Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MKMARTA

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
III. Elsüllyedni a motiválatlanság mocsarábanTudományos felmérések, megvalósult e-learning tanfolyamok tanárai és a távtanulást kutató szakemberek tapasztalata egybehangzóan azt igazolja, hogy az e-learninges oktatás csak akkor lehet hatékony, ha sikerül optimális összhangot…..
MKMARTA 2013.01.10 16:27:55
Ha én diák volnék, sohasem haboznék... hogy online tanuljak. Nekem mint nyelvtanárnak ezek a módszerek látszanak járhatónak:

1) Online feladatkiküldő és értékelő rendszerek.
Ezeket az újabb tankönyvekhez adják, de pl. van külön csak nyelvtan feladatokat tartalmazó is, amihez szintén megvan a tankönyv, megoldókulccsal. Önálló tanulásra is alkalmasak, de én azért ettől óvnám a tanulókat, mert biztosan felvetődnek kérdések, és csak jó ha van egy tanár kéznél. Tehát a diákjaink eljárnak órára, de mellette használják a tankönyvhöz tartozó online feladatmegoldó és értékelő rendszert. A tanári kezelőfelületen kiadom az aktuális leckéhez tartozó feladatokat (határidővel vagy anélkül), majd nyomon követhetem, kinek melyik feladat hogyan sikerült, de még azt is, ki mennyi időt töltött el vele. Nagyon változatosak a feladattípusok, pl. videóanyagok is vannak. Beállíthatom, hogy a feladatok után a százalékos eredmény mellett lássa-e a diák a jó megoldásokat, lehetőséget adva ezzel az önálló begyakorlásra, vagy könyörtelenül elrejtem a szeme elől, mert ezt az anyagrészt már rég tudnia kéne, és parancsba adom, hogy addig kell szenvednie, amíg el nem éri a 100 %-ot. Egyébként a gép kiírja a csoport átlageredményét is, feladatonként, fejezetenként, személyenként, vagy ahogy akarom. Vannak tanár által javítható feladatok is, pl. fogalmazás, amit meg lehetne oldani e-mailben is, de így minden egy helyen marad. Van beépített üzenő is, ahol egyszerű szövegformátumban írhatunk egymásnak. Pl. az általam kigondolt témákról fogalmazást (persze célszerű dokumentumban megírni, menteni, majd bemásolni az üzenőbe, nehogy közben "elszálljon"). Fájlmegosztásra nem alkalmas, pl. képet, flikk-flakkos szöveget, mp3-at, videót, powerpoint prezentációt nem tudunk egymásnak küldeni, de ezekre csak a legritkább esetben van szükség, azt megoldjuk e-mailben.
2) Online Learning Management System (LMS) = online oktatórendszer
Ebben a fent említett hiányosságok köddé válnak. Én próbáltam egyet, ami a fájlmegosztó, a videotelefonálás/chat és a digitális tábla összeházasításából jött létre. Tehát a tanár és a diák chat vagy videochat kapcsolatban van. Online meghívom a diákokat az órára, azaz elküldöm az időpontot és az óra linkjét emailben vagy a rendszeren belül. Előre feltöltöm az anyagokat, az órán meghallgattatom, megnézetem, elolvastatom. Mindenbe belemutogatok, firkálhatok, aláhúzhatok stb., mint egy digitális táblán. Feltöltehetm ugyanazt a feladatot üresen és megoldva, össze lehet hasonlítani. A diák is beleszólhat, belemutogathat, beleírhat, firkálhat, aláhúzhat, ha arra jogosultságot adok. Feltehetek körkérdést, ami eléggé szórakoztató, mert kördiagramon mutatja, hogy pl. hányan szeretik a romantikus filmeket, a sci-fit vagy az akciófilmeket, s rögtön lehet egymást győzködni az adott nyelven. Természetesen az egész óra közben folyamatosan beszélgetünk. Sokan egyszerre! (Ha akarom, akárki belehallgathat, chatelhet, még ha nem is iratkozott be hozzám, de akkor nem fizet, vagy meg kell oldani az online fizetést.) Egyetlen kellemetlenség, hogy az anyagokat nekem kell feltöltögetnem, na de ki bánja, ha nem kell elmennem otthonról!
3) Digitális tankönyv és/vagy digitális tanári kézikönyv
A diáknak van egy DVD-romja a tankönyv teljes anyagával (ugyanúgy kell lapozni, mintha könyv lenne, csak az audio- és videofájlok bele vannak építve az adott oldalba, nem kell lülön keresgetni; van benne szótár kiejtéssel; ugrálni lehet benne, és nagyon jól átlátható, csak éppen beleírni nem lehet), a tanárnak van egy DVD-romja, ami tulajdonképpen egy digitális tanári kézikönyv. Különbség a diák DVD-romjához képest, hogy itt látni lehet a jó megoldásokat a feladatoknál, vagy el is lehet azokat rejteni. (Ezt sima, tanáros órán is jól lehet használni, projektorral.) Szerintem online úgy érdemes alkalmazni, ha a tanárnak és a diáknak is megvan a tanári kézikönyv DVD-rom (a diák természetesen nem csalhat, nem nézheti meg előre a feladatok megoldását) és van videochat vagy online LMS.

Ti próbáltátok már? Hogy tetszett?