Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kövérmadár [swe]

0 bejegyzést írt és 11920 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ass blaster Gyerekiahóra... 2017.09.16 22:40:11
Körülbelül két évvel ezelőtt írtam egy posztot. A poszt nem érdekes, nem vagyok rá büszke később bocsánatot is kértem érte. Nem ez a lényeg, hanem hogy a hozzászólások között teret adtam egyik barátomnak akinek, hát hogyis mondjam, elég sajátos világképe van. Több más blogról kitiltották már, de…..
Kövérmadár [swe] 2019.03.30 07:50:47
@diggerdriver:
Mitol lehetne jo gazda az allam?
Rendelkezesere all gyakorlatilag vegtelen mennyisegu toke (akar atcsoportosit, akar nyomtat).
Nincs kenyszeritve, hogy termelekeny, innovativ, optimalizalo legyen.

Munkaadonak lehet jo (kenyelmes), ld a gyaron beluli munkanelkuliseget. Lehet stabil munkaado, stb.

De versenykepes csak nagyon korlatozottan lehet.

Az allami cegek vezetoi, kozepvezetoi szinttol mar, inkabb partreferencia, haveri alapon mukodik, mintsem ratermettseg, tapasztalat, szakmai kompetencia alapjan. Ez megint magaban hordozza a "bukast".

Jobb esetben, amikor nem egypartrendszer van, idonkent (mindegy, hogy 4-8-12 evente) cserelodik a garda es mindenki azzal van elfoglalva, hogy a sajat kis pecsenyejet jol atsusse, mielott tavozik. Ha nem cserelodnek, akkor pedig matuzsalemek maradnak az iranyitasban, kihalasos alapon.

Lehet, hogy van olyan, idealizalt eset, amikor mukodhet a dolog, de szamomra ez jelenleg elkepzelhetetlen.
Kövérmadár [swe] 2019.03.30 08:40:50
@diggerdriver:
Ez nezopont kerdese.

Jelen esetben a ketkezi munkambol szarmazo jovedelmemet fektetem be a tozsden.
A befekteteseim 95%-a nem spekulacios jellegu, hanem kifejezetten csak osztalekhozamert tortenik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy "kolcsonadok" a vallalatnak, ezert eves szinten "kamatot" fizetnek.
Az altalam "vasarolt" cegek ingatlanberuhazasbol, uditogyartasbol, elelmiszergyartasbol, dohanytermekekbol, telekommunikaciobol... elnek. Mind mogott van egy vagy tobb termek vagy szolgaltatas, tehat nem a semmibol semmit vagy penzbol penzt elv ervenyesul.

A maradek 5% viszont "spekulacios" jellegu befektetes. Annak is olyan formaja, hogy megveszek nagyon olcso reszvenyeket es varok. Ha bejon es felszalad az ertekuk, akkor nagy haszonnal eladom, ha nem, akkor vagy sikerul eladni nullszaldosan vagy lenyelem a veszteseget.
De ez is inkabb olyan spekulacio, hogy arfolyamnyeresegre megyek, nem shortolva, nem direk ugy manipulalva, hogy masok karan nyereszkedjek (nem is tudnek, ahhoz millioszor ekkora osszeg kellene), hanem bizva abban, hogy egy-egy vallalat K+F teren valami olyat talal ki, amivel berobbanhat. Vagy korabbi, jol teljesito vallalat ujra magahoz ter. Ha bejon, orulok; ha nem, akkor is legalabb megprobaltam :)

Ha ezzel is gondja van Max-nak, akkor zarassa be az osszes kamatozo bankbetetet, allamkotvenyt, kereskedelmet, mert ott is, ezen az alapon, penzbol lesz penz.
Határátkelő A nagy lelépés 2019.03.26 06:30:00
Sokan vágyunk arra, hogy lelépjünk – hosszabb vagy rövidebb időre magunk mögött hagyva a hétköznapokat. Aztán persze sokaknál ebből nem lesz semmi, de vannak, akik megvalósítják álmaikat. Utóbbiak közé tartozik Nikolett is, aki hat éve már írt ide, akkor még Finnországból.…..
Kövérmadár [swe] 2019.03.28 06:16:39
@Arthamyr:
Relativ jo kornyeken van a telek, arrafele keves a kulfoldi (meg az europai is), viszont kozvetlenul mellette (5km) egy fejlodo varos van, most epul egy bevasarlokozpont is.
Aron alul jutottam hozza, raadasul nagy szerencsem is volt, mert kiderult, hogy nem "nyaraloovezet", hanem "epitesi telek" (belterulet vagy minek hivjak).
65.000 kr-ert vettem, de a hasonlo meretu telkek 125-ert mennek a kornyeken.
Ha nem nyulok hozza is keresek vele 10 ev alatt, ugy gondolom. Hogy mennyit, majd kiderul.

A lelakasban biztos vagyok, azt nem tudom, hogy 10-20-50... ev mulva kezd majd latvanyosan hanyatlani. Ezert sem tervezek 10 evnel tovabb itt maradni. Meglatjuk :)
Kövérmadár [swe] 2019.03.28 09:14:23
@somlobodog:
Ez engem is erdekelne... :D

@Arthamyr:
Mert meg van egy B-tervem is a telekkel. Ha varok az eladassal + aprankent fejlesztem, akkor kb. 5 ev mulva lehet rajta egy kis haziko, amibe akar be is koltozhetek ideiglenesen. HA talalok a kornyeken munkat + hetvegente tudok tovabb dolgozni, akkor az "utolso" 5 evben megjobban megtamogathatom a nyugdijat a kozel ingyen lakhatassal.
De ezt majd 5 ev mulva meglatom. Ha megsem ez lesz, akkor eladom hazikostul, mindenestul es meg tobbet is kerestem rajta, mintha most adnam el.

Egy dolgot hagysz ki a szamitasbol: itt jo esellyel dolgoznom kellene meg nagyon sokaig. A tavolkeleten viszont nem. A "korulmenyekre" / lelakottsagra kevesbe vagyok erzekeny, mint arra, hogy a munkambol szarmazo bevetelemet mire kolti az adott allam.
Ha megprobalom es megsem tetszik, meg mindig vissza tudok jonni. Ha nem probalom meg, sosem derul ki, hogy jol dontottem-e.
Kövérmadár [swe] 2019.03.28 09:41:24
@Arthamyr:
Pontosan.
Ha adott ket orszag, mindkettoben megvehetem, amire szuksegem van, akkor hulyeseg lenne a sokkal dragabban elni.
Del-kelet Azsiaban meg ugysem eltem soha, ki kell egyszer probalni :)
Magyarorszag megvolt 27 even at, Svedorszag is meglesz legalabb 17-18 evig. Utana valami masra vagynek es ha megtehetem, miert ne?
Ha "tul jol" sikerul a tervem, akkor meg egy amolyan 1 ev itt, 1 ev ott, 1 ev amott eletben is benne lennek. Vegigprobalni mondjuk 15-20 orszagot es "befejezni" ott, ahol a legjobban ereztem magam. De ez tul szep ahhoz, hogy igaz legyen :)
A hosszabb időt külföldön töltők közül sokan szokták felhozni azt, mennyire meghökkenti őket a magyarok feszültsége. Mások szerint ez nem igaz, mert külföldön is hasonló a helyzet. Természetesen nem akarhatunk igazságot tenni (talán nincs is, hiszen minden ember másként éli…..
Kövérmadár [swe] 2019.03.12 14:40:47
@négyzet:
Panaszkodni meg itt nem hallottam senkit, de ha pletykalni kell, akkor a svedeknek sem kell atruccanni Finnorszagba :)

Kotekedes, fura / "gonosz" emberek mindenhol vannak, ez nem hiszem, hogy magyar sajatossag. Gondoljunk csak pl. az angol, 18-25 eves turistakra, akik egy idoben rendesen oda tudtak tenni magukat (lehet most is, reg talalkoztam veluk).

Utolso magyarorszagi latogatasomkor en is talalkoztam paraszt eladoval, osszesen egy darabbal. Nyilvan ez feltunik, de azt nem tudnam megmondani, hogy 25-bol 1 volt ilyen vagy 35-bol egy. Mindket esetben eleg jo az arany, igy nem vonnek le belole messzemeno kovetkeztetest. De mint mondtam, ha egy ilyen van, azt megjegyzi az ember; azt viszont nem, ha masik 100 teljesen normalis.
Kövérmadár [swe] 2019.03.12 20:28:00
@Shaktee:
Igenbizony!
En vagyok, aki nappal, valtott muszakban egy automosoban dolgozik, ejszaka pedig egy iraki kifozdeben mosogat.
De 8 ev alatt sikerult osszesporolnom a repulojegyre haza, mar majdnem koltozhettem vegre vissza a polgari letbe, erre a WizzAir felemelte a poggyaszok dijat, igy meg legalabb 3 evig sporolhatok, hogy osszejojjon egy 32 kilos borond feladasi ara... szar az elet Shakti!!! :((((
Kövérmadár [swe] 2019.03.13 05:54:53
@Shaktee:
Dehogy, en a kecskeket feltem csak ;) :D
Ma ismét egy régi szerző új írását olvashatjátok. Roland mintegy hat évvel ezelőtt írta meg történetét (itt olvashatjátok el). Azóta rengeteg minden történt vele, szép sikereket ért el a magánéletben és a szakmájában is, mint írja: „a világ elég nagyot fordult körülöttem szűk 6 év alatt és soha nem…..
Kövérmadár [swe] 2019.02.14 11:36:24
@Golf2:
A Nagy Testresz figyel... :D
De mi lesz azokkal, akik nem lognak a kozossegi oldalakon?
Kövérmadár [swe] 2019.02.14 20:57:29
@Golf2:
Valahogy ugy.
Ez mar nagyon az 1984-et idezi es bizom benne, hogy nem fogjak atvenni ezt a rendszer a vilag tobbi reszen.
Azon gondolkodtam, hogy vajon mit szolna a kinai vezetes, ha megindulna az egymilliard ember, hogy eltorolje oket es a rendszeruket. Ennyi katonajuk, ennyi loszeruk biztosan nincsen.
Vagy gondolod, hogy kinainak lenni a mai Kinaban olyan hudejo, hogy ez tetszik az embereknek? Nem ertem...
Sok határátkelő megy ki pénzt keresni külföldre, sokan tervezgetik azt is, hogy az összegyűjtött pénzt majd Magyarországon fektetik be – már kérdés, hogy ez közülük hányaknak sikerül. A mai poszt szerzőjének, Józsuének igen. Te is hazaköltöztél? Mik a tapasztalataid?…..
Kövérmadár [swe] 2019.02.13 11:35:07
@vándor madár:
Azert erdekelne, hogy pontosan mit is jelent a "szinte semmit sem tudo IT-s"...
Vegezheto-e tavmunkaban ez a "szinte semmit sem tudas"?
Ha igen, kb. mennyiert?

Megoldhato-e mondjuk tavmunkaban egy reszmunkaidos (pl. havi 1 het) ilyen "semmit sem tudas"?
Kövérmadár [swe] 2019.02.13 11:47:30
@Arthamyr:
""Ha igen, kb. mennyiert?" - napi 150-1500 EUR, attól függ, hogy mennyit ér a szinte semmi, amit tudsz, illetve ki az ügyfeled."

Bolondozol velem? 150 eur / napert siman csinalnam heti 1-2 nap erejeig Del-Kelet Azsiabol :D
Mar csak meg kellene tanulni ezt a "semmit" es indulhatok is! :D
Kövérmadár [swe] 2019.02.13 12:48:29
@Arthamyr:
Igen, pontosan ez az, ami miatt nem alltam neki a "semminek".
Barmi jo lenne, ami havi 1 het vagy heti 1-2 nap alatt elvegezheto. Nem a fizetes merteke lenne a lenyeg, hanem az, hogy valami kis kiegeszites legyen arra az esetre, ha... :)
Hazaköltözni sok szempontból jó, de rengeteg csalódás is éri az embert – legalábbis Zsófi szerint, aki kérésemre közel hat év után vette fel története fonalát. Akkor Németországban éltek (akkori posztját itt olvashatod el), majd hazaköltöztek Sopronba, ahol furcsa módon elszigeteltebben élnek, mint…..
Kövérmadár [swe] 2019.02.12 06:35:10
@somlobodog:
Reszben :)
Nem feltetlenul okorseg tanulni valamit, de ennek urugyen szarni a haztartasra es a parkapcsolatra, mert anno, gyerekkent "megszoktuk", hogy ha azt kamuzom, hogy tanulok, nem kell segiteni anyunak. Na ez az, ami felnottkent mar szanalmas.
Ha en munka mellett 100%-osan el tudok latni minden feladatot, akkor seggmeresztes mellett is bele kell ferjen ugyanez. De, mint mondtam, en voltam a hulye, hogy nem vagtam ki azonnal, mint macskat szarni. :)
Mennyi elpazarolt ev... :(
Kövérmadár [swe] 2019.02.12 11:08:07
@svédnyugger:
A kulcs az utolso elotti mondatodban van :)

Eszem agaban sincs sved baratnot keresni, minden, korabban elhangzottol fuggetlenul nekem ez a rendszer nagyon nem mukodne parkapcsolati teren.
Igazabol, jelen pillanatban egyaltalan nem keresek tarsat. Meg tul elenken elnek benne a csalodasok, kiabrandultabb vagyok, mint amennyire vagyom valaki kozelsegere.

Knullkompis oldalakon gondolkodom, allitolag mukodik a dolog. Ha jutna ilyenbol mondjuk heti 5, eszembe nem jutna megint baratnot keresni :)
Kövérmadár [swe] 2019.02.12 11:34:43
@Szaktanár:
Pontos korkep az eszaki tatsadalmakrol! :D
Ass blaster Honvágy 2019.02.10 11:14:10
Ez egy lelkizős fejezet akinek nem jön be a műfaj itt hagyja abba. Mi indított ennek a posztnak a megírására?  Általában évente egyszer megyek haza karácsonykor 1-2 hétre, így Epres Attila barátommal aki a Diggerdrájver színdarabban engem játszik csak olyankor szoktam személyesen találkozni,…..
Kövérmadár [swe] 2019.02.11 08:00:09
@diggerdriver:
Persze es ez igy van jol. De te nem is erolteted, hogy "De igen, madar, hianyoznak a rokonaid / barataid / betontenger, ahol eltel!"
Nekem specialis helyzetem volt / van, mert semmit sem hagytam magam mogott, meg baratokat sem igazan (egy kivetelevel, illetve 8 ev alatt lett meg egy Magyarorszagon). Rokonsag sosem volt resze az eletemnek. Fu-fa-virag meg itt is van.
Kövérmadár [swe] 2019.02.11 10:02:36
@morgo1229:
Pontosan igy van. Osszesen harom szal kot Magyarorszaghoz: noveremek es ket barat. Szuleim mar nincsenek, tagabb rokonsaggal sosem volt kapcsolatom, hala szuleim nentorodomsegenek. Ismerosok, baratok, haverok reges reg elkoptak. Ingatlanom volt, de eladtam.

@diggerdriver:
8========D (5.5 ;) )

@MAXVAL bircaman közíró:
Ez is igaz, ma mar nincs olyan, hogy "elvagva barmitol" is.
Nekem meg TV-m sincs, nemhogy magyar, parabolhas dobozkam. Radiot sosem szerettem a sok szovegeles miatt, az autoban CD vagy MP3 szol, se reklam, se jopofizas. Otthon meg orulok, ha semmit sem hallok a napi 8 oras zaj utan, ami a munkahelyen korulvesz.
Kövérmadár [swe] 2019.02.11 14:52:58
@quercuserdész:
A menekulest erosnek erzem picit, de van benne igazsag.

Az utobbi idoben probalom felterkepezni azt, hogy a jelenkori Kovermadar miert es hogyan lett olyan, amilyen. Probalom kibogozni a szalakat egeszen onnantol, hogy mit lattam egeszen kicsi gyerekkent a szuleimtol, a kapcsolatukbol, a problemakezelesukbol, stb.
Sokmindenre megtalaltam a valaszt, de van, ami meg mindig homalyos.
Az, hogy miben latom a problemakat, mi az, amit at tudok haritani es mit nem sokkal kevesbe erdekes, mint az, hogy a megoldast, ezek kijavitasat megis hogy a fenebe kezdjem el? Melyikkel kezdjem?

Bevallom, hogy ezek egy reszenek felismereseben az itteni beszelgetesek, vitak is segitettek :)

Sosem keso nekiallni, de az teny, hogy naprol napra nehezebb a dolog. De legalabb csinalom es mar annyit elertem (mar ami titeket is erint), hogy nem vaddiszno modjara kopkodok, hanem elfogadom a dolgokat es tovabblepek. Ami rejtely szamomra, hogy sokakkal kb egyszerre kerultunk a HA-re, sokan meg mindig ugyanazt mantrazzak, mint korabban. Ha en valtoztam (talan fejlodtem), akkor ok miert nem?
Aki nem schengeni országba utazik Lisztferihegyről, egy ideje már megúszhatja a karámozást. Nem kell bokáig az esővízben gázolni, nem kell küzdeni a széllel, sem pedig ácsorogni a vizesblokk nélküli hodályban fél órán  át. Akkor ez már maga a csoda, nem? Hát, annyira nem. Volt szerencsénk már…..
Kövérmadár [swe] 2019.02.01 10:10:44
@geegee:
De van, ok mar leleptek Angliaba 8) :D
Érezheti az ember otthon idegennek magát? Szerintem nem is olyan lehetetlen ez, mint gondolnánk, különösen így lehet, ha magyarként például a Vajdaságban látta meg a napvilágot, mint a mai írás szerzője, Attila. Aki határátkelőként Németországban él. Miért nem Magyarországon? Ez is kiderül a…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.30 12:30:04
@Arthamyr:
Ugy latom, te is hasonlo lelkesedessel tartozol valahova, mint en :D
Vagy ez mar maga a valahova tartozastol valo tartozkodas? :)))))
Ass blaster A mi kis Mozink. 2019.01.14 22:54:57
Mikor néhány hete otthon jártam fatornyos kisfalumban Bicskén, volt szerencsém egyik barátom jóvoltából megnézni a Fiatalok Házát. Bizony, ilyen is van a faluban és büszkék lehetünk rá. A Fiatalok Háza nem egyéb mint egy bálterem, klubhelység, előadói színpad nézőtérrel és kiszolgáló helységekkel.…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.28 17:00:28
@közíró MAXVAL bircaman:
En a TV-vel is igy vagyok. Evek ota nincs TV-m, mert mindent meg lehet talalni a neten (ahol meg reklamszunet sincs).
Szamomra meglepo, hogy ennek ellenere hanyan ragaszkodnak hozza, de ez lehet mar csak 1-2 generacio es kikopik a haztartasokbol.
Noha a minap már átléptük a 2700. posztot a Határátkelő történetében, bizton állíthatom, hogy a maihoz hasonló még nem nagyon volt az elmúlt hét és fél évben. Gábor történetének címe az is lehetne, hogy Thaiföld alulnézetből, mert a magyarok által is kedvelt országnak egy egészen másfajta arcát…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.28 11:42:00
@Csodabogár:
"...Thailandba..."

"Thaifoldre" lesz az helyesen ;)
Kövérmadár [swe] 2019.01.28 13:24:04
@Arthamyr:
Telefonrol irok, azon a sved ekezetes betuk is ugyanolyan macerasok, mint a magyarok, igy nem hasznalom egyiket sem (csak ha notebookrol irok).
Már miért költözne el valaki Dániából, ami sok felmérés szerint a világ egyik legjobb országa? Számtalan oka lehet ennek, mindenesetre Balázs hat év után döntött úgy, hogy ideje változtatni. Ugyanakkor posztja nem csak ezért érdekes, de azért is, mert úgy gondolom, bizonyos…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.23 20:01:55
@Arthamyr:
A Vegasban megfordulo emberek mekkora reszenek van ott ingatlanja, szerinted? :)

Az Amerika jatszotere, gyakorlatilag a turistak varosa. Aprilisban, ha ott leszek, nekem nem lesz olyan, hogy "hazaviszem" :)
Kövérmadár [swe] 2019.01.23 20:18:42
@Arthamyr:
A kaszinok valamiert ellenallnak.
Vegasnak van kb. 650.000 lakosa es 45.000.000 latogatoja evente. Ettol meg nyilvan nem a turistakert kell torvenyeket hozni, de Vegas nem Budapest, nem is Stockholm. Turistak nelkul (legyenek azok amerikaiak vagy kulfoldiek) a varos pillanatok alatt semmive lenne. Nincs kulturalis orokseg, nincs muemlek, nincs kozel semmi sem egy oriasi jatszoteren kivul :)
Mintha egy bevasarlokozpontban tilos lenne vasarolni :D

$600 a birsag, ha elkapnak, de azt olvastam, hogy ha az ember kulturaltan csinalja, nem feltunoskodve, nem a Strip kozepen meztelenre vetkozve, akkor nem kulonosebben vadasznak ra.
Valahogy meg fogom oldani, ha mast nem, bekopogok minden hazba (es remenykedek, hogy nem lonek seggbe :D ).
Kövérmadár [swe] 2019.01.23 21:26:12
@Arthamyr:
Futol beszivott embert meg nem lattam rendbontani :)
Az eszrevetel nyilvan jogos, de ha igy nezzuk, akkor a tulzott alkoholfogyasztas rombolobb a kornyezetre nezve.

Meglatjuk milyen lehetosegek lesznek. Aki mar volt ott, azt meselte, hogy szinte mindenhol terjengett a fu szaga, ugyhogy nagyon megsem kellhet bujkalni :)
Ha az ember elhagyja Európát, akkor jól teszi, ha átállítja a gondolkodását is. Így járt Réka is Délkelet-Ázsiában, ahol több országban is járt. Így aztán a poszt (a nem kevés fotóval) is meglehetősen mozgalmasra sikeredett...
A címben feltett kérdésre az első, szinte ösztönös válasz az, hogy nagyon, hiszen az észak-amerikai ország egyike a bevándorlók irányába talán leginkább nyitott helyeknek a nagyvilágban. Azonban ebben az esetben is érdemes kissé megkapargatni a felszínt. Ezt tette ebben az…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.19 09:25:23
@geegee:
Igen. Szet kellett volna valasztani a szakmai alapu bevandorlast es a menekulteket. Utobbihoz nem kellene munkavallalasi, letelepedesi jogot adni, pusztan megorzesnek kellene lennie, amig "otthon" rendezodik minden, aztan kuldeni vissza.

A tobb, mint egymillio muszlimmal viszont ez igy mar nem lesz megoldhato. Nem sok jot josolok az orszagnak, a kerdes joforman csak az, hogy 10-20-50-100 ev mulvara pusztul-e le teljesen. Kar erte, mert ennel sokkal tobb volt benne.
Kövérmadár [swe] 2019.01.19 19:50:06
@ételizésítő:
Koszonjuk Emese! :D

@geegee:
Ne varj racionalitast olyan embertol, aki evtizedek ota nem el itt, raadasul az opera-szinhaz-hangverseny harmasnal nem lat messzebb.
A mi "problemaink" nem jutnak fel az o magassagaig...
Kövérmadár [swe] 2019.01.20 11:45:59
@ételizésítő:
Majdcsak tulelem valahogy :D
Ass blaster A ló túloldala (2) 2019.01.07 20:59:48
Na szóval... Tegnap reggel nekiálltam írni. Egész nap a billentyűket vertem, aztán átnéztem és beélesítettem. Elég kemény írásra sikeredett vártam hogy kicsontozzanak vagy a libsik vagy hazaffyak. Vagy mindkettő. Gyanús volt hogy olyan lájtos kommentek jönnek. Mi a fasz? Nézem a posztot a felétől…..
Kövérmadár [swe] 2019.01.08 08:29:35
@maxval balcán bircaman:
Megvolt benne a japan pornokra jellemzo nyuszitos baj, az biztos :D
Kövérmadár [swe] 2019.01.09 00:54:22
@diggerdriver:
Itt sem ismerik. Van 0,5%-os, 1,5%-os és 3,0%-os :D

"A tej úgy nem tej, ahogy a lófasz nem furulya, a majomsegg nem ibolya, se nem rózsabimbó."

De ezt te is tudtad, csak maximum nem sejtetted!
Az idei, 2019-es sok minden más mellett a Brexit éve is lesz. Ha minden az eddigi tudásunk szerint zajlik, akkor március 29-én az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból. Vajon ki mit gondol több mint két és fél év távlatából a 2016 nyári döntésről: hülye ötlet volt?..
Kövérmadár [swe] 2019.01.02 20:53:20
@Arthamyr:
Voltak törekvések arra, hogy kicsit okosabban csinálják (ld. SD, meg is kapták a harmadik legtöbb szavazatot, de nem áll velük szóba egyik másik párt sem. Azóta sincs kormánya Svédországnak :) ).

Nem tudom, hogy máshol mi a módi, itt szörnyen dilettáns volt sokáig. Most már picikét jobb, de azért lehetne csiszolni a rendszeren:
- nincs állampolgárság a menekülteknek;
- csak az kap állampolgárságot, aki nem menekült státusszal érkezett és ledolgozta az 5 évét;
- állampolgári vizsga;
- a menekülteket nem szélnekeresztik az orszgában, hanem gyűjtőpontokon helyezik el őket (nem, ezeknek nem kell börtönnek vagy koncentrációs tábornak lenniük);
- nincs segély a menekülteknek, kapnak szállást, ennivalót, orvosi ellátást. Gyakorlatilag oltalmazva vannak, ami egy valóban háborús országból érkező számára óriási dolog. Aki nem onnan jött, az mit keres itt?
- aki szakmai alapon maradni szeretne, annak először munkát kell találnia (ezek az emberek általában beszélnek angolul, tanultak) vagy valamilyen pontrendszer alapján "kiengedhető", mehetne ingyenes nyelvtanfolyamra, stb és ha talált munkát, onnantól indulna az 5 éve;
- aki menekült / oltalmazotti státusza alatt a legkisebb törvényszegést is elköveti, azonnal kitoloncolásra kerül, függetlenül attól, hogy "otthon" éppen ledobják az atomot. Tetszett volna előbb gondolkodni?!
- menekültek számára nincs családegyesítés, csak a már állampolgárok számára.

Talán kevésbé lenne elutasító a társadalom is, ha a menekült / arab / fekete nem a 17-20 éves huligánokkal lenne egyenlő, hanem az orvosokkal, mérnökökkel, hiányszakmákban dolgozókkal.

Szívesen élnék Ausztráliában vagy Új-Zélandon attól függetlenül, hogy a bevándorlási rendszerük olyan, ami engem sosem engedne ott letelepedni. Azok a rendszerek nagyon jól működnek (elvégre nem engednek be :) ).
Kövérmadár [swe] 2019.01.02 21:31:00
@Shaktee:
Nagyon korlátozottan, de igen. Viszont remekül fordítható angolra / svédre :)

Na, látod, a te társad ne molesztálja senki... akkor gondolom másét sem tartod elfogadhatónak.

@Arthamyr:
Nem áll érdekében. Politikus = One-Hit-Hero. Sokkal kevésbé felelősségteljesek a jövőt illetően, mint én a környezetvédelem szempontjából, pedig ez már teljesítmény :)

Ezekre a helyekre nem, mint nyugdíjas, hanem, mint dolgozó gondoltam. Tudom, hogy oda nem lesz elég, bár az idei évet elég szépen túlteljesítettem, nem lesz mindig így.
A nyugdíj az nyilván más tészta. Thaiföldön nem sok muszlimot láttam, de ha rossz lesz a helyzet, ott van Mianmar is. Ott, ha jól emlékszem, elég hatékonyak ebben a kérdésben, azt mondjuk nem tudom, hogy az európaiakkal hogyan bánnak.
A szegénység egy dolog. Az mindenhol van. Bűnözés is. Fejlevágás azért kevésbé jellemző Thaiföldre, szerintem.

2015-ben nem az iskolázott muszlimok jöttek... az sem segít a jelenen, hogy majd 20-30 év múlva a vadmuszlimok gyerekei, unokái már nem lesznek olyan vadak. Már ha...
Kövérmadár [swe] 2019.01.02 22:24:27
@Arthamyr:
Ami adatot hirtelen talaltam:
Svedorszag: 8.1% muszlim
Thaifold: 4.5% muszlim

A sved elorejelzesek szerint 2050-re 11-30% lehet a muszlimok aranya, bevandorlastol fuggoen. Nagyjabol akkor mennek nyugdijba, ha vegig dolgozni szeretnek. Azt hiszem, elkezdem eladni a butorokat :)))

Rest in peace, Sweden...
Ass blaster Egy marék por 2018.11.18 14:20:43
Két héttel ezelőtt másodszor láttam az "Azt meséld el Pista" című művet Mácsai Pál előadásában. Mégpedig itt Londonban a Szent István Házban. Pali egy színészóriás, Kossuth díjas művész, egy ikon a színházi életben. Ha jól értettem 16 éve játssza a darabot több mint 600 előadáson van túl, talán…..
Kövérmadár [swe] 2018.12.23 16:37:05
@Konni:
"Ki kell neki probalni minden lehetseges varianst. A vegen azert csak megtalalja a helyes utat. Remeljuk. :)"

Reméljed, nekem mindegy :)
Az én életemben nem lesz nagy változás globálisan semmiben (ezen a téren), utód nélkül meg tökmindegy, hogy 100 év múlva kihal-e az emberiség vagy még elmebetegebb lesz :D
Kövérmadár [swe] 2018.12.23 17:23:00
@Konni:
Mikor a legutóbbi exemmel voltam nyaralni (utolsó közös alkalom volt), akkor mesélte, hogy a szálloda éttermében látott egy párt, ahol a férfi ment elől, mutogatott, hogy miket kér, a nő meg szedte neki össze és vitte utána az asztalhoz.

Mondtam a lánynak, hogy nem hiszem el, hogy ilyen létezik. Ilyen csak a hollywoodi filmekben lehet vagy a mesékben. Erősködött, hogy márpedig vannak ilyen nők. Azóta is ilyet "keresek" magamnak :D

Csak a "normális" emberekre reflektáltam :D
Kövérmadár [swe] 2019.01.02 06:10:41
@Konni:
Most miert?
Azert gondolod igy, mert a szomaliai emberszabasu mindent megdug, ami az utjaba kerul? Amit nem tud, azt eloszor megoli es csak utana dugja meg :D
Mely országok vonzzák leginkább a képzett munkaerőt? A jó hír az, hogy a világ tíz legvonzóbb országa közül kilenc Nyugat-Európában található. Ami ennél is érdekesebb (bár meglepőnek nem nevezném), hogy az Egyesült Királyság a TOP20-ba sem fért be, míg Magyarország a 63…..
Kövérmadár [swe] 2018.12.29 11:29:56
@Csodabogár:
Eppen 0 fok van, tragikus ez az idojaras :D az volt a te bajod itt, hogy nem szolt opera a buszon... :D
Mindannyiunk életében akadnak pillanatok, amikor felsóhajtunk, „ha ezt előre tudtam volna…”, aminek persze éppen az a lényege, hogy nem tudjuk előre. Utólag viszont igen és nem árt, ha ezekből a tapasztalatainkból tanulunk és esetleg megosztjuk másokkal. Nincs ez másként a…..
Kövérmadár [swe] 2018.12.14 11:16:51
Ritkán esik szó arról, mi a helyzet, amikor a (házas)pár két tagja között nincs egyetértés a menjünk vagy maradjunk kérdésben. Márpedig ez elég komoly probléma, mint azt a mai poszt szerzője, Péter is megtapasztalja. Ráadásul még azt is el kellene dönteni, hogy merre induljanak…..
Kövérmadár [swe] 2018.12.12 10:28:50
@komisz_kölök:
Jó ötlet! :D
Aki meghal a nyugdíj előtt, annak a családját / rokonságát, végső esetben a szomszédokat (miért nem vigyáztak rá jobban?) kell megadóztatni. Legalább a mindenkori minimálbér 30%-a * nyugdíjig hátralévő hónapok számával.

@Arthamyr:
Nálam a szétmenősök vannak többségben.
Kövérmadár [swe] 2018.12.12 10:52:31
@Golf2:
Ha a ferfi azert van, hogy ezt megoldja, akkor adjunk a ferfiak szamara kielegito celt a noknek is...

Belemehetunk, de nem erdemes ;)
Kövérmadár [swe] 2018.12.12 18:58:28
@kék madár:
A legkisebb, ajanlott tavolsag: ahonnan az anyos mar nem tud papucsban atsetalni :D 8)
Hogy micsoda a Los Angeles – London – Budapest tengely? Ha még nem hallottatok róla, akkor hallgassátok meg – ez ugyanis nem más, mint a Határátkelő vadonatúj kezdeményezése. Egy (reményeim szerint) rendszeresen jelentkező podcast-sorozatról van szó, amiben hárman beszélgetünk majd érdekes (és néha…..
Kövérmadár [swe] 2018.12.01 15:05:20
@Határátkelő:
Latod, latod? :)
En hiaba elek olyan helyen, ahol a tengeri herkentyuk fogyasztasa mar-mar nemzeti sport, ra sem tudok nezni :)
Mar a szaguktol is elmegy az etvagyam, sajnos.

Maradok a diszno-marha-szarnyas tengelyen, ott viszont nemzetfuggetlenul szinte barmi johet (kiveve a veres steak). Ugyhogy igenis van letjogosultsaga a toltott kaposztanak, porkoltnek, rakott krumplinak, lasagnenak... ize, az egy masik lista :)

Viszont be kell vallanom, hogy a gulyas levestol is a falnak megyek. Itt csak azt ismerik, goulash neven, nem is ugyanolyan, de nyomaba sem erhet a toltott kaposztanak vagy egy "konnyu" kis szlovak sztrapacskanak. :)
Mátéék történetében szerintem sokan magukra ismerhetnek. Kis pénzgyűjtés céljából költöztek ki Angliába, aztán hazatértek, ahol hamar világossá vált, hogy az élet meglehetősen bonyolult tud lenni… így aztán megint elmentek. Hogy miért, az kiderül az alábbiakból. Három legnagyobb sikerem…..
Kövérmadár [swe] 2018.11.28 00:27:58
@gabors:
Te is shalod, en is shalom?! :D
Kövérmadár [swe] 2018.11.28 08:55:45
@Dikusz:
De annak csak a hegye shalom ;) :D
Kövérmadár [swe] 2018.11.28 17:11:41
@geegee:
Eloszor lemaradt a tizedesvesszo a 3-as es 4-es kozul. ;)
Előrebocsátom hogy gyengébb idegzetűek ne olvassák ezt a posztot.  Tudják-e a tisztelt olvasók hogy a háziállatok megölésének hányféle módja van? Kezdjük a baromfikkal. A csirkének hátrafeszítjük a fejét és elnyiszáljuk a nyakát. A vért a földre vagy tálba folyatjuk későbbi fogyasztás céljából.…..
Kövérmadár [swe] 2018.11.24 09:57:56
@Öreg tölgy:
Itt a torveny szerint maximum evi 200 ora, indokolt esetben 250 ora lehet a tuloraztatas.
Viszont kotelezoen csak specialis esetben irhatjak elo, azaz ha egy atlagos hetvegen dolgozni kellene, akkor megkerdezik, hogy tudnek-e es minden tovabbi nelkul elfogadjak, ha eppen mas dolgom van.

Ha kotelezoen eloirjak, akkor az egesz cegre vonatkozoan kotelezo es csak elore meghatarozott idoszakra lehet eloirni. Pl. mondhatjak az, hogy sok a megrendeles, ezert januar 20. es februar 19. kozott mindenkinek le kell dolgoznia 40 oranyi tulorat. Hogy ez hetvegi / ejszakai / siman tovabb bentmarados tulora, az cegtol es munkarendtol fugg, altalaban rugalmasak. Termeszetesen a szokasos tulorapotlek mellett, ami hetvegen +100%, hetkoznap kevesebb. Minden esetben a dolgozo dont, hogy penzt vagy idot ker cserebe. Penz eseten dupla ber jar, ido eseten tulorapotlek + ido (alapber ilyenkor nem).

Ezek szerint a hanyatlo, liberalis, kapitalista Svedorszagban kevesbe szolgaljak ki a tokes erdekeit, mint az illiberalis demokrata Magyarorszagon (ebbol a szempontbol). :)
Kövérmadár [swe] 2018.11.24 10:56:43
@Öreg tölgy:
Reszben. De azert ebredezik az orszag, kuldik haza a nem ide valokat. Lassan ugyan, jonnek sokan ujak is, de ebredezik az orszag.
Nyilvan mar sosem lesz olyan jo vilag, mint regebben, de azert a szakadek fele rohanas sebessege merseklodott, ugy gondolom. Meglatjuk mi sul ki belole, addig is szemezek Norvegiaval, lehet elkezdek tanulgatni is norvegul a kozeljovoben. Vegulis miert ne gyorsitsam meg a nyugdijazasomat? :)
Kövérmadár [swe] 2018.11.27 17:51:35
@Horthy Miklós cselédje:
Orulok, hogy igy latod. Akkor szerinted is az EU volt a legjobb dolog, ami Magyarorszaggal tortent? ;)

Mert ugye a konnyu kulfoldi letelepedes miatt vandoroltak el sokan, az utanuk keletkezett munkaerohiany hozta jobb alkupozicioba az ott maradt dolgozokat.

Nagyon szivesen! ;)
Szerintem sokunknak megvan az, amikor megpályázunk egy állást külföldön és hiába van meg minden képesítésünk, tapasztalatunk, képességünk hozzá, valamiért mégsem minket választanak. Egy friss tanulmány szerint ennek az egyik oka végtelenül triviális...
Kövérmadár [swe] 2018.11.24 10:09:22
@geegee:
Egymast igen.
Az mas kerdes, hogy kebabosnal akar dolgozni az ember vagy egy IT/mernok/ipari... pozicioban, ahol azert jellemzoen nem ul fustike a donteshozoi szekek egyikeben sem?

Nekunk kulfoldi nevunk van, de egy jol iranyzott fenykep a CV-ben azonnal mutatja, hogy nem repuloszonyegen erkeztunk, igy hatrany kevesbe erhet.

Nyilvan azonos poziciora, azonos tapasztalattal egy Karlssonnak tobb eselye van.

Lattam en mar koromfekete Johansson-t... :)
Kövérmadár [swe] 2018.11.24 10:51:42
@Arthamyr:
Nem nem ;)
Kevesebb ember kell, akkor lehet olcsobb az uzemanyag ;) :D
(vicc volt)
Határátkelő Kolumbia, te drága? 2018.11.08 06:30:00
Kolumbia nem feltétlenül tartozik a magyarok kedvelt úticéljai közé, még Latin-Amerikában sem, de ez mostanában mintha változni látszana. Így aztán érdekes lehet kicsit körülnézni, mi mennyibe is kerül ebben az egzotikus és izgalmas országban. Kalauzunk Péter, aki már korábban is írt posztot…..
Kövérmadár [swe] 2018.11.08 11:45:47
@Golf2:
Nem is mondd! :(
Ha visszakaphatnam azt a 9 evet!?! ;)
Kövérmadár [swe] 2018.11.08 13:30:28
@Nagy kámpics:
A koran keles az teljesen objektiv indok! :D
Hajnali 9 elott koran kelesnek szamit... ;)
Kövérmadár [swe] 2018.11.08 14:54:08
@Golf2:
A Pikachu magyarosan Villámpatkány. :)