Regisztráció Blogot indítok
Adatok
torsen

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nah, talán már magukhoz térek a nézők az újévet köszöntő dáridózásból, ennek örömére íme egy kis múltba- és jövőbe tekintés következik, megfűszerezve némi közvélemény kutatással...
Azt a kifejezést, hogy parasztvakítás, gondolom, sokan ismerik. De nem biztos, hogy tudják is, hogy mit jelent. A mi esetünkben azt, hogy valakik, valahol, valamit kitalálnak, és azt bedobják a köztudatba, hogy azzal foglalkozzon a nagyérdemű, és ne valami mással, ami fontosabb lenne.…..
torsen 2013.06.24 08:28:43
@Blindmouse: Nos, számomra is elég brutál egy 4,5 bar feltöltési nyomás, de megoldják a fiúk! Egyébként, ha jól emlékszem, a turbókorlátozás éppen úgy kezdődött, hogy a kiosztott lefúvószelepek 4,5bar-on nyitottak. Akkor se hittem el! :-) egyébként nem tudom, hogy lesz-e, van-e töltőnyomás korlátozás 2014-től? Azt gondolom, hogy ennek nem lenne értelme, mert a környezettudatos teória alapján a kipufgáz minden mJ-ját hasznosítani kellene. Erre lesz az ERS. Jó lenne belelátni, hogy mik azok a nagy, turbónak látszó dobozok a Merci meg a Renault turbók hengersorai között! Mert nem csak turbók az biztos! Valami elektromos, vagy mechanikus energiatároló felé is lesz/van leágazásuk az biztos!
torsen 2013.06.24 08:34:30
@Blindmouse: Az öntöttvas téma is érdekes, mert az alut valóban csak a sűrűsége teszi használhatóvá. Ha a fajsúlyra vetített szilárdságot nézzük, akkor már az ÖV is veri. Az acélöntvény meg pláne. Szerintem, ha megfelelően kis falvastagságú és kellő merevségű ÖV vagy acélblokkot tudnak gazdaságosan tervezni/gyártani, akkor a sorozatgyártásban lemondanak az aluról.
torsen 2013.06.26 11:23:49
@Blindmouse: Én úgy emlékszem, hogy volt ilyen eszköz (nevét nem tudom de gyanús ez BOV, ami lefúvószelep) és versenyek előtt FIA plombás darabokat sorsoltak belőle minden motorhoz. Anno még arról is cikkeztek, hogy ennek a szelepnek volt némi tehetetlensége, amit a Honda turbói használtak ki a legjobban. Hogy hogyan, ne kérdezd!