Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jhoward

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kisgyerekként minden gép tetszett nekem, ami pedig "magától" működött, azt egyenesen csodának láttam. A tömegközlekedésben viszonylag kevés dolog működött automatikusan akkoriban: ilyenek voltak a "tökönverős" kapuk* a metróban, és a mindenfelé sorakozó étel- és italautomaták. Róluk van szó: Ma…..
jhoward 2021.04.22 10:05:41
@NAR: Azért látok benne logikát. Ha minden (szabályosan, fizetve) áthaladónál működnek a karok ki-be, akkor nagyságrendekkel többször működik, és időben sokkal hamarabb jelentkezik a "műszaki szentháromság" (törés, kopás, lazulás), mint ha csak a renitens utasokat vágja oldalba. Meg aztán pszichésen is hatásos: elég nagy zajjal jelezte a környezetnek, hogy bliccelőt fogott, és akkoriban az ilyet bizony még sújtotta "dolgozó népünk megvetése" is... :-)
Múlt héten fekete-fehérben HÉV-eztünk, most viszont visszatérnek a színek a képekre, és ismét villamosokat fogunk kergetni Karl Holzinger fotói segítségével. 1976 május elsejének (vegyük észre a lobogókat mindenütt!) egy pillanata a Frankel Leó és a Török utca elágazásában. Valami fennforgás…..
Semmi gúny nincs a címben, tényleg az történt, hogy két, csupán helyrajzi számmal ellátott, tehát névtelennek tűnő közterületnek akart a XIV. kerületi képviselőtestület nevet adni, és ahogy kutatgattam az egyébként jelentéktelen utcaszakasz után, kiderült: van neki neve, csak elfelejtődött. Tényleg…..
jhoward 2016.04.19 14:57:35
@Utcabolond: Nem, az nem az. Amit a '86-os és azelőtti térképek jeleznek, az a Mogyoródi úttól északra egy kis utcácska, ami a Mexikói útról indul (tulajdonképpen a Hungária körút környéki Besnyői utca folytatása métnilag, valóban), és kábé a Várna utca vonalában csatlakozik be (keresztezi?) a Mogyoródi utat. Tehát a mostani autószervíz-gumiszervíz területén.
Nincs könnyű helyzetben a hazai Evopro, egy teljesen új konstrukciójú busszal kell bizonyítania, hogy a kompozit technológiában van lehetőség. Megnéztük, hogy életképtelen vagy pedig világszenzáció, a Budai várban próbázó különleges építésű magyar elektromos busz. Vajon…..
A harmincas-negyvenes évektől kezdve - talán német mintára? - épült néhány, az átlaghoz képest még ma is modernnek nevezhető középperonos megállóhely a magyar vasúton. A leglátványosabb közülük szerintem egyértelműen Kőbánya alsó (1944), ami rendes karbantartás esetén…..
A nagy, most már 100 éves múltra visszatekintő metróüzemek sajátossága, hogy a hálózat és a város fejlődése miatt egyes megállókat becsuktak, sok belőlük a mai napig megvan. Találhatunk ilyenek Párizsban, Londonban, de ilyennek számít ma már Bécsben a 2003-ban…..
Múltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A kereszteződés északnyugati sarkán még állt a Weisz áruház épülete, szemben a…..
jhoward 2014.02.16 10:45:02
@montmartre: A guglin jelzettől mintegy 150 méterre délre volt ez a villamoskereszt. Tim képén a villamostól balra látható "harmonikatető" (ami nyolc különálló, de szorosan egymás mellé épült raktárépület) a mai gugli-képen is látható.
Gyerekkorunkat tévés főcímzenék kísérték végig, és némelyikre talán nem csak azért emlékszünk, mert sokat hallottuk őket, hanem mert tényleg különlegesek voltak. Szerintem ilyen volt Dick Raaymakers (a.k.a. Kid Baltan) és Tom Dissevelt Song of the Second Moon című nótája: A fentebbi videó…..
jhoward 2014.01.31 18:24:42
Nehogy feledésbe merüljön egy 1966-os gyöngyszem:
www.youtube.com/watch?v=eDmPOQAkPNQ

Tévés főcímként is futott, egy TéKa című, közéleti szolgáltató műsor zenéje volt (tulajdonképpen a már említett Ablak elődje, illetve kezdetben egy rovata volt, ha jól rémlik); de igazán nem erről ismert, hanem egy alapműnek tekinthető gyerekfilm zenéjeként. Nos?
Mostanában néha beletúrok a régi képeim közé, és hagyom magam meglepni, hogy annak idején mi mindent lekattintottam csak úgy, apropó nélkül. Néha olyan dolgokat is, amik már nincsenek meg. Például a "klasszikus" Kökit. Kicsit sajnálom, hogy amikor megnyílt, még nem fotóztam,…..
jhoward 2013.12.13 17:07:08
@Hamster: Az eredeti, hetvenes évek legvégi tervek még nagyszabásúbbak voltak. Az volt az elképzelés, hogy a lakótelep továbbépültével egészen Kispest, Kossuth térig tartott volna a felüljáró, mint valami magasba emelt sétálóutca-tengely, és a közvetlen mellette építendő néhány áruház (akkor még nem gondolkodtak fél városrésznyi, összefüggő plazákban, mint most az Aréna, vagy a West End) első emeletére közvetlen, fedett kapcsolatot is biztosított volna. A végén "természetesen" a piac helyén építendő modern vásárcsarnok állt volna. Hát ezekre már nem volt pénz. Sem erre, sem a lakóházakra. Szerencsére? Vagy sajnos?