogattam hogy ugye nem vitték el, nem megyünk hiába stb (képeken is látszott hogy ez jó vétel lehet) :)
Peugeot 309 1.9D 1992-es.
A tipikus lehetetlen szitu volt: idős házaspáré, 2. tulaj, előttük a fiuké volt, aki már egy új pözsóval jár a családja miatt rég, a szülőknek adta a 309-est a zsiguli helyett, de mára már öregek és nem használják stb. Ja fűtött garázsban állt (de tényleg :D )
Megvettük úgy hogy már a kertben álltak az utánunk 20 perccel jövő nepperek :)
195ezer + 20 a gyári felnin nyárigumi szett. Nem is akartam alkudni egy forintot se, megérte az autó, messziről látszott. 200ezer volt benne, nem hinném hogy tekergetve volt.
Távir. kp. zár, 1-2 igényesen javított karcolás itt-ott, sehol egy rohadás-rozsdásodás(ezen leesett az állam) de tényleg akárhogy feküdtünk alá, semmi. Motor nem letakarított, finom poros, nemolajos, pöccreindulós, szépenjárós. Hátul nem is füstölt szinte. A bácsi szégyenkezve(!) bevallotta a végefelé az egyetlen hibát: a kp zár ha nyit, a vezetőoldali pöcköt nem tolja annyira fel hogy ki lehessen nyitni, kulccsakl rá kell fordítani kicsit. :) A bácsi a második gyári kulcscsomót is hozta gyári Peugeot szüttyőben(!) meg a kézikönyvét (ausztriából lett rendelve az autó, a fiuk által kiválasztott kárpitszínnel stb) Komolyan szinte meghatódtam, hosszan beszélgettünk majd eljöttem vele.

Azóta (1éve) max 80ezer ment rá alkatrészben (vezérműszíj és barátai, olajok szűrők csere, féltengely, generátor felújítás, kormányösszekötők, fékbetétek, kiégett égők ilyesmik).
Az átírás szopó volt akkor mert 1905 ccm és a drágább kategóriába esik (1890ccm-től asszem), így 70körül volt az egész, tehát az fájt.
De azóta megy mint az iszonyat, 5körül eszik, -20-ban is pöccröff. Belül zörög, nyikorog, zajos mint állat (dízelmotor), de szeretem, akármi baja volt, pl szinte levegőt szívott egy elöregedett cső miatt, de nagynehezen beindult és hazahozott, onnan meg a szerelőig :) A műszerfal jelezte hogy kopottak a fékbetétek elöl :) Ilyenekre én nem számítottam egy 200ezres autónál szóval nékem téccik! Az ominózus hátsó futómű rendben van még bőven, motor szinte alig van bejáratva :D, kasztni sehol nem rozsdál, olyan írtó nagy baj csak nem lesz :)
Benel 2012.01.25 23:47:03
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: nemigen vágom az összes mémet, de sejtem miez :D Persze elfogultan írtam biztos, de előtte voltam megnézni pár autót kereskedésben/magánszemélynél. MEg ez végülis a második autóm, az első német volt, egy F astra :D.
Ezt a motorja miatt vettem csak, amúgy eszembe nem jutna franciát venni :D

Amikor az Uniós rendszám bejött, akkor lecseréltette az övén, meg a régi pözsón is , ne kérdezd miért, az ablakokon körben ott van a régi aqw-007 :)