Adatok
Lukesz
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Igen ez így szokott lenni. Sokszor jön be így az ügyfél, sőt találkoztam már olyanal is, amikor csak pár órára állította le autóját. Ilyenkor, vagy igénybe veszik a 24H szolgálatot (sok pénzért) vagy behozzák tréleren, vagy megoldják maguk. Amint bekerül az autó a szervízbe,…..
Lukesz
2015.01.05 22:02:12
@Dözsi: Szia!
Kösz, hogy írtál. Nekem már többé kevésbé megoldódott. Megtaláltam a hibát, hibákat. Minden azzal kezdődött, hogy eldugult a motortérben az esővíz elvezető cső. A computerdoboz alatt. Emiatt a víz befolyt az utastérbe a kábelköteg mellett. És mivel az ülésfűtés modulja a padlóra van beépítve az ülés alá, ez zárlatos lett. Ezért merülgetett az akksi. Mivel vízben állt az egész, egy idő után testzárlatra tette a can-busz magasfeszültségű oldalát. Ettől még két modul megadta magát. Az akksi vezérlő, vagy figyelő modul, meg a belső világításban is van egy, az is behalt. Elvittem computeres emberhez, még a hibajelenségek elején, akkor még csak merítgette az akksit, mondogatták a 300 meg 500 ezreket. Csípőfogóval kivágtam a szénné égett ülésfűtés modult, szigszalag a vezetékekre, és kész. Ingyen. Ugyan az ülésfűtés nem működik, de minden más igen, ami a busz zárlat miatt nem. Kell még vennem egy belső világítás egységet, meg az akksi vezérlőt. Persze sokkal hosszab és idegőrlőbb volt mire eljutottam eddig: megszerezni a service manuált, feltörni, megtanulni az autó rendszereit, mi hol van, mit hol lehet kiméregetni. Computer nélkül egy voltmérővel megtalálni a hibás modult. Így kazánfűtő és targoncavezető végzettséggel. Nem volt egyszerű na. Kellett vennem még egy akksit is, mert az állandó lemerítgetés 0-ra, tönkretette. Tavaly szeptemberben vettem bele egy névtelen asszem olasz 90 Ah-akksit, azóta mindig indul. 1-2 hete volt -15 hajnalban, simán betekerte.
Kösz, hogy írtál. Nekem már többé kevésbé megoldódott. Megtaláltam a hibát, hibákat. Minden azzal kezdődött, hogy eldugult a motortérben az esővíz elvezető cső. A computerdoboz alatt. Emiatt a víz befolyt az utastérbe a kábelköteg mellett. És mivel az ülésfűtés modulja a padlóra van beépítve az ülés alá, ez zárlatos lett. Ezért merülgetett az akksi. Mivel vízben állt az egész, egy idő után testzárlatra tette a can-busz magasfeszültségű oldalát. Ettől még két modul megadta magát. Az akksi vezérlő, vagy figyelő modul, meg a belső világításban is van egy, az is behalt. Elvittem computeres emberhez, még a hibajelenségek elején, akkor még csak merítgette az akksit, mondogatták a 300 meg 500 ezreket. Csípőfogóval kivágtam a szénné égett ülésfűtés modult, szigszalag a vezetékekre, és kész. Ingyen. Ugyan az ülésfűtés nem működik, de minden más igen, ami a busz zárlat miatt nem. Kell még vennem egy belső világítás egységet, meg az akksi vezérlőt. Persze sokkal hosszab és idegőrlőbb volt mire eljutottam eddig: megszerezni a service manuált, feltörni, megtanulni az autó rendszereit, mi hol van, mit hol lehet kiméregetni. Computer nélkül egy voltmérővel megtalálni a hibás modult. Így kazánfűtő és targoncavezető végzettséggel. Nem volt egyszerű na. Kellett vennem még egy akksit is, mert az állandó lemerítgetés 0-ra, tönkretette. Tavaly szeptemberben vettem bele egy névtelen asszem olasz 90 Ah-akksit, azóta mindig indul. 1-2 hete volt -15 hajnalban, simán betekerte.
Lukesz
2015.01.15 22:31:21
@Dözsi: Szia. Érdekes volt. Általában az akku vezérlő hiba és SRS hiba volt indítás után. Volt még valami amit kiolvastak, de nem tudtuk beazonosítani. Meg már nem is emlékszem pontosan. De ekkor még (nénány óra álás után indítva) üzemelt a CAN bus rendszer egy vezetékes módban, ezt is ki lehetett olvasni, majd pár perc után behalt minden. Ilyenek voltak: ablaktörlő, irányjelző nem működött. A fényszóró bólogatott, nem üzemelt csak valamelyik. A műszerfal semmit nem mutatott, sebességmérő, ford. mérő nem üzemelt. Fűtés semmi. Hiba üzenet számtalan, fék, akku, pirosan villogott folyamatosan. De a motor, váltó hibátlanul tette a dolgát. Ja a központi zár nem nyitott, kulccsal nyitva meg szirénázott a riasztó. Mindenesetre közel álltam hozzá, hogy tüzet rakjak a hátsó ülésen. Most már azért jó messziről nézve naggyából rendben van. Legalább megy, fűt, nem ázik be.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Köszönöm a válaszodat! 14v-ot mérek az akksi sarukon alapjáraton. Feltöltött akksival, illetve még másnap sem ír ilyen hibaüzenetet, de aztán már igen. Nem is engedi használni ezeket. Nem lehet bekapcsolni pl az ülésfűtést. Nem is a riasztóra gondolok, hanem az akksijára a riasztónak, ha esetleg zárlatos. És az a furcsa, ha áll az autó 2 napig, teljesen 0-ra lemerül. Hol lehet a riasztónak az akksija? Illetve van arra valamilyen lehetőség, hogy valami műszerrel ami rögzíti a mérést, rátenni és bezárni, hogy látható legyen mi történik. Mondjuk ha pár óra múlva elkezdi valami leszívni az akksit. Azért nem vennék egy újabb akksit egyenlőre, mert azt ami most benne van is ezért vettem meg. És nem oldódott meg ezzel a probléma. És állóhelyzetben merül le. Tudom, hogy nem a legjobb akksit vettem meg, az én hibám, hogy nem olvastam utána ennek a kérdésnek. De ahhoz, hogy egy 90 A/h-s akksi lemerüljön kb 2 nap alatt, kell úgy 3A áramfelvételnek lennie folyamatosan. A 30 mA-t a kocsi leállítása után mértem, lehet, hogy később valami miatt megemelkedik a fogyasztás.
Köszönettel.