Adatok
SzFeri
0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A múltkori színes bejegyzés után most ismét kicsit fekete-fehérbe váltunk. Balt Korthals Altes ezen képei nem egyszerre készültek, de a típusok és végállomások alapján arra tippelek, hogy 1979-80-ban járunk.
Gyerekkoromat idézi a Ganz csuklós látványa a 61-esen. 1980 márciusában váltották le őket…..
Nemrég színpompás villamosos felvételeket láthattunk Balt Korthals Altestől, most viszont átállunk a fotózás sötét oldalára, már tudniillik hogy a fekete-fehér képekhez, merthogy ilyeneket is készített:
A képekhez sajnos nem kaptam dátumokat, de valahogy olyan őszi délutáni hangulat honol ezen a…..
SzFeri
2021.08.03 14:36:07
@Sam. Joe: A közlekedésben a "megfutamodás" kifejezést arra használják, amikor a vasúti jármű, a vezető akarata ellenére elindul.
HamPLÓ
"Huss" - ez a hangja annak, ahogy mindenki elszáguld a budapesti jegyrendszer mellett
2020.02.03 07:00:00
A felső-sziléziai nosztalgiavillamoson látott elektronikus jegykezelő készülék kapcsán kérdeztétek, hogy hogyan is működik az, úgyhogy most erről írok egy kicsit - szigorúan felhasználói oldalról, mert nem ismerem a rendszerek technikai hátterét.
Nincs könnyű dolga a jegygyűjtőknek az utóbbi…..
Bár a külföldi fotósok képeit elsősorban azért szeretem, mert készítőik a hazai közlekedésbarátok többségével ellentétben jó minőségű géppel jó minőségű színes filmre dolgoztak, a múltkor megismert Balt Korthals Altes fekete-fehérben is igen hangulatos utcaképeket örökített meg.
Hideg, nyirkos…..
SzFeri
2019.01.06 16:14:59
@Hamster: A leszállás után továbbment és a Gerlóczi utcánál lévő vágánykapcsolat után fogott vissza, majd átjárva azon ment be a felszállóhelyre. Ez a vágánykapcsolat a későbbiekben is még megvolt. Ha jól emlékszem csúcsidőben 2-3 percenként indultak a járatok, pótolva mindhárom viszonylatot.
SzFeri
2019.01.06 16:51:35
@Hamster: Az áramszedő csalóka, mert a rövid menetidő és a sok visszafogás miatt engedélyezve volt az egyszedős közlekedés.
Ismét tekintsünk vissza kicsit november 25-re, a budapesti villamostörténet legnagyobb nosztalgia felvonulására!
A nap nekem valamikor hét körül indult az Örsön, ahol el akartam csípni a főműhelyből, illetve Zugló kocsiszínből Budafokra induló kocsikat. Egy részüket sikerült…..
Geoffrey Tribe 1969 nyarán járt (először) Budapesten, így Ab van Donselaarral ellentétben még a metró előtti idők budapesti tömegközlekedését is fotózhatta. És ez lényegi különbség: akkoriban ugyanis néhány éven belül nem csak a Rákóczi úti villamosvonalak szűntek meg, hanem az ezekre ráhordó…..
A múltkor már láttunk néhány variációt a BSzKRt F1A típusú villamosainak lehetséges kinézetére, de mivel maradt még kép a tarsolyomban, folytatnám a képmutogatást. Hogy ne nézzetek teljesen autistának ("szegecsszámláló talpfacsókolgatónak"), igyekeztem úgy összeválogatni a fotókat, hogy a technikai…..
SzFeri
2013.03.03 09:54:13
@Hamster: Az embernek pillanatok alatt sikerül átállni a vezetett kocsi berendezéseinek kezelésére. Van ilyen ma is: egy ICS KCSV csere estén, vagy a sima és a K tátra esetében.
A Kamaraerdő végállomás visszafogás után baloldali, ott az ajtót nyitotta a vezető, a csukás meg az első fékezéssel valósult meg.
Ezen kívül még az Elágazás volt, kifelé menet, baloldali peronos, de az ottani utasok kiképeződtek a pisztolyzár kezelésére.
A járműkiadás akkor is és most is előre tervezett, estére összepárosul a kocsiszám és a forgalmi szám, ebben eltérés már csak akkor lehet, ha műszaki hibás a jármű. Persze lehetett irányítani a műszakosokat, hogy másnap, egy adott forgalmi számba melyik kocsit adják ki, ha kellően alá volt támasztva, akkor meg is volt.
A Kamaraerdő végállomás visszafogás után baloldali, ott az ajtót nyitotta a vezető, a csukás meg az első fékezéssel valósult meg.
Ezen kívül még az Elágazás volt, kifelé menet, baloldali peronos, de az ottani utasok kiképeződtek a pisztolyzár kezelésére.
A járműkiadás akkor is és most is előre tervezett, estére összepárosul a kocsiszám és a forgalmi szám, ebben eltérés már csak akkor lehet, ha műszaki hibás a jármű. Persze lehetett irányítani a műszakosokat, hogy másnap, egy adott forgalmi számba melyik kocsit adják ki, ha kellően alá volt támasztva, akkor meg is volt.
Az "Ezerötszázas" egy legenda. És most nem a Ladáról beszélek, bár érdekes (jellemző?) módon a bejegyzés tárgyául szolgáló villamostípusnak is van egy kicsi szovjet vonatkozása: a járművek beceneve "Rata" volt, az ország légterében akkoriban megjelenő szovjet vadászgépek (melyek közt valódi "Rata"…..
SzFeri
2013.02.12 18:58:51
@Hamster: Az én meglátásom szerint a Combinoról sokkal lassaban kászálódnak le az emberek, mit az ipariról, mert a lépcsőre lépés már adott egy lendületet a gyors továbblépésre.
SzFeri
2013.02.12 19:00:08
@SzFeri: <lassabban>
SzFeri
2013.02.12 19:48:34
@Hamster: Balesetről nem tudok (ettől még lehetett), inkább jó sztorik kerekedtek ki belőlük a sör mellé.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amikor 1979-ben az óbudai kocsiszínnél indítottam, akkor a 33-ason 2 pótos szerelvények jártak és a kocsiszínben fordultak. A 11-esen ICS-k, a 33A-ban pedig stukák közlekedtek.
A tátra és a légfékes ikerkocsi együttes közlekedésére Újpesten, a 10-10A vonal volt jó példa. Mentem a légfékes 10A-val elöl és a 10-es tátra már a második megállóban utolért, mert az egysávos, kétlépcsős ajtóknál nagyon lassan ment az utascsere. És hiába látták, hogy ott van utánunk a tátra, mégis mindenki ide nyomakodott fel.