Regisztráció Blogot indítok
Adatok
B. Mátyás (törölt)

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közeleg a következő menetrendváltás, ezért megkezdjük új sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Elsőként a 20-as és 25-ös…..
B. Mátyás (törölt) 2012.11.09 19:49:35
Sajnos a MÁV-Start Zrt. Nem valósítja meg a 20-as, 25-ös vonalakra tett ígéretét, de a következőket igen:
Budapest és Lajosmizse között Gyál és Inárcs-Kakucs állomások átépítése után egész napra kiterjeszthető az óránkénti ütemes menetrend. A szakaszon az elővárosi vasúti kínálat versenyképességének javítása érdekébenmunkanapokon a jelenlegi 36 helyett 42 vonat közlekedik. A kedvezőbb lehetőségeknek köszönhetően a fővárosba tartó délutáni vonatok menetideje 38 perccel csökken. A reggeli órákban új, ütemen felüli járatok indulnak Ócsáról és Táborfalváról Budapestre.

Ütemes menetrend lép életbe a Budapest–Békéscsaba (19 helyett 30 vonat) és Tatabánya–Oroszlány (26 helyett 32 vonat) vonalakon. A folyamatban lévő felújítás előrehaladtával Budapest–Székesfehérvár között 10-15 perccel csökkennek a menetidők. A sebesvonatok többsége IC kocsit is továbbító vonatként, 2 óránál rövidebb menetidővel közlekedik a fővárosból Egerbe. A kimaradó megállási helyek kiszolgálására regionális vonatok indulnak.

A Szombathely–Szentgotthárd vonalon csúcsidőszakokban félóránkénti ütemű közlekedés valósul meg (39 helyett 46 vonattal).A pécsi, kaposvári és bajai IC vonatok fővárosi végállomása a Déli pályaudvar helyett a jobb hálózati csatlakozási lehetőségeket biztosító Keleti lesz.A sülysápi elővárosi járatok nagy részét korszerű FLIRT motorvonatból állítja ki a vasúttársaság. A Kál-Kápolna–Kisújszállás vonalon a térség eljutási lehetőségeinek javítása érdekében3 új vonat közlekedik. Debrecen és Nyírábrány között egy megszűnő napközbeni vonatpárt új hajnali és késő esti járatok váltanak fel.

A nemzetközi menetrendi fejlesztések részeként a Petrov néven Budapest és Brno között induló új EC vonatpár megteremti a teljes 2 órás ütemet a két város és Pozsony között. A Transsylvania meghosszabbított útvonalon Brassóig közlekedik, és új időfekvésben, kora délelőtt indul Budapestről. A Moravia EC helyett beálló Varsovia EC már közvetlenül a lengyel fővárosigszállítja utasait. A Bihar IC utódja a meghosszabbított útvonalon, Kolozsváron át Máramarosszigetre közlekedő Máramaros IC lesz.

Az autóbuszok esetében a keleti országrész egyetemvárosai között bevezetendő 60 perces alapütemű menetrendi szerkezet hozza a legkedvezőbb változást. Miskolc és Debrecen között utasforgalmi felmérés alapján, a valós igényekhez igazítva alapütemen felüli többletjáratokatis beállít majd a szolgáltató. A hétvégi időszakokban -elsősorban a felsőoktatási intézmények hallgatóira számítva - a Debrecen–Békéscsaba–Szeged vonalon is gyorsjáratok közlekednek. Budapestről Pakson át Szekszárdra meghosszabbodik az ütemes menetrend üzemideje, újabb közvetlen eljutási lehetőség nyílik Szilvásváradon át Kazincbarcikára. Veszprém–Tatabánya és Pécs–Győr között egyes járatokon jelentősen rövidebb lesz a menetidő.

Az infrastruktúrafejlesztések befejezésének függvényében további kedvező változások is várhatóak a 2012/2013-as menetrendi évben. A szaktárca csökkenő eljutási időket és egyes relációkban a jelenleginél nagyobb kínálatot tervez biztosítani Székesfehérvár és a Balaton irányába a nyári menetrendi időszakra elkészülő kapacitásbővítés nyomán.

www2.gysev.hu/files/tiny_mce/2012_13%20menetend/20.pdf