Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nikolasz

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az a kormány, amely oly sok Lex-et írt elképzelései érvényesítésének érdekében; amely változatos módszerekkel és indokokkal csinált ki, oszlatott fel, vagy épp falt fel belülről hatóságokat; amely kedve szerint gyurmázik a jogszabályokkal és közbeszerzésekkel, szóval ez a…..
Nikolasz 2012.10.29 11:15:29
@P1sty: @dabadab: @KGyST: @B. Bíró:

Segítek nektek megvilágítni a lényeget:

A cikk arról szól, hogy Váradit az előző Fidesz kormány nevezete ki a Malév élére, aki ebben az időszakban egy sor olyan drasztikus (unortodox ugye...) döntést hozott, amik hosszú időre gúsba kötötték a Malévot és nagyban hozzájárultak a sikertelen működéséhez, majd végül a csődjéhez.

Ezt a Váradit a Fideszt 2002-ben leváltó MSZP kormány leváltotta a Malév éléről. Nem sokkal ezután ő megalapíotta a Wizzairt, amelynek valós tulajdonosai/befektető jórészt nem ismertek. Mindenestre ez a Wizzair ugyanattól a cégtől lízingeli a gépeit, amelyikkel annakidején Váradi a Malév számára előnytelen lízingszerződéseket megkötötte.

A 2010-ben ismét hatalomra kerülő Fidesz kormány az unió előírásait megszegve juttatott tőkét a Malévnak (holott erre lett volna szabályos, az EU által is jóváhagyható megoldás is, amivel pl. épp most élt a cseh kormány a CSA támogatása kapcsán, csakhogy ehhez üzleti terv is kellett volna a Fidesz kormány részéről és persze egyeztetés az EU-val). A sors iróniája, hogy ezt a szabályszegést épp a Fidesz által a Malév élére ültett Váradi cége, a Wizzair jelenetette fel az EU-nál, aminek következtében a Malévnak vissza kellett fizetnie az állami támogatást, ezzel fizetésképtelenné vált és bár lett volna lehetőség egy új légitársaságot szervezni mint pl a Swissair->Swiss esetében, sőt ez a folyamat még elő is volt készítve (lásd Oszkó Péter), a Fidesz kormány ezzel a lehetőséggel nem élt, hagyta a Malévet csődbe menni, majd most a Malév csődje után a Malév EU-n kívüli repülési jogait átadta annak a cégnek, amelynek vezetőjét annak idején ők ültették a Malév élére, annak a cégnek ami eljárást kezdeményezett a Malév ellen.

Ugyanakkor enyhén szólva vicces, hogy pont ez a kormány és hívei bizonygatják most bőszen, hogy egy nemzeti légitársaság csak piaci alapon működhet (szerte európában, a legtöbb flag carrierben tulajdonos az adott állam), miközben épp az egyébként mindenhol piaci alapon működő mobil szolgáltatásba akarnak közpénzt fektetni.

Innentől mindenki azt gondol amit akar.