Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stvrtok

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Volgográd fura egy hely. Azon kevés helyek egyike tőlünk keletre, ahol gyorsvillamos jellegű közlekedést sikerült megvalósítani, alagutas meg zártpályás szakaszokkal, ahogy az a német rendszereken is tapasztalható. A vonal szigetüzemként működik, a város rendes villamosvonalain…..
A nagy érdeklődésre tekinettel, itt a folytatás. Ez az összeállítás kicsit kevésbé ismert, de szintén igen kedvelt itókákról szól. Krupnik: gabona- és mézalapú, tradicionális édes ízű alkohol, likőrhöz hasonlatos. Különleges ízét a méz és a gyógynövények adják.…..
ötféle cseh világos sör Új cikkünk némi magyarázatra szorul, amit a legegyszerűbb valószínűleg az elejétől kezdeni: Budapesten kivételes rendezvény került május 12-15. között megrendezésre; a Cseh Sörfesztivál, ami a maga módján gyaníthatóan egyedülálló módon…..
"Elnémul a hangszóró a budapesti buszokon, trolikon és villamosokon. A BKV szerint az utasokat ugyanis zavarta, hogy minden megállóban részletesen bemondták, hogy milyen járművekre lehet átszállni." / hirszerzo.hu /Klassz. Zavart bennünket. Hááát persze. De már csak ez: a…..
stvrtok 2008.05.12 11:22:50
Abban a szerencsés helyzetben lévőnek mondhatom magam, hogy kb. 3 évvel ezelőtt pont ugyanolyan hozzászólásokat írtam volna ide, mint a többség, ma viszont birtokában vagyok az üggyel kapcsolatos összes információnak ;-)

Talán túlságosan is a kályhától kezdem, de a jó utastájékoztatás két fő ismérve az egységesség és a pontosság.

Az egységességet illetően: nem esik szó arról a cikkben, hogy a járműveink jelentős részében sajnos olyan kicsi a memóriatároló, hogy egyszerűen nem fér beléjük a szükséges mennyiségű hangbemondás. Sőt, olykor maguk a kijelzők feliratai sem. Korszerűsítésre mód itt és most nemigen van, ezért jónéhány járaton amúgyis csonka, azaz hangos átszállásoktól mentes tájékoztatást lennénk kénytelen nyújtani.

A pontosságot illetően: mindenki, aki Budapesten nyitott szemmel (és füllel) közlekedik, megyfigyelhette, hogy sok forgalmi változás az elektronikus utastájékoztatásban csak jelentős késéssel lett lekövetve, ha egyáltalán. Ez különösen igaz a hangosan bemondott átszállásokra, amelyek szerkesztését a Fok-gyemes járművekre egyetlen ember végzi, ahogy győzi. Én személy szerint úgy gondolom, hogy a torz hangon, rossz hanglejtéssel helytelen információkat közlő hangnál a kevesebbet, de hibátlan információkat elmesélő hang többet ér.

A nyugati példák felhozása valóban nem szerencsés, mert hol így csinálják, hol úgy. Béccsel kapcsolatban csak megemlíteném, hogy ott az átszállási hanginformáció azért nélkülözhetetlen, mert táblákon vagy kijelzőkön nem jelenik meg.
Na jó, a cím talán túlzás, nekem mégis ez jutott eszembe, amikor a minap az osztrák fővárosban járva azt vettem észre, hogy egyes villamosok kijelzője nem működik (a közlekedési vállalat logóját mutatja), hanem egy-egy tábla van bedobva a szélvédő mögé…..
Ez a bejegyzés most nem villamosokról fog szólni.Kb. egy éve írtam volna egy cikket a wikipediába az iránytaxikról - ha utólag rá nem jöttem volna, hogy már kész volt addigra. Erre a cikkre pedig az motivált, hogy valahol elhangzott, hogy egyszerűbb lenne a BKV-buszok helyett…..