Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tolatóvágányút

14 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A dél-balatoni vasútvonal felújítása évek óta folyik, és immár lassan a végéhez közelít. Az átépült pályán újra versenyképes menetidőt tud majd kínálni a vasút a Balaton-part Budapesttől távolabbi részeire, Keszthelyre illetve Nagykanizsára - már annak a kevés utasnak, aki megmarad, hiszen az…..
A nemzetközi vasúti közlekedés vasárnaptól, menetrendváltástól esedékes változásait néhány napja már összefoglaltuk. Ugyancsak írtunk arról, hogy belföldön a remélt megtakarításért cserébe belenyírtak ütemes menetrendekbe és csatlakozási rendszerekbe. Most azért…..
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…..
Megjelent a nyári balatoni menetrend. Bár nagyobb újdonságokat inkább a tó déli partjának menetrendje tartogat, a székesfehérvári állomás átépítése kihat a tó mindkét partjának vonatforgalmára. Rövid elemzésünk következik az előttünk álló bő két hónap…..
A történet még 2001-ben kezdődött: a menetrendváltással a DB megszüntette az InterRegio vonalait, számos régiót, nagyvárost vágva el a távolsági közlekedéstől. A megszűnt Drezda-Hof-Regensburg-München-Oberstdorf InterRegio vonatok pótlásaként 2003 decembere óta…..
London mindig is élen járt az elektronikus menetjegyek bevezetésével - Londonban immár több, mint tíz éve működik az elektronikus jegyrendszer, az Oyster kártya. Ma azonban még egy lépést tettek előre, és a londoni közlekedés immár az érintésmentes fizetésre alkalmas…..
Tolatóvágányút 2014.09.16 22:17:54
@stepboy: Köszi, javítottam.
Tolatóvágányút 2014.09.17 21:53:38
@Whave: Elvileg ugyanúgy lehet regisztrálni a tfl oldalán és gördülékeny ügyintézést ígérnek - meglátjuk. Idáig teljesen elégedett vagyok velük - Magyarországon élek, de évente párszor járok Londonba. Két éve jártam úgy, hogy egyszer többet vontak le az Oyster kártyámról, amit inkább a rendszer tesztelése céljából megreklamáltam. Már itthon voltam, amikor írtak, hogy bocs, igazam van, visszaadják a pénzt. Úgy esett, hogy egy évvel később mentem csak ki, akkor írtam nekik, hogy igen tudom, régi ügy, de megoldható-e, hogy most visszakapjam - a válasz egy napon belül annyi volt, hogy természetesen, csak mondjam meg, hogy mikor, melyik állomáson töltsék vissza a pénzt.
Tolatóvágányút 2014.10.13 22:39:05
@Mihaszna Kelly: Köszi az infókat - kíváncsi vagyok, mi lesz a történet vége - regisztráltál egyébként a tfl oldalán? Annál a bizonyos esti terhelésnél mekkora összegről lett volna szó - első blikkre ott lehetett a probléma, hogy a nap végi terhelés összege már magasabb a Paypass-os limitnél - így a bank nem engedélyeszi a tranzakciót.
Szépen hangzik már a projekt megnevezése is: Budapest – Esztergom vasútvonal rekonstrukciója I. ütem. Elkezdődött anno 2011-ben, idén májusban a MÁV honlapján az Úr 2014. évének augusztusát jelölték meg befejezési céldátumnak. Csak egy baj van: a célszalag mintha velünk…..
Tolatóvágányút 2014.09.09 23:32:43
@sanyix: Nem biztos - ha mindkét irányban pályasebességgel járható, akkor elég a két fényű jelző - lásd a bobai delta a 25-ös vonalon.
Hollandia mindig is élen járt a tömegközlekedési jegyrendszerek egységesítésében - elég csak a nyolcvanas évek elején bevezetett Strippenkaartra gondolni - mely egy egész országra egységes autóbusz és villamos jegyrendszert teremtett - ebből viszont a "távolsági" forgalmat…..
Tolatóvágányút 2014.08.31 22:30:32
@Peter Szaboooooo: Peter - helyieknek szerintem is nagyon jó a rendszer - a kritikám kifejezettem arra vonatkozott, hogy külföldiként nehézkes használni, kedvezményre jogosító kártyához jutni pedig adminisztratív okok miatt még nehezebb.
Próbáld meg például a rendszert magyar bankkártyával használni ;)
Vesd össze ezt pl azzal, hogy Londonban szept. 16-tól elvileg (nagyon gyorsan meglátjuk, hogy gyakorlatban is-e) bármilyen (=azaz külföldi) PazPass-os kártya használható menetjegyként (a sors furcsa fintoraként a TFL szerint pont a holland kártyákkal lehetnek bajok)
Tolatóvágányút 2014.08.31 22:31:43
@¿Qué tapas hay?: Így van, nincs korlátozva, csak nehéz hozzájutni. 10 éve a papírkorszakban mindez ment 10 perc alatt a schipholi jegypénztárban
Tolatóvágányút 2014.08.31 22:35:18
@FrankyLon: Nekem a tapasztalatom a következő. Maestro kártyát szinte mindenhol elfogadnak, más márkákkal viszont gond lehet, futottam már bele abba, hogy étteremben, boltban nem tudtam fizetni Utrecht vagy Leiden belvárosában.

Vasúti jegyautomatáknál a tapasztalatom, hogy Maestrot mindenhol elfogadnak, mást (MasterCard, Visa) csak a nagyobb állomásokon és ott is csak 1 eurós felárral. Papírpénzt nagyon kevés automata fogad el, érmás automata van minden állomáson.

Illetve elő szoktak fordulni (a villamos és buszmegállókban található chipkártya töltő automaták ilyenek) amik csak holland kártyát fogadnak el, semmi mást nem.
Montserrat Barcelonától mintegy 50 kilométerre elhelyezkedő hegye és kolostora messze földön ismert a turisták körében. A kolostor látogatóinak nagy része az immár tíz éve az újjáépített fogaskerekűvel utazik a fellegek közé, egy bizony meredek pályán. A több…..
A múlt héten az északi part nyári menetrendjének tanulságait vizsgáltuk, most átmegyünk a "magyar tenger" déli partjára, a 30-as vonalra, ahol más jellegű problémák kísérték a nyári menetrendet. Fellapozva a 10 évvel ezelőtti menetrendeket, a Balaton déli partján húzódó…..
Tolatóvágányút 2013.09.05 22:04:18
@Dr. Z.: A KÖFI-vel régi tapasztalat, hogy a 30a-ról beadott vonatok menetrendszerűségén még javítani is tudnak a fiúk. Főleg ment ez régebben, a normális sebességgel járható vonalon (a kanizsai gyorsok erősen tartalékos menetidővel mentek Anno, egyedül az IC-k voltak szorosak)
Tolatóvágányút 2013.09.10 22:24:46
@Hajdú Intercity: A Velencei-tó partján a 120 vs 160 kevesebb, mint 2 perc többlet menetidőt jelent, hiszen a tóraton kívül lehet majd 160-nal menni - feltéve ha lesz rá alkalmas paripa is.

A kétóránkénti követés ritkításáról - nyáron még kevés is Keszthelyre a kétórás követés (délután az átlós miskolci hiányzott is), másrészt két órás követést ritkítani az már a teljes leépüléssel egyenlő - azt meg ugye nem akarjuk. Mert az ugyan igaz, hogy Kanizsa felé drasztikusan visszaesett az utasforgalom, de Szentgyörgy-kanizsa között vannak azért annyian, amennyit nem visz el egy 395-ös ;)
Tolatóvágányút 2013.09.10 22:26:49
@Gabesz9: Nem csak a Szilik tehettek róla, de Traxx-al tarthatóbb lett volna a menetrend.

Az pedig, hogy a tizenx kocsival 10 perc késéssel ért be anno a púpos, még nem jelent semmit - ha volt elegendő menetidő hagyva, akkor persze, hogy ez sikerült. Bennem valahogy mégis az él, hogy nyaranta voltak szép késések a nyolcvanas években is.
Kevés metropolisz "büszkélkedhet" megszüntetett metróvonallal - kis túlzással London e kevesek közé tartozik. A vonal nem más, mint az East London Line, mely közel 65 évig volt a londoni metróhálózat része - ma pedig az Overground hálózat elemeként találtak neki új feladatot. A…..
Ma már szinte természetesek a tömegközlekedési hálózatokat sematikusan ábrázóló, könnyen áttekinthető térképek. Itthon kevésbé közismert, hogy ez a térképfajta is a Londoni földalattihoz köthető - 1932-ben jelent meg először ilyen térkép, mely azóta a London Undergound…..
A londoni metróhálózatot bemutató sorozatunkat most az első mélyvezetésű vonallal, a mai Northern Line-nal folytatjuk. A vonal elnevezése – Northern, azaz északi – kissé félrevezető: messze nem a legészakabbra nyúló londoni metróvonal, ellenben a hálózat legdélebbi…..
A közelmúltban ünnepeltük a londoni metró születésnapját, gyorstalpalón egy-két képet felvillantottunk a kötöttpályás üzemek életéből, most ismerjük meg ezt a hálózatot közelebbről! Ma egy kisebb falat következik: mindössze két megálló (a két végállomás), csupán…..
Bár London a 150 éves földalattijáról nevezetes, a város kötött pályás közlekedését nem csak az Underground vonalai jelentik. Az Underground vonalai zömmel London Temzétől északra fekvő területeit tárják fel – a Temzétől délre csupán elvétve találunk metróvonalat – a…..
Tolatóvágányút 2013.03.14 21:44:24
@Öltönyösrabszolga: Köszi, nálad a pont, javítottam.
Pontosan 150 évvel ezelőtt, 1863 január kilencedikén nyílt meg a földalatti Metropolitan Railway Londonban – a világ első földalatti vasútja a Bishops’s road (ma Paddington) és Farringdon Street (ma Farringdon) között. Ezt a szakaszt ma a London Underground Circle és Hammersmith&City illetve a…..
Tolatóvágányút 2013.01.09 21:23:45
@DRichardka: Lehet, nekem valószínűleg anno a DLR-en égett a fülembe az edge szócska a végén.
Tolatóvágányút 2013.01.09 21:22:36
@Dr. Furia: Nem kell legendákat gyártani, azok nélkül is épp elég okunk van büszkének lenni a kisföldalattira Budapesten. A Londoni a világ első földalatti vasútja, a budapesti kisföldalatti épp London után a második, megelőzve Párizst vagy New Yor-ot. 1896-ban adták át, 33 évvel a Londoni után.