Regisztráció Blogot indítok
Adatok
terribletibi

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megalakult a Fidesz kis kerékpáros frakciója a párt nagy parlamenti képviselőcsoportján belül. Az alakulásról szóló bejelentést a Hősök terén tette meg Simicskó István sportügyi államtitkár. A kerékpáros csoport létrehozásának ötletétől a jelek szerint olyan gyorsan…..
terribletibi 2013.09.18 22:50:01
sajtokozlemeny.blog.hu/2013/09/06/kell-e_a_nagykorutra_bicikliut

De akár említhetnénk Tarlós úr autósvédő megnyilvánulásait. Amíg rajtuk múlik nem lesz elsődleges szempont sem a kerékpár, sem a tömegközlekedés, sem a környezetvédelem.
Más közlekedőkkel nem volt összetűzésem az elmúlt fél évben. Ez maradjon is így. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
terribletibi 2013.09.12 22:07:26
Inkább téli gumira költsd a pénzt keskenyebb helyett. Ennél a sebességnél, ilyen felpumpált sima gumival, a menetszél mellett elhanyagolható a gördülési ellenállás. Amivel érdemesebb kísérletezned az a testtartás, pedálpozíció, illetve a súlyelosztás. A kormányszárad is állítható, a nyereg is megy előre-hátra. A legfontosabb, hogy megtaláld a számodra legideálisabb elrendezést és tekerési stílust. A sebesség és a hatékonyság csak másodlagos.

Ha gyorsulni akarsz azt két úton érdemes továbblépni. Az egyik a stoplis pedál. Városba inkább az MTB-s Shimano rendszer ajánlott. Jobban bírja a szennyeződést és jobban el tud bújni a talp alá rejtve. Az SPD túracipőket akár utcán is használhatod, megjelenés alapján utcai kinézetük van. Hagyományos pedálokkal a pedálfordulatok harmadán tudsz csak erőt kifejteni. SPD segítségével minden irányba. A gyakorlatban ez azt eredményezi, hogy egyenletesebb a nyomatékeloszlás, ezáltal kevesebb energiát fordítasz a váz és alkatrészei tekergetésébe, a rugós villa lifteztetésére, valamint több izomcsoportot vonsz be a haladáshoz. A fenék, alsó comb és az alhasi területek látványosan többet dolgoznak. Fogyásnál sem utolsó szempont.

A másik út egy pedelec kerékpár. Gond nélkül tartható vele a (35+)-os sebesség, akár hegynek felfele is. Csak akkor segít rá, amikor te is tekersz. Szenzor van a pedálnál, motor a hátsó agyban. Ha kell, izzadság nélkül is tudsz közlekedni vele, de akár sportolásra is alkalmas. Hátránya, hogy egy robogó árát elkérik érte. Cserébe mindent tud amit egy kerékpár, és nagyon olcsón fenntartható.

Városba szerintem sokkal jobb típust nem találsz mint a jelenleg használt Cross bicó. Nagy, közepes szélességű kerekek, első teleszkóppal. Ebből is létezik jobb minőségű. Merevebb vázzal, állítható csillapítású villával (akár remote lockout-os), aero kerekekkel, kisebb tömeggel. Lehet, hogy egy országútin kicsit más a testtartás, kicsit jobban gurul, kicsit könnyebb, cserébe viszont sokkal kényelmetlenebb, ügyetlenebb és balesetveszélyesebb.
terribletibi 2013.09.13 17:41:26
@Ciri: Ez lehetetlen. Az SPD sosem korai. Stoplis pedál nélkül egyszerűen nem lehet normálisan tekerni. A kezdőnek legalább annyira fontos, mint a haladónak. Stabilan rögzíti a lábat, ez megkönnyíti a helyes lábtartást és testtartást. Magabiztosabban tudsz tekerni és manőverezni. Csökkenti az ízületek terhelését. Ha pedig elfárad valamelyik izom, bevonhatsz másikakat. Az ára sem vészes. Aki 30 ezres lámpában gondolkodik, annak nem lehet probléma 30-at kiadni egy jó pedál+cipő kombóra.

Két hátrányról tudok. Csak stoplis cipőben tudsz rajta tekerni, és plusz kiadás. Bár van olyan pedál aminek egyik oldala normál, másik SPD, de a tapasztalat az, hogy SPD után már senki nem akar normál pedálon hajtani.
A budai rakparton feltűntek a kerékpározás ellenfelei. Bár fogalmunk sincs, hogy merre lehetne elvezetni az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárútvonal részét is képező Bem rakparti biciklisávot, ha ott megszüntetnék, a II. kerületi ittlakunk.hu szerint mégis vannak, akik ezt…..
Hiába próbáltak Bochkor Gáborral tovább rádózni, majd indítottak Bumeráng néven egy magazint, nem jött be, így most munkanélküliként tengeti napjait Boros Lajos, írja a Blikk. "Mint két hajléktalan, aki a fölösleges hirdetési újságokat gyűjti a MÉH-nek, nagyjából így…..
Komoly indulatokat korbácsolt fel a Red Bull Racing hazájában, Nagy-Britanniában Sebastian Vettel malajziai húzása, amikor a csapat utasításának ellenszegülve megelőzte csapattársát, Mark Webbert, és megnyerte a versenyt. Gerhard Berger szerint a világbajnokokból nem lehet kiölni a…..
terribletibi 2013.03.26 19:09:25
A kulcsmomentum szerintem az volt, amikor Vettel előzött.
youtu.be/VSxvFmD76Qs
Ha megnézitek az előzés pillanatát, Mark helyet hagyott Sebnek. Ha nem így tesz, akkor tönkreteszi a csapat versenyét. Szerintem ezért volt ideges. Vettel nem tudott előzni a boxkiállás alatt, az utána következő körben sem, és utána is csak úgy, ha elengedik. A puhább gumikon ugyan gyorsabb volt, de a verseny végére azok elhasználódtak volna, ha végig siet. Ugyanakkor a Hamilton-Rosberg csata más jellegű volt. Hamilton lassú volt, mert spórolt az üzemanyaggal, Rosberg viszont tudott volna gyorsabban is menni. Webber és Vettel teljesen egálban voltak végig a verseny alatt, és a végén is. Ezért mondta Mark, hogy multi 21s.

Vettel önző volt, csak magával törődött a végén, felrúgta a belső szabályokat, amiben megállapodtak. Büntetni szerintem nem kell, de az F1 csapatsport. A csapat nélkül nem nyerhet senki. Szerintem pontosan ezen ment a hiszti.
terribletibi 2013.03.26 19:27:25
@MuLT1K4PuTT0R: @Rebenku: @Shiananai~~~: @McZozo:

Az F1 mindig a spórolásról szólt. Régen még könnyebb is volt széthajtani az autót, messze nem mentek ennyire a határon. Volt turbó korszak is, amikor nyomogatták az előzés gombot. Ha valaki sokat nyomogatta, akkor elfogyott az üzemanyag, vagy leégett a motor.

Jelenleg a két legfontosabb tényező az aerodinamika és a gumi. Az aeron nem lehet spórolni, a gumi meg pontosan azért ilyen, mert így kiszámíthatatlanabb a verseny. Ezt akarták a nézők. Be kell osztani a keverékeket, de ez minden csapatnak és versenyzőnek ugyanaz.

A másik fő spórolás az üzemanyag. Ezen sem tudsz változtatni, és ez is mindenkinek egyforma gond. Egy autót úgy tankolnak fel, hogy számítanak rá, hogy a pilóta nem megy végig nyélgázon, mert esetleg lesz eső, lesz Safety Car, vagy beragadnak valaki mögé. A kisebb súly miatt tizedeket nyernek körönként. Ennek az az ára, hogy néha spórolni kell a verseny végén. Ez régen is így volt, csak ma már nem fordul elő, hogy valaki félreáll a verseny vége előtt.
TComment Átéltem a katasztrófát 2013.03.15 17:39:50
Az Átéltem a katasztrófát című cikkünk kommentposztja. Kérjük, ezúttal is kerüljék az indulatos megnyilvánulásokat, és az alaptalan vádaskodást. ..
terribletibi 2013.03.16 01:35:20
"Hol egy rendőr?"

Nem tudom (csak sejtem), hogy a kedves szerző, ill. olvasók egyáltalán tisztában vannak-e, hogy hány rendőrautó jut 100 000 főre. Tudtommal előfordul, hogy helyenként ez a szám 1 alá megy. Végiggondolták-e, hogy akkor ugyan honnan lenne annyi rendőr, aki lezárja az összes felhajtót? Van még pár pályarendőr. Annyi biztos nincs, hogy minden lehajtóhoz jusson. Egy ilyen helyzet jellemzően 1-2 órán belül alakul ki. Mire értesítenék a szolgálaton kívüli rendőröket, már áll minden. Mentőből és tűzoltóból sincs sokkal több. Helyszínelő, nyomrögzítő? Általában egy fél megyére jut 1-1.

Hol a rendőr? A válasz, hogy nincs sehol. Miért meglepő, hogy ekkora hóvihar után ilyen káosz lesz? Számítani lehet rá. Azon lepődtem volna meg, ha ez nem így történik. Borítékolható, hogy ha legközelebb ilyen vihar lesz, ugyanez lesz a következménye.

Nincs pénz, nincs szándék, nincs felkészültség, eszközpark sem. Gondolkodjunk el azon, hogy az elmúlt tíz évben a rendőrök száma jelentősen csökkent. Régen volt kutyás rendőr. Már nem nagyon. Tűzoltó, mentő hasonlóan kevesebb van. A kórházakban jellemzően nincs vécépapír, az osztályok kivételével szappan sincs. Még a frissen felújított épületekben sem. A hókotró autók többsége régi, de abból is kevés van. Jellemzően sóval szórnak. A só (NaCl) mínusz 4-6 fokig tolja az olvadáspontot (és súlyosan környezetkárosító hatása miatt, otthoni használata már tiltott), de legalább olcsó. Lekotorják, lesózzák az utat, jön a hideg és a szél, visszafagy és belepi a hó.

Ez azért van így, mert spórolni kell. A politika ott fog spórolni, ahol kevésbé látszik. A problémával csak azok szembesülnek, akik átélik. Hogy hova lett a pénz, amit erre kéne fordítani? Nem tudom. Lehet, hogy díszburkolatra, melegvízes fürdőre ment el. Lehet, hogy ki nem fizetett vasútra. Esetleg belement a kocsonyába, sütisdobozba. Lehet, hogy a tízszázalék emberek vitték el, a deviza törlesztő, vagy az államosított önkormányzati adósságok. Az is lehet, hogy simán ott ül a számlanélküli és áfavisszatérítéses zsebekben. Akárhol is van, abban biztos vagyok, hogy erre van igény. Ezért kérnék mindenkit, hogy amíg ez így van, addig ne mutogassunk rendőrre, mentőre, tűzoltóra, katonára, katasztrófavédelmisre, közútkezelőre, autósra, kamionosra, és újságíróra se. Ne mutogassunk egymásra.
terribletibi 2013.03.17 00:01:01
@denyiro: Most esett csak le, hogy mit jelent a Hángérien Feri-tél. Most aztán megkaptuk a nyakunkba faggyal, hófúvással.
Kőbájker-kolléga meglehetősen ismert testépítő-körökben. Hosszú évek kitartó munkájával jutott el odáig, hogy végre megnyithatta saját termét, a BodyBuilder Gym-et. Büszke arra, hogy a hely nem a divatgyurmázók papucsos-parfümös pozőr-terme, hanem azoké, akik tényleg…..
terribletibi 2012.12.23 03:03:02
@ovrdooze: Ebben van igaza:

www.youtube.com/watch?v=3WO1UDVNMFM

Meg abban, hogy azt enged be a saját termébe, akit akar. De nem a homáros srác volt a hülye. A shop.builder-en be lehet lépni fb-vel és G+-al is. Szóval ha a TC mondaná, hogy aki a belsőségre regelt kommentelő, az nyerhet hiénát, és én megkérdem, hogy fb-n mehet-e (össze lett a blog.hu kötve fb-vel), akkor én is oltást érdemlek? A trollkodás is csak akkor zavar, ha te vagy a szenvedő alanya? Vagy mit szólnál, ha téged így szolgálnának ki a boltban, szervizben, moziban, okmányirodában? Hozzátennék, hogy ha nem tetszik, akkor el lehet húzni, buzikám. Ez nem ugyanolyan bunkóság, mint ha valaki rágyújt melletted, vagy elnyomja az utcán a csikket? Ja, lehet, hogy igaza volt, csak valaki kurvára álszent. Belegondolni is rossz, hogy mi lenne, ha a Zsolthoz hasonló emberek nem vágnának ösvényt a sok gyökér dzsungelében.
November 6-án jelenik meg a Halo 4, az első játék a Halo-brandben, amit nem a Bungie fejlesztett. A Microsoftnak nagy a tét, éppen ezért bizonyára igen rosszul érintette a céget, hogy hétvégén kikerült a netre a játék kódja. A vállalat persze belső nyomozást kezdett, hogy…..