Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kéméndi Zsolt

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az északi szakasz eddig is rendben volt - fotó: Urbanista  Újabb szakaszon bővül mától az M0-s, mégpedig az M6-os és az 51-es út között. Őszre még nagyobb dobás várható a fejlesztésben. Na persze az igazi nagyra - a kör bezárására, vagy akár egy Megyeri híd szintű…..
Kéméndi Zsolt 2013.07.02 12:58:30
Az M0-ás kérdését nagyon sok oldalról meg lehet közelíteni. Azonban érdemes néhány tényezőt a tisztánlátás kedvéért adottságnak tekinteni - ezeken lehet veszekedni, de változni nem fog:
- sugárirányú autópályák, Budapest találkozási ponttal,
- az országban ezek közötti egyetlen gyorsforgalmi összeköttetés - M0,
- a főváros földrajzi-területi viszonyainak egyenletlensége,
- az ország gazdasági helyzete és lehetőségei közép- és hosszú távon.
Az M0-ás szeptemberi állapotától fogva válik alkalmassá arra, amire egyébként 25 éve tervezték. A cél az volt, hogy a tranzit forgalom ne a Hungárián menjen körbe az M1-M7<-->M3 útvonalon, hanem a belvároson kívül. A nyugati szektor a budai hegyek alatt - ahogy le is írtam - az észak-déli forgalmat terelné le a budai rakpartokról. A létesítendő alagutak miatt a bekerülési költség akár 10szer több is lehet, mint a hagyományos, felszínen vezetett esetben. Ez a költség az űrszelvény méretének csökkentésével racionalizálható. Ez azt jelenti, hogy a személyautók használhatják a rövidebb nyugati szektort az időspórolás céljára, míg a nagy tehergépjárműves tranzit továbbra is kénytelen lesz a keleti szektor felé kerülni, amíg a lejjebb részletezett elemek ki nem épülnek.
Budapest belső útjai jelen állapotukban szintén kapacitáshiányosak, mivel a közlekedő autók számával nem születtek meg azok a fontos hálózati elemek, amik ezt oldanák: Körvasútsori-körút, Külső-Keleti-körút. Ezen utak szintén évtizedek óta léteznek, előbbi északon és délen tartalmaz Duna-hidakat is. Ezek a hálózati elemek lennének, amikkel a városban való egyéni közlekedés gyorsulhatna. Jelenleg Pesten a Hungária körút és az M0-ás között egyértelműen felfedezhető ezen elemek hiánya. Ezért használják a külső kerületek - valóban nagy kerülővel - az M0-ást.
Országos hálózati elemek hiánya:
kkk.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=6832
A kormányhatározatban és a terveken jól látszik, hogy a Bécs-Szeged útvonalon terveznek egy korábbi lehajtót az M1-ről, ami egy még külsőbb gyűrű lenne, és Pilis-Albertirsa térségében csatlakozna a majdani M4-eshez. Így a forgalomnak értelmetlen lenne M0-ig eljönni. Hasonló elemek láthatók a Dunántúlon is, amik pl. Eger-Szeged illetve Debrecen-Szeged útvonalakat ésszerűsítenék. Egyértelmű, hogy az összes elem kész kéne legyen, hogy jó hazai közlekedési rendszerről beszélhessünk, csak ehhez fontos tudni, hogy ezek költsége iszonyatos, sajnos a hazai gazdaság ezt kitermelni csak hosszú évtizedek alatt tudja.
Addig maradnak a már kialakult helyzet foltozgatásai, amik közül az M0 egy nem feltétlen rossz megoldás.