Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ÜgyBeles

0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Múlt héten kaptuk a fülest, hogy az Externetnél van, amikor a 8 megás ADSL csak 2 megával megy. Az Externet válaszában elnézést kért, és közölte, hogy az "alaphálózati szolgáltató minden előzetes értesítés nélkül csökkenti Előfizetőink maximális vonali…..
Jocó két hete arra lett figyelmes, hogy az addigi 8 megás internete szerény 2 megával suhan. Az ügyfélszolgálat némi mellébeszélés után csomagváltást javasolt. Felélte volna az Externet az ADSL-sávszélességét, azaz túl sok a felhasználó vagy a gonosz manó vitte el?…..
ÜgyBeles 2007.12.03 09:51:09
.
ÜgyBeles 2007.12.03 17:03:51
Üdv!

Ezt a levelet az Ügyfélszolgálatosok Országos Idegvédelmi Központja küldte Önnek.
Kérem, hogy mindenképp olvassa végig ezt a levelet. Hasznos információkat tartalmaz.

Alábbiakban felsorolunk pár pontot, amit kérjük mindenképp tartson be, amennyiben fontos Önnek egy kicsit is egy
Önnek segíteni akaró telefonos ügyfélszolgálatos.
Ön nem érzi át, miken mennek keresztül, sokszor az Ön hibájából. Legyen megértő ember és fogadja meg az alábbi néhány pontot:


1. Egy átlagember szeret feladatokat megoldani. Nem kell rögtön az ügyfélszolgálathoz fordulni, mert épp valami nem stimmel a géppel. Gondolja végig, mi lehet a hiba és próbálja meg Ön megoldani! Mennyivel jobban fog esni, ha sikerül egyedül és elmondhatja magáról, hogy ezt Ön oldotta meg? Ne legyen buta, vagyis inkább lusta.

2. Amíg nem ért a számítógéphez, NE RENDELJEN INTERNETET! Előbb kezdje az alapoknál. Tanulja meg egyáltalán kezelni a számítógépet és ha az megy, akkor jöhet az internet! NE FORDÍTVA!

3. Előző pontból következnek az alábbi problémák: Ön telefonál, ügyfélszolgálat segíteni próbál, de nem megy. Vajon miért? Az Ön butasága miatt, mert azt sem tudja, hova kell kattintani, pedig elmondjuk világosan, de Ön csodát vár egy telefonos segítségtől. Sokszor még személyesen a helyszínen is nehéz megoldani egy problémát, nemhogy telefonon. Telefonos segítség esetén szükség van egy minimális segítségre az ügyféltől nekünk is, hiszen nem látunk rá az Ön gépére!

4. Van egy szlogen, ami szerint az ügyfélnek mindig igaza van. Hát nem! Ezt csak mondják. Az ügyfél a legtöbb esetben nem ért hozzá, nem tudja mi hogy van, nem ismeri az ÁSZF-et, szerinte okkal reklamál és még fel is hív minket. És ha felhív, akkor értelemszerűen nem ért hozzá, elakadt, stb. Egyértelmű, hogy van olyan, amikor az ügyfélnek valóban igaza van. Ebben az esetben higgye el, hogy a szolgáltató elismeri és megpróbál segíteni. Ha viszont a szolgáltató ragaszkodik az ő álláspontjához, akkor higgye el: neki van igaza és segítsen minket, ne hátráltasson az okoskodásával és elveivel.

5. Valami nem működik otthon? Nincs internet? Nem megy a levelezés? Ne azzal kezdje a hívást, hogy "nem megy a net, önöknél van valami központi hiba?" Nagy számok törvénye alapján igen kicsi az esélye annak, hogy pont azért ne működjön Önnél, mert központi hiba van. Vagy Ön rontott el valamit, vagy valóban központi hiba van, de ne ezzel kezdje. Ha központi hiba van, úgyis meg fogja tudni.

5. Felesleges kiabálni. Tartsa szem előtt, hogy a túloldalon egy ember van, aki segíteni próbál Önnek! Azzal nem ér el semmit (sőt, saját magát minősíti ezzel), ha kiabál és sértő szavakat használ. Maximum annyi történik, hogy miközben Ön kiabál és sértegeti az ügyfélszolgálatost, az egész cég magán röhög, mert ki van hangosítva. :) Arról ne is beszéljünk, hogy ilyen esetekben csakazértis elhúzódik az ügyintézést, csakazértis szivatni fogják Önt, hiszen Ön egy "bunkó köcsög beképzelt" ügyfél és nem érdemli meg a segítséget. Ne sértődjön meg ezeken a szavakon, de az az ember nem normális, aki nem adja meg a másiknak a tiszteletet. Kedves, segítőkész legyen és visszakapja, higgye el.

6. Minden telefonos ügyfélszolgálatot úgy hívjon fel, hogy Ön előtt van valami azonosító. Minden szolgáltató a számlán feltüntet ügyfélazonosítót, vagy úgynevezett loginnevet/felhasználónevet. Ezek hiányában az ügyfélszolgálatosnak külön keresgélni kell az Ön adatlapját, így elhúzódik az azonosítás, ügyintézés. Az idő meg pénz. Csak induljunk ki a feleslegesen generálódó telefonszámlából, ami csak Önnek rossz.

7. Az internet működik! Higgye el! Sok 100 millióan használják világszerte. Magyarországon több, mint 4 millióan kb (nem csak ADSL). Mivel műszaki dologról van szó, bárhol, bárkinél előfordulhat fennakadás, hiba. Ezen ne akadjon ki. Hívja fel az ügyfélszolgálatot a fent és lent leírtak szerint és mindent megtesz a szolgáltató, hogy elháruljon a hiba. Amennyiben betartja a felsorolt pontokat.

8. Tudjuk, persze, hogy akárki is telefonál, hogy nem működik az internete, mindenki épp dolgozni akar... dehogy töltögetnek az emberek, neeeem, nem pornót és híreket nézeget, dehogy. Sőt, mindenki nagy-nagy kártól esik el, ha nem jut internet közelbe. Elmagyarázom: az ADSL egy egyéni "luxus". Örüljön, hogy van, örüljön, hogy havi pár ezer Ft-ért információ áradathoz jut, letölthet olyan filmeket, amelyek még meg sem jelentek, olyan érdekes olvasmányokat talál, melyeket máshol nem, olyan adatokhoz juthat hozzá ingyen, melyek alapesetben pénzbe kerülnek. És ha épp fáj az asszony feje, kedvére válógathat a pornó oldalak között is. Persze, lehet munkára is használni, de az ADSL egy "egyszerű" technológia és számolni kell a meghibásodásával. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem érdekli a szolgáltatót (magyarul le se szarjuk, komolyan), hogy Ön mire használja. Semmi közünk hozzá, így felelősséggel sem tartozunk azért, mert ÉPP munkára használja és pont akkor nem megy. Cégek pedig rendeljenek más alternatív szélessávú kapcsolatot, nézzék meg a garantált sebességet, a hibaelhárítási időt. Utánanézett? Tudja? Akkor észrevette, hogy ezeknek a havidíja az ADSL sokszorosa lehet. Igen, hiszen meg kell fizetni a minőséget és rendelkezésre állási időt. Csak egy hozzá nem értő, buta cégvezető rendel munkaeszközként hétköznapi ADSL-t. Gondolja már át és ne reklamáljon, ne akarjon egy egyszerű ADSL meghibásodása végett kártérítést kapni. Nem is fog. Még csak az kéne. Ön a hülye.

9. Szolgáltatókról pár mondat: a szolgáltatók nagy része az adott telefonszolgáltatótól (pl. T-Com) bérli a vonalat. X összegért megkapja, melyet úgymond tovább értékesít az ügyfél felé. Sajnos (tényleg sajnos), alapesetben a szolgáltatók nem látnak rá az ADSL modem és az ADSL központ között lévő kapcsolatra. Pedig a legtöbb meghibásodás ezen 2 eszköz között történik. Hiba esetén (miután kizártuk 99%-os biztonsággal, hogy nem az ügyfélnél van a hiba) a szolgáltató továbbítja a hibát a T-Com felé, akinek ADSL esetén 72 órája van a hibajavításra. Igen, jól látja, maximum 3 nap internet nélkül. Bele ne haljon. Olvasson addig könyvet. Természetesen vannak olyan szolgáltatók, akik betelepültek a T-Com ADSL központba (hurokátengedés/átvétel) és rálátnak a központra. De ebben az esetben se várja, hogy 1-2 óra alatt elhárul a hiba. Ne hivatkozzon, hogy nem tud dolgozni. Mindenki ezt mondja nekünk és ha igaz, akkor csodálkozunk, hogy minek vannak egyáltalán munkahelyek, ha ennyien otthon dolgoznak az interneten...

10. Vannak bizonyos egyszeri díjak, esetleges plusz költségek. Nem kell megkérdezni, hogy miért van ez, meg miért ennyi. Kenyér vásárlásakor is megkérdezi, hogy miért ennyi? A másik pedig, hogy attól, mert felemlegeti a konkurencia árát, nem lesz Önnek alacsonyabb a havidíja. Mi is tudunk a konkurencia árairól. Inkább vizsgálja meg a kisbetűs részeket egy feltűnően alacsony internet esetén. Ha pedig talál olcsóbbat és kellően körülnézett, váltson. Ez van. Ez az árverseny.

11. Egyik legfontosabb pont, talán ezzel is kezdhettük volna: HIBAÜZENET! Ezek nem hibaüzenetek: Internet Explorer-A lap nem jeleníthető meg; Outlook-Kiszolgáló nem található. Ha ezzel hívjuk fel az ügyfélszolgálatot, semmit sem segítünk, csak azt bizonyítjuk, hogy előbb akartunk internetezni, mint számítógép használatot tanulni és jelenleg egyikhez sem értünk igazán.
Hibaüzenetet csak router nélkül generálhatunk, tehát akkor lesz a Windowsban csatlakozási hibaüzenet, ha kiiktatjuk a routert - amennyiben használunk - és a gépet közvetlenül az ADSL modemmel kötjük össze. Ilyenkor létre kell hozni egy szélessávú kapcsolatot. Ezt elindítva - ha nem sikerül kapcsolódni az internetre - kapunk egy 3 jegyű számot és egy mondatot. Na, csak eljutottunk idáig. Ezt a kódot bediktálva és elmondva, hogy miket próbált végig, segítőkész hangot fogunk hallani a vonal másik végén. Persze nem győzöm hangsúlyozni: a fent leírt, többi 10 pontot tartsuk be!

12. Utolsó (előtti), inkább csak technikai pont, mely nem hiába van utolsó helyen. Aki ideáig elolvasta ezt a szöveget és be is tartja, sokkal eredményesebb lehet a hibajavításban és kedvesebbek lesznek vele az ügyfélszolgálaton is. Tehát: ha nem tud kapcsolódni az internetre, akkor első körben nézze meg az ADSL modemem lámpáit, melyek világítanak, melyek nem. Általában amiknek világítania kell: Power, Adsl link, Ethernet (Lan) link. Na mi van, ha a power nem világít? Nem kap áramot. Többet nem segítek. És mi van, ha az ADSL link nem világít? Nincs kapcsolat a modem és a központ között. Ethernet (Lan) link nem világít: a modem nem érzi magát "összekötve" a géppel, vagy a routerrel.
Hibajavítás Power lámpa hiba esetén: be van dugva a konnektorba? :) Ha nincs, szóljon a szolgáltatójának.
Hibajavítás ADSL link esetén: húzza ki a konnektorból a modemet pár pecre, majd dugja vissza. Várjon 2 percet. Ha ezután sem világít, szóljon a szolgáltatónak.
Hibajavítás Ethernet esetén: ellenőrízze a kábelezést, be van e dugva minden. Ha igen, szóljon a szolgáltatónak.

13. K*rvára nem érdekel minket, ezért ne is hangoztassa, hogy Ön mivel foglalkozik. Vagyis talán érdekel minket, kivéve, ha ezek közül valamelyik Ön: újságíró, ügyvéd, sakkozó. Nem szeretném elmondani a személyes véleményem ezen foglalkozást űző emberek általános hozzáállásáról az ügyfélszolgálattal szemben. Nagyon örülünk neki, hogy Ön ilyen jó dolgokat csinál, ez a munkája, de igazából leszarjuk. Eleget hangoztatják már (ki tudja milyen céllal) és elegünk van. Semmit sem ér el vele, ha bemondja "de kérem, én újságíró vagyok"; "ügyvéd vagyok", stb. Csak fogni fogjuk a fejünket, hogy megint egy beképzelt valaki, aki azt hiszi, hogy okosabb nálunk, csak mert az iskola miatt később kezdett el dolgozni és azt hiszi mindenkinél jobban tud mindent. Nem. Nyugodjon meg, ilyen esetekben mi mindent jobban tudunk és ezt Ön is tudja: nem hívott volna fel minket.

További kellemes internetezést kívánok mindenkinek!