Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ecaterina

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..
Ecaterina 2012.10.12 11:46:08
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként a cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat?

Állásra pályázóként fontos megismerni a cég küldetését stratégiáját, ha nem másért, akkor azért, hogy lássa ha megegyeznek, vagy segíteni fogja őt a célok elérésében.
Egy pár példa:
1. a cég terjeszkedni tervez egész Európában vagy egész világban- akkor biztos kell az idegen nyelv tudás, és más országok kultúrájával kell megismerkedni és az alapján is dolgozni az ottani munkatársakkal. A terjeszkedő cég mindenképpen jó előrelépési lehetőségekre.
2.hosszú vagy rövid távú stratégiával dolgozik a cég: a rövid kis veszéllyel jár – munkahely vesztési lehetőség; a hosszú táv- lehetőséget ad fejlődésre, ranglétrában való előrelépésre.
Manapság a legjobb információ forrás az internet. Interneten jót, rosszat, igazat, hamisat, mindent lehet olvasni. Az ember akkor szerencsés igazán amikor más idegen nyelveket is tud, mint például az angol nyelvet, mert akkor tényleg annyi információt kap amennyi csak lehet.
Persze ha sor kerül az interjúra, akkor nem kell megszalasztani a lehetőséget hogy kérdezősködjön a cég iránt, csak amikor erre sor kerül akkor már tudni kell pontoson hogy mire akarunk választ kapni, ne tűnjünk tapasztalatlanak és nem jól informáltnak.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként (utasként) hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf; …..
Ecaterina 2012.10.12 11:15:42
A BKV terméke egy szolgáltatás. A szolgáltatások mindig egy kis meglepetéssel járnak. A vevő fizet, majd kap egy szolgáltatás, ami előre nem nagyon tudja hogy milyen lesz, milyen érzéssel és elégedettséggel fogja meglepni. A BKV szolgáltatás ezzel ellentétben elég jól mérhető, nagyjából tudjuk, mikor van csúcs tömeg, mikor van dugó, melyik buszban milyen emberek utaznak.
Ahogy tudjuk a tömegközlekedés sehol sem nyereséges, de ahogy Nemes Gábor a KÉKSZ alelnöke nyilatkozat az FN24-nek:"A közösségi közlekedés közszolgáltatás, ezért nem profitorientált szolgáltatás." . A BKV egy államilag támogatott intézmény, a célja hogy szolgálja a polgárokat és nem az hogy a polgárokat keresztül meggazdagodjon.
Ha nem lenne államilag támogatott szolgáltatás, akkor biztos a nyugdíjasok, a diákok nem lennének kivétel, tejes áru bérletet, jegy árat fizetnének és akkor a bevétele is növekedne.
Amit én hibának tartok az, hogy a jegy ára és használati lehetősége nem ösztönzi a polgárt, hogy nem legyen potyautas. Körbe kell nézni Európában hogy a többi rendszer hogy működik. Nekem például nagyon megtetszet az amit Görögországban tapasztaltam. 1 jegy érvényes 1 órán keresztül. Például Budapesten ha szeretnék 3. kerületből – Kunigunda 35. - elmenni a piacra, Fővám téren, de nincs bérletem -mert nem dolgozó kis anyuka vagyok- akkor felkell szállnom a 17-es villamosra;a 4-6-os villamosra; és a 2-es villamosra, ez 3 jegy arra , 3 vissza. 6x320=1920 FT. Ez majdnem 2000 Ft., ezért biztos eszemben jut hogy a 4-6 –son mivel 2 megállót megyek ott nem bliccelek. De ha 1 órás jegy lenne 500-600 Ft és 2 jeggyel eljutok piacra és vissza…akkor talán nem is jut ilyen eszemben hogy nem bliccelek.
Az alkalmankénti BKV használata, nagyon drága egy 60 000- 100 000 Ft kereső embernek.
A szolgáltatás nyújtásával, szerintem nincs gond. A lefedettség, a szűrősség nagyon jó Budapesten.