Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SzabóLukács

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Patthelyzet: az utca szűk, de a lakók ott akarnak parkolni. Ahogy szinte az egész kerületben. A gyalogosok, babakocsival vagy kerekesszékkel közlekedők egyre inkább kiszorulnak az utcáinkból. Jönnek a turisták, hogy gyönyörködjenek a műemlékeinkben és ehelyett kerülgethetik az…..
SzabóLukács 2013.01.19 20:38:32
Kedves Márta!

A várszoknya közlekedési anomáliáival kapcsolatban szeretnénk felhívni figyelmét az önkormányzat legújabb tettére, mellyel meg akarja akadályozni a Várfok utcai autómentességét a Száll Kálmán téri szakaszon. Úgy értesültünk, hogy hiába fogadta el a BKK a Várfok utca forgalomcsillapítását (a lényeg, hogy az autók nem hajthatnának be csak a buszok, amelyel a Csaba utcát sem használhatnák)az I. ker. önkormányzat a vári lakók érdekeire hivatkozva nem egyezik bele a forgalomcsillapításba, holott tudtunkkal ez nem is első kerületi terület.

Mi ezzel a baj?

Csupán annyi, hogy a Batthyány utca felső szakasza ma menekülőút, amit azok használnak előszeretettel, akik ki akarják kerülni a Széll Kálmán téri dugókat. A Csalogány utcából az Erőd utcán felkanyarodnak a Batthyány utcára, amelyen végigszáguldanak, aztán rákanyarodnak a Várfok utcára, keresztülhajtanak a Vármező utcán, a Várfok utca Száll Kálmán téri részén pedig a buszok és gyalogosok között a Csaba utca érintésével már ott is vannak a Krisztina körúton. (van egy darab gyenge fekvőrendőr)

Egyszerű és olcsó, lakosságbarát megoldások:

Korábban kértük már az önkormányzatot informálisan a képviselőinken keresztül, hogy vessen ennek véget, változtassa meg a forgalomtechnikát (pl. a Battyány utca Várfok és Ostrom utca közötti szakaszán fordítsa meg a haladási irányt, így itt akár egy sétahely is kialakulhatna a Várnegyed Galériához csatlakozva. Természetesen ebben az esetben a Bécsi kapu előtt engedélyezni kell a visszakanyarodást az Ostrom utcáról- ezt amúgy is sokan megteszik - a Várfok utcára, hogy a Batthyány utca fordított forgalmi irányú részén lakók autóval is hazamehessenek) de nem kaptunk választ.
Talán ennél is jobb és mindenki számára működő megoldás lenne az Erőd utca Csalogány és Hattyú utca közötti részén a forgalmi irány megváltoztatása, hiszen itt fordulnak rá a Batthyányi utcára az autósok. Ezzel a megoldással ráadásul a Várba továbbra is fel lehetne menni, a Batthyány utca felső részén élők is hazajutnának, hiszen a Shell kút mögött szabályosan vissza lehet kanyarodni a Hattyú utcára majd innen a Batthyányira! Ennyit a váriak biztosan megtennének értünk, hiszen alig kétszáz méterről van szó, de aki a menekülőutat keresi minden bizonnyal innen, a Száll Kálmán tér torkolatából már nem fog visszakanyarodni.

Mi a mostani helyzet:

Adott a szűk és meredek, normális esetben a Várba vezető gyalogosútvonalként is szolgáló Batthyány utca, ahol annyi autó jár, mintha főút lenne. Ezeknek az autóknak legalább a 90 százaléka egyszerűen erre menekül, azaz nem kerületi és nem a Várba igyekszik. Az önkormányzatot azonban ez nem érdekli, nem foglalkozik a forgalomcsillapítással egy olyan útszakaszon, ami sok mindenre jó, de arra biztosan nem, hogy enyhítse a Széll Kálmán téri dugót. Persze forgalomszámlálást sem csináltak, és azt sem vizsgálták meg, vajon merre is mennek az autók, a verdik t kimondatott: a Várba - persze ez nem igaz.

A reménysugár:

A Széll Kálmán térre most elfogadott tervben benne van a Várfok utca tér felőli részének autómentesítése. Ez nekünk jó, hiszen így nincs értelme a Batthyány utca felé kerülni. Erre fel az önkormányzatunk megvétózza a döntést, mert azt mondja, hogy mi lesz szegény váriakkal, akik nem tudnak nyílegyenesen lemenni az Alkotás utcába vagy a Szilágyi Erzsébet fasorra. Ez persze álságos, hiszen a váriak egyrészt mehetnek a Palota úton, aztán a Logodi utcán, de ha mindenképpen a Széll Kálmán téren keresztül közlekednének akkor is lemehetnek az Ostrom utcán, majd a Shell mögött visszakanyarodhatnak a Száll Kálmán tér felé. Ez nem nagy kerülő, kb 5 perc. És ezért szívjuk mi továbbra is az előttünk kapaszkodó autók bűzét????? A várszoknyán?????

Ezért kérjük Önt, kérdezze meg a polgármestert a testületi ülésen a tényeket felsorakoztatva, miért nem akarja megszüntetni a Batthyány utca felső szakaszának menekülőút jellegét. Mért nem tesz semmit az ellen, hogy egy kedves, ódon utca itt a várszoknyán teljesen ellehetetlenüljön. Magyarázza el, miért nem tudnak a váriak mondjuk a fent leírtak szerint az Ostrom utcán lemenni a Széll Kálmán térre. Vagy mondja el érthető érvekkel alátámasztva miért nem lehet az Erőd utca érintett részének forgalmi irányát megváltoztatni??? És végezetül, hol van a környezetvédelem, a környezettudatosság, miért nem védi a kerület polgárait az átmenőforgalommal szemben?????
Arra is rá kellene kérdezni, hogy az V. kerületet, hogyan lehetett szinte teljesen autómentesíteni és miért ágál ez ellen az első kerület, amely Buda és a város gyöngyszeme lehetne???

Kérjük Önt, ha teheti mindezt írásban is kérdezze meg polgármesterünktől, hiszen ezekre a kérdésekre kimerítő és részletes válaszokat és nem egy odavetett "nem lehet sajnos megoldani" szokásos reakciót várunk.

Bízunk abban, hogy segítségünkre lesz,

Köszönettel
sokak nevében
Szabó Lukács
SzabóLukács 2013.01.22 23:11:05
Kedves Márta!

Köszönjük.
Ami a fentieket illeti, kissé lehiggadva lenne még néhány gondolat, amit megosztanék Önnel.

Számunkra az a legnagyobb baj, hogy itt a Várszoknyán, legalábbis az északi részén tulajdonképpen úgy vagyunk, mintha nem is lennénk - legalábbis az önkormányzat szemében.

Gondoljon csak bele, mi történt ezen a területen az elmúlt 20 évben?
Semmi!

Ez még jó is lehetne, persze, csak hát a semmi esetünkben a folyamatos leépülést jelenti.

Nézze meg a keleti oldalt:
A Lovas úton 5 méterenként fekvőrendőr van.
A Logodi forgalmi irányát megváltoztatták és egyirányúsították.
Minden NAGYON HELYES, hiszen a forgalomcsillapítás érdekében történt.

Vajon a Batthyány utca fenti része nem érdemelné meg ugyanezt?

Szerintünk igen.

Ezért is fordultunk Önhöz, mint aki érzékeny a környezeti témákra.

És ami fontos: nem azt szeretnénk, hogy a váriaknak rossz legyen, biztosan van olyan közlekedési megoldás - akár azok, amelyeket felvetettem - ami mindeninek megfelelő lenne.

Erre kell kérni a szakirodát, hogy keresse meg az alternatívákat - nem lehetetlen!

Ha már a Várfok utca Széll Kálmán téri rendezése az önkormányzatnak nem tetszik. Bár érdekelne, hogy - mint fentebb írtam - miért ne tudnának lejutni a váriak az alternatív útvonalakon (Ostrom utcán lemenni, Shell mögött visszakanyarodni a Széll Kálmán térre, illetve a Logodi utca - Mikó utca útvonalon eljutni az Alkotás utcára)a városba.... és akkor fellélegezhetne végre a Batthyány utca rengeteg választója...

köszönöm még egyszer, hogy elolvasott!