Adatok
halbarad
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha már megvan az elhatározás (jobb esetben az új munkahely is), akkor jön a határátkelés egyik leginkább idegőrlő része: az ügyintézés. Mai hősünk, Gabriella amerikai férjéhez költözött ki – ha azt írom, hogy nem volt egyszerű dolga az ügyintézéssel, akkor még finoman…..
halbarad
2013.03.27 09:58:23
@kovi1970: sem bürokrata, sem a barátod nem vagyok. Csupán arra utaltam, hogy volt ebben a történetben pár olyan fordulat, amit inkább köszönhet magának a hölgy, mint a bürokráciának. Ha mondjuk az OTP-ben csapkodja a pultot, mert nem oldjak meg a problémáját, arról ki is tehet? Ezt például átgondolhatta volna, mielőtt bemegy és mindenkit taknyosnak meg hülyének gondol/nevez csak mert egy megoldhatatlan helyzetet nem oldanak meg neki. Az egész posztban latszik, hogy a megszokott eljárásrend, hogy mindent elintézünk hangerővel meg vélt tekintéllyel, akkor is ha nincs igazunk. Odabent működik, kint nem. Ez van.
Ja, és nem, OTP alkalmazott sem vagyok.
Ja, és nem, OTP alkalmazott sem vagyok.
halbarad
2013.03.27 10:51:55
@4karika: világos, nem is az volt a cél, hogy eldöntsük, ki hülye és ki nem. Es igen, a hivatali ügyintézés tényleg katasztrófa tud lenni, és sajnos az esetek többségében az is. A fent leírtak egy része tényleg a hivatalok sara. Masik része meg a posztolóé.
Nekem a posztból visszaköszönő hozzáállás nem tetszik. Valahogy mintha az lenne az elvárás, hogy minden ügyintéző megkérdezze, hogy biztos ezt akarja? Biztos ki akar jelentkezni Magyarországról? Biztos, hogy meg akarja szüntetni a bankszámláját? Miért is lenne az elvárás, hogy ilyesmikre rákérdezzenek, és esetleg alternatívat javasoljanak. Egy országot elhagyni elég nagy döntés, gondolom az ember átgondolja, mit hogyan csinál és utána veszi a nyakába az ügyintezest. Es nem azelőtt, hogy átgondolna pár dolgot. Ha bemegyek a bankomhoz megszüntetni a bankszámlámat, nem varom el hogy megkérdezzék, miért akarom. Induljanak ki abból, hogy jól átgondoltam, mit csinálok és tegyék, amit kertem (feltéve, hogy megtehető).
Ha meg kiderül, hogy mégsem megy amit kertem, akkor nem az a megoldás, hogy taknyosozok egyet meg megpróbálom átnyomni erővel.
Nekem a posztból visszaköszönő hozzáállás nem tetszik. Valahogy mintha az lenne az elvárás, hogy minden ügyintéző megkérdezze, hogy biztos ezt akarja? Biztos ki akar jelentkezni Magyarországról? Biztos, hogy meg akarja szüntetni a bankszámláját? Miért is lenne az elvárás, hogy ilyesmikre rákérdezzenek, és esetleg alternatívat javasoljanak. Egy országot elhagyni elég nagy döntés, gondolom az ember átgondolja, mit hogyan csinál és utána veszi a nyakába az ügyintezest. Es nem azelőtt, hogy átgondolna pár dolgot. Ha bemegyek a bankomhoz megszüntetni a bankszámlámat, nem varom el hogy megkérdezzék, miért akarom. Induljanak ki abból, hogy jól átgondoltam, mit csinálok és tegyék, amit kertem (feltéve, hogy megtehető).
Ha meg kiderül, hogy mégsem megy amit kertem, akkor nem az a megoldás, hogy taknyosozok egyet meg megpróbálom átnyomni erővel.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem mintha vedeni akarnam a magyar bürokraciat, de talan megsem mindenki szellemi fogyatekos. Csak nem kellene elvarni, hogy tisztelegjenek, ha egy tiszthelyettes be meltoztatik lepni ügyintezni.
Amugy meg sok sikert az USA-ban.