Regisztráció Blogot indítok
Adatok
I.Dóra

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelhető „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb élettartammal…..
I.Dóra 2012.11.09 00:05:29
Az én véleményem ezzel a témával kapcsolatban, hogy a termékek rövidebb élettartama az innováció egyik motorja. Gondoljunk csak bele.. Van ’A’ és ’B’ termék, amelyek ugyanolyan árban kaphatóak, egyforma minőségűek. De tegyük fel azt is, hogy az ’A’ termék gyártója többet költ marketingtevékenységre, tehát sokkal szélesebb fogyasztói réteghez ér el a márka/termék/szolgáltatás üzenete. Ennek hatására az ’A’ terméket sokkal nagyobb számban értékesítik, mint a ’B’-t. Tegyük fel még azt, hogy a ’B’ termék gyártója felismeri a problémát, ezért ő is többet költ marketingre, sőt még innoválja is termékét. Ezzel elindul a verseny a 2 gyártó között. A verseny során felismerik azt is, hogy egyre nagyobb eladás-és vásárlásösztönzésre van szükség ahhoz, hogy akkorra profitot realizáljanak, ami nem csak fedezi a költségeket, hanem hasznot is hoz. Igen ám, de az emberek általában túlbecsülik az általuk vásárolt termék élettartamát, tehát nem akarják feltétlenül lecserélni a mobiltelefonjukat fél év után. A gyártóknak viszont ezzel ellentétesek az érdekeik, így idővel kialakult az, hogy tudatosan kisebb élettartamúra tervezik a termékeiket.
Az innováció a leglátványosabban a számítástechnika területén figyelhető meg, ami egyre inkább kiterjed a hétköznapi eszközeinkre is. Ezeknek a számítástechnikai termékeknek az élettartama fél, esetleg háromnegyed év, hiszen ennyi idő alatt, a nagyobb tőkével rendelkező vállalat még modernebb terméket ad ki. Tehát csökken az árbevétel, így a többi vállalat is kénytelen innoválni.
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/; http://hu.nielsen.com/site/20100906.shtml;…..
I.Dóra 2012.11.01 20:02:08
A saját márkás és márkás termékek kapcsolatát elég sokféle szempontból meg lehet vizsgálni.

Először is, ezeket a saját márkás termékeket is legtöbbször ugyanott gyártják, mint ugyanabban a termék-kategóriában egy márkás terméket. Lásd a Pöttyös Túró Rudi és a Spar Rudi is egy helyen készül, csak míg az előző 90 Ft, addig a másik 39 Ft. Annyi a különbség a kettő között, hogy a Pöttyösnek sokkal magasabb a marketing költsége/ innovációs költsége .Az árát magasabban lehet pozícionálni, mivel már kialakult egy márkahű fogyasztói réteg, akik megszokták, hogy nap mint nap ezt a márkát veszik meg, és mindig az elvárt/megszokott minőséget kapják. Ha a Pöttyös egyik napról a másikra levinné az árait a saját márkás termékek áraihoz, vagy még annál is kevesebbért értékesítené őket, akkor nem biztos, hogy azt a reakciót váltaná ki az emberekből, mint amit elvár. A fogyasztók ha megszoknak egy bizonyos ár-érték arányt, és hajlandóak fizetni a minőségért, akkor a megszokottnál nagyobb árcsökkentés negatív megítélést vonna maga után. Mert mi is fogalmazódik meg azonnal a fogyasztó fejében: már a Pöttyös is ennyire leadta a színvonalat, hogy annyiba kerül, mint a Spar Rudi?

Véleményem szerint a márkás termékek előnyben érezhetik magukat, mivel ők sokkal erősebb fogyasztói hűséget képesek kialakítani és könnyebb is megtartani a hű fogyasztókat, mivel többet tudnak költeni marketingre. Így folyamatosan emlékeztetik a fogyasztót arra, hogy a mi termékünket vedd meg, a mi termékünket próbáld ki.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..