Adatok
b.ilo
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a hazai fogyasztók magyar termékeket vásároljanak? Hogyan segítené elő, hogy e termékek külpiacokra jussanak?
Inspirálásként: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek;…..
Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól?
Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1;;
A hozzászólásokat szeptember 28.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A megoldás a termékek minőségének fejlesztése úgy, hogy eközben az ár csökkenjen, vagy ne változzon. Természetes, hogy a vállalkozóknak nincs elég tőkéje a gazdasági válságban az innovációra, ezért szerintem állami szerepvállalás révén kellene őket segíteni. Fontos itt hozzátenni, hogy nem EU-s beruházásokra gondolok, hiszen tudjuk, hogy az EU-nak nem igazán célja a magyar öntudat és a magyar „önálló” piacnak a segítése. Viszont az is nyilvánvaló, hogy az állam nincs olyan anyagi helyzetben, h ilyen beruházásokra tegyen szert, ezért erre kéne valami megoldást találni.
Sok előttem szóló beszélt már a hazai szesziparról. Nos, én hozzátenném azt, hogy tényleg nagyon sok ember figyelembe veszi azt, hogy az adott sör hol készült (én pl. miskolci vagyok és a kedvencem a borsodi sör ). A söriparban épp az a jó, hogy fel tudja venni árban a versenyt a külföldi termékekkel, de természetes, hogy pl. a belga vagy egyes cseh sörök minőségét meg sem közelítik (viszont ezeknek a söröknek az ára jóval több, mint amit egy átlagos magyar fogyasztó megengedhet magának). Ami a borokat illeti, szerintem gyakran túlbecsüljük a magyar borokat. Nemrég több bécsi (elég nívós) boltban jártam, ahol csak elvétve lehetett magyar borokat kapni. Sokkal inkább az olaszt preferálják, hiszen olcsóbb és a kvalitása is épp olyan jó! Büszkének kell lenni a magyar borra, viszont nem szabad megállnunk a fejlesztésében, hiszen az is könnyen elvesztheti a piacát. A magyar szeszkultúra egyik alapvető eleme még az Unicum is. Nagyon drága és jó minőségű ital, azonban külföldön ezt sem fogyasztják. Véleményem szerint ennek egyik fő oka a nem megfelelő marketing, így annak fejlesztésére is nagyon oda kéne figyelni.
A sok negatívum mellett sikertörténekről is mesélhetek. Vegyük pl. a Fornettit! Ez Magyarország legnagyobb franchise üzlete, és ma már akkora vállalat lett, hogy 4 üzemben is gyártják az alaptermékeket és több mint 1200 látványpékséget üzemeltet. A Fornetti jelen van Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Svédországban, Luxemburgban, Kanadában és további 19 államban (forrás: wikipédia). Ez a hatalmas siker annak köszönhető, hogy mikor megnyílt a cég (1997) még nem volt hasonló jellegű vállalat a magyar piacon. Jó minőségű, finom termékeit a fogyasztók hamar megkedvelték, ezért tudott a Fornetti hatalmas mennyiségű profitra szert tenni; leányvállalatokat nyitni és innoválni. Az innováció nagyon hangsúlyos szerepet kap, és véleményem szerint, olyan „brand”-ekkel kéne betörni a magyar piacra először amire nincs példa, és utána jöhet a külföldre való terjeszkedés. Természetes, hogy a marketing is nagy szerepet játszik. (Bár a Pöttyös Rudi is ilyen egyedülálló volt, ez külföldön is megjelent, viszont már nem a magyar cég gyártása által.)
Mindezek mellett, talán az egyik legfontosabb a magyar öntudat fejlesztése. Nagy hangsúlyt kéne fektetni az oktatásra, főleg a történelem és a társadalomismeret terén, valamint a nemzeti értékek fontosságának elmélyítésére, gondolkodásmódba való beépülésére.