Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Levente Kiss

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Aki olvassa a blogot, talán még emlékszik rá, hogy előző német tulajdonosa azért adta el nekem kb. negyedáron ezt a gépet, mert hibás: csörög a vezérműlánc és el van tömődve a karburátor. Azóta eltelt négy év és kb. 20.000 km, és hát a vezérműlánc azóta is köszöni szépen, remekül érzi magát, a…..
Levente Kiss 2016.08.01 20:02:59
Sikeresen teljesítette az XBR a közel 3000 km-es erdélyi körtúrát :) Viszont a hátsó gumit kissé túlhasználtam, így vennem kell rá újat. Van valakinek tapasztalata a 4.00 - 18-as hátsó gumival? Sajnos amit kinéztem abból nincs készleten (Lasertec) és nem is tudják mikor lesz, de a másik fajtából (Metzeler sportec classic) viszont csak 4.00 - 18-as van... Ez kb 8 mm-rel keskenyebb a 110/90-nél ha jól számolom. (ezt ajánlotta az eladó, hogy ez a 110/90 váltómérete) Vagy van ebből a 120/90, ezt pedig nem mertem kérni mert szélesebb... Melyik a jobb választás? Készleten csak a ContiGO meg valami Dunlop lett volna. A Contival van tapasztalatom (azzal vettem motort), nem rossz de önszántamból nem választanám.
Más:
Hátsó rugóstagot újított már fel valaki? Egyátalán lehet? (annó az Öhlins-nél kiröhögtek, hogy ilyen kicsivel nem foglalkoznak) Sajnos a "jó" utak miatt a jobb hátsó elfosott valamennyi olajat, nem tudom, hogy mennyi lehet még benne. Vagy utángyártottból mit ajánlotok bele?

Első teleszkóban milyen hosszú rugók vannak gyárilag? Szerintem az enyémek eléggé ki lehetnek, sajnos párszor sikerült is felkoppantani őket. Esetleg ebből is van utángyártott ajánlás? :)

A fulladás nem múlt el sajnos, 4-5000 közötti tartományban ha ráhúztam a teljes gázt akkor fulladt 2000 m magasságban... de alacsonyabban is éreztem egyenletes tempónál, hogy néha néha egy egy pillanatra fullad, ebben a fordulatszámtartományban. Alatta felette tökéletes, de azért felfele menet néha kicsit nyűgös volt átkergetni ezen a fordulatszám tartományon.

De azért meg kell hagyni, hogy így, a pocsék futóművel, kissé fulladó karbival, tanktáskával meg egy nagytáskával felgumipókozva, könnyedén tudtam tartani a lépést a nagy BMW 1200 GS-ekkel is :D (lestek is mikor kergettem őket felfele a hegyen :D nem gondolták, hogy ezzel a kis motorral lehet így menni, igaz az egyenesekben jobban el tudtak lépni, de a kanyarokban simán hoztam őket)
Levente Kiss 2016.08.02 09:30:51
@xbr: Sajnos nincs BT45-ös gumi ebben a méretben készleten :( Nekem a laserteckel nem volt semmi problémám, jól tapad, minden tuti, annyi, hogy az első gumi kopottas (~40%-os), és emiatt most kissé szitál az eleje néha (vagy a villák miatt, de eddig nem produkált ilyet) amíg új volt az eleje addig ez sem volt. Emiatt most az elejét is cserélem, erre a Sportec classicra, asszony motorján ez van és ott teljesen jól funkcionál, pedig az ő motorja hajlamos kopottas guminál a szitálásra.

A Wilberseseknél (xbike) megérdeklődöm, hogy fel tudják-e újítani az elejét és hátulját, ha megtudok valamit akkor megírom.
Dugóhúzó Going pro 2016.03.02 12:39:29
Hú, de rég írtam, na mindegy. Ott hagytam abba, hogy Gusszal gurultunk egy rövidet, és mennyire jó volt. Azt már nem meséltem el, hogy pár hétre rá elmentünk egy hosszabbat is motorozni, Esztergom lett a cél, és természetesen a hegyeken átmenő utat választottuk, hát...fantasztikus volt. Kicsit nehéz…..
Levente Kiss 2016.04.04 08:10:39
@xbr: volt benne olaj, tavaly cseréltettem is az olajat, perselyeket, szimmeringet, porvédőt. Jó lenne összefutni, meglesném, hogy másé milyen.
Nem tudom mitől kopott el így :( mondjuk, "komolyabb" motorokhoz képest eléggé hurkapálcika jellengű az első villája.
Levente Kiss 2016.05.11 16:47:17
Jövő héten kedden délután jó neked? Mennem kell be Budára műanyagoshoz, mert az üléspúpomból a csavarok kirezegtek, és lesett, persze a következő autó rá is ment... "Csak" 4 darabba tört így lehet javítani, meg le is tudják fényezni.
Igazából, már akkor is látom, ha ülök a motoron, megmozdítom a kormányt és belenézek a sárvédőbe az első kerék eleje felé, akkor a mozgatás hatására nem szinkronban mozog a sárvédő és a kerék, hanem eltérően, a kerék kevésbé mozdul mint a sárvédő. (innen vettem észre) Nem kell sokra gondolni, csak pár mm. A másik módszer, hogy középre felhúzom, rárakom a kormányzárat és a kereket forgatom. A fix pozíció után tudok még jobbra balra csavarni a keréken... és ott is látszik, hogy a sárvédő és a gumi nem együtt mozog (ahogyan csavarodik a két szár nem ugyanolyan az elfordulás a középtájon, vagy a villa végén) Más motoron is próbáltam a kormányzáras tehnikát, és nem tudtam csavarni rajtuk (asszonyén GS500 talán 1mm-t, de kb semmit)
Most jobban belegondolva, esetleg a küllős kerék csavarodhat? (fellazultak a küllők?) Tudtok valahol valakit ahol foglalkoznak küllős motorkerék javítással?
A gumik jók, tavaly cseréltem őket, és hátulról sem érzek bizonytalanságot. A kormánycsapágy rendben van, van is tartalékban itthon ha kellene valamikor. Tavaly lettek a perselyek cserélve (gyári HONDA), mert a benne lévőek már kopottak voltak rendesen.
A lengővillát hogyan zsírzod? :o van rajta zsírzópont?
Időben kicsit ugrálok most és még a következő néhány posztban is, ugyanis elég hektikusan volt időm a bejegyzéseket megírni, itt pedig nem tudok dátumot, sorrendet állítani, szóval nézzétek el ezt nekem! Ez a bejegyzés még valamikor nyáron íródott, csak nem volt időm…..
Levente Kiss 2015.06.02 14:09:00
Levente Kiss 2015.06.04 14:49:44
@xbr: Köszi!

Kell valakinek ilyen:
www.cmsnl.com/honda-xbr500-1986-germany_model20070/bushguide_51414469003/
meg ilyen:
www.cmsnl.com/honda-xbr500-1986-germany_model20070/bush-slider_51415kl4951/

vagy tudok valami olcsóbb helyet ahol lehet kapni? (30euro a szett de plusz még 25euro a posta...)
Dugóhúzó Bandit karbi pucolás 2011.09.25 11:51:00
Csak megvolt a szervizes átvizsgálás, és szerencsére mindent rendben találtak a srácok, összesen annyit mondtak, hogy a vezérműláncnak van egy kis hangja, de azt mondták, azzal csak nagyon soká lesz dolgom, majd ha sokkal hangosabb, elég akkor. Persze tudom, hogy a vezérlésre nagyon…..
Levente Kiss 2015.06.06 20:03:57
@xbr: Valószínűleg sokszor háromszor annyi bandit van itthon mint XBR :)
Dugóhúzó Gábor a Mátrában 2014.08.12 00:38:01
Újabb remek vendégposztot hoztam el most nektek, ezúttal Gábor barátom tollából, aki, mint tudjuk, elhappolta előlem a világ legszebb XBR-jét, amit persze nem sajnálok tőle, hiszen ha nem tette volna, akkor én vettem volna meg, és akkor már nem lenne ilyen szép, mint most, vagyis a…..
Dugóhúzó Dömsöd 2 2013.12.06 07:26:52
Levente biztatására néhány hete (:)) újabb XBR mini találkozót rendeztünk! Ez alkalommal az XBR-ek számát ugyan nem sikerült növelni, mert Gábor nem jött el, és ezért nagyon haragszom is rá, de már elmúlt. :) A létszám viszont Levente barátnőjének, Emesének köszönhetően…..
Dugóhúzó Karburátor-tisztítás 2011.04.20 21:58:00
Eljött napja a karburátor tisztításának, ami több szempontból is érdekes vállalkozásnak tűnik. Egyrészt, mert még sosem láttam karburátort szétszerelve, másrészt izgalmas volt, meg tudom-e oldani a problémákat, vagy csak súlyosbítom a helyzetet... De miért is kéne…..
Levente Kiss 2014.01.13 21:18:10
@xbr: Szórakoztam vele kb 2 órát, de feladtam... nem tudom annyira hátranyomni a karbit, hogy legyen annyi hely a henger és a karbi között, hogy a szívócső lejöjjön :/ Pedig annyira toltam, hogy a légszűrőház is "behorpadt" (persze az műanyag, utána "visszahorpad") egyszerűen nincs annyi hely, hogy lehúzzam. Csavarhúzóval le tudtam volna feszegetni, de féltem, hogy tönkreteszem a gumit, és kb sehol sem láttam ilyet, no meg vissza is kell rakni :D
rendeltem ebay-ről karburátor javító szettet, ha megjön, elgurulok vele a szerelőhöz, szenvedjen vele ő. :D
Levente Kiss 2014.01.13 21:20:06
Talán emlékeztek rá, mikor tavaly tavasszal felismerve első nagymotorom iránt érzett olthatatlan vágyamat, ismét XBR-t kerestem. Meg is találtam, méghozzá egy igen ígéretes darab személyében. Igaz, pont kétszer annyiért árulták, mint amennyiért az első szerelmemet vettem, de…..
Dugóhúzó Kormány szívatás 2013.10.22 07:57:35
Egy ideje már motoszkált bennem, hogy valamit kéne kezdenem a kormányommal. Állati dögös a café raceres gyári csutka az XBR-en, nekem legalábbis marhára tetszik, de sajnos úgy érzem, funkcionalitását tekintve nem épp ideális. 90 km/h felett kényelmes, mert a szél támaszt…..
Dugóhúzó Kuplungbowden 2013.03.20 22:15:11
Csak egy röpke gondolat mára: Ahogy elkezdtem idén csapatni döggel, észrevettem, hogy nehezebben veszi a fokozatokat, mint tavaly, főleg az üres megtalálása ütközik nehézségekbe álló helyben. A harmadik 25 év feletti japán hondát taposom, szinte normális, ha nincs meg egyből…..
Levente Kiss 2013.09.23 22:31:31
@xbr: Szia!
Küldenék szívesen, de nem tudom az emailcímed :)
Levente Kiss 2013.10.02 17:48:04