Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tudatos Közlekedők Egyesülete

7 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Heves megyébe került a Skoda nyereményautó Az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottsága az Autós Nagykoalíció és a Skoda főtámogatásával a „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedőjének országos döntőjét szombaton rendezte meg Zsámbékon. A…..
Már több mint egy hete tartanak a magyar nép zivataros napjai. Szinte minden nap menetrendszerűen érkezik vihar, felhőszakadás vagy jégeső. Hogyan érinti az autósokat és persze az autókat mindez? Hogyan ússzuk meg, ha nem is szárazon, de ép autóval az ítéletidőt? Ha jön a…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2014.08.09 16:04:47
@Nick Leeson: Mondasz valamit. :)
Íme egy Facebook post a Kunigunda úti termésről, hátha valakinek hiányzik:
www.facebook.com/photo.php?fbid=841418182536031&set=a.349119941765860.92517.100000035726131&type=1&theater
Sokan értetlenül állnak (hajtanak) egyes sebességkorlátozó tábláknál, hogy vajon mi indokolhatja az adott útszakaszon ezt az intézkedést. Cikksorozatunkkal a lehetséges okokat járjuk körül. Azt azonban máris szeretnénk hangsúlyozni, hogy egy sebességkorlátozó tábla kihelyezése általában nem egy…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.08.27 01:09:21
@kiwirágós kivirradtig: A kulturáltabb hangvételt várunk.

Íme:
"Van egy csomó barom módra kihelyezett tábla, pl. a kereszteződéseknél lelassítják (51-es út) 90-ről 60-ra a sebességet, amit persze senki nem tart be, mert tök értelmetlen is, hiszen az összes keresztező út alárendelt út.
******* a korlátozás.

A 8-ason Székesfehérvár és Veszprém között szintén le van csökkentve 110-ről (autóút) 70-re a kereszteződéseknél a sebesség, ami ugyanaz, mint fent: tök értelmetlen, hiszen az összes keresztező út alárendelt út.
******* a korlátozás.

Arról nem is beszélve, hogy egy csomó helyen ahelyett raknak ki sebességkorlátozó táblákat, hogy megjavítanák az utat.
Ezeken a helyeken szintén ******* a korlátozás.
Meg kéne javítani az utat.

Szóvl hagyjuk már azokat a baromságokat, hogy "hanem több szempont figyelembevételével történik".
Történik a ********."
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2014.08.09 15:45:20
@diszkriminans: Ezek az értékek itthoni paraméterek alapján adódnak. De valóban a követési távolság rossz megválasztása még a sebességtúllépésnél is nagyobb probléma (főleg, hogy a két dolog össze is függ!), de az nehezebben mérhető és szankcionálható, így kevésbé frekventált téma.

A közlekedési morál meg csak rajtunk múlik, de erről bővebben itt olvashatsz:
tuke.blog.hu/2013/11/21/amikor_mindenki_szembe_jon_az_autopalyan
... és brit tudósok azt is kimutatták, hogy a baleseti statisztikákra is Csak óvatosan!..
Két éve merült fel ötletként a gyermekeket biztonságos közlekedésre nevelő kutyák története. Azóta 20.000 családhoz jutott el CD formájában Tóbiás és Balambér, hogy izgalmas mesékkel szórakoztassa és tanítsa a kicsiket. A piros az tilos! Hitvallásunk, hogy a biztonságos…..
Néhány héttel ezelőtt indítottuk útjára a közlekedési morállal kapcsolatos kérdőívünket. Mindenekelőtt köszönjük mindazoknak, akik rászántak 3 percet és láthatóan komoly válaszaikkal segítették a felmérésünket. Néhány érdekességet szeretnénk most nektek kiemelni, de…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.11.24 11:54:39
@SzLacika: A kérdőív célja csak az volt, hogy alátámasszuk azt amit Te is írtál, hogy sejteni lehetett: szinte mindenki jobbra értékeli magát az átlagnál. Ez nem is feltétlen közlekedési probléma, de mint látjuk ott is van hatása.

Valóban számos egyéb kimutatást is lehetne ebben a témában csinálni, de ahhoz a mostani egyszerű felmérésünknél szofisztikáltabb mintavételre lenne szükség. A mostani 313 választ nem találtuk erre elegendőnek, de a következőbe majd beépítjük az ötleteidet. :)
Előző posztjainkban a fékezés kérdésével foglalkoztunk. A reakcióidőről, a fékút számításról és az ABS működéséről is olvashattatok érdekes részleteket. Még a sebességkorlátozások okairól szóló cikkhez érkezett hozzászólásként az alábbi videó, ami…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.10.23 13:20:27
@Gyors és gépkocsivezető: Köszi mégegyszer! Minden hasznos, érdekes anyagot szívesen veszünk! :)
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.10.24 11:08:08
@kakukk11: Szerintünk a MIÉRT-ek össze vannak szedve a cikk elején hivatkozott korábbi posztokban. Szerintünk! :)

De ha felmerül a kérdés, akkor lehet, hogy nem elég részletesen. Írd meg, hogy pontosan minek a MIÉRT-jére vagy kíváncsi és igyekszünk közérthetően megválaszolni. Ahelyett, hogy csak azt írnánk, hogy: "fizika!". :)
Ezen a héten kezdtünk foglalkozni a járművek lassulásával, fékúttal, féktávolsággal. Ahogy korábban is írtuk, a megállás nem feltétlen egyszerű dolog, szóval jó, ha alaposan rákészülünk. Óvatosan a hétvégén is, bármit láttok – biztos, ami biztos – álljatok meg!…..
Milyen ma Magyarországon a közlekedési morál? Töltsd ki rövid kérdőívünk és nyerj! http://bit.ly/16HLwoc..
Óvatosan! ABS-szel vagy anélkül? 2013.09.17 10:52:15
A kérdés némiképp bonyolultabb annál, hogy egyszerű igennel, vagy nemmel válaszolhassunk rá. Ez is egy olyan téma, ami állandó vitára ad okot. Lássunk hát tisztán ebben a kérdésben (is)! Fogalmak, tények, számok a fékezés világából. Állandó vitatémává vált a…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.09.18 00:06:34
@csoncsoj: Igen, hajtáskor ha szlip van, akkor kisebb utat teszünk meg egy kerék körbefordulással, mint a kerék kerülete. Fékezéskor ez megfordul, ott nagyobb utat teszünk meg egy kerékfordulattal, mint a kerék kerülete.
Óvatosan! "Sunyi" traffipaxok? 2013.08.22 16:00:02
Sokszor felbosszantottak már hasonló cikkek, és terveztem is, hogy leírom a véleményem, de most, hogy a HVG is ilyen hozzáállással ír nem tudom visszatartani. Eldugott traffipaxok és lesből mérő rendőrök. Szóval ők ilyen sunyi módszerekkel dolgoznak. Ha ők sunyik, akkor azok,…..
Tudatos Közlekedők Egyesülete 2013.08.26 18:49:24
@protézisesh:
Sok dologban egyetértünk Veled. Sajnos a külföldiek szankcionálása nem megoldott, és ők is jelentős mértékben hozzájárulnak a baleseti statisztikánk rontásába. :S

A gyorshajtás kérdése meg nem egyszerű. A helyszínelő rendőrnek is igaza van amikor beikszeli, hogy "nem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekedett", hiszen ha úgy ment volna akkor nem esett volna le az útról. Az más kérdés, hogy számos esetben nem ez az első számú kiváltó ok, de azon a lapon amin ezt bejelölik ez lehet legfelül.

Véleményünk szerint sokkal nagyobb probléma a követési távolság kérdése (ami viszont összefügg a sebességgel!), de erről majd egy későbbi cikkünkben...
Ez az a téma amiről lehet vitatkozni, csak nem érdemes! Az Autós Nagykoalíció ötletes rádió reklámot készített a biztonsági öv fontosságáról.Itt meghallgathatjátok! Csak óvatosan! ..
Olyan gyorsan megszületett az első blogbejegyzésünk, hogy bemutatkozni sem maradt időnk. De ezt most pótoljuk. Tudatos Közlekedők Egyesületének célja az Óvatosan! bloggal, hogy érdekes oldaláról mutassa be a közlekedési rendszereket és választ adjon az átlagos közlekedőben…..
Szerény javaslat: csökkentsük a balesetek számát, állítsuk meg pihenni az átutazókat! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...